Foto: Latvijas Gada auto 2014
Autors: Madara Boša
Avots: Latvijas Gada auto 2014
UN ”LATVIJAS GADA AUTO 2014” IR...
Tā konkursa apbalvošanas ceremonijas noslēgumā teica sestdienas svinīgā vakara vadītājs Normunds Avotiņš un, protams, apklusa tradicionālajai intrigas pauzei.
Reklāma
Jums šajā laikā piedāvājam stāstu par sīvo cīņu papildnominācijās, kuru uzvarētāji balvas saņēma pirmie.
„Skaistākais”. Neapšaubāmi subjektīvākā balsojuma daļa. Un lielākais viedokļu raibums. Balsis saņēma pavisam deviņi pretendenti. Pa vienai VW Jetta, Peugeot 308, Mazda6, Renault Captur, Fiat Panda un duets Opel Mokka/Chevrolet Trax. Divas ieguva Opel Ampera. Sešas – Lexus IS. Un titulu ar 14 punktiem ieguva Audi A3 Limousine. Balvu pasniedz žūrijas locekle Evija Kukuvasa.
„Sportiskākais”. Tuvu jau otrajai uzvarai šajā nominācijā bija Audi (9 punkti). Taču – Nissan Juke Nismo ieguva 14 atbalstītājus un šo Latvijas apstākļos praksē visai grūti izmantojamo balvu. Balvu pasniedz žūrijas loceklis, auto drošības speciālists, RTU lektors Oskars Irbītis.
„EKO auto”. Dilemmu – lēti pirkt un diezgan lēti braukt vai dārgi pirkt un ne tikai dabai saudzējoši, bet arī ļoti lēti braukt – žūrija atrisināja šādi. Piecas balsis tradicionālajiem maza tilpuma dzinējiem (Renault Clio, Škoda Octavia, Fiat Panda), vēl piecas ieguva VW Jetta hibrīds un veselas 19 - Opel Ampera, kura visai prāvus attālumus var veikt pavisam bez trokšņa un dūmiem. Balvu Satiksmes ministrijas vārdā pasniedz Latvijas Valsts ceļu valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
„Premium”. Maģiskās komforta un pārticības segmentā konkurenti bija trīs. 28 balsis tie sadalīja sekoši – četras par Lexus IS, desmit par diženo Jeep Cherokee un – otrā papildnomināciju balva mazākajam Audi limuzīnam – 14 punkti. Balvu pasniedz žūrijas loceklis, Bosch car serviss Rolis SIA valdes loceklis Uldis Rolis.
„Mazais auto”. Iepriekšējai nominācijai pretēji kritēriji. Maksimāli iespējamas un pietiekamas ērtības minimālos gabarītos un par relatīvi zemu cenu. Trešā vieta – Nissan Note (5 punkti), otrā – Opel Adam (par punktu vairāk), kurš pievilka „ar stilu”, tomēr dažiem prāviem vērtētājiem šķita par šauru, un – titulu iegūst Renault Clio. Veseli 18 punkti no 28 iespējamiem – par izcili taupīgu kompromisu. Balvu pasniedz žurijas loceklis, autožurnālists Aldis Zelmenis.
Un visbeidzot – Latvijā tik populārie "Apvidus auto”. Nosaukums, protams, nosacīts, jo reti kurš no tiem pēdējo gadu izpildījumā paredzēts patiešām skarbiem bezceļu apstākļiem. Tomēr pilnpiedziņa, mazliet lielāki riteņi un klīrenss mums bieži vajadzīgi un tādēļ vilina. Grupa, atbilstoši „Auto asociācijas” klasifikatoram, sadalīta „mazajos” (garums līdz 430 cm) un vienkārši „apvidus” – lielāki un dārgāki.
„Apvidus auto”. Visu cieņu Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe un Toyota RAV 4, tomēr pat visi šie pretendenti kopā savāca tikai astoņas balsis. Tas tikpat, cik Subaru Forester viens pats. Un krietni mazāk nekā ieguva Jeep Grand Cherokee – 13 punkti un pārliecinoša uzvara. Nav pārsteigums, ja nominācijas nosaukumā likts vārds „apvidus”, nevis kāds maigāks apzīmējums. Balvu pasniedz BT1 pārstāvis Agris Reihmanis.
„Mazais apvidus auto”. Šajā sacensībā gāja, kā saka, karsti. Līdz pēdējai testu sesijai gandrīz nebija šaubu par dueta Mokka/Trax uzvaru. Tad atbrauca jaunais Suzuki SX-4 un Fiat Panda. Balsojums – neizšķirts starp Fiat un GM, par dažiem punktiem atpaliek Suzuki. Atkārtots balsojums par pirmajiem diviem. Suzuki piekritēji atbalsta Mokka/Trax, kurš rezultātā uzvar, sarūgtinot, protams, tos, kuri pārliecināti, ka tieši Fiat šogad vislabāk pratis apvienot vārdus „mazs” un „tiešām apvidus”. Balvu pasniedz žūrijas priekšsēdētājs, autožurnālists Atis Jansons.
Vēl mirkli pacietības. Dažas konkursa atbalstītāju balvas. „Latvijas Avīze” šogad izvēli izdarīt uzticēja redakcijas dāmām. Un tās izrādījās nebūt ne pārlieku pieticīgas. Viņu izvēlētajiem kungiem esot jāatbrauc ar skaistu auto, ar prestižu auto, ar tādu auto, kurš kaut mazliet paceļ pāri ikdienai. Un tas ir – Lexus IS! Balvu pasniedz izdevuma „Latvijas Avīze” mārketinga vadītāja Linda Rumka.
Bet nu gan apbalvojam absolūtos uzvarētājus.
Galvenajā balsojumā trešo vietu ar 91 punktu ir ieguvis Audi A3 Limousine.
Balvu pasniedz žūrijas loceklis, „Latvenegro” transporta daļas vadītājs Edgars Utāns.
Otrajā pozīcijā finišu šogad sasniedz Peugeot 308 ar 110 punktiem.
Balvu pasniedz izdevuma „Latvijas Avīze” mārketinga vadītāja Linda Rumka.
Un uzvarētājs - savācot 188 punktus - ir Škoda Octavia!
Balvu pasniedz „Latvijas Gada auto” organizators, iAuto.lv vadītājs Māris Ozoliņš.
Pilni balsojuma rezultāti tiks publicēti konkursa mājaslapā www.gadaauto.lv, kur varēsiet atrast arī žūrijas biedru sniegtos izvēles pamatojumus.
Latvijas tirgotājus apvienojošās „Auto asociācijas” prezidentas Andris Kulbergas:
„Gada auto titulu godam pelnījusi automašīna, kas pircēju spēj patīkami pārsteigt ar inovatīviem inženiertehniskajiem risinājumiem, nemazinot autobraucēja braukšanas komfortu un nesadārdzinot autobraukšanas prieku ikdienā – gada auto ir jābūt apveltītam ar izcilību un saprātīgumu izmaksu ziņā. Konkurss „Latvijas gada auto” sevi pierāda kā Latvijas auto tirgotājiem un pircējiem svarīgu vietēja mēroga ekspozīciju, par ko liecina pieteiktais automobiļu skaits un profesionālas žūrijas vērtējums viennozīmīgi palīdz auto tirgotājam veiksmīgāk uzrunāt potenciālo klientu.”.
Video skatīt: šeit.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.