Autors: Aivars Mackevičs
Avots: BalticTravelnews.com/Auto-reporter.net
Lai izvairītos no muguras sāpēm autovadītājiem ir jāvelta
lielāka uzmanība autosēdekļu regulējumam un kvalitātei. Vācu žurnāls AUTO TEST
(4/2014) ir noteicis, ka slikti noregulēts sēdeklis vai to polsterējuma materiāla
mīkstums vai cietums ietekmē autovadītāja asisnsriti un muskuļu darbību. Sevišķi
tālu maršrutu braucējiem ir jāpievēršas īpaša uzmanība sēdēšanas kvalitātei.
Autoražotāji pēdējos gados ir uzlabojuši autosēdekļu
kvalitāti, taču joprojām tirgū ir daudzu automašīnu modeļi ar neveselīgiem
sēdekļiem. Viens no auto sēdekļu kvalitātes rādītājiem ir iespēja šo sēdekli
pielāgot autobraucēja prasībām. Nepareizs autosēdekļa regulējums ir bīstams arī
autoavārijās gadījumā, jo gaisa spilvena trieciens un drošības jostu darbība
nenostrādā pilnā apmērā par labu autovadītājam. Sēdekli ir jācenšas pacelt pēc iespējas
augstāk, bet tā lai tas netraucē stūrēšanu. Augstāka sēdekļa pozīcija atvieglo
iekāpšanu un izkāpšanu no automašīnas, bet arī palielina autovadītāja
apkārtskatu. Autovadītāja dibenam jābūt pēc iespējas tuvāk sēdekļa atzveltnei,
bet izspiežot pedāli līdz galam, kājai ir jāpaliek mazliet ieliektai. Kājai
gandrīz līdz ceļa locītavai ir jāatrodas uz sēdekļa, bet atzveltni ir
jānoregulē tā, lai rokas uz stūres ir viegli ieliektas un mugura kopā ar
pleciem rod drošu balstu atzveltnē. Galvas aizsargs ir jānoregulē tā, lai tā
augstums ir vienādā augstumā ar pakausi.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.