Swedbank: Baltijas valstīs pērn visvairāk pirktas apvidus automašīnas

Pērn privātpersonu auto līzinga tirgus Latvijā audzis par 25%, liecina Swedbank dati. Iedzīvotāji priekšroku aizvien dod universālām un praktiskām automašīnām. Lietoto auto segmentā pērn visvairāk pirkti Volvo markas automobiļi, savukārt jauno auto segmentā vairākus gadus līdera pozīcijas saglabā Nissan Juke.

"Līzinga darījumu apjomu pieaugums vērojams visos automašīnu segmentos, un tas rāda, ka iedzīvotāju noskaņojums turpina uzlaboties. Lai gan pieņemts uzskatīt, ka auto iegādē dominē emocionāli argumenti, līzingā iegādāto auto izvēli aizvien pamatā nosaka tādi racionālie kritēriji kā tehniskā komplektācija, uzturēšanas izmaksas un cena. Piemēram, lielākā daļa spēkratu ir ar dīzeļdegvielu darbināmu dzinēju, kuriem ir raksturīga lielāka degvielas ekonomija. Pērn jauno auto segmentā savu uzvaras gājienu turpināja apvidus automašīnas, kas par populārāko iedzīvotāju izvēli kļuva jau 2012.gadā. Turklāt šāda tendence vērojama ne tikai Latvijā, bet arī Igaunijā un Lietuvā," stāsta Kaspars Sausais, Swedbank līzinga eksperts.

Viņš piebilst, ka: "Pēdējos gados auto industrija pielāgojusies klientu vajadzībām radot plašu piedāvājumu pilsētas džipu segmentā, kas cenas ziņā ir pieejamāks un sniedz pievienoto vērtību tā lietotājiem, piemēram, kāds novērtē labāku ceļa pārredzamību vai papildu drošības sajūtu, savukārt citiem tas joprojām ir prestiža jautājums."

Visvairāk iegādājas 5-7 gadus lietotus auto

Lielākā daļa līzinga darījumu notiek lietoto auto segmentā – iedzīvotāji visvairāk ir iegādājušies automašīnas, kas ražotas 2007. līdz 2009.gadā. Īpaši aktīva auto tirdzniecība noris tieši starp privātpersonām. Swedbank dati rāda, ka aptuveni 70% gadījumos auto pārdevējs ir privātpersona. Kopumā iedzīvotāji lietoto auto segmentā pieturas pie pārbaudītām vērtībām un visvairāk iegādājas Volvo, Volkswagen un BMW markas automašīnas.

Savukārt katrs ceturtais no līzingā iegādātajiem auto pērn ir bijis pilnīgi jauns, kas ir par 17% vairāk nekā 2012.gadā. Populārākās šogad ir Nissan, Hyundai un Toyota ražotās automašīnas.

Baltijas valstīs visiecienītākie ir apvidus auto

Pērn kopumā Baltijas valstīs iedzīvotāji visvairāk iegādājās jaunus apvidus auto – Latvijā un Lietuvā katra otrā iegādātā automašīna bija šīs klases, savukārt Igaunijā – katra trešā. Latvijā no apvidus auto markām iecienītākā ir Nissan Juke, Lietuvā – Nissan Qashqai, bet Igaunijā – Honda CRV.

 

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
 AizraujošaisViduslaiku mantojums Alūksnē Alūksnes TIC
Ir vairākas iespējas, kā izzināt un izbaudīt Alūksnes viduslaiku pils īpašo stāstu, tomēr vispilnīgāk tas atklāsies, ja izmantosi tās visas. | Skatīt vairāk
Latvija no 4 EUR
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 20.11.2024 - 28.11.2024 Sākas Ziemsvētku gaidīšanas laiks Madonā Madonas TIC
30. novembrī ar oriģinālu un košu Boho stila adventes vainagu veidošanu LVM Kalsnavas arborētumā sāksies skaistais saulgriežu gaidīšanas laiks. | Skatīt vairāk
Alūksnes pilsētas Ziemassvētku tirdziņš Alūksnes TIC
Ziemassvētku tirdziņš Alūksnē ik gadu pulcē daudz alūksniešu, pilsētas viesu, lai satiktos, baudītu Ziemassvētku noskaņu mūziku, iegādātu | Skatīt vairāk
Izdota Bauskas novada tūrisma himna Bauskas TIC
Noklausies jauno hitu un seko līdzi izaicinājumam - tūrisma himna nu jāizveido #LiepājaTravel komandai! | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::1.24732494sec.