Autors: Kristīne Martinsone
Avots: SEB banka
SEB līzinga Eko dienas ietvaros Drošas Braukšanas skolas (DBS) instruktoru veiktie testi liecina, ka vairums no 45 jaunākajiem videi draudzīgākajiem automašīnu modeļiem, reālajos apstākļos izrādījušies taupīgāki nekā ražotāja sniegtajos tehniskajos datos. Pēc auto ekspertu vērtējuma, dzinēju tehnoloģijas un vieglākas virsbūves priekšplānā izvirzās modernā kompaktklase.
Eko dienas ietvaros ikvienam videi draudzīga dzīvesveida piekritējam bija iespēja vienuviet iepazīties un izmēģināt vairāk nekā 45 jaunākos videi draudzīgākos automašīnu modeļus. Lai pārbaudītu automašīnu degvielas patēriņu reālos, Latvijas ikdienas braukšanai pietuvinātos apstākļos, Drošas Braukšanas skolas (DBS) instruktori izmēģināja 21 automobili īpaši izstrādātā maršrutā. Pārsteidzošā kārtā vairums izmēģināto automobiļu ir izrādījušies īpaši taupīgi. Piemēram, DBS veiktajā testā Peugeot 308 1.6 HDI uzrādījis vidējo patēriņu 3,3 litri uz 100 km, SUV klases modelis Honda CR-V ar jaunāko 1,6 litru dīzeļdzinēju – 3,9 l/100 km, bet vidējās klases automobilis Škoda Superb ar lielāku 2 litru TDI agregātu – 3,8 l/100 km.
Reklāma
DBS valdes loceklis Artūrs Priednieks: "Ņemot vērā ceļa segumu un reljefu testa maršrutā, vidējais degvielas patēriņš zem 4 litriem uz 100 kilometriem ir pārsteidzošs pat dīzeļdzinējiem, nemaz nerunājot par retajiem benzīna automobiļiem, kas tika pieteikti testam."
SEB līzinga vadītāja Nellija Kočanova: "DBS veiktā testa rezultāti ir iepriecinoši autovadītājiem, jo nesen veicot autovadītāju aptauju, redzējām, ka ekonomija, ko ilgtermiņā sniedz iespēja ietaupīt uz degvielas rēķina, ir noteicošais faktors vairāk nekā pusei (54%) aptaujāto respondentu. Lai gan iegādājoties automašīnu, iedzīvotāju izvēlē arvien dominē universālās un apvidus automašīnas, pēdējo trīs gadu laikā ir vērojams pakāpenisks pieaugums videi draudzīgāko automašīnu iegādē. Salīdzinot ar 2011. gadu, kad Latvijā tika nopirktas nedaudz vairāk nekā 2000 zaļās automašīnas, 2013. gadā to skaits ir dubultojies, sasniedzot turpat 5 tūkstošus. Tas varētu būt skaidrojams ar vairākiem faktoriem – arvien aktīvāk sabiedrībā sevi piesaka videi draudzīgā dzīvesveida filozofija un videi draudzīgās tehnoloģijas, kuru neatņemama sastāvdaļa ir arī ģimenes vai uzņēmuma automašīna. Turklāt autovadītājiem gadu gaitā ir bijusi iespēja pārliecināties, ka zaļais auto nebūt nenozīmē mazu un jaudas ziņā vārgulīgu auto."
Šos novērojumus apstiprina arī auto eksperti – vismazākie auto nebūt nav ekonomiskākie. TV raidījuma Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Dzinēju tehnoloģijas un vieglākas virsbūves priekšplānā izvirzās modernā kompaktklase – Peugeot 308, VW Golf, Honda Civic. Tas joprojām ir optimāls un universāli izdevīgs automobiļa izmērs kā uzņēmumiem, tā privātpersonām."
Eko dienas apmeklētāji tika iepazīstināti arī ar 10 bīstamākajiem paradumiem pie stūres, bet DBS instruktori demonstrēja drošas un ekonomiskas braukšanas principus. Eko dienā bija iespējams saņemt īpaši izdevīgus SEB līzinga nosacījumus auto iegādei un kopā ar bērniem baudīt videi draudzīgu atpūtu - Kalnciema kvartāla izbraukuma tirdziņu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.