Par braukšanu ar ziemas riepām vasarā

Satiksmes drošības ekspertu un riepu tirgotāju daudz kritizētajam, bet Latvijā tomēr populārajam lēmumam – turpinu braukt ar ziemas riepām – ir viena liela priekšrocība. Naudu riepām (jaunām ziemenēm) vajadzēs tikai rudenī. Un trūkumu nemaz nav daudz. Turklāt tie nav tik briesmīgi, kā plikas vasaras riepas slīde.

Vairākkārtējais Latvijas čempions rallijā Ivars Caune, lūgts komentēt šādu izvēli, žurnālā "Latvijas Gada auto 2014" rakstā saka: "Labākais variants tas, protams, nav. Bremzēšanas ceļš uz asfalta būs nedaudz garāks, stabilitāte līkumos karstā laikā un lielos ātrumos mazāka, rites troksnis nedaudz lielāks, rites pretestība un tātad degvielas patēriņš arī nedaudz lielāks. Taču braukt Latvijā atļautajos ātrumos ar ziemas riepām var droši visu gadu. Slapjā ceļā vai uz grants tās neapšaubāmi būs drošākas nekā pusplikas vasaras riepas." rakstā stāsta Ivars Caune.

Šis nav vienīgais taupības padoms, kuru līdzās jaunu auto aprakstiem un vērtējumiem varam atrast "Gada auto" organizatoru izdotajā žurnālā. Konkursa žūrijas priekšsēdētājs Atis Jansons, piemēram, plašā rakstā par riepu un disku izvēli visai asi kritizē riepu ražotāju radīto ļoti dārgo lielo disku un zemprofila riepu modi.

"Ko iegūstam palielinot diska izmēru? Iespēju lietot zemāku, platāku, smukāku riepu. Akselerācijā un bremzēšanā izmaiņas ir minimālas. Stabilitāte līkumā pieaugs. Pagriezienu, kurš normāli būtu braucams ar 60 km/h, kuru ar standarta riteņiem bez riepu kaukšanas varējāt izbraukt ar 100 km/h, nu ņemsiet klusu un ar 120. Vai vajag? Kāda tam jēga, ja neesat sacīkšu trasē?

Ko zaudējam? Naudu. Jo lielāks disks un riepa, jo tie dārgāki. Ja dārgi maksājot iegūtais turklāt vēl ir smags, palielina neatsperoto masu un slogo piekari  – nauda ir burtiski izmesta miskastē.

Auto standarta komplektācijā paredzētais minimālais riteņu un riepu izmērs ir Latvijas apstākļiem optimālais, tas ir kompromiss starp aktīvās drošības (citu sauktas par sportiskumu) prasībām pēc stabilitātes vilkmē, bremzēšanā, pagriezienos (zemāka profila un platākas riepas) un pretējām degvielas ekonomijas, piekares nepārslogošanas, mierīgas, pilsoniskas vadāmības un komforta īpašībām, kuras iegūst uzstādot vieglāku, nedaudz šaurāku, nedaudz augstāku, mīkstāku un maigāku riepu. Tas ir zelta vidusceļš, uz kura, manuprāt, vajadzētu palikt un turēties."

Vēl žurnālā atrodama analīze par braukšanas ātruma izvēles paradumiem Latvijā, un pieredzējušā satiksmes drošības eksperta Oskara Irbīša komentārs par droša braukšanas ātruma izvēli. Konkursa žūrijas biedrs rallija "Kurzeme" organizators liepājnieks Uldis Hmieļevskis stāsta par to, kā gadu gaitā mainās jēdziens "sapņu auto".

Žurnāls atrodams lielākajās preses tirdzniecības vietās, Rimi, Maxima, Prisma un Narvesen kioskos. Turpmāk līdzīgs izdevums plānots reizi gadā, saka konkursa organizators Māris Ozoliņš.

Informatīvi atbalsta: Delfi, iAuto.lv, Latvijas Avīze, Tvnet, JauniAuto.lv, Zebra, Auto ziņas, garaza.lv, FHM, 10minutes.lv. Atbalsta: viesnīca Avalon Hotel, LAMB, KPMS & Partneri, Linearis, V4 motors.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Izdota Bauskas novada tūrisma himna Bauskas TIC
Noklausies jauno hitu un seko līdzi izaicinājumam - tūrisma himna nu jāizveido #LiepājaTravel komandai! | Skatīt vairāk
Latvija
Alūksnes pilsētas Ziemassvētku tirdziņš Alūksnes TIC
Ziemassvētku tirdziņš Alūksnē ik gadu pulcē daudz alūksniešu, pilsētas viesu, lai satiktos, baudītu Ziemassvētku noskaņu mūziku, iegādātu | Skatīt vairāk
Ziemassvētku koncerts Skaistkalnes baznīcā Bauskas TIC
Uz Ziemassvētku noskaņu koncertu Skaistkalnes katoļu baznīcā aicina dziedātāja Aleksandra ŠPICBERGA! | Skatīt vairāk
Liepājas skaņas Rundāles pilī Bauskas TIC
14. decembra vakars Rundāles pils Baltajā zālē būs veltīts kamermūzikai. | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::2.62460494sec.