Autors: Madara Boša
Avots: Latvijas Gada Auto
Sestdien notika „Latvijas Gada auto testa diena Molā”. 20 no 24 automobiļiem, kuri pašlaik pieteikti cīņai par „Latvijas Gada auto 2015” titulu, šoreiz tika nodoti nevis žūrijas, bet jebkura autovadītāja izmēģināšanai. Un šādu iespēju izmantoja daudzi. Dīleru reģistrācijas lapās bija aizpildītas jau ap dienas vidu un testa braucieni beidzās tikai vakara krēslā.
Jana Garanča, „Inchcape Motors Latvia” mārketinga menedžere, komentējot „Latvijas Gada auto testa dienu Molā”: „Ļoti labs pasākums, vajadzētu turpināt šo tradīciju arī 2015.gadā. Diena pagāja ļoti ātri, jo gan „Mazda3”, gan abi „Ford” komerctransporta modeli bija ļoti pieprasīti. Izmēģinājuma braucienu grafiks bija aizpildīts jau dienas sākumā, un nebija neviena cilvēka, kurš neatnāca uz testu pat pēc vairākām stundām. Tas liecina par patiesu interesi.”
Reklāma
Tāpat savu vērtējumu par pasākuma sniedza arī Zigurds Liepa, „Opel Blitz” pārdošanas vadītājs: „Lieliski! Nepārtraukta kustība un sarunas. Jāsaka – mazliet pat par traku. Šādas intereses apmierināšanai nākamreiz jāplāno lielāku auto un konsultantu skaitu, citādi pat kafijas pauzei laika neiznāk.”
Testa braucienos piedalījās vairāki simti autovadītāju, kuri pēc brauciena, kā dāvanu saņēma žurnālu-katalogu „Latvijas Gada auto”. Bet, protams, interesantu pie „Mola” sestdienā bija daudz vairāk. Tiem, kas nepiedalījās testa braucienos vai arī gaidīja savu kārtu, tika piedāvātas divas izglītojošas izklaides. Pirmā no tām notika mazā divvietīgā „Daihatsu” kabrioletiņā, kur pareizas stūrēšanas paņēmienus demonstrēja meistars, kura vārdu Latvijā nezina tikai retais, - Ivars Caune. Skatījās un klausījās jauni un veci, dāmas un kungi.
Seminārus komentē Atis Jansons - „Latvijas Gada auto” žūrijas priekšsēdētājs: „Skaidrs – ļaudis ir gluži kā izslāpuši pēc objektīvas informācijas, kuru diemžēl pietiekamā apjomā nespēj sniegt mediji. Tehnikas jomā ir skeptiķi, kuri ne sevišķi uzticas tirgotāju sacītajam. Tādēļ meklē un kāri klausās Cauni, Zvirbuli, Mežuli, mani un citus žūrijas biedrus, kuriem nu nemaz nevajag, lai jūs nopirktu, piemēram, tieši „Opel”.
Drošas braukšanas lietās stāvoklis līdzīgs. Lasāmvielas latviešu valodā praktiski nav. Policijas un CSDD tiražētie ātruma izvēles un disciplīnas kanoni nepārliecina. Kvalifikācijas celšanas skolas pārāk tālas un dārgas. Bet padoms vajadzīgs. Un te tas ir iegūstams.”
Otra izglītojošā izklaide bija slaloma trasītē - objektīvs katra dalībnieka iemaņu salīdzinājums ar citiem. Veiklības brauciens, kurš veidots no ikdienā sastopamiem elementiem - līkločiem, stāvvietas un kases automāta imitācijas. Kāpēc man te paiet divas minūtes, bet šis, lūk, paspēj 57 sekundēs? Mēģinām vēlreiz? Šie jautājumi izskanēja bieži. Tāpēc eksperimenti un mēģinājumi uzlabot savus rezultātus turpinājās vēl pēc auto testu laika beigām un beidzas ar secinājumu – tā pavingrot vajag biežāk! Ātrākais veiklības sacensību braucējs, kā balvu saņēma Mazda6 uz nedēļas nogali.
Ingus Rūtiņš, Auto asociācijas viceprezidents: „Pasākums lieliski iekļāvās sestdienas lielveikala atmosfērā. Īsti, katram pieejami auto svētki, kādus mums nākotnē vajadzētu vairāk. Un vēlams vēl bagātīgākus, ar lielāku auto skaitu, reālu to pieejamību visiem, kas vēlas.”
Secinājums vienprātīgs – līdzīgiem „tautas auto svētkiem” jābūt arī nākamā gada pasākumu programmā. Bet šī gada konkurss turpināsies divās žūrijas testu dienās novembra sākumā Ādažos ar bāzes vietu viesnīcā „Port Hotel” un noslēgsies ar balsojumu un apbalvošanas ceremoniju viesnīcā „Avalon Hotel” 6. decembrī, kurā noteiks „Latvijas Gada auto 2015” titula un papildnomināciju ieguvējus. „Latvijas Gada auto 2015” ceremoniju tiks raidīta televīzijas un interneta tiešraidē.
Jauni pretendenti vēl var pieteikties līdz 6. novembrim, taču to var izdarīt tikai paši jaunākie automobiļi, kuru pirmreizējā reģistrācija CSDD nav vecāka par gadu. Divi to izdarīja jau piektdien – tieši no globālas debijas Parīzes autosalonā šurp dodas „Volkswagen Passat” un „Audi A6”.
Atbalsta: TC Mols, Virši-A, viesnīca Avalon Hotel, LAMB, KPMS & Partneri, Linearis, abi2, Intergaz, V4 motors.
Informatīvi atbalsta: Delfi, iAuto.lv, Latvijas Avīze, Tvnet, jauniauto.lv, Auto ziņas, Zebra, garaza.lv, 10minutes.lv, kursors.lv, FHM.
Vairāk informācija par konkursu www.gadaauto.lv
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.