Autors: Diāna Gaidaša
Avots: Inchcape BM Auto
Iesākuši ar S 1000 RR un HP4 sporta motocikliem, sekojot S 1000 R rodsteram, BMW Motorrad turpina un iepazīstina ar jau ceturto četrcilindru lieljaudas modeļu saimes biedru ar izteikti sportisku ievirzi. Atsperoties no intriģējošā, unikālā inovatīvu tehnoloģiju, veiktspējas un drošības salikuma, kas pazīstams no jau esošajiem modeļiem, BMW Motorrad ir spēris nākamo soli un prezentē S 1000 XR. Tas savu spēju repertuāru piedāvā jaunā žanru salikumā, ko dēvē par adventure sport. Tas ietver dinamisku tūrismu, sportisku veiktspēju, augsta līmeņa komfortu, kā arī izcilu piemērotību lietošanai ikdienā. Citiem vārdiem – jaunais S 1000 XR piedāvā pats savu individuālo sporta un tūrisma sajaukumu, tam pievienojot spēcīgas emocijas.
Rindas četrcilindru dzinējs enerģiskai veiktspējai
Reklāma
S 1000 XR rindas četrcilindru dzinējs ir pārņemts no rodstera S 1000 R. Tas attīsta 118 kW (160 ZS) maksimālo jaudu pie 11 0000 apgr./min, bet grieze ir 112 Nm pie 9250 apgr./min. Četrcilindru spēkstacija griezi producē ar pamatīgu rezervi, tā nodrošinot spēcīgu paātrinājumu pie zemiem un vidējiem apgriezieniem, kam ir īpaša vērtība, kad pilots brauc pa lauku ceļiem vai braucienā līdzi paņēmis pasažieri. Ar šādiem parametriem un raksturu dzinējs apvieno lielisku elastību un satriecošu paātrinājumu, vienlaikus braucējam sniedzot parocīgi izmantojamu apgriezienu diapazonu, kas iesniedzas pāri 10 000 apgriezienu robežai. Vai runa būtu par prieka pilnu tūrisma braucienu, sportisku skrējienu pa līkumotiem vietējas nozīmes ceļiem vai brīvdienu ceļojumu ar pasažieri un bagāžu, motocikls ir piemērots katram no uzdevumiem.
Divi braukšanas režīmi un automātiskā stabilitātes kontrole ASC kā standarta aprīkojums plus sistēma Pro ar dinamisko saķeres kontroli (DTC) un ABS Pro
Lai motociklu maksimāli pielāgotu braukšanas apstākļiem, S 10000 XR jau standartā ir aprīkots ar pārslēdzamu režīmu sistēmu, kas ietver iestatījumus Rain un Road. Pie bāzes aprīkojuma pieder arī automātiskā stabilitātes kontrole (ASC), kas, optimizējot saķeri, garantē augstu drošības standartu. Bet S 1000 XR papildus var aprīkot arī ar režīmu sistēmu Pro, kas ietver iestatījumus Dynamic un Dynamic Pro, un tādā gadījumā braucējs iegūst arī Dynamic Traction Control (DTC) jeb dinamisko saķeres kontroli un ABS Pro.
Inovatīva šasija ar jaunu rāmi un Dynamic ESA jeb elektroniski regulējama piekare kā papildaprīkojums
Jaunā S 1000 XR šasija ir tikpat iespaidīga kā tā dzinēja satriecošā veiktspēja. Balstīta uz konstrukciju, kas pazīstama jau no citiem modeļiem, tā ietver alumīnija perimetra rāmi, kurā dzinējs pilda nesošā elementa funkciju. Motocikla piekare sastāv no apvērstas, regulējamas teleskopiskās dakšas priekšā un divpusējas sviras aizmugurē ar regulējamu centrālo statni. Šasijas ģeometrija ir pilnībā pārskatīta, ņemot vērā XR specifiskās vajadzības. Ja motociklu apgādā ar papildaprīkojuma sarakstā atrodamo BMW Motorrad Dynamic ESA jeb elektroniski regulējamo piekari, S 1000 XR braukšanas drošību, veiktspēju un komfortu paceļ vēl augstākā līmenī, paplašinot žanra iespēju robežas.
ABS Pro pieejama kā daļa no braukšanas režīmu sistēmas Pro vēl lielākai drošībai, bremzējot līkumos
BMW Motorrad standartā piedāvātā bremžu pretbloķēšanas sistēma līdz šim ir garantējusi augstu drošību, bremzējot taisnē, taču papildu aprīkojuma ABS Pro ļauj spert soli tālāk, sniedzot drošību, kad motociklu bremzē līkumā – sasvērtā stāvoklī. Šādās situācijās ABS Pro garantē, ka riteņi nenobloķēsies, pat ja pilots bremzē spēji un spēcīgi. Sistēma reducē spējas izmaiņas stūrēšanas spēkos, īpaši, ja bremzēšanai piemīt panisks raksturs, un novērš nevēlamu trajektorijas iztaisnošanu. Tādējādi ar ABS Pro braucēju rīcībā ir palielināta bremzēšanas un gaitas stabilitāte – arī līkumos.
Jaunais S 1000 XR – stils un funkcija gan sportam, gan piedzīvojumiem
Vizuālajā līmenī jaunais S 1000 XR saplūdina GS saimes, kategoriju Touring un Sport modeļu raksturu un spēcīgākās iezīmes, vienlaikus veidojot jaunu motocikla tipu – adventure sport. Tas atspoguļojas ikvienā dizaina elementā un veido lielisku kombināciju ar nevainojamu ergonomiku, aizsardzību no vēja un nokrišņiem, kā arī ar papildus 20–30 mm piekares gājieniem, tā nodrošinot palielinātu klīrensu. Kalnu pārēja, ceļojums lauku apvidū, skrējiens pa ātrgaitas šoseju vai pat slikta ceļa posms – jaunais S 1000 XR to visu paveiks ar nesatricināmu pašpārliecību.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.