7 svarīgākās atziņas pēc Travelnews.lv testa brauciena ar jauno BMW i3 [1]

Pēc Travelnews.lv redakcijas testa brauciena ar BMW i3 pirmais jautājums no kolēģu un draugu puses bija par nobraukto attālumu. Testa braucienā ar elektro BMW i3 tika pieveikti 118 km uz akumulatora enerģijas un 10 km uz degvielas rēķina, proti, 647 kubikcentimetru divcilindru benzīndzinējs uzlādēja akumulatoru. Tehniskajos datos ir norādīts, ka ar uzlādētu akumulatoru var nobraukt no 130 līdz 160 km.

Travelnews.lv testa brauciena fotogalerija (septembris, 2014) - www.tn.lv/index.php?view=gallery&g_uid=5814.

Šobrīd pasaulē vairāki lielie autoražotāji ir nopietni pievērsušies elektroauto ražošanai, piemēram, Renault-Nissan, Tesla vai BMW. Pircējiem salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadu desmitiem ir plaša izvēle elektroauto piedāvājumā, taču cilvēki vēl uzmanīgi izvērtē jaunās iespējas.

BMW i3 testa brauciena atziņas:

1) Paātrinājums. Jaunais BMW i3 paātrinās līdz 100 km/h 7,2 sekunžu laikā, kas būtu pieklājīgs radītājs benzīna motora automašīnai ar vismaz 2 litru motoru. Jāatzīmē, ka automašīnai pēc katra jaudīga paātrinājuma ir mazliet ''jāatpūšas''. Tas nozīmē, ka katrs nākošais paātrinājums bez dažu minūšu pauzes ir lēnāks nekā pirmais. Automašīnas svars ir 1195 kg un aizmugures piedziņai tiek izmantota 125 kW (170 Zs) liela jauda ar 250 Nm griezes momentu. Maksimālais ātrums ir ierobežots pie 150 km/h. Jāatzīst, ka straujos pagriezienos ar šo auto neizdosies BMW ierastā manierē ''iezīmēties'', jo šaurās riepas (20 collu riteņi ar 155/60 izmēra riepām) ''met'' automašīnu no līkuma.

2) Attālums. Nobrauktā attāluma iespējas ietekmē gadalaiks, braukšanas ātrums un dažādu ierīču darbināšana braukšanas laikā. Aukstā ziemas laikā eletroautomobiļa pārvietošanās attālums ievērojami sarūk (līdz 50%), ko apliecina vairāki ārzemju auto žurnālistu testa braucieni. Taču auto ļoti labi iederas autobraucējiem, kuriem dienas braukšanas attālums nepārsniedz 100 km. Labvēlīgos apstākļos ar uzlādētu akumulatoru un 9 litriem benzīna var bez papildus uzlādes nobraukt gandrīz 300 km. Pilsētas variantā BMW i3 patērē mazāk enerģijas nekā uz autostrādes ar 120 km/h, kas ir pretēji ierastajiem benzīna un dīzeļdegvielas motoriem.

3) Trīs režīmi. Autovadītājam ir jāpārorientējas no degvielas litriem uz kWh. Litija jonu akumulatora kapacitāte ir 22 kWh, kur tikai 18 kWh drīkst izmantot braukšanai, jo pilnīgi izlādēts akumulators tiek bojāts. Autovadītājs var izvēlēties trīs braukšanas režīmus: «Eco Pro +», «Eco Pro» un «Comfort». Visekoloģiskākajā «Eco Pro +» variantā tiek atslēgta klimata kontrole un ierobežots ātrums līdz 90 km/h, bet «Comfort» variantā visas ierīces ir aktivizētas un elektromotors ir izmantojams pilnā jaudā.

4) Uzlāde. Uzlādes situācija netika testēta, taču ārzemju preses materiālos tiek slavēta BMW i3 elektrosistēma, kura ir precīza un bez kaprīzēm ziemas apstākļos. Akumulatora uzlādes radītājs ir perfekts un izlādes gadījumā vēl joprojām tiek saglabāts apgaismojums, avārijas signāluguņi un palīdzības dienesta numura aktivizācija. Mājas apstākļos akumulators ir jāuzlādē 8 stundas, bet speciālās uzlādes stacijās līdz 80% var uzlādēt 30 minūšu laikā. Atsķirībā no ierastajiem motoriem elektroautomobilis no vadītāja pieprasa lielāku disciplīnu, jo no rīta neuzlādēts akumulators var būtiski ietekmēt visas dienas plānus.

5) Komforts. Daudzi elektroautomobiļi ir divvietīgi, bet BMW i3 ir četrvietīgs, kas padara to pievilcīgāku gan ģimenēm ar bērniem, gan ceļošanai. Protams, Latvijas vai tālāku galamērķu apceļošanai ir mazliet jāiespringst ar brauciena plānošanu. Neērtības var radīt akumulatoru uzlāde, jo viesnīcu un citu tūrisma objektu tuvumā nav akumulatoru uzlādes infrastruktūras. Principā nekas īpašs nav vajadzīgs, bet ne jau katra viesnīca drošības apsvērumu dēļ vilks elektrokabeli līdz automašīnai. BMW i3 navigācijas sistēma automātiski brīdina ceļotāju, ja izvēlētais maršruts nav izbraucams ar esošo akumulatoru uzlādes līmeni. Ceļošanai ar BMW i3 ir jāpierod, ka automobilis ir pilnīgi kluss un tāpēc klusa piebraukšana daudzus cilvēkus patīkami/nepatīkami pārsteidz.

6) Praktiskums. BMW i3 ir četru durvju auto, taču aizmugurējās durvis veras vaļā uz aizmuguri, kas pirmajā brīdī ir mazliet neierasti, bet toties interesanti. Kravas telpu, nolokot aizmugurējos sēdekļus, var palielināt no 260 litriem uz 1100 litriem, kas ļauj ērti ievietot divus saliekamos Tern Link C7 velosipēdus un vēl dažas ceļojuma somas. Automašīnas interjers ir veidots no viegliem un nestandarta materiāliem, pie kuriem pirmajā brīdī ir jāpierod.

7) Izmaksas. Lai gan vidējā cena BMW i3 ir 35 000 un 45 000 eiro robežās, taču ir iespējams, ka slēptās izmaksas ir meklējamas automašīnas ekspluatācijas laikā, jo BMW i3 šobrīd var apkalpot tikai un vienīgi BMW centros. BMW i3 ir pērkams galvenokārt ekoloģisku apsvērumu dēļ, jo ir daudz finansiālu neskaidrību par lietota auto cenu pēc 3 vai 5 gadiem. Tehnoloģijas strauji attīstās un var gadīties, ka BMW i3 pēc 5 gadiem būs rakstāmmašīnas vērtībā. Taču iegūtā pieredze un ekoapziņa var būt līdzvērtīga sportiska auto sajūtām.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

1 archs 11/16/2014 13:52 Man pirmā atziņa - neglīts! Pirktu tikai tad, ja nebūtu citu variantu, ko izvēlēties

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Ziemassvētki brīnumskapī "Vēderiņš burkšķ" Tukuma TIC
Ziemassvētku laikā, pie klausītājiem ar koncertprogrammu «Vēderiņš burkšķ» atkal dosies populārais «Brīnumskapis»! | Skatīt vairāk
Latvija
Piparkūku darbnīcas Brunavas mālotavā Bauskas TIC
Paredzētas draugiem, ģimenēm un skolas vecuma bērniem. Klašu eglīšu pasākumu vieta ar papildus aktivitātēm. | Skatīt vairāk
Liepājas skaņas Rundāles pilī Bauskas TIC
14. decembra vakars Rundāles pils Baltajā zālē būs veltīts kamermūzikai. | Skatīt vairāk
Izdota Bauskas novada tūrisma himna Bauskas TIC
Noklausies jauno hitu un seko līdzi izaicinājumam - tūrisma himna nu jāizveido #LiepājaTravel komandai! | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::2.7325151sec.