Tiek izvirzīts viens no astoņiem «Latvijas Gada Auto 2015» finālistiem – Nissan Pulsar

''Latvijas Gada auto 2015'' žūrija turpina iepazīstināt ar konkursā pieteiktajiem automobiļiem. Šoreiz plašāk aplūkosim ''Nissan'' jaunās paaudzes kompaktklases modeli ''Pulsar''.

Konkurence C segmentā jeb tā sauktajā kompaktklasē allaž bijusi visnežēlīgākā, jo tas tradicionāli ir vispieprasītākais automobiļu segments. Arī šogad, pat pie Eiropas tirgū valdošas ieilgušas stagnācijas, tas pieaudzis par aptuveni 9%. Tieši tādēļ arī kompānija ''Nissan'' ir nolēmusi atgriezties šajā ''sacensību arēnā''.

Tieši tā – atgriezties. Atgādināsim, ka savulaik ar modeļiem ''Sunny'' un pēc tam ''Almera'' (līdz 2006. gadam) japāņu zīmols tur jau bija pārstāvēts.

Oktobra sākumā ar pirmizrādi Parīzes autoizstādē ''Nissan'' oficiāli pieteica jaunā hečbeka ''Pulsar'' startu Eiropas tirgū. Faktiski tas ir uzskatāms par ''Nissan Almera'' ideoloģisko pēcteci. Japāņu hečbeks gatavojas C segmentā konkurēt ar tādiem žanra klasiķiem kā ''Volkswagen Golf'', ''Ford Focus'', ''Opel Astra'' un citiem.

Modeļa nosaukums ''Pulsar'' nav jauns ''Nissan'' leksikā. Laika posmā no 1978. līdz 2000. gadam, piecu paaudžu garumā tas jau ticis izmantots. Tostarp beidzamajā laikā atsevišķos tirgos ar ''Pulsar'' vārdu tika pārdoti ''Almera'' un ''Sentra'' modeļi.

Izskats

Automobilis tapis ''Nissan'' tehniskajā centrā Lielbritānijā. Kā uzsver ražotāja pārstāvji, tā radīšanas procesā ņemtas vērā tieši Eiropas autobraucēju vēlmes.

''Pulsar'' izgatavots, izmantojot ''Renault-Nissan'' alianses ''CMF2'' (Common Modular Family) modulāro platformu, kas ir arī jauno ''Qashqai'' un ''X-Trail'' pamatā. Kā izskatās, no abiem krosoveriem tas mantojis arī zīmīgākos dizaina elementus – automobiļa priekšdaļu rotā lielais hromētais korporatīvais simbols V veidā, bet motora pārsegs un LED joslu ieskautie lukturu bloki ir kā nokopēti no ''Qashqai''.

Auto profilam raksturīga dinamiska silueta līnija. To papildina arī platie aizmugurējo starmešu ''bumerangi'', diskrēts spoilera širmītis jumta nobeigumā un difuzora imitācija aizmugurējā bufera apakšmalā.

Salons

''Nissan Pulsar'' var palepoties ar kompaktklasē garāko riteņu bāzi (2700 mm), kas ļāvusi izveidot plašu salonu un ietilpīgu bagāžas nodalījumu.

Interjers ir vienkāršs, lakonisks, kā saka – bez liekas greznības. Gan vadības pultī, gan viduskonsolē izmantotas tās pašas ''Qashqai'' detaļas.

''Pulsar'' priekšējās sēdvietas ir platas, ērtas, ar apmierinošu sānu noturību. Plašs regulācijas diapazons ļauj viegli atrast optimālo sēdpozīciju. Stūre pieregulējama gan augstumā, gan arī dziļumā.

Apjomīgā salona otrajā rindā var brīvi sasēsties trīs pilnizmēra pasažieri. Sēdētājiem tur ir iespēja baudīt plašumu, kāds nav raksturīgs vairumam kompaktklases automobiļu. Pateicoties pagarinātajai riteņu bāzei, attālums starp priekšējo un aizmugurējo sēdekļu atzveltnēm sēdētāja augšstilbu-ceļu līmenī ir 692 mm. Ražotāja pārstāvji uzsver, ka tas ir ne tikai absolūti labākais rādītājs C segmentā, bet jau var sacensties ar tādiem D segmenta pārstāvjiem kā ''Kia Optima'' vai ''Ford Mondeo''. Turklāt ''Pulsar'' salonā daudz telpas ir ne tikai kāju, bet arī plecu-galvas apvidū, turklāt platā durvju aila nodrošina vieglu iekāpšanu un izkāpšanu.

Arī ''Pulsar'' kravas nodalījums patīkami pārsteidz ar savu ietilpību. Gandrīz neticami, bet bagāžnieka apjoma ziņā tas pārspēj lielāko daļu tiešo konkurentu, tostarp ''VW Golf'' (+30 l), ''Toyota Auris'' (+35 l) un ''Opel Astra'' (+25 l). Bet, nolokot otrās rindas sēdekļu atzveltnes, ''Nissan'' hečbeka salonā iegūstama kravas telpa ar 1395 l ietilpību.

Gaitā

Pagaidām sortimentā ir tikai divi spēka agregāti. Bāzes versijā ''Pulsar'' zem dzinēja pārsega atrodas 1,2 litru DIG-T turbomotors ar 115 ZS. Bet kā alternatīva klientiem tiek piedāvāts 1,5 l/110 ZS dCi dīzeļmotors. Standartā tie tiek komplektēti ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu, bet komforta cienītāji (tikai pārī ar benzīnnieku) var izvēlēties ''Xtronic'' bezpakāpju variatoru.

''Renault'' ražotais dīzelis, kas pazīstams jau no ''Renault Cli'', ''Megane'', ''Captur'' un ''Nissan Qashqai'', speciālus komentārus neprasa. Tas ir gana sparīgs un vienlaikus ekonomisks. Sešpakāpju pārnesumkārba darbojas korekti, ļaujot maksimāli izmantot dzinēja dinamiskās potences. Pārnesumu attiecības ''Nissan'' inženieri salāgojuši tā, ka pilsētas režīmā pārsvarā nākas izmantot ceturto pārnesumu, bet uz šosejas, kad ātrums samazinās līdz 85 km/h, indikators signalizē, ka būtu jāpārslēdzas no sestā uz piekto pārnesumu. Pieņemsim, ka tā ir savdabīga nodeva ekoloģijai.

Tomēr ''Pulsar'' nepretendē uz sportiska automobiļa statusu. Tam ir salīdzinoši komfortabla, taču ne pārspīlēti mīksta balstiekārta.

Aprīkojums

''Pulsar'' jau bāzes komplektā ietilpst seši drošības spilveni, ESP, ''Stop-start'' sistēma, kruīza un maksimālā ātruma uzraudzības, kā arī riepu spiediena kontroles sistēma. Bet galvenais lepnums, kas tradicionāli tiek iekļauts ''Nissan'' jaunās paaudzes modeļu aprīkojumā ir ''Safety Shield'' tehnoloģiju pakotne, kas autovadītājam ziņo par objektiem t.s. aklajās zonās, brīdina par frontālās sadursmes draudiem un ceļa horizontālā apzīmējuma neievērošanu. Un, protams, tam ir pieejama arī ''NissanConnect'' multimediju sistēma ar visām tās daudzveidīgajām iespējām.

''Nissan Pulsar'' tiek ražots japāņu kompānijas Spānijas filiālē Barselonā. "Nissan Pulsar" cena sākot no 14 990 eiro.

Vairāk informācijas par konkursu: www.GadaAuto.lv


 

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Ziemassvētki brīnumskapī "Vēderiņš burkšķ" Tukuma TIC
Ziemassvētku laikā, pie klausītājiem ar koncertprogrammu «Vēderiņš burkšķ» atkal dosies populārais «Brīnumskapis»! | Skatīt vairāk
Latvija
Ziemassvētku koncerts Skaistkalnes baznīcā Bauskas TIC
Uz Ziemassvētku noskaņu koncertu Skaistkalnes katoļu baznīcā aicina dziedātāja Aleksandra ŠPICBERGA! | Skatīt vairāk
Izdota Bauskas novada tūrisma himna Bauskas TIC
Noklausies jauno hitu un seko līdzi izaicinājumam - tūrisma himna nu jāizveido #LiepājaTravel komandai! | Skatīt vairāk
 AizraujošaisViduslaiku mantojums Alūksnē Alūksnes TIC
Ir vairākas iespējas, kā izzināt un izbaudīt Alūksnes viduslaiku pils īpašo stāstu, tomēr vispilnīgāk tas atklāsies, ja izmantosi tās visas. | Skatīt vairāk
no 4 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::1.64458489sec.