Autors: Madara Boša
Avots: Gada Auto
''Latvijas Gada auto 2015'' žūrija turpina iepazīstināt ar konkursā pieteiktajiem automobiļiem. Šoreiz plašāk aplūkojam ''Subaru'' sedanu ar rallista gēniem ''WRX STI''. Lai gan neiekļuva starp astoņiem fināla automobiļiem, kuri turpina cīņu par konkursa galveno ''Latvijas Gada auto 2015'' titulu, ''Subaru WXR STI'' pretendē kļūt par ''Latvijas Sportiskākā auto 2015''. Šogad šajā nominācijā konkurence ir ''nikna'' no ''Maserati Ghibli'' un ''Mini Cooper S''.
Specifiskajā nišā ''Subaru'' palicis bez reālas konkurences. ''Impreza WRX STI'' ilggadējā sāncenša ''Mitsubishi Lancer'' sportiskā evolūcija ar desmito paaudzi ir beigusies. Lai gan ''Mitsubishi'' sola turpināt ''Evo'' līniju, taču, kā liecina šobrīd pieejamā informācija, tā neturpinās attīstīties pa grambaino rallija ceļu, bet tiks griezta hibridizācijas gultnē. ''Subaru'' droši vien lieliski apzinās, ka šobrīd viņiem ir iespēja iepriecināt ne tikai savus fanus, bet to pulku vēl papildināt ar līdzšinējiem ''Lancer Evo'' cienītājiem.
Reklāma
Vai tiešām tā vairs nav ''Impreza''?
Vēl pirms jaunā modeļa nonākšanas dienasgaismā ''Subaru'' bija izvērsuši apjomīgu informatīvo kampaņu, lai sabiedrībai pavēstītu, ka ''WRX'' un tā vēl sportiskākais brālis ''WRX STI'' tagad vairs nemaz nebūs līdzīgs bāzes modelim, tādēļ arī modeļa nosaukumā nav ''Impreza'' un atstāta tikai daudznozīmīgā latīņu simbolu kombinācija.
Tāpat bez īpaši lielas izpētes kļūst skaidrs, ka zem jaunās, vizuāli svaigās čaulas patiesībā tehniski viss ir pa vecam. Zem motora pārsega ir vecais labais ''EJ25'' – 2,5 litru 300 ZS turbo-bokser-motors, tā pati simetriskā pilnpiedziņas sistēma ar regulējamas darbības DCCD starpasu diferenciāli u.tt. Būtībā no pārbaudītiem un uzticamiem komponentiem ir pa jaunam salikts automobilis, kurš gan izskata, gan funkcionalitātes ziņā pārspēj priekšteci.
Atšķirībā no iepriekšējās paaudzes ''WRX STI'', tagad vairs nebūs tādu alternatīvu kā hečbeka versijas un automātiskās pārnesumkārbas. ''Subaru'' atstājuši piedāvājumā tikai klasiku.
Oficiālā informācija liecina, ka jaunajam ''WRX STI'' ir par 40% palielināta virsbūves konstruktīvā stiprība. Riteņu bāze padarīta par 25 mm garāka nekā priekštecim, bet automobilis pastiepies garumā par 15 mm.
''STI''
Trīs burtu salikums ''STI'' nav tikai modifikācijas apzīmējums, bet gan abreviatūra, aiz kuras slēpjas japāņu kompānijas speciālais departaments ''Subaru Tecnica International''. Šī apakšvienība uzņēmumā koordinē visas motoru sporta aktivitātes, kā arī speciālas mārketinga programmas ietvaros veic spēkratu tūningu, proti, pilnveido dzinējus, transmisijas un balstiekārtas ar mērķi padarīt sportiskus automobiļus vēl sportiskākus.
''STI'' atlēts no parasta ''WRX'' atšķiras ar piezemētāku, stingrāku stāju. Tas ieguvis iespaidīgu antispārnu uz bagāžnieka vāka, nedaudz reljefākus spārnu izliekumus, divas simetriski novietotas izpūtēja divstobrenes un speciāla dizaina 18-collīgus riteņus. Masīva virsbūves apakšas aizsargpanna un aizmugurējā bufera lejas daļā integrēts difuzors ļāvis optimizēt gaisa plūsmu zem mašīnas. Sportiskāka padarīta arī ''Impreza'' šasija – uzstādīts stingrāks atsperojums, stabilizatoru atsaites un gumijas bukses, kā arī alumīnija piekares sviras, par 5 mm pazemināts klīrenss –, kā rezultātā automobilis spēj precīzāk izzīmēt līkumu trajektorijas.
Salonā sportiskums ir tīri funkcionāls: priekšējie sēdekļi ar augstām atzveltnēm un stingru sānu noturību, parocīga stūre, tieši pa ķērienam novietots ātrumpārslēga rokturis. Viduskonsolē līdzās rokas bremzes svirai visai neuzkrītoši sēž apaļā ''SI-Drive'' režīmu poga un centrālā diferenciāļa vadības taustiņi. Interjers noformēts tumšos toņos, un pelēcību vēl pastiprina grafīta krāsas dekori.
Spēcīgāks, taču videi draudzīgāks
Vecais labais, rallija trasēs pārbaudītais 2,5 litru turbo-bokser-motors modernizācijas rezultātā ne tikai ieguvis piecus papildu ''zirgus'', bet arī pielāgots ''Euro 6b'' ekoloģiskajam standartam. Acīmredzot, tas nozīmē, ka ir labāk nekā ''Euro 5'', bet līdz drastisko ''Euro 6'' normu izpildei vēl mazliet pietrūkst. Taču diez vai daudziem sportiskas braukšanas cienītājam interesē šādas formalitātes.
Motors aprīkots ar DAVC – vārstu aktīvo kontroles sistēmu –, kas ļauj dinamiski koriģēt gāzu apmaiņas fāzes ne tikai ieplūdes, bet arī izplūdes laikā. Pateicoties tai, dzinēja darbība kļuvusi elastīgāka. Pirmajā mirklī gan rodas maldīga sajūta, ka tas īsti ''nevelk'', taču aiz 2500 apgriezienu robežas iespaidīgais ''zirgu pulks'' pēkšņi salecas un metas mežonīgā skrējienā. Vadītājam tik vien kā cītīgi jāpārskaita pārnesumus, cenšoties uzturēt dzinēja sirdspukstus optimālo apgriezienu diapazonā.
''Subaru Inteligence Drive'' (SI-Drive) elektronika ļauj pilotam atbilstoši situācijai un satiksmes apstākļiem izvēlēties piemērotāko no trijiem dzinēja darba režīmiem: ''Inteligent'' – relaksētai un salīdzinoši ekonomiskākai ikdienas braukšanai, ''Sport'' – dinamiskākiem vingrinājumiem vai adrenalīna ģeneratoru ''Sport Sharp''.
Tehniskā informācija un cenas
''Subaru WRX STI'' cena sākot no 35 990 eiro.
Benzīna dzinējs:
2.5 l, 300 Zs, kombinētais degvielas patēriņš no 10,4 l/100 km, CO2 no 242 l/km
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.