Autors: Volvo
Avots: Volvo
Izstrādājot XC90 T8, Volvo Cars neielaidās kompromisos attiecībā uz veiktspēju, braukšanas prieku, automobiļa efektivitāti un bagāžas glabātuves ietilpību. Ņemot par pamatu jauno moduļveida maināma izmēra produktu arhitektūru (SPA) un veiksmīgo Drive-E benzīna dzinēju, ražotājs ir radījis unikālu, ietilpīgu septiņvietīgu SUV automobili ar 400 ZS jaudu un 640 Nm griezes momentu, kas rada tikai 59 g/km CO2 izmešu un patērē tikai 2,5 litrus degvielas uz 100 km. Degvielas patēriņš ASV braukšanas ciklā ir 59 jūdzes uz galonu (MPGe).
"XC90 T8 vienlaikus ir no elektrotīkla uzlādējams elektroautomobilis, hibrīdautomobilis un augstas veiktspējas automobilis," saka Dr. Peters Mertenss (Peter Mertens), Volvo Car Group izpētes un attīstības vecākais viceprezidents. ''Jau Drive-E dzinēji veiktspējas ziņā ir konkurētspējīgi, salīdzinot ar sāncenšiem. T8 tos pārspēj un kļūst par līderi."
Reklāma
Kas slēpjas aiz ārienes
Daudzas XC90 T8 dzinēja funkcijas ir pielāgotas īpaši hibrīda tehnoloģijai.
Akumulators
Augstsprieguma (270–400 V) akumulators ar 65 kW jaudu ir izcils Volvo XC90 T8 panākumu piemērs. Kamēr citi autoražotāji ar grūtībām atrod vietu akumulatoru komplektam, kas netraucē izveidot komfortablu un ietilpīgu salonu, Volvo atrisina šo problēmu, novietojot akumulatoru centrālajā tunelī. Šai pozīcijai ir vairākas priekšrocības, piemēram, akumulators neaizņem vietu salonā. Tas nozīmē, ka pietiek vietas trīs sēdekļu rindām, pasažieriem un viņu bagāžai. Turklāt, pateicoties šādam akumulatora novietojumam, automobilim ir zemāks smaguma centrs, kas uzlabo XC90 T8 vadāmību un drošību.
Aizmugurējais elektromotors
Lielais elektromotors ar 82 ZS (60 kW) jaudu un 240 Nm griezes momentu atrodas pie aizmugurējās ass un piedzen aizmugures riteņus elektriskajā un jaudas režīmā. Elektromotora atrašanās aizmugurē ļauj uzstādīt lielāku elektromotoru, kas noder pilsētas satiksmē, kur bieži jāapstājas un bieži jāsāk braukt. Šāds novietojums arī ļauj izveidot efektīvu pilnpiedziņas sistēmu, jo katrai asij ir savs jaudas avots.
Divpakāpju bremzēšanas sistēma
XC90 T8 kombinētā bremzēšanas sistēma izmanto elektronisko bremzēšanas tehnoloģiju, lai daļēji izmantotu bremzēšanas enerģiju atkārtotai akumulatora uzlādei vai tūlītējai lietošanai. Šī sistēma ir aprīkota arī ar unikālu stabilitātes funkciju, kas kontrolē drošu atgūstamās enerģijas daudzumu.
Unikāla dzesēšanas un klimata kontroles sistēma
Unikālā dzesēšanas sistēma sastāv no diviem papildu kontūriem. Viens no tiem dzesē CISG un lielo elektromotoru uz aizmugures ass, bet otrs vai nu pasīvi caur radiatoru, vai aktīvi integrējot automobiļa klimata kontroles sistēmu, dzesē akumulatoru.
Iepriekšēja atdzesēšana
Ērtības un efektivitātes nolūkos autovadītāji var iepriekš atdzesēt XC90 T8 piedziņas agregātus, akumulatoru un salonu, vai nu atrodoties automobilī, vai arī izmantojot Volvo On Call mobilo aplikāciju. Tas nozīmē, ka gan salā, gan karstumā un mitrumā automobiļa salons tiks sasildīts vai atdzesēts jau pirms tam, kad autovadītājs sēžas pie stūres. Iepriekšējo atdzesēšanu var veikt, kad automobilis ir pieslēgts uzlādei no elektrotīkla, kas ir izdevīgi no CO2 viedokļa, jo akumulators ilgāk darbosies tikai elektriskajā režīmā.
Inovāciju mantojums
Kā pasaulē pirmais no elektrotīkla uzlādējamais luksusa SUV hibrīds XC90 T8 ir kārtējais Volvo Cars inovāciju sasniegums, kas radīts, lai radītu braucējam lielāku komfortu, saudzētu apkārtējo vidi un rūpētos par satiksmes drošību.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.