Autors: Ģirts Avotiņš
Avots: Rally Sarma 2015
2015. gada 23. un 24. janvārī Apes un Gulbenes novados tika atzīmēta tradicionālā ziemas rallija "Sarma" 40. jubileja. Šajā rallijā piedalījās 83 ekipāžas, pārstāvot septiņas valstis. Pirmo reizi šajā rallijā uzvaru izcīnīja igaunis Sīms Plangī, tādējādi kārtējo reizi kopš 2010. gada latviešiem neizdevās nosargāt uzvaru savā slavenākajā ziemas rallijā. Otro un trešo vietu rallija kopvērtējumā sadalīja igaunis Rainers Aus un jēkabpilietis Mārtiņš Svilis.
Pirmā rallija diena noslēdzās ar trīs igauņu: Rainera Ausa, Timmu Korge un Sīma Plangi dominanci. Taču otrā diena un spraigā cīņa pašu igauņu vidū nesa ievērojamas izmaiņas rezultātos. Astotajā ātrumposmā Timmu Korge pārsita riepu un, mainot trasē riteni, zaudēja vairāk nekā piecas minūtes, kas to automātiski izslēdza no tālākās cīņas par uzvaru. Līdzīga problēma skāra arī citus sportistus, kuru vidū bija arī pirmās dienas līderis Rainers Aus. Viņam izdevās finišēt ar pārsisto riteni, taču tika zaudētas 36,5 sekundes un līdera pozīcija. To viņam tā arī neizdevās atgūt līdz rallija finišam. Lieliska iespēja izcīnīt trešo vietu rallija kopvērtējumā bija Jānim Berķim, taču viņš priekšpēdējā ātrumposmā pieļāva kļūdu, trasē sagriezās un zaudēja tik daudz, lai pēdējo ātrumposmā domātu tikai par drošu nokļūšanu līdz finišam un uzvaru savā grupā. Tādejādi pēdējā brīdī trešo vietu rallija kopvērtējumā un LRC2 grupā izdevās izcīnīt Mārtiņam Svilim, kurš tieši pirms šī rallija nomainīja sporta automašīnu un visu rallija laiku cīnījās ar tās regulējumiem.
Reklāma
LRC1 grupā uzvaru izcīnīja Jānis Berķis, kuram, neskatoties uz sagriešanos priekšpēdējā ātrumposmā un saudzīgu braukšanu pēdējā, spēja sev pat tuvu nepielaist lietuvieti Martinu Samsonas. Neskatoties uz tehniskām problēmām, trešajā vietā šajā grupā finišēja Guntis Lielkājis, kurš šogad priekšpiedziņas sporta auto ir nomainījis pret pilnpiedziņas auto.
Pirmajā dienā ļoti sīva cīņa bija vērojama LRC3 grupā. Tajā par līderu pozīciju cīnijās jaunais igauņu talants Karls Martins Volvers un Ralfs Sirmacis. Otrajā sacensību dienā visos ātrumposmos ātrāks bija Sirmacis, kurš spēja finišēt ne vien pirmajā vietā savā grupā, bet arī piektajā vietā rallija kopvērtējumā. Trešo vietu šajā grupā izcīnīja Vasilijs Grjazins, kuram pāreja no pilnpiedziņas auto uz priekšpiedziņu nenotiek tik veiksmīgi, cik varētu vēlēties.
RK1 grupā pārliecinoši uzvarēja skatītāju iemīļotais igauņu sportists Tomas Vasks, kurš pirmās dienas šaurajos ātrumposmos nespēja pretoties Krievijas sportistam Mihailam Skripņikovam, bet otrajā dienā bija pārliecinoši ātrāks. Trešo vietu šajā grupā izcīnīja lietuvietis Egidijus Valeiša.
Rallijā Sarma 2015 notika arī sacensības rallijsprinta ieskaitē. Šīs ieskaites dalībniekiem bija jāveic pieci no desmit rallija ātrumposmiem. Šīs ieskaites kopvērtējumā un 4WD Open klasē pārliecinošu uzvaru izcīnīja Kārlis Nebars, kurš bija ātrākais visos ātrumposmos. Viņam konkurenci spēja sastādīt vien motokrosā labi pazīstamais rallijsprinta debitants Ronalds Baldiņš, taču priekšpēdējā ātrumposmā viņš kļūdījās un spēja finišēt tikai ar teju vai trīspadsmit minūšu kavēšanos. Attiecīgi otro un trešo vietu 4WD Open klasē sadalīja Aigars Bajārs un Ingus Pantelis.
Rallijsprinta 4WD klasē bija vērojama ļoti spraiga cīņa starp trīs ekipāžām – finiša atšķirība starp uzvarētāju un trešās vietas ieguvēju bija tikai nedaudz vairāk kā astoņas sekundes. Pirmo vietu šajā klasē izcīnīja Mareks Švarcs- Švampāns, kuram izdevās būt nedaudz ātrākam par Intu Jeršovu un trešās vietas ieguvēju Edgaru Piļku. 1600 klasē pārliecinošu uzvaru izcīnīja Kaspars Kols, kurš bija pārliecinoši ātrāks par otrās vietas ieguvēju Kristapu Lāci un trešās vietas ieguvēju Aigaru Berkoldu. 2WD Open klasē par uzvaru cīnījās Jānis Cielēns, Lauris Mezītis un Oto Patmalnieks. Diemžēl Oto pievīla sporta automašīna, un trešo vietu klasē izcīnīja Arnis Alksnis.
Rallija Sarma 2015 rezultātus iespējams atrast Latvijas rallija čempionāta mājas lapā autorally.lv
Ralliju Sarma 2015 norisi atbalstīja Gulbenes un Apes novadi, kompānijas "Grantiņi-1", "Vasks" un "Līvs AM", kā arī "Sendija", "MGM Transport", "Ikteri", "Mežvalde AG", "MCD", "Kopa", "RMS Group", "Gulbenes Autobuss", "Grotess AB", "Vītola Izdevniecība", "Alba", "Triatel", "Baltā Pils", restorāns "Cheese Moon", "ZDZ", "Akvedukts", viesu nams "Jaunzilākši", "Yuasa" akumulatori un enerģijas dzēriens "Red Bull". Oficiālais auto "ŠKODA". Ralliju Sarma 2015 informatīvi atbalstīja "Dzirkstele", "4rati.lv", "Tavs Auto", rally.ee un visitgulbene.lv
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.