Auto
ražotājs Ford paplašinājis spēka piedziņas kombināciju skaitu,
piedāvājot klientiem Eiropā visu laiku plašākās jaunā Ford Mondeo
izvēles iespējas. Papildinātajā sortimentā ietilpst gan tādi modeļi, kas
aprīkoti ar Ford inteliģento visu riteņu piedziņas sistēmu, gan
hibrīdelektromobilis Mondeo Hybrid, kā arī četrdurvju, piecdurvju un
universāļa virsbūves versijas.
Jau ir uzsākta to modeļu ražošana,
kas aprīkoti ar Ford godalgoto 1,0 litra EcoBoost — pirmo viena litra
benzīna dzinēju klasē. Klāstu papildina jauns 2,0 litru TDCi
dīzeļdzinējs ar turbokompresoru un 210 ZS jaudu, efektīvais 1,5 litru
TDCi dīzeļdzinējs un inteliģentā visu riteņu piedziņas sistēma labākai
vilkmei un veiktspējai.
Reklāma
Tāpat tiek piedāvāti arī Mondeo ECOnetic
modeļi ar īpaši zemu CO2 izmešu līmeni un Ford jaunais Vignale
izstrādājums, kas debitēs Ford Vignale Mondeo veidolā jau šogad.
''Pateicoties
pilnam spēka piedziņas iespēju klāstam, kas tiek ražoti mūsu
progresīvajā ražotnē Valensijā, Spānijā, Ford Mondeo klientiem tagad
piedāvā visu laiku plašāko izvēli,'' stāsta Ford of Europe Mārketinga,
pārdošanas un pakalpojumu nodaļas viceprezidents Rolants de Vārds
(Roelant de Waard). ''Tāda izsmalcināta tehnoloģija kā piepūšamās
aizmugurējo sēdekļu drošības jostas padara Mondeo par vēl neatvairāmāku
izvēli.''
Kopš jaunā Mondeo izlaišanas pagājušā gada beigās Ford
ir saņēmis jau 8000 pasūtījumu. Janvārī jaunā Mondeo pārdošanas apjoms
pieauga par 29% salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn, bet
pasūtījumu skaits palielinājās par 60%, jo modelis jau ir pieejams pie
Ford dīleriem visā Eiropā.
Īpaši populāras izrādījušās uzlabotās
tehnoloģijas — 53% klientu izvēlējušies aktīvo parkošanās palīgsistēmu
ar perpendikulārās parkošanās funkciju, bet 44% izvēlējušies dinamisko
LED priekšējo apgaismojumu ar adaptīvo sistēmu.
Inovatīvi dzinēji
Ford
1,0 litra EcoBoost dzinēja versija ar 125 ZS jaudu, kas kalibrēta īpaši
Mondeo, patērē 5,1 l degvielas uz 100 km un rada 119 g CO2 izmešu uz
kilometru.
Tas ir titula Starptautiskais gada dzinējs 2014
ieguvējs trešo gadu pēc kārtas un piedāvā jaudu, ko parasti nodrošina
dzinēji ar lielāku darba tilpumu, izmantojot tādas EcoBoost tehnoloģijas
kā augstspiediena tiešās iesmidzināšanas sistēma un dubulta vārstu
pacēluma laika regulēšana. Dzinēja turbokompresors ar zemo inerci ar
līdz pat 248 000 dzinēja apgriezieniem minūtē griežas gandrīz 4000 reižu
sekundē — gandrīz divreiz ātrāk nekā 2014. gada F1 sacīkšu automobiļu
dzinēju turbokompresori.
Ford jaunais 2,0 litru TDCi dzinējs ar
dubulto turbokompresoru piedāvā 210 ZS jaudu un 450 Nm griezes momentu
no 2000 apgriezieniem minūtē. Tā CO2 izmešu daudzums ir 124 g/km, bet
degvielas patēriņš – 4,8 l/100 km. Dzinējs tiek piedāvāts kopā ar Ford
sešpakāpju PowerShift dubultā sajūga pārnesumkārbu, kas ļauj automobilim
ieskrieties no 0 līdz 100 km/h 7,9 sekundēs.
Elektroniski vadāmā
dubultā turbouzlāde nodrošina ātrāku dzinēja reakciju. Mazā zemas
inerces turbīna ātri reaģē uz virsspiediena nepieciešamību, savukārt
lielā augstas inerces turbīna uztur lielāku virsspiedienu maksimālai
veiktspējai.
Ford uzlabotais 1,5 litru TDCi dīzeļdzinējs ar 120
ZS jaudu gandrīz visos tirgos aizstāj 1,6 litru TDCi dīzeļdzinēju ar 115
ZS jaudu un nodrošina CO2 izmešu samazinājumu par 5 gramiem līdz 104
g/km, pateicoties uzlabotam sadegšanas kameras dizainam, jaunai
augstspiediena tiešās iesmidzināšanas sistēmai un maināmai vārstu
pacēluma laika regulēšanai. Tā degvielas patēriņš ir 4,0 l/100 km.
Jaunais
1,5 litru TDCi dzinējs ir aprīkots arī ar NOX filtru, kas nodrošina
tīrākus izmešus, bet iekšējā berze ir samazināta, izmantojot dimantveida
pārklājumu.
Izsmalcināta visu riteņu piedziņa
Jaunā Mondeo
klientiem tagad ir iespēja izvēlēties inteliģento visu riteņu piedziņu
apvienojumā ar 2,0 litru TDCi dīzeļdzinēju ar 150 ZS jaudu un sešpakāpju
manuālo transmisiju vai 2,0 litru TDCi dīzeļdzinēju ar 180 ZS jaudu un
sešpakāpju PowerShift automātisko transmisiju.
Ford inteliģentā
visu riteņu piedziņas sistēma nepieciešamības gadījumā nodrošina
nevainojamu pāreju no priekšējo uz aizmugurējo riteņu piedziņu,
automātiski uzlabojot vilkmi un saķeri ar ceļu. Sistēma ik pēc 16
milisekundēm pārbauda riteņu saķeri ar ceļa segumu un pielāgo griezes
momentu katram atsevišķajam ritenim ik pēc 100 milisekundēm.
''Neatkarīgi
no tā, vai runa ir par veiktspējas uzlabošanu, efektivitāti,
izsmalcinātību vai drošību, jaunais Mondeo turpina uzstādīt jaunus
standartus,'' apgalvo Ford of Europe Produktu izstrādes nodaļas
viceprezidents Džo Bakadžs. ''Klientiem jau ir pieejamas dažas
fantastiskas funkcijas, un inteliģentā visu riteņu piedziņa ir vēl viens
iemesls priecāties.''
Jaunais 2,0 litru TDCI dzinējs ar
pārstrādātu cilindru bloku, jaunu cilindra galvu un degvielas
iesmidzināšanas sistēmas dizainu, kā arī turbokompresoru ar maināmu
vārstu pacēluma laika regulēšanu bija iekļauts vienā no pirmajiem
jaunajiem Mondeo, kuru iespējams pasūtīt no pagājušā gada septembra.
Mondeo klāstā ietilpst arī jaunais 1,5 litru EcoBoost benzīna dzinējs ar
160 ZS jaudu un integrētu izplūdes kolektoru, 2,0 litru EcoBoost
dzinēji ar 203 ZS un 240 ZS jaudu, kā arī jaunais Mondeo Hybrid.
Pirmais
Ford of Europe hibrīdelektromobilis Mondeo Hybrid ir pieejams
četrdurvju virsbūves versijā un aprīkots ar diviem elektromotoriem un
1,4 kWh litija jonu akumulatoru apvienojumā ar 2,0 litru Atkinsona cikla
benzīna dzinēju. Elektriskajā režīmā tā maksimālais ātrums ir 135 km/h.
Piedziņas daļas jauda ir 187 ZS, degvielas patēriņš — 4,2 l/100 km, CO2
izmešu daudzums — 99 g/km.
Progresīvas sistēmas
Lielu
popularitāti ir izpelnījušās progresīvās Ford tehnoloģijas, tostarp
aktīvā parkošanās palīgsistēma ar perpendikulārās parkošanās funkciju,
kas ļauj automobilim uztvert atbilstoša izmēra stāvvietas un iebraukt
stāvvietās paralēli vai perpendikulāri braukšanas virzienam.
Pieprasīts
ir arī dinamiskais LED priekšējais apgaismojums ar adaptīvo sistēmu,
kas pielāgo priekšējo lukturu leņķi un intensitāti braukšanas videi.
Apsildāmo stūri ir izvēlējušies 27% klientu, bet aizmugurējos apsildāmos
sēdekļus — 20%.
Jaunajā Mondeo debitē arī pirmssadursmes
palīgsistēma ar gājēju uztveršanas funkciju, kas spēj uztvert cilvēkus,
kas ir uz ceļa vai tā tuvumā vai var šķērsot automobiļa braukšanas
trajektoriju. Ja sistēma uztver iespējamu sadursmi un autovadītājs
nereaģē uz brīdinājumiem, tā automātiski bremzē.
Vispopulārākais
līdz šim izrādījies 2,0 litru TDCi dīzeļdzinējs ar 150 ZS jaudu, kuru
izvēlējušies 47% no visiem pasūtītājiem, savukārt 52% izvēlējušies
Eiropā unikālo universāļa virsbūvi, bet 29% izvēlējušies Panther Black
virsbūves krāsu, lai izceltu Mondeo sporta kupejas profilu un
izsmalcināto un tehnisko priekšpuses dizainu.