Autors: Ksenija Mirošņika
Avots: T/c Mols
Martā, kad uzmanība tradicionāli tiek pievērsta sievietēm, autobraucējiem draudzīgākais tirdzniecības centrs ''Mols'' veicis aptauju, kurā noskaidrots tipiskākais sieviešu automašīnas modelis Latvijā. Ar lielu balsu vairākumu gan aptaujātās sievietes, gan vīrieši par tipiskāko sieviešu automašīnas modeli atzinuši BMW X6.
''Domājot par pastāvošajiem stereotipiem par to, ''kādas ir sievietes'' un līdz ar to, ar kādiem auto viņām ''būtu jābrauc'', varētu šķist, ka sievietēm piestāv nelieli auto ar sievišķīgu dizainu, viegli vadāmi un ekonomiski. Tomēr, pētot aptaujas rezultātus, noskaidrots, ka 37% sieviešu ir pārliecinātas, ka BMW X6 ir īsts Latvijas sieviešu auto. ''BMW X6 biežā pieminēšana drīzāk ir mūsu sabiedrības stereotipiskās domāšanas rezultāts. Tomēr tik liela SUV un sporta automašīnas hibrīda popularitāte norāda uz to, ka sievietes automašīnā vēlas justies aizsargātas, pamanāmas un atšķirīgas. Automobilis, kura lielākā daļa veltīta reprezentācijas mērķiem, perfekti atbilst šīm vēlmēm,'' stāsta auto eksperts un žurnālists Normunds Avotiņš.
Reklāma
Aptaujā piedalījās 4653 respondenti, kas atbildēja uz jautājumu, kāds, viņuprāt, ir tipiskākais sieviešu auto Latvijā. Aptaujā noskaidrots, ka Latvijas iedzīvotāji, balstoties uz saviem novērojumiem, par tipiskākajiem sieviešu auto ir atzinuši BMW X6 (31%), Mini Cooper (13%), VW Beetle (12%), un Nissan Juke (10%). ''Aptauja lieku reizi apstiprina jau zināmu faktu: sievietēm patīk izteiksmīgi automobiļi, kuros praktiskais sniegums un salona ietilpība ne vienmēr ir galvenais parametrs. Juke, Beetle, Mini ir raksturīgi šī segmenta pārstāvji. Viena aptauja gan nespēj pilnībā atainot Latvijas realitāti, jo daudzas dāmas brauc ar dienesta automašīnām vai ģimenes auto, kam reti piemīt ekstravagance un savs stils,'' skaidro auto eksperts un žurnālists Normunds Avotiņš. Turpretī par mazāk tipiskiem sieviešu auto modeļiem tiek uzskatīti Opel Mokka, Honda CR-V un Toyota RAV4. Kā arī 13% respondentu (603 cilvēki) atbildējuši, ka par sieviešu automašīnām uzskata citus modeļus.
Tipiskākie auto, ar ko brauc sievietes Latvijā, atšķiras no Baltijas un Eiropas situācijas. ''Automobilis ir izteikts statusa un pašapliecināšanās simbols visās Baltijas valstīs, turklāt pie mums vēl arvien ir iecienīti tādi auto, kuri izteikti palīdz noslēgties vadītājam un pasažieriem no ārpasaules, it kā skatīties uz to caur biezu akvārija stiklu, turklāt vēlams – no augšas. Eiropā, kur morālās un cilvēciskās vērtības ir daudz lielākā cieņā, pēc šādas ''personīgās bruņmašīnas'' nav nekādas vajadzības,'' secina Normunds Avotiņš.
Ja vērtē aptaujas rezultātus starp sieviešu un vīriešu sniegtajām atbildēm, tad pēc vīriešu domām par tipiskākajiem auto modeļiem var nosaukt trīs – BMW X6 (26%), Mini Cooper (16%) un VW Beetle (15%). Topa līderis varētu likt domāt, ka Latvijas vīriešiem ir vēlme pasargāt savas sievietes – tik lielā auto kā BMW X6 sieviete varētu būt daudz drošākā vidē nekā sēžot pie maza un sievišķīga auto stūres.
Jebkuram vadītajam, bet dāmām it īpaši, drošība pie stūres ir viens no svarīgākajiem faktoriem. To nosaka ne tikai automašīnas funkcijas, bet arī ceļi. ''Kombinācijā ar ne visai labiem ceļiem un apšaubāmu drošību uz tiem, uz ideālā dāmu auto statusu pretendē visa veida paaugstinātie, urbānie transporta līdzekļi no maziem apvidus auto līdz cross-country tipa automobiļiem. Mazs ne-premium auto, atšķirībā no Francijas, diemžēl paliek iesācējas vai ļoti taupīgas dāmas izvēle, ko pie pirmās iespējas aizstās kas saturīgāks un lielāks,'' secina Normunds Avotiņš.
''Nav noslēpums, ka tirdzniecības centru ''Mols'' kā autobraucējiem draudzīgu tirdzniecības centru īpaši iecienījuši stiprā dzimuma pārstāvji, tomēr mēs vienmēr ''Molā'' gaidām un rūpējamies arī par daiļā dzimuma pārstāvēm. Pirmajā pavasara mēnesī vēlējāmies pievērst īpašu uzmanību sievietēm ne tikai piedāvājot krāsainas modes preču kolekcijas veikalos, bet arī izzinot – kādas automašīnas piestāv un raksturo mūsdienu sievieti Latvijā. Jāatzīst, ka rezultāti pārsteidz. Diez vai sievieti, kas tiek raksturota ar BMW X6 automašīnu, var nosaukt par vājo, bet par skaisto dzimumu gan!'' stāsta t/c ''Mols'' menedžere Una Tukiša.
Aptauja veikta t/c ''Mols'' sociālo mediju vietnēs, un kopumā uz to atbildējuši 4653 interneta lietotāji, no kuriem lielāko daļu jeb 2676 atbilžu ir snieguši vīrieši.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.