Augusta svelmainās saules iespaidā devos veldzēties uz Latgali, lai izbaudītu braucienu ar jauno automobili Jaguar XE 2.0d. Vienas diennakts laikā ar pilnu dīzeļdegvielas tvertni veicu 640 km garu maršrutu. Jāatzīst, ka tas bija pirmais Jaguar, kuram sēdos pie stūres un braucu. Visos iepriekšējos biju skatījis auto izstādēs un auto salonos. Britu leģendārais zīmols Jaguar man vienmēr asociējās ar luksus un tehniskā perfekcionista līderību. Jaguar automašīnu dizains man vienmēr ir paticis, bet nekad nav iedvesmojis, tāpēc sākumā ar zināmu piesardzību uzmanīju automašīnas reakciju uz manām iegribām.
1) Automašīnas klasiskais dizains nepazūd citu spēkratu plūsmā, taču tas nav uzkrītošs. Tāpēc šo automašīnu pamana visi tie, kuriem tā ir neapstrīdama leģenda vai kāds cits personisks stāsts. Manā skatījumā to var iegādāties ar nolūku atšķirties no ierastajiem BMW, Audi vai Mercedes-Benz kaimiņiem. Jaguar XE padara īpašnieku mazliet savdabīgāku un noslēpumaināku, jo Jaguar zīmola automašīnas nav ikdienas pirkums Latvijas auto salonā. Tas ir pirkums ar kaut kādu nodomu vai vēsturisku apziņu.
2) Jaguar XE ir šī zīmola lētākais piedāvājums, tāpēc pirmajā brīdī nevarēju pierast pie plastmasas pārpilnā salona. Ja noņemtu Jaguar zīmes, tad salonu es tā īsti nevarētu atšķirt no dažiem franču vai japāņu modeļiem. Man tas pirmajā brīdī sagādāja lielu vilšanos. Vēlākā laika posmā dažas ''plastmasas'' man iepatikās praktiskuma dēļ, bet kopumā ''plastmasas'' vilšanās saglabājās visa ceļojuma laikā.
3) Pēc katra nobrauktā kilometra mana vilšanās automobiļa salonā sāka pamazām mazināties, jo divu litru dīzeļmotors un automātiskā 8 pārnesumu ātrumkārba ar aizmugures piedziņu radīja brīnišķīgu ceļošanas sajūtu. Pāris gadu vecs 3.sērijas BMW ar 3 litru benzīna motoru Preiļu apkārtnē nespēja izrauties līderos līdz 90 km/h. Sporta režīmā automašīnā tik tiešām iemiesojās jaguāra gars un katrs gāzes pedāļa pieskāriens iespieda pasažierus sēdekļos. Vismaz 300 km tika nobraukti piecu cilvēku sastāvā ar ievērojamu bagāžu un automašīnas vadāmība Ērgļu – Rīga ceļa posmā bija novērtēta uz teicami. Katrs ceļa līkums tika pievarēts viegli, precīzi un dinamiski.
4) Degvielas patēriņš, pateicoties 8 pārnesumu automātiskajai ātrumkārbai, ekoloģiskā režīmā ļauj kustēties zem 5 litru robežas, bet sportiskā režīmā traukties 8 litru robežās. Jāatzīmē, ka Jaguar ātrumu pārslēdzējs 4 pozīcijās un 4 režīmos, kas ir identisks ar Land Rover, ir viegli saprotams. Man nācās pārliecināties, ka minūtes laikā bez nekādas paskaidrošanas to saprot gan 12 gadīgs puika, gan 76 gadus padzīvojis pensionārs.
5) Ceļošanas fanātiķi var priecāties par Jaguar XE bagāžas ietilpību, jo pirmajā brīdī piedāvātā telpa izskatās aizdomīgi maza, taču mūsu gadījumā mēs spējām bagāžniekā ievietot divus lielākus čemodānus un vairākas mazākas somas (skatiet bildes). Aizmugures sēdekļu pasažieri var justies komfortabli, ja to augums nav lielāks par 1,80 m un ja priekšējos sēdekļos nesēž basketbola spēles lielkungi.
6) Īpaša piezīme ir jāvelta grants ceļu braukšanai, kur automašīnas vadāmība ir nevainojama, taču virsbūves krāsa pirms aizmugures riteņa tiek nodauzīta bez žēlastības. Automašīnas aizmugurējais slieksnis nav taisns, bet gan mazliet platāks un aizsedz aizmugures riteni. Visa grants strūkla no riekšējā riteņa nonāk šajā izliekumā un nobrāž krāsu. Droši vien Lielbritānijā grants ceļus Jaguar neredz, bet Latvijā neviens labs viesu nams neatrodas šosejas malā, bet gan gleznainās upju un ezeru ainavās.
7) Vairākās galda sarunās par Jaguar XE un Jaguar zīmolu kopumā nācās pārliecināties, ka mans visvienkāršākais apzīmējums ''labs auto'' dažos izraisīja vienaldzību un ar to saruna beidzās, bet citos tas bija tikai sarunas virsraksts, lai stundas garumā nemainītu sarunas tematu. Jaguar zīmols dažiem autobraucējiem ir gandrīz sakrāla vērtība, taču man – labs auto, ja tuvumā nav vācu auto trijotnes.
🖤️Atlaides līdz pat 250 EUR/pers.!
Izmantojiet iespēju rezervēt atpūtas, slēpošanas un eksotiskus ceļojumus par īpaši izdevīgu cenu tagad! | Skatīt vairāk