Uzņēmums Ford Motor Company prezentējis jauno Kuga, piedāvājot klientiem jaunu Eiropā iecienītā apvidus automobiļa modeļa versiju, kas ir tehnoloģiski modernāka, izsmalcinātāka un sportiskāka.
Pievilcīgais jaunais Kuga piedāvās tehnoloģijas un uzlabojumus, kas padarīs braukšanu vienkāršāku, drošāku, baudāmāku un lētāku. To skaitā ietilpst Ford jaunā SYNC 3 komunikācijas un izklaides sistēma, novatoriskas braukšanas palīgsistēmas, ergonomisks un ērts interjers, kā arī jaunais 120 ZS 1,5 l TDCi dīzeļdzinējs.
Reklāma
Drosmīgais un sportiskais jaunais Kuga debiju piedzīvos Pasaules mobilo tehnoloģiju kongresā Barselonā. Jaunais Kuga piedāvās arī Ford perpendikulārās parkošanās palīgsistēmu, kas palīdz autovadītājiem novietot automobili blakus citiem transportlīdzekļiem, uzlabotu aktīvās pilsētas bremzēšanas palīgsistēmas versiju, kas palīdz izvairīties no sadursmēm, kā arī Ford adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēmu optimālai redzamībai tumšajā diennakts laikā. Izsmalcināto tehnoloģiju klāstā ietilpst arī brīvroku bagāžas nodalījuma durvju kontroles sistēma un Ford inteliģentā visu riteņu piedziņas sistēma.
"Jaunais Kuga piedāvā jaunu, modernu aprīkojumu un tehnoloģijas, kas palīdzēs autovadītājiem būt savienotiem ar apkārtējo pasauli, justies ērti, droši un izcelties uz ceļa," teica Džo Bakadžs (Joe Bakaj), Ford of Europe Produktu izstrādes nodaļas viceprezidents. "Modernie uzlabojumi ir piešķīruši automobilim Kuga svaigu un izsmalcinātu izskatu, bet SYNC 3 sistēma ļauj autovadītājiem komunicēt ar automobili un pievienotajām ierīcēm tik viegli, kā vēl pirms pāris gadiem šķita neiespējami."
Pagājušajā gadā Ford laida klajā uzlabotu EcoSport modeļa versiju, šogad tam seko jaunais Kuga un lielākais Edge apvidus automašīnas modelis. Ford paplašina savu apvidus automašīnu modeļu klāstu brīdī, kad saskaņā ar biznesa analītikas uzņēmuma IHS prognozēm apvidus automobiļu segments Eiropā ir tādā pozīcijā, lai līdz 2020.gadam būtu palielinājies līdz 27 procentiem no visiem pārdotajiem automobiļiem. Jaunais Kuga un Edge ir starp pieciem jaunajiem vai uzlabotajiem Ford modeļiem, kas nākamos trīs gadus konkurēs apvidus automobiļu un krosoveru segmentā.
Kad Kuga 2008.gadā pirmo reizi tika laists tirdzniecībā, tas uzsāka uzņēmuma apvidus automobiļu modeļu klāsta paplašināšanos Eiropā. 2015.gadā to pārdošanas rādītāji sasniedza rekordu ar 102 000 pārdotu automobiļu, kas bija par 19 procentiem vairāk nekā 2014.gadā. 2016.gadā Ford cer Eiropā pirmo reizi pārspēt 200 000 pārdotu apvidus automobiļu atzīmi, kas salīdzinājumā ar 2015.gadu būtu par vairāk nekā 30 procentiem vairāk.
"Ford Eiropai piedāvā tādu apvidus automobiļu modeļu klāstu, kas sniedz modernu dizainu, vieglajiem automobiļiem raksturīgu dinamiku, kā arī izsmalcinātas tehnoloģijas, ko vēlas pircēji," teica Bakadžs. "Pieprasījums pēc apvidus automobiļiem ir lielāks nekā jebkad, un Ford paplašina modeļu klāstu, lai piedāvātu visu - no robustiem modeļiem ar patiesām visurgājēju spējām līdz sportiskiem automobiļiem, kas paredzēti braukšanai pilsētā."
Sistēma SYNC 3
Pateicoties Ford jaunajai SYNC 3 savienojamības sistēmai, jaunais Ford Kuga ļaus autovadītājiem kontrolēt audio, navigācijas un klimata kontroles sistēmas, kā arī pievienotus viedtālruņus ar vienkāršām, ikdienišķākām balss komandām. Lai nodrošinātu, ka jaunā versija ir klientiem līdz šim draudzīgākā sistēma, uzņēmums Ford smēlās iedvesmu no vairāk nekā 22 000 komentāru un atsauksmju, kas iegūtas no izpētes centriem un aptaujām.
SYNC 3 piedāvā ātrāku darbību un vienkāršākas balss komandas, turklāt tā atbalsta vēl piecas jaunas valodas. Vienkārši nospiežot pogu un pasakot, piemēram, Es vēlos kafiju, Jāuzpilda degviela vai Jāatrod autostāvvieta, autovadītāji varēs atrast tuvākās kafejnīcas, degvielas uzpildes stacijas un autostāvvietas, kā arī dzelzceļa stacijas, lidostas un viesnīcas.
Izsmalcinātas tehnoloģijas vieglākai automobiļa novietošanai stāvvietā
Pateicoties modernām Ford braukšanas palīgsistēmām, jaunais Ford Kuga padarīs braukšanu un parkošanos vieglāku. Daļēji automātisko aktīvo parkošanās palīgsistēmu, kuru pagājušajā gadā izvēlējās gandrīz puse Kuga pircēju, papildina jaunā perpendikulārās parkošanās funkcija. Izmantojot papildu ultraskaņas sensorus, tā palīdz autovadītājam atrast stāvvietu blakus citiem transportlīdzekļiem, kā arī paralēli ceļam, vien nospiežot pogu, kā arī pati tajā iebrauc automobili, kamēr autovadītājs kontrolē akseleratora un bremžu pedāli.
Papildu sensori ļauj izmantot arī citas tehnoloģijas, kas palīdz Kuga vadītājiem, manevrējot ārā no stāvvietām:
• aizmugurējo sānu zonu uzraudzības sistēma brīdina atpakaļgaitā braucošus autovadītājus par transportlīdzekļiem, kas varētu šķērsot to ceļu. Sistēma izmanto radaru, kura darbības rādiuss ir līdz pat 40 metriem, un raida trīs brīdinājuma signālus, ja no kādas puses automobilim tuvojas cits transportlīdzeklis;
• palīgsistēma izbraukšanai no stāvvietas palīdz autovadītājiem izbraukt no stāvvietām paralēli brauktuves malai. Kad autovadītājs ir izvēlējies pagriešanās virzienu, sistēma kontrolē stūri, bet autovadītājs kontrolē akseleratora un bremžu pedāli.
Jaunais Kuga piedāvā uzlabotu Ford aktīvās pilsētas bremzēšanas palīgsistēmas versiju, kas agrāko 30 km/h vietā tagad darbojas ar ātrumu līdz pat 50 km/h. Aktīvā pilsētas bremzēšanas palīgsistēma izmanto sensorus automobiļa priekšā, lai uztvertu stacionārus objektus, un sagatavojas bremzēšanai, ja automobilis šiem objektiem tuvojas pārāk ātri. Ja autovadītājs joprojām nereaģē, sistēma samazina dzinēja griezes momentu un automātiski pielieto bremzes, lai samazinātu sadursmes triecienu vai izvairītos no tās pavisam.
Modernais Kuga
Jaunajam Kuga ir piešķirtas Ford jaunākās dizaina iezīmes, lai padarītu tā izskatu drosmīgu un sportisku, kādi jau ir kompaktais EcoSport apvidus automašīnas modelis un jaunais, lielākais Edge apvidus automašīnas modelis. Lielākajai augšējai trapeces formas radiatora restei un mazākajai apakšējai radiatora restei piekļaujas jauni, pievilcīgi priekšējie lukturi ar LED dienas braukšanas gaismām, ko papildina moderni miglas lukturi.
Sportisko izskatu vairo pārveidoti aizmugurējie lukturi, kā arī būs pieejami jauni 17, 18 un 19 collu vieglmetāla diski ar dažādu apdari, tai skaitā Luster Nickel. Visiem klāsta modeļiem būs pieejamas divas jaunas krāsas – Guard Grey un dzīvīgā Copper Pulse. Elektriski kontrolējamais sakabes āķis, kad tas netiek izmantots, automātiski iebīdās zem aizmugurējā bampera, lai neietekmētu jaunā Kuga sportisko izskatu. Jaunā Kuga rūpīgi veidotais interjers ir uzlabots, lai padarītu braukšanu ergonomiskāku un ērtāku, kā arī piedāvātu modernāku izskatu.
Vadības elementi uz stūres un gaisa kondicioniera kontrolierīces ir vēl intuitīvākas, tām ir mazāks skaits viegli atšķiramu pogu un slēdžu, tādēļ tos ir vienkāršāk atpazīt un lietot. Ar ādu apdarītā stūre ir pieejama arī apsildāmā versijā, lai vairotu komfortu aukstā laikā, bet visiem jaunajiem Kuga modeļiem ar automātisko transmisiju būs lāpstiņas uz stūres, kas ļaus manuāli pārslēgt pārnesumus, turot rokas uz stūres.
Jaunais Kuga piedāvā arī brīvroku bagāžas nodalījuma durvju kontroles sistēmu, kas ļauj durvis atvērt un aizvērt, vien pavirzot kāju zem aizmugurējā bampera. Šī tehnoloģija, ko pagājušajā gadā Eiropā izvēlējās vairāk nekā viena trešdaļa Kuga pircēju, palīdz vecākiem piekļūt bagāžas nodalījumam, atgriežoties pie automobiļa ar iepirkumiem, bērnu ratiņiem vai mazuļiem uz rokām.
Jaudīgi un efektīvi dzinēji
Iepriekšējo 2,0 l TDCi dzinēju tagad aizvieto jauns 120 ZS 1,5 l TDCi dīzeļdzinējs. Piedāvājot to kopā ar priekšējo riteņu piedziņu, Ford vēlas uzlabot tā degvielas efektivitātes rādītājus par aptuveni 5 procentiem – samazināt degvielas patēriņu līdz 4,4 l/100 km, bet CO2 izmešu daudzumu līdz 115 g/km, vienlaikus saglabājot to pašu jaudu.
Tāpat būs pieejams arī 2,0 l TDCi dīzeļdzinējs ar 150 ZS jaudu un priekšējo riteņu piedziņu, kā arī Ford inteliģento visu riteņu piedziņas sistēmu, kas ļaus sasniegt degvielas patēriņu no 4,7 l/100 km, bet CO2 izmešu daudzumu 122 g/km. Savukārt 180 ZS dzinēja versija ar inteliģento visu riteņu piedziņas sistēmu nodrošinās degvielas patēriņu no 5,2 l/100 km, bet CO2 izmešu daudzumu 135 g/km.
Ford 1,5 l EcoBoost benzīna dzinējs ar 120 ZS vai 150 ZS jaudu un priekšējo riteņu piedziņu piedāvā degvielas patēriņu 6,2 l/100 km, bet CO2 izmešu daudzumu – 143 g/km, savukārt 182 ZS versija ar inteliģento visu riteņu piedziņu – degvielas patēriņu 7,4 l/100 km, bet CO2 izmešu daudzumu 171 g/km.