1916. gada 7. marts Tiek dibināts Bayerische Flugzeugwerke AG, kā lidmašīnu ražotāja Gustav-Otto-Flugmaschinenfabrik pēctecis ar juridisko adresi Lerchenauer Straße Minhenē. 1922. gadā dzinēju ražotāja Bayerische Motoren Werke AG vārds un logo tiek nodots šim uzņēmumam. Tāpēc tas tiek uzskatīts par "jaunā BMW AG" dibināšanas datumu
1917. gada 21. jūlijs Avio dzinēju ražotājs Rapp-Motorenwerke GmbH, kas dibināts 1913. gadā, tiek reģistrēts Uzņēmumu reģistrā ar nosaukumu Bayerische Motoren Werke GmbH, un drīz pēc tam jaunas ražotnes tiek atvērtas Minhenē Moosacher Straße.
1917. gada 10. decembris Vācijas Patentu biroja Preču zīmju reģistrā ar numuru 221388 tiek reģistrēts apaļais zīmola logo ar burtiem BMW un stilizēto propelleri Bavārijas nacionālajās krāsās. 1920. gadu beigās šī emblēma pirmo reizi parādās reklāmā kā stilizēts rotējošs propelleris, kas kopš tā laika ir veidojis pamatu logo interpretācijai.
1919. gada 17. jūnijs Testa pilots Zeno Dīmers sasniedz 9 760 metru augstumu Deutsche Flugzeugwerke ražotā lidaparātā, kas aprīkots ar BMW IV vienrindas sešu cilindru dzinēju, uzstādot jaunu pasaules augstuma rekordu.
1922. gada 6. jūlijs Bayerische Flugzeugwerke AG pārņem uzņēmumu ar nosaukumu Bayerische Motoren Werke, tā zīmola emblēmu un dzinēju ražotnes no tā laika īpašnieka Knorr-Bremse AG.
1923. gada 28. septembris Vācijas Autošovā Berlīnē tiek atklāts BMW R 32: pirmais Maksa Frica vadībā ar zīmola vārdu izstrādātais motocikls, kas aprīkots ar horizontāli pretī novietotu divu cilindru, četru taktu Boxer tipa dzinēju.
1924. gada 2. februāris Inženieris un sacīkšu braucējs Rūdolfs Šleihers sasniedz labāko laiku ar BMW R 32 kalnā braukšanas sacīkstēs stāvajā Mittenwalder Gsteig virsotnē – un dodas mājup ar pirmo uzvaru BMW vēsturē motoru sporta sacensībās.
1928. gada 1. oktobris BMW pārņem auto ražotāju Fahrzeugfabrik Eisenach no Tīringenes, kur tiek ražots Dixi 3/15 PS mazauto zem britu Austin Seven licences. Tas padara uzņēmumu par automobiļu ražotāju.
1929. gada 22. marts Pirmais BMW 3/15 PS noripo no ražošanas līnijas īrētā mikroautobusu ražotnē Ambi-Budd vecā Berlin Johannisthal lidlaukā.
1931. gada 22. jūnijs Dzelzceļa transporta dizainera Franca Krukenberga būvētais "Dzelzceļa cepelīns", ko darbina BMW VI divpadsmit cilindru avio dzinējs, sasniedz 230 km/h ātrumu, uzstādot jaunu dzelzceļa transporta pasaules rekordu.
1932. gada 1. marts BMW izbeidz līgumattiecības ar Austin un drīzumā prezentē uzņēmuma pirmo pašu izstrādāto dizainu: BMW 3/20 PS ar jaunu četru cilindru dzinēju un divu durvju tērauda virsbūvi.
1932. gada 22. jūlijs Pilots Volfgangs fon Gronauss paceļas gaisā Dornier "Wal" (valis) hidroplānā, ko darbina divi 600 ZS divpadsmit cilindru BMW Vlla tipa dzinēji, lai aizvadītu pirmo pasaulē lidojumu apkārt zemeslodei, kopumā mērojot 44 800 kilometrus.
1933. gada 11. februāris BMW 303 tiek atklāts Starptautiskajā Berlīnes Auto izstādē, kā zīmola pirmais automobilis, kas aprīkots ar sešu cilindru dzinēju, kā arī kā pirmais automobilis ar BMW raksturīgo dubulto nieru formas radiatora režģi.
1934. gada 21. decembris Lidmašīnu ražošana tiek nodota specializētam uzņēmumam ar atpakaļejošu spēku 1934. gada 1. janvārī ar nosaukumu BMW Flugmotorenbau GmbH.
1936. gada 15. februāris BMW 326 tiek atklāts Starptautiskajā Berlīnes Auto izstrādē kā jauns vidējas klases modelis, ar vienrindas sešu cilindru dzinēju, slēgta profila lanžeronu rāmi un aerodinamisku virsbūvi, kā arī hidraulisko bremžu sistēmu.
1936. gada 14. jūnijs Divu litru BMW 328 sporta automobilis tiek atklāts publikai pirmo reizi Eifeļa sacīkstēs Nirburgringā – Ernsts Jakobs Henne nekavējoties iegūst pārsvaru un uzvar ar jauno modeli.
1937. gada 28. novembris BMW braucējs Ernsts Henne sāk vienu no daudzajiem pasaules rekordu braucieniem, sasniedzot 279,503 km/h ātrumu pilnīgi aerodinamiskā apvalkā noslēgtā BMW motociklā, kas aprīkots ar kompresoru – rekords tiek lauzts tikai 14 gadus vēlāk.
1939. gada 8. jūnijs Georgs "Šoršs" Meiers ir pirmais ne britu izcelsmes braucējs, kas uzvar Senior-TT sacīkstēs Menas salā ar BMW motociklu, kas aprīkots ar kompresoru.
1939. gada 30. septembris BMW AG pārņem Brandenburgische Motoren Werke GmbH no Berlin-Spandau (Berlīnes piepilsēta) akcijas. BMW jau bija sadarbojies ar uzņēmumu, izstrādājot dzinējus ar gaisa dzesēšanas sistēmu.
1940. gada 28. aprīlis Frics Huške fon Hanšteins un Valters Boimers iegūst uzvaru kopvērtējumā Mille Miglia izturības sacīkstēs Itālijā ar BMW 328 Touring Coupé kupeju, un viņi uzvar arī komandu ieskaitē visās klasēs, kurās piedalījās BMW.