Piedāvājam iepazīties ar trešo daļu no 100 svarīgākajiem BMW Group pastāvēšana laika faktiem!
1972. gada 24. maijs Tiek nodibināts BMW Motorsport GmbH. Tas ir atbildīgs par visām motoru sporta aktivitātēm un sacīkšu automobiļu izstrādi, un īpaši par ielas sporta automobiļu izstrādi.
1972. gada 31. augusts BMW AG nodibina BMW (Dienvidamerika) (Pty) Ltd un patur lielāko daļu pārdošanas un ražošanas akciju. Tas padara Rosslinas rūpnīcu Dienvidamerikā par lielāko ražotni ārpus Vācijas.
1972. gada 10. septembris Minhenes Olimpiskajās spēlēs BMW 1602 Elektro tiek lietots kā maratona atbalsta transportlīdzeklis. Tas ir pirmais BMW zīmola elektroautomobilis.
1972. gada 12. septembris BMW atklāj jaunu struktūru - “jaunās klases” pēcteci – 5. sērijas BMW. Tas skaidri definē BMW modeļu nosaukumus, un tos ir vieglāk atcerēties, kā arī šāds nosaukumu princips ir saglabājies līdz mūsdienām. Pirmais skaitlis nosaka modeļu sēriju, bet divi sekojošie, modeli, balstoties uz dzinēja tilpumu.
1973. gada 8. janvāris Kad BMW dibina filiāli Francijā, uzņēmums sāk pārņemt kontroli pār pārdošanas aktivitātēm starptautiskajos tirgos.
1973. gada 18. maijs Oficiāli tiek atklāta jaunā galvenā administratīvā ēka un BMW muzejs. “Četru cilindru” ēkas un “muzeja kausa” ārējās struktūras konstrukcija bija pabeigtas jau uz Olimpisko spēļu sākumu gadu iepriekš.
1973. gada 27. septembris Sākas ražošana modernizētajā un paplašinātajā Dingolfingas rūpnīcā. Sākumā 5. sērijas BMW modeļi tika ražoti tieši tur.
1975. gada 14. jūnijs BMW 3.0 CSL, ko izstrādāja amerikāņu mākslinieks Aleksandrs Kalders kļūst par pirmo BMW mākslas automobili, kas piedalās 24 stundu Lemānas sacīkstēs. Tas iezīmē pārsteidzošas mākslas kolekcijas izveides sākumu, un BMW šodien turpina darbu pie tās paplašināšanas.
1975. gada 30. jūnijs Minhenes Olimpiskajā stadionā BMW AG valde prezentē 3. sērijas BMW, kas kļūst par veiksmīgās BMW 02 sērijas pēcteci ar jaunu modeļu sērijas nosaukumu.
1976. gada 3. februāris BMW Motorsport GmbH tiek dots norādījums izveidot “braukšanas skolu”, kas tiek atklāta kā BMW un MINI braukšanas pieredzes centri, kas piedāvā apmācības un pieredzes apmaiņas programmas braukšanas baudījuma un drošības uzlabošanai pie stūres. Pirmie oficiālie kursi sākās 1977. gada 22. aprīlī.
1976. gada 11. marts BMW 6. sērijas kupejas tiek atklātas Starptautiskajā Ženēvas autošovā.
1978. gada 5. oktobris BMW M1 tiek prezentēts Mondial de l’Automobile Parīzē. Tas ir BMW Motorsport GmbH izstrādāts sporta automobilis ar vidū novietotu dzinēju, kas attīsta 277 ZS. Tā sacīkšu versija radīja sensāciju sacensībās, ieskaitot Procar Series sērijā Formula 1 atbalsta programmā Eiropā no 1979. līdz 1980. gadam.
1979. gada 21. jūnijs Satriecoša dzinēju rūpnīcas atklāšanas ceremonija Steirā Austrijā, kas šodien kalpo kā kompetenču centrs dažādu dzinēju izstrādei un ražošanai, ieskaitot BMW dīzeļdzinējus.
1981. gada 20. janvāris Franču sacīkšu braucējs Huberts Auriols uzvar Parīzes Dakāras Rallijā ar BMW R 80 G/S motociklu nodrošinot pirms gada iznākušajam, ar Boxer tipa horizontāli divu pretēji novietotu cilindru dzinēju aprīkotajam Enduro modelim papildu uzticamības un izturības reputāciju.
1983. gada 13. jūnijs BMW prezentē pirmo automobiļu sēriju uzņēmuma vēsturē, kas tiek aprīkota ar dīzeļdzinējiem, BMW 524td ar vienrindas sešu cilindru turbo dīzeļdzinēju, kas attīsta 85 kW/115 ZS jaudu.
1983. gada 15. oktobris Dienvidāfrikas Grand Prix, brazīļu braucējs Nelsons Pikē kļūst par 1. Formulas Pasaules čempionu, braucot ar Brabham BMW – tikai 630 dienas pēc BMW pirmā panākuma sacīkšu trasē, un viņš arī kļūst par pirmo čempionu, kas brauc ar turbo dzinēju.
1985. gada 1. janvāris BMW Technik GmbH tiek nodibināts kā autonoms zinātnes centrs un inovāciju inkubators, kurā tiek izstrādātas automobiļu un rezerves daļu koncepcijas.
1985. gada 12. septembris BMW atklāj pirmo pilnpiedziņas modeli Starptautiskajā Autošovā, BMW 325i ar pilnpiedziņu, kā arī ārkārtīgi sportisko BMW M3.
1987. gada 5. marts BMW 750i tiek atrādīts Ženēvas Autošovā, kļūstot par pirmo divpadsmit cilindru modeli, kas noripojis no ražošanas līnijām Vācijas rūpnīcās kopš kara beigām.
1987. gada 22. maijs Oficiāli tiek atvērta jauna BMW rūpnīca Regensburgā. Pirmais modelis, kas tajā tiek ražots, sākot ar 1986. gada beigām ir BMW 3. sērijas sedans.
1987. gada 11. septembris BMW Technik GmbH izstrādā un prezentē BMW Z1 rodsteri Starptautiskajā Frankfurtes Autošovā.
1987. gada 15. novembris Itāļu sacīkšu braucējs Roberto Ravalja kļūst par pirmo autošosejas Pasaules čempionu ar BMW M3, kas aprīkots ar Schnitzer Motorsport komandas izstrādātu dzinēju.
1990. gada 27. aprīlis Pētījumu un inženierzinātņu centrs (FIZ – šodien pazīstams kā pētījumu un inovāciju centrs) tiek oficiāli atklāts ar gala ceremoniju Milbertshofenas apgabalā Minhenē. Aptuveni 7 000 zinātnieku, inženieru, vadītāju, dizaineru un tehniķu strādā tajā cieši savstarpēji saistītā tīklā.
1990. gada 1. jūlijs BMW AG apvieno spēkus ar partneri Rolls-Royce Plc, lai izveidotu neatkarīgu uzņēmumu Rolls-Royce GmbH lidmašīnu turbīnu izstrādei un pārdošanai, šis kopuzņēmums atgriež kompāniju pie saviem pirmssākumiem. Uzņēmuma pārorientēšanās sākumā 1999. gada beigās BMW AG pārdod savas Rolls-Royce plc daļas.
1992. gada 10. marts Tradicionālajā kultūrvēsturiski nozīmīgajā Eizenahā tiek atklāta jauna rūpnīca BMW Fahrzeugtechnik GmbH. Tajā tiek ražoti preses instrumenti uzņēmuma rūpnīcu tīklam.
1993. gada 1. augusts BMW Motorsport GmbH, kas dibināts 1972. gadā, maina savu nosaukumu uz BMW M GmbH Gesellschaft für individuelle Automobile (BMW M GmbH: Individuālistiem.).
1994. gada 29. janvāris Parakstot pirkuma līgumu, BMW AG pārņem britu Rover Group, kas sevī ietver tādus zīmolus, kā Rover, MG, MINI un Land Rover.
1994. gada 8. aprīlis Tiek izveidots BMW Group Mobile Tradition, kas kopš 2008. gada ir atbildīgs par visām prasībām, kas saistītas ar uzņēmuma un produkta vēsturi kā BMW Group Classic.
1994. gada 8. septembris Sākas automobiļu ražošana BMW rūpnīcā Spartanburgā, ASV Dienvidkarolīnas štatā – BMW 318i ir pirmais modelis, kas noripo no ražošanas līnijas. Oficiālā jaunās ražotnes atklāšana notiek 15. novembrī.
1998. gada 8. jūnijs Uzņēmums paziņo par MINI zīmola, kas iegādāts kopā ar Rover Group attīstības turpināšanu ar neatkarīgu dizainu.