Autors: Visitpreili.lv
Avots: Visitpreili.lv
2024. gads Preiļu novada Tūrisma attīstības un informācijas centram ir bijis ļoti ražīgs. Viens nav cīnītājs, spēks ir komandā! Beidzot mūsu komanda ir pilnā sastāvā – Preiļu novada TAIC vadītāja, tūrisma darba organizators Preiļu novadā, tūrisma darba organizators Aglonā un tūrisma konsultants-gids Preiļu novadā. Šobrīd mūsu komanda jūtas jaudīgi, saliedēti, ar vienotu mērķi un redzējumu par Preiļu novada tūrisma jomas attīstību. Jau 3 gadus veidojam saliedētu Preiļu novada tūrisma pakalpojumu sniedzēju un tūrisma produktu ražotāju kopienu – aktīvi komunicējam WhatsApp darba grupās, kopā tiekamies ikgadējā gada izvērtēšanas pasākumā, tāpat mūsu uzņēmēji regulāri iesaistās vietējās un Latvijas mēroga tūrisma akcijās.
Aktīvā tūrisma sezona ir bijusi ļoti darbīga, piepildīta ar gandarījumu nesošiem un rezultatīviem pasākumiem tūrisma jomā. Šogad, pateicoties LIAA un LTA atbalstam, Preiļu novadā, uzņemot video reportāžas, viesojās Lietuvas “Delfi” un Igaunijas TV3 raidījuma “Kurvist Kurvi” pārstāvji, kā arī Lietuvas viedokļu līdere Laumeieva. Tāpat par Preiļu novadu šogad interesi izrādīja “Impro Ceļojumu” aģentūra. Aģentūras menedžerēm dienas garumā tika prezentēts Preiļu novada tūrisma piedāvājums. Sadarbībā ar TV3 Life raidījumu “Biznesa attīstībai” tapa video sižets par Preiļu muižas kompleksu un parku, Preiļu pili. Vasaras pilnbriedā Preiļu pilī tika filmēts “Īsto latvju saimnieču” sižets, kurā šogad Preiļu novada pārstāvēja lauku mājas “Dzeņi” saimniece Kristīne Stašulāne. Preiļu novada Tūrisma attīstības un informācijas centra darbinieki iejutās jauno Grāfu Borhu lomā un uzņēma filmēšanas grupu, iepazīstinot ar Preiļu pils vēsturi un leģendām.
Reklāma
Preiļu novada pērle un atpazīstamības zīme ir daļēji atjaunotā Preiļu pils. Šobrīd apmeklētājiem ir iespēja ielūkoties Preiļu pils Rietumu torņa 1. stāvā, kur atrodas 5D sajūtu kino par Latgales amatniekiem. Jau šobrīd Preiļu pils ir atpazīstams tūrisma objekts Latvijas mērogā. Šogad Preiļu pils ir ieguvusi otro vietu balvas “Gada labākā būve Latvijā” nominācijā “Restaurācija” un "Latgales Tūrisma gada balvu 2024" kā “Labākais jaunais tūrisma objekts/produkts pašvaldību vidū”. Šī gada laikā Preiļu pili ir apciemojušas tūristu grupas no tūrisma un ceļojumu aģentūrām: “Jauni rakursi”, “BaltGo”, “Skaisti skati” un “Ramiro travel”. Preiļu pili ir apciemojušas neskaitāmas tūristu grupas no Lietuvas, Igaunijas un tālākām pasaules vietām, piemēram, Japānas, Indijas, ASV, Norvēģijas, Francijas, Somijas, Zviedrijas un Lielbritānijas. Preiļu pils šogad tika iekļauta kultūrizglītības programmas “Latvijas skolas somas” piedāvājumā, kuras ietvaros Preiļu pili ir apmeklējuši skolēni no gandrīz visiem Latvijas novadiem.
Šogad aktīvi esam strādājuši ar Preiļu novada tūrisma jomas mārketinga aktivitātēm. Esam piedalījušies gan starptautiskās izstādēs – starptautiskajā tūrisma un aktīvās atpūtas izstādē “ADVENTUR 2024” Lietuvā, tūrisma izstādē-gadatirgū “Balttour 2024” –, gan kaimiņvalstu tūrisma pasākumos – Valkā-Valgā, tūrisma ielā Šauļos. Tāpat atbalstām Latvijas tūrisma pasākumus – piedalījāmies 9. Latvijas Tūrisma informācijas tirgū Jelgavā. Piedalāmies arī visās Latvijas tūrisma akcijās – “Mājas kafejnīcu dienas”, “Apceļosim Latvijas pilis un muižas”, “Leģendu nakts”. Atbalstām arī dažādu citu aktivitāšu norisi Preiļu novadā, piemēram, Latvijā garākās grants velosipēdu sacensības – Ultra Gravel Latvija. Sadarbībā ar poļu žurnālistu Mateušu Markovski un Preiļu Vēstures un lietišķās mākslas muzeju portālā “Mad White” tapis apjomīgs raksts par Preiļu pili un tās vēsturi. Poļu žurnālista citātu “Preiļu pils ir kā fēnikss, kas atdzimusi no pelniem” gada garumā esam izmantojuši un citējuši mūsu ciemiņiem un tūristiem, lai spilgtāk izstāstītu Preiļu pils atdzimšanas veiksmes stāstu.
Preiļu novada Tūrisma attīstības un informācijas centrā ietilpst arī Aglonas Tūrisma informācijas centrs. Aglonas Tūrisma informācijas centram ir tapusi vizuālā identitāte – “AGLONA TIC”. Zīmola nosaukuma izcelsme ir saistīta ar Aglonas garīgo strāvojumu, zilajiem ezeriem, zaļajiem mežiem, sīkstajiem un patiesi darbīgiem novada mājražotājiem, amatniekiem, uzņēmējiem, kuri veicina tūrisma nozares attīstību. Logotipu veido nosaukums “AGLONA TIC” un grafiskie elementi – simbols ar egles stiebru un Aglonas bazilikas siluetu. Simbolu apvienojošā sastāvdaļa ir apakšdaļā izvietotās viļņotās strāvojuma līnijas. Pamatvērtība – Aglonas strāvojums: Aglona ir garīgā strāvojuma avots, kas ir ieskauta Latgales dzidro ezeru un bagātīgo mežu ielokā. Aglona ir vieta, kur TIC garīgumam, cilvēka spējām un dabas harmonijai. Aglona patiesi TIC ikvienam! Vārdu zīme AGLONA TIC sastāv no burtveidola, kas vizuāli iekodē vēstījumu par strāvojumu, dinamiku un dabas viļņojumu, kas piemīt Aglonai. Strāvojums, kurš ik gadu spēj sapulcināt neskaitāmu cilvēku skaitu no visas Latvijas un pat no tālākajiem pasaules nostūriem. Simbols AGLONA TIC iekļauj egles stiebru, kas simbolizē Aglonas nosaukuma pirmsākumu. Kā otra, neatņemama simbola sastāvdaļa, ir Aglonas bazilikas siluets.
Simbola apvienojošā sastāvdaļa ir apakšā izvietotās viļņotās līnijas, kas simbolizē garīgo un dabas pacilāto sajūtu. Zīmola identitāti var izmantot arī vietējie tūrisma uzņēmēji, veidojot dažādus suvenīrus un izmantojot šo zīmolu kā Aglonas atpazīstamības zīmi. Arī Aglonas Tūrisma informācijas centrā var iegādāties pastkartes un magnētiņus ar apdrukātu “Aglona TIC” logotipu.
Šogad apkopotā tūrisma jomas statistika liecina par lēnu, bet stabilu tūristu pieaugumu Latgalē un Preiļu novadā. Viens no spilgtākajiem piemēriem ir muzeji un ekspozīcijas, kuri 2023. gadā uzņēma nepilnus 40 tūkstošus apmeklētāju, savukārt 2024. gadā šis skaitlis pārsniedza 60 tūkstošus. Arī dabas objektos ir vērojams tūristu skaita pieaugums – 2023. gadā tas bija 101 tūkstotis, taču šogad vairāk nekā 138 tūkstoši. Preiļu novadā 2024. gadā tika atklāti arī vairāki jauni tūrisma objekti un piedāvājumi – autentiska meistarklašu telpa “Intai IR” Aglonā, “Apple Manor & Garden Complex” atjaunotā muiža Silajāņos un pasākumu un izklaides vieta “Draugu mājas” Preiļos. Šobrīd Preiļu pilsētā aktīvi tiek papildināts apartamentu piedāvājums ceļotājiem.
Nākošo gadu gaidām ar jau nospraustiem mērķiem un ieplānotiem darbiem, kas ir jāpaveic, lai vēl aktīvāk attīstītu Preiļu novada tūrisma jomas piedāvājumu. Tāpat kā līdz šim aktīvi veidosim sociālo tīklu mārketingu platformās Facebook, Instagram un TikTok. Esam gandarīti arī par novērtējumu tūrisma ziņu portāla “Travelnews.lv” visu Latvijas pašvaldību uzturēto tūrisma informācijas Facebook lapu izveidotajā izvērtējumā, kur Visit Preiļi ierindojās 25., savukārt Visit Aglona 37. vietā. Izvērtējums tika veidots balstoties uz Facebook sekotāju skaitu un atzīmēm “Patīk”. Kopā ar Preiļu novada aktīvās atpūtas uzņēmējiem plānojam sakārtot velo un pārgājienu maršrutus Preiļu novadā, popularizēt tradicionālos aktīvās atpūtas pasākumus Preiļu novadā – “Tūrisma ralliju”, “Trako skrējienu pa Tartakas upi”, “Ar veļiku pa Aglyunu”, “Vārkavas bezceļus”, Latgales garo pārgājienu maršruta “Ezertaka” Preiļu novada posmu –, piesaistot vairāk apmeklētāju no visas Latvijas. Šogad esam iesaistījušies projektā "Military Heritage II", kā ietvaros papildināsim Baltijas militārā mantojuma tūrisma piedāvājumu ar Preiļu novada vēstures liecībām. Arī kopā ar Latgales Tūrisma asociāciju tiek veidotas jaunas tūrisma akcijas visā Latgalē, tai skaitā arī Preiļu novadā. Paldies par sadarbību visiem partneriem un domubiedriem, un turpinām radošu sadarbību nākošajā gadā!
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.