Autors: Ēriks Lingebērziņš
Avots: BalticTravelnews.com
Jubilejas vienmēr ir īpašas, bet vēl īpašākas ir tās, kuras ir apaļas. Visbiežāk tieši tajās cenšamies dalīties par pieredzēto, kavēties atmiņās par piedzīvoto un raudzīties nākotnē. Tomēr pāri visam ir prieks, ar kuru gribam dalīties. Apaļas jubilejas var būt arī pasākumiem un šoreiz tāda ir Baltijas vadošai tūrisma izstādei-gadatirgum “Balttour”. Jau 30 gadus “Balttour” ir vieta, kur atklāt jaunus galamērķus, iepazīst inovatīvus tūrisma piedāvājumus, iedvesmoties un izglītoties. Viedokli pauž Biznesa augstskolas “Turība” asociētais profesors, Latvijas tūrisma aģentu un operatoru asociācijas valdes priekšsēdētājs, Latvijas viesnīcu un restorānu asociācijas valdes loceklis Dr.oec., Ēriks Lingebērziņš.
Tieši svētki ir tā reiz, kad vērts pieminēt kas tad ir – tūrisma izstāde-gadatirgus “Balttour”. Kopš pasākuma pirmssākumiem un arī tā nosaukumā ir ietverti divi jēdzieni – izstāde un gadatirgus. Šīs divas lietas ir nemainīgas pamatvērtības, kuras raksturo pasākuma būtību. Izstāde ir iespēja parādīt sevi, lepoties un pārsteigt. Tūrisma izstādes mērķis arī šogad, tāpat kā tad, kad pasākums notika pirmo reizi ir iedvesmot, radīt interesi pieredzēt un ļaut plānot savu nākamo ceļojumu. Laikā, kad tik daudz nozarē tiek runāts par sajūtu un pieredzējumu radīšana un var apjukt iespējamo piedzīvojumu daudzveidībā, izstāde var būt tā vieta, kur ļauties padomam. Savukārt otrs vadmotīvs – gadatirgus, ir domāts tiem, kas jau zina ko vēlas, tiem, kam nākamais vai pat aiznākamais ceļojuma galamērķis ir jau zināms. Tāpat kā tradicionālos gadatirgos, arī tūrisma gadatirgus ir vieta pirkšanai un pārdošanai un labākā piedāvājuma atrašanai. Tūrisma operatori un aģenti arī šogad būs sagatavojuši savu īpašos piedāvājumus tuviem un tāliem ceļojumiem – laiskai atpūtai kūrortā pie baseina vai pludmalē, aktīvās atpūtas pārgājienam, kultūras piedzīvojumam vai ekspedīcijai. Un veiksmīgākai ceļojuma plānošanai – pārsteigumu būs sagatavojusi lidosta “Rīga”.
Reklāma
Iedvesma mums ir visapkārt, tāpēc ļoti lepojamies ar šī gada Latvijas tūrisma galamērķu piedāvājumu. Šajā nedēļas nogalē vienviet un nepastarpināti būs iespēja uzzināt par jaunām un eksotiskām naktsmītnēm jūras piekrastē, aktīvās atpūtas dažādību nedēļas nogales izbraucieniem, plašo Latvijas garšu klāstu un pārējiem jaunumiem no Nīcas Dienvidkurzemē, līdz Apei Ziemeļvidzemē, no Indras Austrumlatgalē, līdz Kolkas ragam.
Tomēr Latvijā, tāpat kā citviet pasaulē digitālo tehnoloģiju attīstība, galamērķu konkurences pieaugums, nepieciešamība veidot darījumu attiecības un dibināt jaunus sakarus un protams arī tūristu paradumu izmaiņas, liek meklēt arī jaunus risinājumus tūrisma pasākumu rīkošanā. “Balttour” nav izņēmums un arī šogad programmā ir jaunumi. Šī pasākuma nākotni redzam kā platformu darījumiem, iespaidiem un ar tūrismu saistītiem pasākumiem. Un šajā jubilejas gadā noteikti varam teikt – esam ceļā uz to, lai sasniegtu šo mērķi.
Piektdien, līdz ar pasākuma atklāšanu, Baltictravelnews.com pasniegs balvas “Gada cilvēks tūrismā” – izceļot tos, kuri aizvadītā gadā darījuši vairāk, domājuši plašāk, redzējuši tālāk un iedvesmojuši citus. Šogad turpinām jau pagājušā gadā iesākto, veidojot tematiskas aktivitātes tūrisma nozares profesionāļiem, sadarbībā ar airBaltic, reģionālajām tūrisma asociācijām, Rīgas investīciju un tūrisma aģentūru (RITA) un Latvijas investīciju attīstības aģentūru (LIAA) piedāvājot tūrisma darba semināru programmu gan izejošā, gan ienākošā tūrisma uzņēmumiem. Apliecinot pasākuma starptautisko raksturu, arī šogad pasākumu apmeklēs mērķtiecīgi atlasīti potenciālie ārvalstu tūrisma operatori, kuri ir gatavi piedāvāt Latviju kā ceļojumu galamērķi. Savukārt ārvalstu sadarbības partneriem būs iespēja tikties ar Latvijas izejošā tūrisma uzņēmumiem, nodrošinot arvien jaunu piedāvājumu veidošanu ceļojumu aģentūrās.
Piektdienas pēcpusdienā, sadarbībā ar Vidzemes augstskolu, tiek rīkota arī tūrisma tematikai veltīta konference un pētījumu izstāde, papildinot profesionālās aktivitātes ar zinātniski un praktiski izglītojošu piedāvājumu, kuru aicinām apmeklēt gan tūrisma izglītībā strādājošos, gan tūrisma nozares uzņēmējus, lai smeltos idejas no tūrisma pētniecības un Latvijas vadošo tūrisma pētnieku ieteikumiem.
Tomēr nozīmīgākais jaunums un papildinājums programmā ir informatīvi-izglītojošās aktivitātes izstādes apmeklētājiem, kuras vieno arī īpašs nosaukums “Ceļotāju stāsti”. Visas trīs izstādes dienas uz galvenās skatuves apmeklētājiem būs iespēja satikt gan sabiedrībā zināmas personības, gan tūrisma entuziastus ar saviem pieredzes stāstiem, padomiem un meistarklasēm. Šo redzam kā iespēju satikt domubiedrus vai nākamos ceļojuma biedrus.
Pasākuma rīkotājam Latvijas tūrisma aģentu un operatoru asociācijai (ALTA) un izstādes norises tehniskajam nodrošinātājam BT1 svētku sajūtu radīs veiksmīgi pavadīts pasākums, tomēr visiem pārējiem nozares kolēģiem, tūrisma draugiem un tiem, kam tūrisms, ceļošana un atpūta – aicinām būt klāt “Balttour” 30.jubilejā. Šī gada pasākumu programma apliecina vadošās tūrisma izstādes-gadatirgus statusu Baltijā un izceļ nozarē strādājošo gatavību iet līdzi laikam, pārmainīties un rūpēties, par ikkatru, kam ceļošana ir tuva. Nāc pēc sava ceļojuma uz “Balttour” – šajā nedēļas nogalē, 2.-4.februārī.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.