Ceļotājiem svarīgākais galamērķa izvēlē ir aviobiļetes cena

Lielākā daļa jeb 66 % Latvijas iedzīvotāju, plānojot atpūtu uz tālākiem galamērķiem, kā svarīgāko izvēles kritēriju norāda lidojuma biļetes cenu. Savukārt, jautājot par ceļošanas plāniem tuvākajos mēnešos, gandrīz puse iedzīvotāju atzīst, ka visdrīzāk šoziem nedosies ceļojumā, jo būtiski pieauguši ikdienas tēriņi, secināts Latvijas aviokompānijas "SmartLynx Airlines" pasūtītajā aptaujā.

Vienlaikus, iedzīvotājiem izvēloties aviobiļetes, 45 % gadījumu tiek ņemts vērā lidojuma laiks, kā arī lidojuma ilgums, kas ir svarīgs 17 % aptaujāto. Turklāt sievietes biežāk (50%) nekā vīrieši (40%) laika un datuma izvēli uzsver kā būtiskāko kritēriju lidojumu izvēlē. Aptuveni piektā daļa jeb 21 % aptaujāto iedzīvotāju atzīst, ka tiem svarīgi ir arī biļetes cenā iekļautie papildu pakalpojumi, piemēram, sēdvietas izvēle un bagāžas nosacījumi. Tāpat katrs trešais pētījuma dalībnieks pirms biļetes iegādes novērtē aviosabiedrības reputāciju un servisa kvalitāti. Tikai 7 % aptaujāto ceļotāju nozīmīga ir punktualitāte un 2 % – aviosabiedrības rūpes par vidi.  

Gatavi pielāgoties, lai turpinātu ceļot

Vērtējot savas finansiālās iespējas, katrs sestais aptaujātais norādījis, ka tuvākajos mēnešos neplāno ceļot vai ceļos retāk, jo aizvien pieaug izmaksas par ikdienas pakalpojumiem un precēm. Tomēr gandrīz ceturtā daļa ceļotāju, neskatoties uz lielākiem ikdienas tēriņiem, turpinās ceļot kā līdz šim, turklāt vīrieši ir pārliecinātāki par saviem ceļošanas plāniem (19 %) nekā sievietes (11 %). Neliela daļa jeb 7 % ceļošanas entuziastu ir gatavi samazināt savus ikdienas tēriņus, lai varētu atļauties turpināt ceļot kā līdz šim, savukārt 6 % apsver iespēju doties uz lētāku ceļojuma galamērķi.

“Energoresursu krīze un aizvien pieaugošā inflācija manāmi ietekmē iedzīvotāju pirktspēju, tāpēc ceļot gribētājiem nāksies pārdomātāk izvēlēties ceļojuma galamērķus. Iespējams, tuvāko mēnešu laikā varam gaidīt pieprasījuma samazināšanos. Vienlaikus šo efektu mazina tas, ka cilvēkiem pēc diviem pavadītiem gadiem mājās ir ļoti liela vēlme atkal ceļot. Turpretī lidsabiedrības, neskatoties uz nozares izaicinājumiem, būs spiestas meklēt risinājumus, lai noturētu konkurētspējīgas biļešu cenas un saglabātu pasažieru lojalitāti,” aptaujas rezultātus komentē "SmartLynx Airlines" vadītājs Žigimants Surints (Žygimantas Surintas).

Pārvadāto pasažieru skaits pieaug

Šī gada pirmajos astoņos mēnešos “SmartLynx Airlines” no Rīgas pārvadājusi 33 190 pasažierus, kas ir par pusi vairāk nekā attiecīgajā laika period pērn. Arī Lidostas “Rīga” operatīvie dati liecina, ka apkalpoto pasažieru skaits šogad līdz augusta beigām pieaudzis trīs reizes, sasniedzot 3,4 miljonus, salīdzinot ar iepriekšējā gada rādītājiem2. Tikmēr globāli “SmartLynx” pasažieru skaits audzis par 42 %, sasniedzot 1,5 miljonus.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas bāze "Virogna" TAKA
Ja vēlaties izbaudīt Latgales dabas valdzinājumu un pavadīt jaukus mirkļus rāmā Viragnas ezera krastā, esiet laipni aicināti atpūtas bāzē | Skatīt vairāk
Latvija
Liepājas koncertzāles dizaina sērija Liepājas reģiona TIB
Liepājas koncertzāle “Lielais dzintars” laiž klajā e-veikalu, kurā ikviens var iegādāties produkciju ar jaunradītas dizaina sērijas “Dzīvie | Skatīt vairāk
Atpūtas komplekss "Lielbornes muiža" TAKA
Iedomājoties par muižu, prātā uzzīmējam kungu māju jeb pili, apkārt skaistu parku, upi vai dīķi, noteikti kādu krogu. Kāda izcila muižnieku | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 29.11.2022 - 04.12.2022 Koncerts sveču gaismā Zemgales Tūrisma asociācija
Lai veicinātu tūrismu veikals Lauva, konditore “Lai labi garšo”, kultūras nams, “Kempings pie Daugavas”, kuģītis “Baltā kaza” organizē | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2022 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2022 1st-studio.com

 
Total Timed::0.58768511sec.