Paziņo par plāniem būvēt ātrvilcienu dzelzceļa maģistrāli no Maskavas uz Pekinu

Ķīna un Krievija patlaban apsver plānus būvēt tūkstošiem kilometru garu ātrvilcienu dzelzceļa līniju maršrutā no Maskavas uz Pekinu, kas, salīdzinot ar sešām dienām, ceļojot pa leģendāro Transsibīrijas dzelzceļu, ceļā ļautu pavadīt vien nepilnas divas dienas.

Projekts, kurš izmaksātu vismaz 180 miljardus eiro, ietvertu aptuveni 7 000 kilometrus garas dzelzceļa līnijas izbūvi, trīsreiz pārspējot šobrīd pasaulē garāko ātrvilcienu maršrutu, kas ved no Ķīnas galvaspilsētas uz Guandžou. Izskanējuši minējumi, ka jaunā dzelzceļa līnija kļūtu par fizisku simbolu Maskavas un Pekinas politiskajām saitēm.

Abas valstis aizvadītajā nedēļā, Ķīnas premjeram Li Kecjanam viesojoties Maskavā, parakstīja vienošanās memorandu. Kā ziņo Ķīnas raidsabiedrība "China Central Television" (CCTV), vizītes laikā Pekina izteikusi interesi par ātrvilcienu maršruta izbūvi no Krievijas galvaspilsētu un Kazaņu Tatarstānā. Dzelzceļa līnija 803 kilometru garumā tādējādi kļūtu par pirmo projekta posmu, taču laika gaitā sliežu ceļš tiktu pagarināts līdz pat Pekinai.

Šobrīd vilcienu satiksme starp Krievijas un Ķīnas galvaspilsētām iespējama pa Transsibīrijas dzelzceļa maģistrāles posmu un dzelzceļa līniju, kas ved uz dienvidiem caur Mongolijas galvaspilsētu Ulanbatoru.

Vilcieni maršrutā Maskava–Pekina kursē jau kopš 1954. gada, un, kā ziņo CCTV, vēl aizvien ik nedēļu tiek veikti divi reisi.

Kā atzinis Ķīnas Inženierzinātņu akadēmijas tuneļu un dzelzceļa eksperts Vans Menšu, jaunas dzelzceļa līnijas izbūve starp abām galvaspilsētām ceļā pavadāmo laiku ļautu samazināt no sešām dienām līdz nepilnām divām. Viņš piebildis, ka gadījumā, ja tiks rasts nepieciešamais finansējums, to būtu iespējams izbūvēt piecu gadu laikā.

Jāatzīmē, ka Ķīnā atrodas pasaulē lielākais ātrvilcienu dzelzceļa tīkls, kurš pilnībā izbūvēts vien nepilnu desmit gadu laikā. Neskatoties uz to, ka 2011. gadā valsts dzelzceļa nozares reputāciju iedragāja traģiska ātrvilcienu sadursme netālu no Veņdžou valsts austrumos, kurā bojā gāja 40 cilvēki, bet vairāki simti tika ievainoti, Ķīna nu lepojas arī ar savu dalību ātrvilcienu līniju izbūvē ārzemēs – Turcijā un Venecuēlā.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.43026805sec.