“Hotel Bergs” – pieczvaigžņu viesnīca galvaspilsētā, “Rūmenes muiža” – tās privātā lauku rezidence Kurzemē, kuru direktore Iveta Sprūdža dara visu iespējamo, lai viesiem tās ik dienu ir ērtas uzturēšanās vietas, lai izvēlētos un apmācītu personālu ar izpratni un spēju pakalpot, un visam pāri mirdzētu nevainojama kvalitāte.
BalticTravelnews.com: Aizvadīto desmit gadu laikā pieczvaigžņu viesnīcas ir būtiski mainījušās. Uz ko vēl tuvākajā nākotnē šādas klases viesnīcas varētu likt akcentu, ko mainīt? Iveta Sprūdža: Konceptuāli Rīgas viesnīcas ir ļoti tuvu Eiropas kopējam līmenim šajā jomā, bet atpaliek ar servisa kvalitāti. Trūkumi visspilgtāk parādās nevis neesošo tehnoloģiju, bet cilvēciskās izpratnes dēļ. Manuprāt, mūsu kultūras iezīme ir neprasme viegli un ar prieku, eleganti pakalpot, nezaudējot savu stāju. Tā ir augstākā viesmīlības pilotāža, bet ne nesasniedzama. Ja cilvēkam ir pareizā sajūta, maņa, kā rīkoties labāk vienā vai otrā situācijā, izpratne par viesmīlību, tad to attīstot, var sasniegt izcilu rezultātu. Zināms, ka šajā darbā personāls saskaras ar ļoti dažādiem jautājumiem. Problēmu kā tādu jau nav, ir tikai veids, kā mēs tās uztveram. Viesmīlībā strādājošiem lielākā māksla ir pozitīvi un ar racionālu pieeju risināt spriedzes situācijas. Atkarībā no sava rakstura, dzīves pieredzes katrs to darīs citādi. Ir interesanti paklausīties, kādas situācijas rada šo spriedzi un kā cilvēki reaģē. Kolēģiem vienmēr uzsveru, ka mēs nevaram zaudēt savu stāju neatkarīgi no klienta jautātā un viņa mērķa. Jo nav muļķīgu jautājumu, var būt tikai muļķīgas atbildes. Ja runājam par tehnoloģijām, tad jāraugās uz Ķīnas pusi, kur noteikti ir daudz tādu jauninājumu, ko varam integrēt arī šejienes viesnīcās.
BalticTravelnews.com: “Hotel Bergs” daudzus gadus ir pieczvaigžņu viesnīcu etalons Latvijā, Kā Jūs saredziet savu vietu, un kas varētu tikt uzlabots?
Iveta Sprūdža: Šomēnes pie mums vizītē uz ikgadēju uzraudzību bija Viesnīcu un restorānu centra pārstāvji. No viņiem saņēmām atzinību, ka esam paraugs citiem, uzdodot jautājumu: “Kur vēl jums tiekties?!” Kad atvērāmies 2003. gadā, bijām četrzvaigžņu viesnīca, jo gribējām ieinteresēt plašāku auditoriju. No pirmās dienas viesnīcā ļoti nozīmīga loma tiek veltīta lietu un cilvēcisku attiecību kvalitātei. Šodien varam droši teikt, ka mums ir unikāls interjers, plaši numuri un pakalpot ieinteresēts personāls. Mēs nonācām līdz piecām zvaigznēm, jo inkognito klienti par mums padeva ziņu starptautiskai aliansei
Small Luxury Hotels of the World (SLH). Tajā mazas, neatkarīgas viesnīcas var izteikt vēlmi iestāties, kas tiek izvērtēta. Latvija tobrīd bija interesants galamērķis, un alianses pārstāvji ieklausījās ieteikumā, pārbaudīja “Hotel Bergs” un 2008. gadā izteica mums uzaicinājumu kļūt par alianses pārstāvi Latvijā. Būšana tajā uzliek visprasīgākā klienta cerībām atbilstošas prasības, kas ir pielīdzināmas piecām + zvaigznēm. “Hotel Bergs” tuvākā laika iecere ir rekonstruēt numurus – pamainot interjeru un radot vēl mājīgāku vidi. Viens šāds nākotnes numurs mums jau ir sagatavots, kas ietver vēl dažādus jauninājumus un iespēju izvēlēties sev privātu Batlera servisu. Šādi mūsu viesiem radām bezrūpīgu uzturēšanos – visas Jūsu vēlmes paredzētas, pirms Jūs tās esat izteicis. Batlera serviss iekļauj tādus pakalpojumus kā bagāžas izpakošana pēc ierašanās viesnīcā, iecienītākā dzēriena pasniegšana viesa izvēlētā vietā, kā arī iespēju sagatavot viesa apartamentu neaizmirstamam vakaram, vai organizēt labākās biļetes uz vispieprasītākajiem pasākumiem pilsētā. Batlers ir kā Jūsu personīgās pieredzes asistents, lai nodrošinātu, ka Jūsu, kā “Hotel Bergs” viesa, uzturēšanās ir izplānota līdz vissmalkākajām detaļām.
BalticTravelnews.com: Kādas ir pieczvaigžņu viesnīcas viesu īpašās vēlmes?
Iveta Sprūdža: Jo ir prasīgāki klienti, jo mums ir interesantāk strādāt un pat gaidām šādus izaicinājumus. Pirms aptuveni 10 gadiem pie mums ieradās mākslinieki, kuriem prasību sarakstā bija iekļauts vārds “marmit”. Laika vairs nebija daudz, bet izrādījās, ka tas ir Lielbritānijā izplatīts sāļš sviests, ko smērē uz tosterī ceptas maizes. Līdz viesu atbraukšanai bija palikušas aptuveni 48 stundas un tobrīd Latvijā nekur tādu nevarēja iegādāties, tomēr ar DHL starpniecību paguvām pasūtīt “marmit” no Lielbritānijas. Sviests tā arī palika neizlietots, bet mēs lepojāmies, ka kā komanda sakoncentrējāmies un varējām parādīt, ka viss “raiderī” prasītais māksliniekiem ir sagādāts. Arī vēlāk pati Londonas SLH viesnīcā izbaudīju, ko nozīmē “marmit”.
Viesi var pajautāt jebko – piemēram, nesezonā pāris stundu laikā izpušķot numurā Ziemassvētku eglīti. Nesen mums bija viešņa, kura palūdza izkrāmēt koferus un izgludināt nepieciešamās drēbes. Klientiem ir interese palidot ar privātu lidmašīnu vai izbraukt ar jahtu. Tā ir liela māksla sajust klienta vēlmes un gaidas, tieši kādu apkalpošanas līmeni viņš vēlas saņemt.
Klienti novērtē niansēm veltīto uzmanību. Es biju iegādājusies pāris grāmatu ar Josifa Brodska dzeju latviešu un oriģinālvalodā un vienu uzdāvinājām vienam pārim, kuri devās uz Mihaila Barišņikova izrādi Jaunajā Rīgas teātrī. Saņemot nelielo complimentary sveicienu, viņi bija patīkami pārsteigti par tādu uzmanību. Kāds cits viesis brokastīs bija pasūtījis svaigi spiestu ananāsu sulu, nākamajā dienā viesmīlis viņam jau apjautājās, vai varam lūgt pagatavot iepriekšējā rīta dzērienu Izrādījās, ka tas bija pasaules apceļotājs, kurš raksta ceļvežiem un atzina, ka nevienā pasaules viesnīcā līdz šim viņam nav veltīta tāda uzmanība jau pie brokastīm. Protams, ka viesnīcu vadības sistēma palīdz šādas lietas atcerēties, bet liela loma ir apkalpojošā personāla ieinteresētībai.
BalticTravelnews.com: Viesnīcu un restorānu vadītāji kā visproblemātiskāko jautājumu savā darbā atzīst personāla atlasi. Kā Jūs atrodat un motivējat savu personālu strādāt ilgstoši, turklāt apzinoties, cik augstā līmenī viņiem jāspēj pildīt savi pienākumi. Iveta Sprūdža: Ar šī jautājuma risināšanu darbojamies, cik vien ilgi pastāvam, bet šobrīd tas ir īpaši aktuāls, jo Rīgā ienāk jauni spēlētāji. Personāla piedāvājums valsts robežās ir tāds, kāds ir. Apmācīt darbiniekus un cerēt, ka viņi pie konkrētā darba devēja strādās vēl dažus gadus, vairs nav mūsdienīgi. Tomēr mums izdodas veidot darba vidi, lai personāls vēlētos palikt – iegūt izaugsmi, sociālās garantijas un vidi, kur ir prieks nākt uz darbu. “Hotel Bergs” ir sava veida skola mūsu zīmola ietvaros, kur arī apmācām visus Rūmenes muižas - viesnīcas privātās lauku rezidences - darbiniekus. Piemēram, iespēju robežās saviem darbiniekiem sniedzam starptautisku pieredzi, apmācības vajadzībām piedalījāmies arī līdzfinansējuma piesaistē no Leonardo Da Vinči programmas. Daudziem jauniem cilvēkiem šobrīd aktuālākais ir dzīvot šeit un tagad, līdz ar to viņi meklē ko labāku, citādāku.
BalticTravelnews.com: Jūs, kā svarīgu viesnīcas “Hotel Bergs” darbinieku, uzsverat privāto Batleru, ar kura darbu īpašāko viesu apkalpošanā saistiet lielas cerības nākotnē. Kas ir ietverts viņa darba pienākumu aprakstā? Iveta Sprūdža: Ja mēs paskatāmies filmas, tad privātais sulainis ir kungs gados, ar savu dzīves pieredzi un attiecīgu uzvedību, iespējams, baltos cimdos. Mūsdienās es neloloju cerības tādu atrast no malas, bet esmu mūsu komandā saskatījusi vairākus, kuri ir gatavi izpildīt klienta vēlmes, piemēroti reaģēt, lai klients būtu apmierināts. Batlera apmācībā un pienākumu izveidē mēs vadāmies pēc citu pasaules līmeņa viesnīcu kritērijiem. Protams, nevar būt tā, ka viens Batlers būs piemērots visiem klientiem un visās situācijās, jo esam dažādas personības. Katram no Batleriem ir sava spēcīgākā puse, piemēram, svešvalodu prasmju vai lietu organizēšanas ziņā. Batlerim jau ne vienmēr pašam ir jāpucē apavi, jāsagatavo vanna, jāatved automašīna no stāvvietas utt. Viņš ir cilvēks, kurš pārrunā ar klientu tā vēlmes un pārstāv komandu, un organizē katra darbu atbilstoši klienta vēlmēm. Svarīgākais, lai Batlerim mirdzētu acis, un viņš redzētu un darītu visu, lai “Hotel Bergs” klients atpūstos lieliski!
BalticTravelnews.com: Kāda ir viesnīcas loma ir ne tikai viesa vajadzības apmierināt tās teritorijā, bet arī palīdzēt atpūsties, strādāt arī ārpus tās. Kā “Hotel Bergs” šādus pakalpojumus organizē?Iveta Sprūdža: Protams, ka klients mūs vedina būt lietas kursā par visu Latvijā un tuvākajās valstīs notiekošo. Daudzi ierodas Latvijā un jau zina ko darīs, bieži vien iepriekš programmu saskaņojot ar viesnīcu. Tomēr daudzi arī ir gatavi ļauties piedzīvojumam, uzklausīt mūsu ieteikumus, dažreiz mainīt savas sākotnējās ieceres. “Hotel Bergs” ir savi sadarbības partneri, kuru viedoklī mēs ieklausāmies saistībā ar muzeju, mākslas galeriju, teātru, koncertzāļu, operas, piļu, muižu apmeklējumu. Tāpat sadarbojamies ar partneriem, kuri sniedz premium klases automašīnu, lidojumu, jahtu izbraucienu pakalpojumus. Mūsu klientam sagatavojam sagaidīšanas vēstuli, kurā iekļaujam aktuālāko, kas viņam būtu viesošanās laikā jāredz un jāpaveic. Tās ir mūsu rekomendācijas, bet izvēle paliek viņu ziņā. Jāatzīmē, ka arī paši organizējam pasākumus, piemēram, gardēžu vakariņas rudenī, pavasarī un Masku balli karnevāla laikā „Rūmenes muižā”.
BalticTravelnews.com: Kā Jūs raksturotu “Hotel Bergs” klientūru? Iveta Sprūdža: Tā ir ļoti dažāda. Klienti mūsdienās ir ļoti prasīgi, un cenai par pakalpojumu jābūt adekvātai saņemtajam. Liela daļa mūsu klientu ir gados jauni, bet sasnieguši tik, ka nav vairs kādam kaut kas jāpierāda – var atļauties baudīt savām šī brīža prasībām atbilstošu līmeni.
Piemēram, “Hotel Bergs” aizvien iecienītāka kļūst jauno pāru vidū, kuri vēlas šeit pavadīt savu laiku pirms vai pēc kāzu ceremonijas. Patiesi pagodinoši, ja klienti mūs izvēlas šādam sev tik īpašam notikumam vai citiem sev nozīmīgiem dzīves pasākumiem. Viesu vidū ir augsta līmeņa atpazīstami mākslinieki, kuriem šī vieta tiek rekomendēta kā mājīga, droša un ļoti komfortabla. Mēs ļoti cienām viesu konfidencialitāti, neizpaužam, kas pie mums dzīvo, lai arī Rīgā viņiem piemērotās iespējamās uzturēšanās vietas var saskaitīt uz vienas rokas pirkstiem. Protams, kas cits, ja mākslinieki, piemēram, paši savos sociālajos tīklos par to paziņo. Nesen pie mums viesojās mākslinieki, kuri ir ļoti jutīgi pret apkārtējo vidi, citiem viesnīcas viesiem. Viņi šeit jutās tik brīvi, cik vien brīvi var justies viesnīcā un mums ir ļoti pagodinoši, ka viņi ar visu bija ļoti apmierināti. Ir liela daļa klientūras, kas kāda iemesla dēļ ir nonākusi pie mums savā pirmajā viesošanās reizē un nesaredz vēlmi izbaudīt citu viesnīcu pakalpojumu sniedzēju piedāvāto Rīgā, jo varbūt nesaņemšot tādu vidi un apkalpošanu kā “Hotel Bergs”. Patīkami, ja viesi ieteikumu palikt pie mums saņēmuši no mūsu iepriekšējiem viesiem, citi pozitīvas atsauksmes izlasījuši kādos medijos.
BalticTravelnews.com: Redzam, ka Jūs esiet vieni no retajiem, kas piedāvā arī rezidenci ārpus Rīgas. Kāds ir “Rūmenes muižas” koncepts? Iveta Sprūdža: Viena no pasaules tendencēm joprojām ir, ka vienam zīmolam ir gan viesnīca, gan apartamenti. “Rūmenes muiža” mums sniedz milzīgu priekšrocību, jo savam klientam varam piedāvāt tik daudzpusīgus pakalpojumus. “Rūmenes muiža” ir mūsu privātā lauku rezidence, un tur klienti brauc baudīt ekskluzīvu – muižnieka cienīgu atpūtu. Personāls tur darbojas pēc principa, ka ir viesa tuvumā, tikko tas ir nepieciešams, bet pārējā laikā nav pamanāms, lai šī lauku atpūta būtu pilnībā izdevusies.
Pilsētās atmosfērā pulsē dzīvība, bet laukos ir savs šarms un diskrētums. Turienes vide ir piemērota jebkurām svinībām, “Rūmenes muižā” jaunie pāri labprāt organizē vidēji lielas vai mazas kāzas. Esam kāzu datumu pieteikumus rezervējuši jau 2017. gadam. “Rūmenes muižā” kāzas tiek svinētas ar eleganci un šiku, un šobrīd jau arī mūsu komanda pilnībā iesaistās kāzu organizēšanā no A līdz Z.
BalticTravelnews.com: Kā Jūs iekļaujaties šajā zīmolā, jo mūsu skatījumā esiet nedalāmi. Iveta Sprūdža: Mēs esam kopā auguši un pilnveidojušies un viens otru sajutuši. Es arī mācos pakalpot. Gandarījums, ka šo vietu sajutu kā sev tuvu kopš brīža, kad īpašnieku ģimene mani uzaicināja sadarboties vienā no viņiem svarīgiem īpašumiem.
BalticTravelnews.com: Viesnīcu vadība prasa daudz enerģijas un spēka. Kā Jūs atpūšaties? Iveta Sprūdža: Uz darbu nāku ar prieku! Bet, protams, novērtēju laiku, ko pavadu savās brīvdienu mājās Kurzemē vai ceļojot. Kādus trīs gadus ar ģimeni ceļojam “kemperī”, tā kopā pavadot vismaz divas nedēļas. Esmu lepna, ka tagad jau spēju viegli iziet no savas komforta zonas – perfekcionisma un arī justies komfortabli. Esam šādi apceļojuši Itāliju, Franciju un Vāciju, kuru plānošanā galvenokārt paļaujos uz savu vīru Kasparu. Ir atskaites punkti, bet bez liekas spriedzes, jo nav saplānots pa minūtēm. Vēl mani ceļojumi bijuši saistīti ar dažādām manām interesēm – vīna kultūras izzināšanu, niršanu, piļu un muižu apskati. Piemēram, ir bijusi iespēja Beļģijā apskatīt privātās ēkas, kuras mantotas no paaudzes paaudzē. Lai kur es esmu pasaulē, cenšos apmesties vai apskatīt SLH viesnīcas. No tām visspilgtāk atmiņā palikusi viesnīca Izraēlā, kas iekārtota senā baznīcā. Dominikānas republikā redzējām līdzīgu konceptu kā mūsu “Rūmenes muižā”. Daudz rūpējos arī par savu iekšējo labsajūtu, lai pabūtu tikai ar sevi, padomātu...
BalticTravelnews.com: Kāda ir Jūsu izglītība un kā sākāt strādāt tūrismā?
Iveta Sprūdža: Deviņdesmitajos gados viesnīcu nozare vēl mums visiem šodienas izpratnē bija sveša, un tā es savos 18 gados sāku strādāt “Hotel de Rome”, pamazām man radās plašāka interese par viesmīlības jomu. Latvijas Universitātē Vadības fakultātē es ieguvu bakalaura grādu viesnīcu vadībā, tālāk studēju starptautiskās ekonomiskās attiecības Jura Bojāra izveidotajā institūtā. Mans bērnības sapnis bija būt pamanāmai ar savu devumu. Jāpiekrīt, ka savā veidā tas ir izdevies.
Uzziņa- “Hotel Bergs” vienlaikus uzturas līdz 50 viesiem.
- Lielākā daļa pasaules mākslinieku, sniedzot koncertus Rīgā, bieži vien apmetas “Hotel Bergs”.
- Viesnīcā “Hotel Bergs” un “Rūmenes muižā” atkarībā no sezonas strādā aptuveni 80 darbinieki.
- “Rūmenes muižas” ēka ir 19. gadsimta neogotikas celtne, ko ieskauj 7 ha ainavu parks, ar muižas privātu ezeru.
- Jau tagad notiek gatavošanās Masku ballei “Rūmenes Muižā”, 2017. gada 18. februārī.
- Restorāna “Bergs” šefpavārs Jānis Zvirbulis un viņa komanda “Rūmenes muižā” piedāvā lauku stila vietējo virtuvi, moderni interpretējot tradicionālo garšu caur īstu gastronomisko pieredzi.
- Savā 13. pastāvēšanas gadā restorāns “Bergs”, Rīgā nāk klajā ar jaunu Vecās Eiropas fine dining konceptu: kvalitāte, bauda, miers.
EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDESEsmu dzimusi un uzaugusi... |
Latvijā, Rīgā, Ķekavā Reklāma |
Mana mīļākās pilsētas Latvijā ir... |
Rīga
|
Trīs manas iecienītākās atpūtas vietas Latvijā ir... |
pie jūras, mežā un piemājas dārzā |
Mans iecienītākais restorāns... |
Jūrmalas restorāns 36. līnija
|
Mans tālākais ceļojums ir bijis uz...
|
Maurīcijas salu |
Vislielāko iespaidu man ir atstājis ceļojums uz... |
uz Bahamu salu, nirt |
Mana sapņu valsts, kurp vēlos doties...
|
Aļaska, ASV
|
Mans iecienītākais vaļasprieks ir ... |
pastaigas ar labradoru |
Mans novēlējums BalticTravelnews.com ir... |
būt tiešiem, atklātiem un pirmajiem! |