LIELĀ INTERVIJA ar Tomas A. Svieka (Thomas A. Swieca), Radisson Blu Daugava Hotel jaunā ģenerāldirektora

LIELĀ INTERVIJA ar Tomas A. Svieka (Thomas A. Swieca), Radisson Blu Daugava Hotel jaunā ģenerāldirektora

Kopš 2016. gada 1. augusta Rezidor Hotel Group ir iecēlusi Tomasu A. Svieku Radisson Blu Daugava Hotel ģenerāldirektora amatā Rīgā, Latvijā. Savu karjeru viņš sāka veidot Hotel Bristol Bonnā 1984. gadā, kam sekoja vairāki citi amati. Taču tagad T. Sviekam, Vācijas pilsonim, ir bagāta, vairāk nekā 25 gadu, darba pieredze viesmīlības nozarē.

Baltictravelnews.com: Daudzi Jūsu draugi ir jautājuši, kur Jūs tagad strādāsiet un kas gan tā ir par vietu – Rīga – ko Jūs viņiem stāstāt?

Thomas A. Swieca: Maniem draugiem un ģimenei  jau ir pierasts, ka ik pa trim gadiem mainu savu darba vietu. Visbiežāk tieši Ziemassvētku ģimenes saietos man tiek jautāts: Nu, uz kurieni tad tagad? Pirms trim gadiem, kad paziņoju, ka braukšu strādāt uz Belgradu, manu draugu un tuvinieku sejas ļoti izmainījās. Visi bija nobažījušies par manu un manas sievas drošību, jo vēl arvien pastāv ļoti daudz aizspriedumi pret Serbiju. Es pats biju ļoti pozitīvi noskaņojies, jo man bija iespēja strādāt jaunā dizaina viesnīcā.

Tad nu tagad, pieminot Rīgas vārdu, biju pārsteigts – visi bija ļoti priecīgi, jo Latvija un Rīga ir ļoti droša vieta. Jāsaka gan, ka kopumā Vācijā Latvija vēl arvien tiek asociēta ar postpadomju laiku un dzīves standartu. Es gan Rīgu iepazinu jau pirms pāris gadiem, kad apmeklēju Rezidor Hotel Group menedžeru tikšanos viesnīcā Radisson Blu Latvija Hotel. Jau tad man ļoti patika šī pilsēta.

Manā skatījumā Rīga ir ļoti tīra pilsēta, ļoti sakopta. Rīgā ir saglabājusies ļoti skaista Jūgendstila arhitektūra, vecpilsēta ar ļoti senu vēsturisku mantojumu. Mani pārsteidz arī nacionālais lepnums – cauri visiem vēsturiskajiem virpuļiem latvieši ir saglabājuši savu valodu un kultūru.

Kopā ar sievu jau esam izpētījuši Rīgu un Jūrmalu . Nesen bijām arī Viļņā un plānojam apmeklēt arī Tallinu un citas Baltijas pilsētas. Kopējais iespaids par Latviju ir ļoti pozitīvs. Ir gan jūtama ziemeļnieciskā atturība, bet zinām arī, ka šeit noslēgtas draudzības tiek vērtētas nopietni un ir uz ilgu laiku. Un mūsu bērni, draugi un radinieki jau ir saplānojuši ciemošanos pie mums jau pusgadu uz priekšu, ko reti kad darīja, kad dzīvojām citās valstīs.

Pēdējo gadu laikā tieši drošība ir bijusi viens no galvenajiem aspektiem galamērķu izvēlē klientiem, un šajā ziņā es Rīgai un Latvijai redzu daudz iespējas un plašu klientu loku, jo šeit ir patiešām droši. Lai gan Vācijas presē, protams, tiek spekulēts par Krievijas apdraudējumu.

Baltictravelnews.com: Kas Jums likās nepareizi vai kas nepatika, ierodoties Latvijā?

Thomas A. Swieca: Nebija nekas tāds, kas mani negatīvi pārsteigtu vai liktos nepieņemams.

No profesionālā skatījuma gan man uzreiz bija jautājumi par tūrisma biznesa attīstību valstiskā līmenī un ilgtermiņā. Kā, piemēram, man nebija īsti skaidrs, kāpēc Latvijai nav savs Kongresu Birojs. Un kāpēc valsts nerūpējas par savu profesionāļu un kvalificēto darbinieku piesaistīšanu savai valstij, bet ļauj tiem aizplūst uz citām valstīm. Kā arī Latvijas lidostā pietrūkst zemo cenu aviolīniju piedāvājuma – tas katrā ziņā uzlabotu galamērķa pieejamību un attīstītu tūrismu kopumā.

Baltictravelnews.com: Kā Jūs vērtējat viesmīlības jomas – viesnīcu un restorānu- apkalpošanas jeb servisa kvalitāti?

Thomas A. Swieca: Lai gan nacionālā atturība ietekmē komunikāciju ar klientiem, kopumā servisa līmeni vērtēju kā ļoti labu, salīdzinot ar citām valstīm, ko esmu apmeklējis vai kur esmu dzīvojis. Liekas, ka šajā industrijā strādājošie ļoti labi apzinās, ka viņu darbs un ienākumi ir tieši atkarīgi no apmeklētāju apmierinātības. Vecajās Eiropas valstīs jau reti kur var sastapt servisa personālu, kas patiešām rūpējas par klientu, jo to viņiem īpaši netrūkst.

Baltictravelnews.com: Kādi ir Jūsu plāni Radisson Blu Daugava Hotel viesnīcā un Jūsu nākotnes vīzijas?

Thomas A. Swieca: Mēs esam renovējuši konferenču un pasākumu telpas un atjaunojuši konferenču tehniku, tāpēc turpmāk liels uzsvars tiks likts uz konferenču un pasākumu rīkošanas iespējām viesnīcā. Mēs ļoti augstu vērtējam un attīstām mūsu darbinieku zināšanas šajā jomā. Arī atpūtnieku tūrisma sfērā mēs redzam attīstības potenciālu, jo Rezidor Hotel Group ir ļoti spēcīgas pārstāvniecības Āzijas valstīs. Arī vāciski runājošo valstu klientiem ir savas priekšrocības vai arī cits uzticības koeficients, ja viesnīcas vadītājs ir vācietis, kas apliecina zināmu kvalitāti.

Protams, vietējā tirgū ir jūtama konkurence, taču ar mūsu piedāvājumu un darbinieku pieredzi mēs viennozīmīgi varam veiksmīgi konkurēt esošajos tirgus apstākļos. Īpaši, ja runa ir par valsts delegācijām un konferenču biznesu – mums ir pieredze un arī ilggadēja sadarbība ar klientiem, ko arī turpmāk attīstīsim.

Viesnīcā tiek renovētas biznesa klases istabas, plānojam renovēt lobiju un izveidot citādus recepcijas (viesu uzņemšanas) galdus. Ceram, ka pirms vasaras sezonas šie renovācijas darbi tiks pabeigti.

Baltictravelnews.com: Ar ko Radisson Blu Daugava Hotel viesnīca atšķiras no citām četru zvaigžņu viesnīcām Rīgā?

Thomas A. Swieca: Rezidor Hotel Group tīkla viesnīcās ir koncepts, ko sauc “Experience Meetings” – kur viesnīca kontrolē katru soli no pieprasījuma līdz pat rēķinu nomaksai pēc pasākuma. Šeit protams ir liela ietekme mūsu darbinieku pieredzei, viesnīcas pieredzei kopumā un uzticamības faktoram.

Rezidor ķēdes viesnīcās tiek ļoti augstu vērtēta darbinieku iniciatīva, spēja strādāt patstāvīgi un pieņemt lēmumus patstāvīgi.  Darbinieki ir daļa no viesnīcas un viņi nav tikai pavēļu vai rīkojumu izpildītāji. Viņiem savas ietekmes sfēras robežās ir jābūt spējīgiem pieņemt lēmumus patstāvīgi un arī atbildēt par tiem. Mums ir savi standarti, kā jau jebkurā uzņēmumā, un mums ir pamatnostādnes, pie kurām ir jāturas un kas jāievēro, lai ikdienas darbs ritētu raiti. Taču mūsu darbinieki tiek arī regulāri izglītoti un trenēti. Piemēram, restorāna darbiniekam nav jāsaskaņo ar vadību, vai drīkst pārsteigt klientu ar dzimšanas dienas kēksiņu. Ir uzņēmumi, kur pat šādi lēmumi tiek saskaņoti ar vadību. Viesnīcas kopumā ir produkts, kas daudz savā starpā neatšķiras, ja pielīdzinām vispārējām kvalitātes kategorijām. Bieži tieši darbinieki un šī īpašā personiskā attieksme atšķir viena līmeņa viesnīcas vienu no otras.

Rezidor Hotel Group viesnīcu ķēde izglīto savus darbiniekus un tādā veidā veicina arī profesionālo līmeni industrijā kopumā. Darbiniekiem ir iespēja papildināt savas zināšanas arī citās ķēdes viesnīcās.

Baltictravelnews.com: Kā Jūs redzat viesnīcas sadarbību ar tūrisma aģentūrām? Vai tomēr vairāk koncentrējaties uz gala klientu?

Thomas A. Swieca: Mums ir, protams, daudz klientu korporatīvajā sektorā. Daudzi  klienti arī bieži ir saskārušies ar negatīvu pieredzi strādājot ar nepieredzējušām aģentūrām. Daži izvēlas strādāt pa tiešo, jo tādējādi var ietaupīt laiku un naudu. Gadījumi ir dažādi. Protams augsti vērtējam mūsu sadarbību ar tūrisma aģentūrām un tūrisma operatoriem, kam ir ilggadēja pieredze šajā tirgū.

Baltictravelnews.com: Ja salīdzina cenas par Latvijas viesnīcām ar citām Eiropas viesnīcām – kāpēc mūsu viesnīcas ir lētākas, lai gan kvalitāte ir tāda pati vai pat labāka nekā daudzās Eiropas viesnīcās?

Thomas A. Swieca: Es mēdzu teikt, ka cena nav noteicošā. Esmu piefiksējis, ka esošās valsts kā galamērķa reklāma ir samērā vāja. Uzrodas arvien vairāk viesnīcu, bet klientu daudzums tik ātri neaug, tad nu sanāk, ka vienu kūkas gabalu dala arvien vairāk ēdāju. Pieprasījums ir jāpalielina. Mums kā Rezidor Hotel Group tīkla viesnīcai ir savas priekšrocības – mūsu pārdošanas apjomi un mūsu mārketings noteikti spēj ģenerēt vairāk atdeves nekā kāda maza privāta viesnīca.

Tad vēl tirgū ir, piemēram, AirBnB, kur nedarbojas viesnīcu likumi, ko nevar ietekmēt valstu noteikti standarti, bet šai privāto naktsmāju piedāvājošai kompānijai nu jau ir lielāks apjoms nekā Booking.com. Arī šādi nišu produkti ir jāņem vērā.

Protams galamērķa reklāma ar nopietnu Kongresu Biroju  būtu prioritāte. Valstij ir jāiesaistās tūrisma industrijas attīstībā. Ir nepieciešami ļoti kvalificēti darbinieki. Iespējams, darbinieki no citām valstīm ar citu pieredzi varētu dot lielāku ieguldījumu. Kā arī reklāma, apvienojot visu trīs Baltijas valstu resursus, uz kopējā pasaules fona būtu lietderīgāka.

Baltictravelnews.com: Kā Jūs vērtējat konkurenci vietējā tirgū?

Thomas A. Swieca: Starptautiskās ķēdes viesnīcas es vērtēju ļoti labi, jo tās dažādi reklamē Rīgu un Latviju, tām ir dažāda pieeja, dažādi mērķa tirgi. Papildus tam tās apliecina noteiktu servisa standartu un tā pieejamību attiecīgajā pilsētā. Protams, starptautiskās viesnīcas dod arī savu labumu tautsaimniecības attīstībai arī kā ārzemju investīcijas.

Mazās privātās viesnīcas gan, diemžēl jāsaka, ne vienmēr spēj nodrošināt labu pakalpojumu līmeni un tas bieži atsaucas uz galamērķa kopējo vērtējumu, jo par negatīvo pieredzi cilvēki diemžēl biežāk dalās nekā par pozitīvo.

Baltictravelnews.com: Vai Jūs redzat sadarbības iespējas ar citām viesnīcām galamērķa reklāmai?

Thomas A. Swieca: Es zinu, ka daudzās Eiropas pilsētās viesnīcas apvieno savus pūliņus, lai veicinātu savas pilsētas un savas valsts atpazīstamību. Mēs vairāk koncentrējamies uz Rezidor Hotel Group grupas viesnīcām, mums ir pieredzējis pārdošanas cilvēks, kurš reklamē visas Baltijas viesnīcas, un tādējādi mums ir arī pozitīva pieredze. Man gan liekas, ka sadarbība ar nesaistītām viesnīcām nav izdevīga un vienīgi neitrāla institūcija kā Kongresu Birojs varētu pārstāvēt vairākas viesnīcas, reklamējot vienu galamērķi.

Baltictravelnews.com: Kas ir jāzina cilvēkam, lai strādātu viesnīcā un kļūtu par viesnīcas vadītāju?

Thomas A. Swieca: Ir lietas, ko var iemācīties, bet ir jābūt komunikablam, elastīgam komandas cilvēkam ar atvērtu attieksmi pret darbu un darba vidi. Protams, jāzina svešvalodas, bet arī tās var iemācīties. Galvenais ir komunikācijas prasmes, cilvēciskums un gatavība iemācīties to, kas šai jomai ir nepieciešams.

Mūsdienās jau vairs nav tik aktuāli visi stingrie priekšstati, vairs nav tas stīvums – nu jau arī darbā cilvēki var izrādīt savu personību, piemēram, ar frizūru vai tetovējumu. Manā jaunībā tā vēl nebija.

Baltictravelnews.com: Vai Rezidor ķēdes ietvaros visi darbinieki var mainīt savas darba vietas no vienas viesnīcas uz citu vai tas attiecas tikai uz viesnīcu vadītājiem?

Thomas A. Swieca: Mēs esam liela un augoša viesnīcu ķēde un mums regulāri ir pieprasījums pēc jauniem, spējīgiem darbiniekiem. Mūsu ķēdes viesnīcās darbiniekiem tiek piedāvāta iespēja strādāt arī citās viesnīcās. Ir iespēja aizbraukt uz pāris mēnešiem uz Āfriku vai Āziju, taču ne visi darbinieki to vēlas. Bieži vien cilvēki izvēlas palikt savā komforta zonā. Protams, nav viegli atteikties no ierastā dzīvesveida un iedzīvoties jaunā vidē, tāpēc to izvēlas vairāk jauni cilvēki.

Kad jau ir ģimene un bērni, tad tas jau ir grūtāk. Arī man ik pēc trīs gadiem ir jābūvē sava dzīve no jauna, arī daudzi viesnīcu vadītāji izvēlas palikt vienā vietā. Es gan uzskatu, ka tas nenāk par labu viesnīcai. Man privāti šādas pārmaiņas ir daudz devušas un ne tikai profesionālajai izaugsmei – ceļojot un dzīvojot vienā vietā trīs gadus, es daudz iemācos par citām kultūrām, satieku jaunus interesantus cilvēkus un paplašinu savu redzesloku.

Baltictravelnews.com: Kā Jūs vērtējat, kā viesnīcas attīstīsies nākotnē?

Thomas A. Swieca: Lielākā ietekme, protams, ir internetam, tiešās rezervēšanas sistēmām, viedtālruņiem un kopumā sabiedrības attieksmei pret produkta pieejamību. Arvien vairāk tiks pirkti pakalpojumi pa tiešo no viesnīcas un ar dažādām viedtālruņu aplikācijām. Taču, manuprāt, Radisson viesnīcās vienmēr būs šī personiskā attieksme un apkalpošana. Lai gan mums ir arī jauns viesnīcu produkts - Radisson Red, kas ir nišas produkts un ir radīts jaunās tehnoloģiju paaudzes cilvēkiem. Bet es esmu vienalga pārliecināts, ka klasiskā viesnīca tomēr pastāvēs vēl ilgi, jo ir liela cilvēku daļa, kuri novērtē šo īpašo personīgo attieksmi un ir gatavi par to maksāt.

Baltictravelnews.com: Kā Jūs vērtējat viesnīcu konceptu ar pilnīgu istabu iekārtojumu maiņu ik pa trīs gadiem, nevis ik pa septiņiem vai desmit, vai renovāciju kā līdz šim?

Thomas A. Swieca: Tas drīzāk ir kvalitātes jautājums. Ja tā ir viesnīcas stratēģija, tad tas drīzāk ir mazbudžeta viesnīcās, kur mēbelēs un istabu iekārtojumā iegulda maksimāli maz, un attiecīgi šīs lietas ātrāk nokalpo savu laiku. Šīs viesnīcas es saucu par ''Ikea viesnīcām''.

Rīgā ir daudzas viesnīcas, kur var atrast īsta koka mēbeles, tām piemīt raksturs un vēsture, cita telpas izjūta.

Radisson Blu Daugava Hotel viesnīca ir viesnīca ar tradīcijām, ļoti klasiska viesnīca un līdz ar to arī klasiska vērtība, ko atzīst arī mūsu klienti. Arī pēc 20 gadiem viesnīcā ir iekārtojums, kas vēl arvien atbilst kvalitātei un ir vērtība pats par sevi.

Baltictravelnews.com: Cik valstis esat apceļojis? Kuras valstis Jums patika vislabāk? Kuras valstis vēlaties vēl apceļot?

Thomas A. Swieca: Es ceļoju diezgan daudz, pārsvarā kopā ar savu sievu dodamies īsos nedēļas nogales ceļojumos. Esmu daudz ceļojis arī ar kruīza kuģiem. Esmu maratonu skrējējs, vairāk gan priekam nevis rezultātam. Tāpēc bieži ceļojuma galamērķi ir bijuši saistīti ar maratonu norises vietām. Tas viss sākās pavisam nejauši, kad saderēju ar saviem bērniem un darbiniekiem. Mans pirmais maratons bija Ķelnē. Savulaik skrēju vidēji divus vai trīs maratonus gadā. Sākumā man bija svarīgs laiks, bet nu jau skrienu ar baudu un izbaudu pilsētvidi.

Es neesmu eksotisko valstu cienītājs. Neesmu bijis vēl Japānā. Āfrikā esmu bijis. Bet Taizeme vai Āzija mani nevilina. Man patīk vairāk ceļojumos baudīt kultūru un vēsturi, dažādu valstu virtuves, tāpēc vairāk esmu ceļojis Eiropā. Tagad kopā ar sievu esam apņēmušies apceļot Baltiju un Skandināvijas valstis.

Baltictravelnews.com: Vai skrienot maratonu varat arī redzēt un izbaudīt pilsētu, kur skrienat, vai koncentrējaties tikai uz laiku?

Thomas A. Swieca: Sākumā skrēju un koncentrējos uz rezultātu. Mani labākie laiki bija 3:24 h un vēlāk 3:45 h, 4:11 h. Trīs gadus atpakaļ noskrēju ļoti ātri Parīzē, jo tur bija ļoti skaista trase. Man patika arī Stambula, Minhene un Ņujorka – pēdējā maratonā man laiks vairs neko nenozīmēja un es pa ceļam fotografējos ar vietējiem un izbaudīju pilsētu un pašu procesu. Man tas sagādā prieku, un es plānoju piedalīties arī Rīgas maratonā.

Baltictravelnews.com: Vai ceļojot varat atslēgties no savas profesijas un izbaudīt atpūtu kā tūrists? Vai ceļojot tomēr vērtējat viesnīcas un to kvalitāti no sava viesnīcas vadītāja skatpunkta?

Thomas A. Swieca: Ceļojot kopā ar sievu, kura arī ir strādājusi par viesnīcas vadītāju, mēs, protams, vērtējam viesnīcas, kurās apmetamies, taču mēs nepiekasāmies, mēs nekomentējam citu viesnīcu vadītājiem attiecīgās viesnīcas plusus vai mīnusus. Es arī nekad nesūdzos par sīkumiem, ja nu vienīgi ir patiešām konkrētas tehniskas problēmas, bet tās vienmēr ir risināmas. Es nesaprotu cilvēkus, kuri var tērēt savu laiku, rakstot garas viesnīcu atsauksmes par sīkumiem internetā, vai, vēl sliktāk, kuri aizvaino viesnīcas darbiniekus, kuri katrā situācija tomēr mēģina viesim tikai palīdzēt.

Baltictravelnews.com: Kā tiekat galā ar stresa situācijām?

Thomas A. Swieca: Es katru rītu skrienu. Tas ir laiks tikai man, tad es pārdomāju darāmo darbu sarakstu. Pārdomāju situācijas, kas jāizrunā ar darbiniekiem vai vadītājiem. Nu jau esmu iemācījies “nestrēbt karstu” – vispirms nogaidu, pārdomāju visus variantus, tikai tad reaģēju. Tas, protams, ir nācis ar laiku un ar pieredzi. Es ļoti atvērti runāju ar darbiniekiem, jo paļaujos uz cilvēciskumu un atvērtu komunikāciju.  Es esmu nepacietīgs, ja nesaņemu konkrētas atbildes. Bet nu jau esmu iemācījies atgādināt nevis uzreiz izteikt pārmetumus. Bieži cilvēki atliek darāmos darbus uz nenoteiktu laiku, bet es tomēr esmu vācietis un esmu konkrētības piekritējs.

Baltictravelnews.com: Vai Jums ir privāti hobiji?

Thomas A. Swieca: Mājās labprāt gatavoju ēst kopā ar sievu. Mana sieva ir mans atbalsts privātajā dzīvē un ar viņu es varu dalīties arī ar iespaidiem par darbu, jo viņa arī ir strādājusi viesnīcu industrijā. Šis līdzsvars starp darbu un privāto dzīvi man ir ļoti svarīgs.

EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES

Esmu dzimis...

Ķelnē, Vācija.

Es brīvi runāju...

vācu, angļu un franču valodā

Labākā Radisson Blu Hotel viesnīca, kurā esmu nakšņojis ir...

Radisson Blu Hotel Champs Elysees, Paris

Man vislabāk garšo...

itāļu virtuve

Mans mīļākais auto zīmols ir...

BMW

Lielākais braukšanas ātrums ar automašīnu, kuru pats esmu vadījis ir...

250 km/h

Trīs pasaules pilsētas, kurās es varētu nodzīvot vienu gadu ir...

Parīze, Londona un Ņujorka

No plašā valstu saraksta es vēlos noteikti apmeklēt...

DĀR

Es ieteiktu tūristam pirmo reizi Vācijā apmeklēt trīs galamērķus...

Noišvānšteina, Berlīni un Ķelni karnevāla laikā


KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 29.11.2024 - 13.12.2024 LOMU SPĒLES. Gaumīga franču komēdija Tukuma TIC
Pjērs ir ģimenes cilvēks, komercdirektors foto lēcu ražošanas uzņēmumā. Kamēr viņa sieva ar dēlu devušies atpūtā uz slēpošanas kurortu, | Skatīt vairāk
Latvija
 AizraujošaisViduslaiku mantojums Alūksnē Alūksnes TIC
Ir vairākas iespējas, kā izzināt un izbaudīt Alūksnes viduslaiku pils īpašo stāstu, tomēr vispilnīgāk tas atklāsies, ja izmantosi tās visas. | Skatīt vairāk
no 4 EUR
Aktivitāte “Gaidot Ziemassvētkus” Jelgavas reģionālais tūrisma centrs
no 9. līdz 20. decembrim, Jelgavas TIC aicina piedalīties simbolu spēlē “Gaidot Ziemassvētkus, kuras ietvaros varēs izstaigāt Jelgavu un aplūkot | Skatīt vairāk
Jaungada sagaidīšanas ballīte Mārupē Hercogs Mārupe
Vakara vadītājs un DJ Reinis Ruska, dzīva mūzika Toms Auza, izklaides bērniem, bagātīgas vakariņas un vēl...! | Skatīt vairāk
110 EUR
Uzņēmumi


Baltic Beach Hotel & SPA
,


Dome Hotel
,


Grand Palace Hotel
,


Estravel Latvia
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::1.87178993sec.