LIELĀ INTERVIJA: Esam ciemos pie «Ax Group» direktora Ginta Aksika

LIELĀ INTERVIJA: Esam ciemos pie «Ax Group» direktora Ginta Aksika

«Ax Group» piedāvā luksus automašīnu nomu ar automašīnas vadītāju vai bez tā, un tās direktors Gints Aksiks ļoti mērķtiecīgi strādā, lai uzņēmums būtu nozīmīgs tirgus spēlētājs gan Latvijā, gan apkalpotu klientus jebkur pasaulē.

BalticTravelnews.com: Kā, Jūsuprāt, nākotnē mainīsies mobilitāte? Kādas tendences novērojat pašreiz?

Gints Aksiks: Vairāk vai mazāk vērojams ārpakalpojuma popularitātes pieaugums. Redzam, ka daudzi atbrauc līdz pilsētai, piemēram, ar satiksmi, bet Rīgā izmanto Car Guru, cik tālu tas nepieciešams. Vai atstāj automašīnu un dodas tālāk ar sabiedrisko transportu, kājām. Nākotnē privātā automašīna noteikti būs vairāk kā luksus prece, jo tās izmantošana, ekspluatācija – degviela, nodokļi, stāvvietas utt. izmaksā dārgi. Sabiedriskais transports mūsdienās ir diezgan ērts, ar to var daudz kur nokļūt. Ērts pakalpojums ir arī nomas elektriskie skrejriteņi, ko pats esmu izmēģinājis.

Manis pārvaldītā AX Group automašīnu noma ar profesionālu autovadītāju – transfēra biznesa veids ir un paliks, cilvēki labprāt izvēlas kvalitatīvu transporta pakalpojumu par fiksētu cenu. Nesen pie drauga Londonā izmēģināju gan aplikācijas variantā pieejamu transfēra servisu, gan arī Car Guru tipa aplikāciju, kur paši varējām vadīt automašīnu, ērti izbraucām visur, kur vajadzēja nokļūt.

Ceru nākotnē ieraudzīt taksometrus – dronus (bezpilota lidaparātus) .

BalticTravelnews.com: Privātā automašīna būs ekskluzīva prece?

Gints Aksiks: Jā, tāds ir mans redzējums.

Piemēram, bagātā Singapūra. Salīdzinoši maz mašīnas, jo ļoti dārgas izmaksas. Ideāla sabiedriskā transporta sistēma. Rezultāts – uzlabojas ekoloģija, nav sastrēgumu, visiem ir darbs.

BalticTravelnews.com: Vai mainīsies darbavietu novietojums?

Gints Aksiks: Mēs jau tagad varam novērot, ka lielākā daļa darba vietas veidojas galvenajās pilsētās, metropolēs, jo šeit viss ir tuvu un pieejams. Attiecīgi vilciens un cits transports paliks, cilvēki dosies šurp un mājup no Rīgas. Šobrīd pasaulē varam novērot ļoti interesantu tendenci – aerotropoles (Lidostas pilsēta), lai cilvēki nezaudētu laiku un būtu mobilāki. Ap lidostām jau veidojas viss nepieciešamais - biroju ēkas, veikali, viesnīcas, bērnudārzi, skolas.

Lieliski piemēri ir Dubaija, Seula.

BalticTravelnews.com: Kā Jūs noskaidrojāt, kāda veida automašīnas nomas pakalpojumus varat izmantot Londonā?

Gints Aksiks: Ir dažādas aplikācijas, interneta reklāmas, bet pārsvarā uzticos draugu un biznesa partnera ieteikumiem. Aplikācijas spēj parādīt ne tikai to, kāda automašīna atbrauks pakaļ, bet arī šofera vārdu un fotogrāfiju. Nesen biju Gruzijā un biju pārsteigts, ka arī tur strādā Bolt taksometri. Pārsvarā visur strādā Uber, Bolt taksometri un Yandex. Pierādījies, ka lielās korporācijas piedāvā vislabākās opcijas, programmas ir atstrādātas, automašīnas ierodas laikā.  

BalticTravelnews.com: Kā Jūs no patērētāja viedokļa sarindotu pārvietošanās pakalpojumu sniedzējus pēc izmaksām?

Gints Aksiks: Var iet kājām, braukt ar velosipēdu, elektrisko skrejriteni, sabiedrisko transportu, taksometru, nomas automašīnu, transfēra automašīnu – standarta vai luksus klases. Brauciens ar taksometru vai sabiedrisko transportu var izmaksāt pat līdzīgi.

Piemēram, Gruzijā pa pilsētu es nekur par taksometra braucienu nesamaksāju vairāk nekā 2 EUR, kas ir tikpat, cik Rīgā izmaksā pabraukt ar elektrisko skrejriteni. Reizēm aplikācijās atšķiras maksa par braucienu, viena cena ir tā, ko rāda sākotnēji, un vēlāk - kas jāmaksā brauciena beigās. Cilvēki tādējādi nevar precīzi rēķināties ar summu. Iespējams, sistēma ir izdomāta laba, bet šoferi paši kaut ko mēģina interpretēt.

Žēl, ka taksometru biznesam Rīgā ir tik slikta slava, daudziem tūristiem tiek sabojāts pirmais iespaids par pilsētu jau ierašanās sākumā. Zināmas daudzas sūdzības, kad tūristi no starptautiskās lidostas "Rīga" uz centru braukuši par nesamērīgi augstu cenu. Cik zinu, arī pēc izmaiņām likumdošanā vēl aizvien ir taksometru braucieni no centra uz lidostu, kas var maksāt ap 40 EUR.

Būtībā šādi šoferi izdarīja man pakalpojumu, jo, piemēram, Radisson zīmola viesnīcas noslēdza ar manu uzņēmumu līgumu par viesu apkalpošanu. Tā es pārvadāju klientus ne tikai ar luksus klases, bet arī standarta automašīnām. Pērn biju Romā, kur līdzīgi izmantoju transfēru ar Volkswagen Passat jauno automašīnu. Ne vienmēr arī Rīgā turīgie klienti vēlas braukt tikai ar Mercedes Benz automašīnām, bet gan nokļūt no punkta A uz punktu B, saņemot kvalitatīvu pakalpojumu. Tātad es radīju jaunu produktu, bet viesnīcām mazinājās galvassāpes par klientu sūdzībām saistībā ar nokļūšanu tajās.  

BalticTravelnews.com: Kādas tendences vērojamas pasaulē saistībā ar transfēra automašīnu pakalpojumu sniegšanu? Pieprasījums pēc šī pakalpojuma pieaug vai samazinās?

Gints Aksiks: Pasaulē pieprasījums pēc luksus automašīnu pakalpojuma kopumā ir nemainīgs, jo bagāto cilvēku skaits paliek vienmērīgs. Mani sadarbības partneri, kuri pasaulē nodarbojas ar transfēra automašīnu biznesa pakalpojumu sniegšanu, pārsvarā ir krievvalodīgie. Viņi ļoti labi apkalpo klientus – burtiski apčubina!

Krievijā var izmantot aplikāciju Wheelie, citur pasaulē aplikāciju Blacklane. Mēs klientam individuāli nosūtām automašīnas un šofera informāciju, sīku aprakstu par pakalpojumu, ja tas ir nepieciešams.

Baltijas valstīs automašīnu transfēra bizness pašreiz vēl ir diezgan primitīvs, citur Eiropā tas ir daudz attīstītāks. Ceru, ka mūsu pakalpojumi arī būs pēc laika sasniedzami aplikācijā, kas jaunajai paaudzei ir izteikti būtiski. Luksus automašīnu pakalpojumus izmanto cilvēki vecumā virs 30 gadiem, jo viņi apzinās, kas ir kvalitāte. Jauniem cilvēkiem pamatā svarīgākais ir nokļūt no viena punkta otrā.

BalticTravelnews.com: Savā ziņā Jūsu šoferi ir kā batleru serviss – viņi ne tikai ved cilvēkus, bet zina arī piedāvāt un izstāstīt daudz ko citu nepieciešamo.

Gints Aksiks: Jā, tieši tā! Mēs katru šoferi apmācām individuāli, viņiem ir arī zināšanas par Rīgu, Latviju. Viņiem līgumā ir atrunāts, kā jāizskatās, kā jāuzvedas, kā jāapkalpo klients. Šoferiem jāspēj atbildēt uz visdažādākajiem jautājumiem, jāpalīdz izvēlēties atbilstošu restorānu utt. Šoferim ir jāmāk sadzirdēt klientu, jāieklausās, ko tieši viņš vēlas.

BalticTravelnews.com: Vai luksus transfēra kompāniju vidū ir starptautiski zīmoli?

Gints Aksiks: Nav tāda viena liela zīmola. Jebkur, esot pasaulē, var ierakstīt internetā Lux Transfer, un atradīsies kāda vietējā kompānija, kas piedāvā šādus pakalpojumus.

BalticTravelnews.com: Kā Jūs saredzat šo biznesu nākotnē?

Gints Aksiks: Tiks vairāk piedāvātas standarta klases automašīnas. Protams, aizvien būs arī klienti, kuriem nepieciešamas luksus klases transfēra automašīnas.

BalticTravelnews.com: Rīgā četrzvaigžņu, pieczvaigžņu viesnīcu skaits aizvadītajos gados ir pieaudzis. Vajadzētu būt vairāk arī attiecīga līmeņa klientu, kas izmantotu Jūsu pakalpojumus...

Gints Aksiks: Klientu skaits kopumā aug, bet tendence ir vairāk pēc Standarta klases automašīnu pieprasījuma. Rīgā samazinās klientu skaits, kuriem nepieciešami luksus automašīnu pakalpojumi, kā piemēram, Mercedes Benz Maybach. Zinu, ka atsevišķi darboņi, lai tikai viņus noturētu, piedāvā neadekvāti zemu cenu - zem pašizmaksas, tādējādi bojājot tirgu, bojā tirgus cenu. Tādu var piedāvāt tikai strādājot nelegāli! Diemžēl atsevišķu "biznesmeņu" uzskats ir – labāk nopelnīt šodien, nekā domāt uz priekšu! Nolaiž cenu, cīnās par katru klientu, redzams izmisums...

BalticTravelnews.com: Kāda ir pievienotā vērtība viesnīcai, kura izmanto luksus transfēra uzņēmuma pakalpojumus?

Gints Aksiks: Piemēram, Grand Palace Hotel Riga šāds pakalpojums ir obligāts, jo to nosaka Leading hotel standarti. Viesnīcām ir ļoti svarīgi gūt pozitīvas atsauksmes, un viesi komentē arī transporta pakalpojumus. Iespējams, ieliek zemāku novērtējumu tikai tāpēc, ka neapmierināja brauciens ar taksometru.

Pie mums viesnīcas iegūst kvalitatīvu pakalpojumu, par kuru viesi ir apmierināti. Šoferis pēc klienta ierodas kopts, ģērbies uzvalkā, runā latviešu, krievu, angļu valodā. Mums ir rakstisks reglaments kā šoferim jāizskatās un jāuzvedas. Par savu apģērbu un izskatu šoferi arī ļoti pedantiski rūpējas. Šajā biznesā arī man ir vajadzīgs labs personīgais imidžs, bet nevaru, piemēram, pārspīlēt ar dārgu zīmolu izmantošanu, visam jābūt balansā.

Jāsaka, ka izveidojušās šoferu komandas vecums ir virs 40 gadiem, jaunie diemžēl neizturas tik atbildīgi pret sevi un darbu. Ar labiem rādītājiem ir strādājušas arī sievietes, bet tomēr daļa viesu mulsa no tā, ka sievietei jāpasniedz bagāža. Pieņemot darbā, sarunā katru kandidātu novērtēju pats, tālāk jau skatāmies, kādas ir viņa autovadītāja prasmes, zināšanas par Rīgu, Latviju.

Piemēram, lidostā pie termināļa durvīm mūsu šoferis sagaida viesi ar personalizētu uzrakstu, un viesis uzreiz zina, ka šis šoferis ir atbraucis pēc viņa. Tiek paņemta klienta bagāža, automašīnā klients var klausīties tādu mūziku, kā vēlas u.tml. Automašīna vienmēr ir tīra, apdrošināta, ar pilnu benzīna tvertni, tajā ir salvetes, dzeramais ūdens. Jāatzīmē, ka klients mūsu automašīnā ir arī apdrošināts uz brauciena laiku.

Var izvēlēties arī gida pakalpojumus. Iecienīts variants ir divu stundu pastaiga pa Vecrīgu un tālāk stundas brauciens pa Rīgu. Vasarā klienti vēlas izbraucienus arī uz Lietuvu, Igauniju.

Protams, viesnīcām tas ir arī prestiža jautājums, ja pie to durvīm stāv Mercedes Benz automašīnas.

BalticTravelnews.com: Brauciena maksa ir noteikta, bet kas notiek gadījumā, ja klients pa ceļam pēkšņi izvēlas doties citur, piemēram, aizbraukt nopirkt dāvanu?

Gints Aksiks: Klients var mainīt maršrutu. Viņš uzreiz tiek informēts, ka fiksētā brauciena maksas vietā iestājas stundu tarifs. Klientiem vienmēr ir skaidra automašīnas braucienu cena, apmaksa notiek tikai ar viesnīcas starpniecību. Ja klients ir ļoti apmierināts, šoferis saņem pateicību no klienta.

BalticTravelnews.com: Kādas ir Jūsu klientu ikdienas gaitas Rīgā?

Gints Aksiks: Tie, kuri izmanto luksus klases automašīnas, pārsvarā atbrauc, papusdieno un tālāk dodas biznesa darīšanās. Viņu vidū ir daudz baņķieru, kā arī citu nozaru pārstāvji, kuri dzīvē ir daudz ko sasnieguši, novērtē kvalitāti. Šie klienti savu laiku plāno, nekur nekavē, arī mēs palīdzam izrēķināt brauciena ilgumu, tādēļ no šoferu puses nekad nav satiksmes noteikumu pārkāpumi. Mūsu šoferi labi pārzina Rīgu un brauc bez navigācijas. Tā, manuprāt, tikai traucē.

BalticTravelnews.com: Vai šoferi reizē ir arī klientu miesassargi?

Gints Aksiks: Viņi ir apmācīti dažādām situācijām, bet, ja nepieciešams, miesassarga funkciju tomēr pilda cita persona. Profesionāls miesassargs nevar būt divi vienā – tas neatbilst standartam, tādēļ izmantojam ārpakalpojumu.

BalticTravelnews.com: Kurā brīdī viesnīcas viesis saņem piedāvājumu izmantot arī Jūsu uzņēmuma pakalpojumu?

Gints Aksiks: Piemēram, Radisson viesnīcās, rezervējot istabu, tiek piedāvāts standarta klases auto nomas pakalpojums. Tajā ietilpst mūsu piedāvājumā esošie Toyota Avensis, Škoda – Octavia un citi auto, kas atbilst šai standarta klasei. Sākotnēji no vairāku viesnīcu puses bija neticība - kā klienti reaģēs uz šādu piedāvājumu!? Pierādījās, ka pakalpojums ir darboties spējīgs un labs, kas mums veido gandrīz jau 50% no apgrozījuma.

Klienti ir apmierināti, jo tiek kvalitatīvi apkalpoti, nav nekādu aizķeršanos vai pārpratumu, kā tas bieži vien gadās taksometru jomā. Nemaz nerunājot par to, ka svētku reizēs, kad ir liels pieprasījums, taksometru firmas nevar pat sazvanīt. Ko cilvēkam darīt, ja pēkšņi vajag nokļūt uz lidostu vai tml.?  Mūsu standarta klases automašīnas izmantošana izmaksās vidēji 30 – 40% vairāk, bet ieguvums komforta ziņā arī būs lielāks.

Grand Palace Hotel Riga klientiem jau uzreiz tiek nodrošināts Mercedes V vai E klases automašīnu transfērs no lidostas, attiecīgi - tālāk tās var pasūtīt citiem sev nepieciešamiem braucieniem. Arī viesnīcu recepcijās uz vietas tiek piedāvāti mūsu pakalpojumi. Tāpat jūtu, ka labi darbojas arī personīgie ieteikumi - daudzi klienti nākamajā reizē vēlas, piemēram, lai viņus ved tas pats šoferis, kas bija iepriekšējā reizē.

BalticTravelnews.com: Atsevišķas viesnīcas noteikti varētu atļauties savu autoparku. Kādēļ tās tomēr izvēlas ārpakalpojumu?

Gints Aksiks: Viesnīcām finansiāli tas nav izdevīgi, turklāt - ne jau katru dienu to šoferiem būtu pilnas slodzes darbs. Uzturēt mašīnu ideālā tehniskā stāvoklī, algot šoferi, nomaksāt visus nodokļus par to ir ļoti dārgi! Esam elastīgi un varam ierasties jebkurā brīdī, ja arī rodas neplānoti pasūtījumi. AX Group ir 8 netraferētas automašīnas un pietiekami daudz sadarbības partneru, tādējādi varam apkalpot arī lielus pasūtījumus, kad nepieciešamas daudz automašīnas. Vislielākais pieprasījums ir vasarā.

Piemēram, salīdzinoši mazāk izvēlas Mercedes Benz S klases automašīnas, pamatā strādā mūsu jaunās Mercedes Benz E Class automašīnas un Mercedes Benz V Class miniveni. Cilvēki vairāk sākuši ekonomēt, krievvalodīgie klienti Latvijā iebrauc mazāk. Skandināvi, piemēram, nekad neizvēlēsies Mercedes Benz.

BalticTravelnews.com: Kā viesnīcai izlemt – ir vai nav vajadzīgs šāda servisa pakalpojums? Ko ņemt vērā, šo pakapojumu izvēloties?

Gints Aksiks: Manuprāt, jebkurai viesnīcai ir vērts apdomāties par iespēju sadarboties. Kā jau teicu, viesnīcām ir svarīgi, lai klients būtu apmierināts, sniegtu pozitīvas atsauksmes un gūtu labu pieredzi. Viesnīcai šis ir arī ļoti labs papildus pakalpojums vai alternatīva, ja nav pieejams taksometrs vai klients vienkārši vēlas ko labāku par taksometru pakalpojumu.

BalticTravelnews.com: Kādi būtu Jūsu ieteikumi Rīgas, valsts vadībai, lai dzīve uzlabotos?

Gints Aksiks: Mums pats sāpīgākais jautājums ir nekvalitatīvās ielas un ceļi. Tikko automašīna pārsit riepu, tai ir piespiedu dīkstāve - man jāmeklē cita automašīna. Remontu izdevumi pēc ziemas sezonas ir jūtami lieli. Lietuvā un Igaunijā ceļi ir labāki, iespējams, viņi ieguldījuši vairāk, bet tautsaimniecībā tas viss atmaksājas.

Transfēra pakalpojumiem es ieteiktu izveidot adekvātu likumdošanu. Šveicē tā ir perfekta! Katra brauciena kilometrs ir izkalkulēts un neviens nedomā strādāt par zemāku cenu. Tur cilvēki apzinās, cik maksā Mercedes S klase! Tur, tikko kā automašīna izbrauc no garāžas, uzreiz tiek rēķināta maksa, tas tiek izskaidrots arī klientam. Klienti no Krievijas reizēm iebilst par Latvijā esošajām cenām un aprēķinu, bet esot tur, pārliecinājos, kāpēc tā notiek. Sniegto pakalpojumu skaits ir daudz lielāks, firmas pelna ar kvantitāti, bet šoferi lielu daļu nopelna ar saņemto dzeramnaudu.

BalticTravelnews.com: Vai Jūsu biznesā ir noteikti kritēriji, cik ilgi kalpo automašīnas?

Gints Aksiks: Ja ir runa par luksus automašīnām, tās izmantojam, kamēr ir ražotāja garantija – 4 gadus. Tālāk ieguldīt šajās automašīnās, kas tiek izmantotas pastiprinātā režīmā, nebūtu izdevīgi.  

BalticTravelnews.com: Cik lielu lomu spēlē automašīnu zīmoli luksus klasē?

Gints Aksiks: Es sākotnēji domāju, ka varēšu izmantot BMW, bet ātri sapratu, ka standarts ir melns Mercedes Benz ar tumšu salonu. To, piemēram, pamatā izmanto arī diplomātiskais serviss. Reizēm daži klienti pieprasa Audi.

BalticTravelnews.com: Padalieties ar kādu nestandarta situāciju no sava darba pieredzes!

Gints Aksiks: Vienreiz mūsu klienti bija korgiji. Kliente ar privāto lidmašīnu atlidoja uz suņu izstādi. Tip, tip – vienā Mercedes ietipina 4 korgiji, par ko iepriekš netikām brīdināti, otra automašīna bija pasažieriem. Tā šo ģimeni ar lielu atbildību apkalpojām vairākas dienas. Pēc tam visi laimīgi aizlidoja mājās.  Savukārt korgijiem atvēlētā automašīna devās uz salona ķīmisko tīrītavu (smaida).

BalticTravelnews.com: Cik lielā mērā ievērojat konfidencialitāti?

Gints Aksiks: Šoferi ir parakstījušies, ka nekādas ziņas par klientiem neizpaudīs. Daudziem klientiem tas ir ļoti svarīgi. Savukārt daļai sabiedrībā zināmu cilvēku nav iebildumu, ja viņu ierašanās Rīgā top plašāk zināma - varam to izmantot sava veida reklāmai.

BalticTravelnews.com: Kur esat audzis, mācījies, kā nokļuvāt šajā arī ar tūrismu saistītajā biznesā?

Gints Aksiks: Esmu dzimis un audzis Rīgā, mācījos Franču licejā, Latvijas Universitātē studēju ekonomikas fakultātē. Tūrismā esmu no bērna kājas! Mana mamma Ivonna Ķezbere izveidoja tūrisma aģentūru "Spāre" un viņai tolaik bija vieglāk mani paņemt līdzi ārzemju braucienos, nekā kaut kur atstāt. Es sēdēju klāt darījumu sarunās, klausījos, vēlāk jau sāku palīdzēt. Viesnīcas, transfēri, restorāni utt. - tas viss man jau bija pazīstams.

Mana mamma aizvien strādā tūrismā, viņas pašreizējā darbība vairāk saistīta ar privātajām lidmašīnām. Klientus ar automašīnām vadāju, kopš man ir tiesības, bet uzņēmumu izveidoju pirms 2,5 gadiem, kad biju uzkrājis dažādu pieredzi. Vēl skolas laikā es sāku strādāt ar sporta komandām, apkalpojam Azerbaidžānas futbola komandas, Krievijas superlīgas basketbola un volejbola komandas. Piemēram, Krievijas komandas ENISEY no Sibīrijas ir mūsu klienti jau 12-13 gadus, un, protams, viņi jau kļuvuši par draugiem šo gadu laikā. Es palīdzu ENISEY.  Joprojām palīdzu organizēt šīm komandām treniņnometnes, spēles Latvijā un Eiropā.

Pēc studijām aizgāju strādāt nesaistītā jomā – vairākus gadus nodarbojos ar pārdošanu uzņēmumā, kas viens no retajiem pasaulē ražo optiskās šķiedras žiroskopus. Tā ir navigācijas ierīce, kas darbojas bez satelīta palīdzības un tiek izmantota lidmašīnās, kuģos, dronos, naftas cauruļu tīrītājos.

BalticTravelnews.com: Kādēļ pametāt šo darbu?

Gints Aksiks: Gribēju pats savu biznesu! Es redzēju, ka transfēra nomas automašīnu niša ir brīva. Sākumā vedu klientus ar divām savām automašīnām un tagad esmu jau lielākais spēlētājs tirgū! Mūsu darbs tiek novērtēts. Stabila klientūra ir ar privātajām lidmašīnām ielidojošie, vedam gan viņus, gan pēc tam arī pilotu ekipāžas. Latvijā uz apkalpošanu ierodas daudzas privātās lidmašīnas, jo šeit ir labi speciālisti.

BalticTravelnews.com: Kādi ir Jūsu hobiji?

Gints Aksiks: Viens no maniem jaunajiem hobijiem ir skriet pa mežu kopā ar manu franču buldogu. Tā ar prieku uzlaboju sportisko formu. Protams, ka man patīk arī visdažādākā veida ceļošana. Katru vasaru kopā ar tēvu ceļojam ar Harley Davidson motocikliem, kas garos pārbraucienos ir neaizstājami! Ar mazo motociklu esmu aizbraucis uz Karlovari, Čehijā. Jā, bija interesanta pieredze, vējš purina, nepieciešama liela izturība. Piemēram, ar lielajiem motocikliem bijām aizbraukuši uz Maljorku, Portugāli, Dienvidslāviju. Šajos braucienos esmu pats ar sevi, telefonu nedzirdu, nekas netraucē.

BalticTravelnews.com: Vai esat domājis ar kādu hobiju nodarboties tālākā nākotnē?

Gints Aksiks: Es jau sāku, bet noteikti nākotnē iemācīšos pilnvērtīgi spēlēt klavieres. Biznesa vidē man jābūt stipram, emocijām nav vietas, bet šeit tieši pretēji – varu tām ļauties... Esmu jau iepazinies ar konkrētiem skaņdarbiem, kurus noteikti apgūšu!

Lai arī bērnībā man mājās vienmēr bija suņi, man likās, ka laika ziņā nevaru atļauties sev suni. Tomēr izlēmu, ka tas jādara - te un tagad – iegādājos suni. Mana dzīve tagad ir pavisam citāda, daudz kur ejam kopā, suns nāk līdzi uz biroju un ar visiem draudzējas.

Vēl es kopš 7 gadiem spēlēju boulingu, trenējos profesionāli katru dienu, piedalījos turnīros, bet vēlāk pārtraucu spēlēt. Man lielākais sasniegums ir 291 punkts, bet mērķis sasniegt 300 punktus spēlē. Šo hobiju pirms laika atjaunoju, man ir komanda, ar kuru reizi nedēļā piedalāmies līgas turnīros līdz vasarai. Boulings ir ļoti specifisks sporta veids, katrā turnīrā mainās eļļa. No tās un telpas temperatūras daudz kas atkarīgs, kā bumba ripos – katrs turnīrs ir atšķirīgs apstākļu ziņā. Profesionāļi turnīrā ierodas ar līdz pat 9 bumbām, tās piereģistrē un spēlē ar tām pēc vajadzības vienā stilā. Citas griežas ātrāk, citas mazāk utt. Man savos 7 gados bija tikai 3 bumbas – divas grieztās un viena taisnā. Tehnoloģijas šajā jomā kļūst aizvien kompleksākas un interesantākas.

BalticTravelnews.com: Automašīnas Jums nozīmē tikai biznesu vai sniedz arī emocijas?

Gints Aksiks: Protams, ka tās ir arī emocijas. Citādi man nebūtu dzinuļa strādāt, jo šī biznesa sfēra nav no vieglākajām. Kad es sāku, man šķita, ka vajadzīgs Mercedes Benz – jo jaunāks, jo labāk, jo vairāk funkciju, jo labāk! Tagad esmu kļuvis piezemētāks, redzu, kādas ir klientu patiesās vajadzības un attieksme pret automašīnām. Man patīk ļoti dažādas automašīnas, katrā ir sava burvība, bet mans favorīts ir aizvadītā gadsimta Ford Mustang Shelby Gt500 Eleanor modelis. Nesen bija testa režīmā iespēja izmēģināt luksus Toyota Camry, fantastiska automašīna!

BalticTravelnews.com: Ja Jums vajadzētu izvēlēties gadu nodzīvot kādā valstī, kuras trīs tās būtu un kāpēc?

Gints Aksiks: Viena būtu Kuba, par kuras apmeklējumu man ir ļoti labas atmiņas. Cilvēki tur ir labsirdīgi, daba fantastiska. Tur man nebūtu nekādu sakaru, nekādu telefonu!

Vēl gadu gribētu padzīvot Japānā, bet kaut kur nostāk no lielajām pilsētām. Gribētu gūt lielāku priekšstatu par šo valsti un nāciju. Man prasās pēc miera - kalnos, skaistajā dabā es to noteikti gūtu.

Man gribētos nokļūt arī Austrālijas dabā, satikt turienes cilvēkus.

BalticTravelnews.com: Kuras vietas Latvijā Jums ir mīļākās?

Gints Aksiks: Saulkrasti, kur bērnībā pavadīju daudzas vasaras, viesojos pie ģimenes draugiem. Skriet braucu uz Jūrmalu, kur ir pavisam cits gaiss nekā Rīgā. Tāds klusums! Latvija ir kompakta valsts, kurā ātri var nokļūt jebkurā vietā. Tas nav kā Kazahstānā, kur tuvākā distance ir 700 – 800 kilometri.

UZZIŅA

  • AX Group piedāvā luksus automašīnu nomu ar automašīnas vadītāju vai bez tā visā pasaulē.

  • AX Group ir uzņēmumu ķēde, kurā ietilpst arī "Travel agency Spāre" un "Spāre sport".

  • Vairāk nekā 20 gadu sekmīga darbība tūrisma jomā gan Latvijā, gan starptautiskajā tirgū.

  • Uzņēmumi darbojas gan individuālu tūrisma pakalpojumu un VIP pakalpojumu jomā, gan sporta tūrisma un medicīnas tūrisma nozarē.

EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES

Esmu dzimis un audzis...

Esmu dzimis Rīgā, bērnību pavadīju Rīgā un Saulkrastos, sirdij tuva jūra un daba.

Viena no manām jaunākajām atziņām ir...

Cilvēki mums apkārt ir mūsu spogulis, no kā mēs varam mācīties par sevi, redzēt sevi.

Mans iecienītākais restorāns (-ni)...

ir "Tēvocis Vaņa", kur varu izjust brīnišķīgu, mājīgu atmosfēru ar lieliski sagatavotiem ēdieniem, un katru reizi pavārs pārsteidz ar ko jaunu.
"Chef Corner" jeb mans pēdējā laika jaunatklājums, kur esmu ieguvis pozitīvu gastronomisku pieredzi un tagad turp arī vedu savus partnerus, klientus, visi ir bijuši apmierināti. Manuprāt, labākā kafija Rīgā ir "Montecristo" kafejnīcā un "cafe Sienna" ar savu šarmanto vidi.

Kad kļūšu pietiekami drosmīgs, es...

Pārstāšu visu kontrolēt un uzticēšu savus darbus citiem, došos garā ceļojumā bez jebkāda veida elektronikas, lai varu veltīt laiku tikai sev un savām domām.

Panākumi...

Pāris gadu laikā esmu izveidojis lielāko luksus transfēra kompāniju Baltijā, noturējies Baltijas tirgū, izveidojis lielisku, uzticamu komandu, ar kuru, lepojos un kopā sniedzam labāko servisu.

Trīs lietas, kuras es paveikšu Jaunajā gadā...

Izveidošu vēl stabilāku pozīciju Baltijas tirgū ar jauno pakalpojumu – standarta klases transfēri. Pasaules mērogā paplašināšu savu partneru loku, lai varu jebkurā vietā uz zemes virsas nodrošināt vislabāko, viskvalitatīvāko pakalpojumu, labāk plānošu laiku, lai tas būtu arī sev un tuvajiem.

No kultūras dzīves drīzumā baudīšu...

M.Čehova teātri, izrādi "Grāfs Monte-Kristo. Esmu Edmons Dantess."

Labākā dāvana ir...

Laiks un uzmanība ko viens otram varam dāvāt, siltas un spilgtas emocijas.

Es ceru piedzīvot...

Lidojošu dronu transfēra servisu, kas spilgti atmiņā palicis ir no filmas "Piektais Elements" un redzu, cik tas viss ir reāli.

Pasaules kartē...

Nākamais mērķis ir apskatīt Kazahstānas apburošo, daudzveidīgo dabu un izbaudīt kazahu virtuvi.

Latvijā noteikti drīzumā apskatīšu...

Papes Dabas parku.

Ticu, ka man izdosies doties ceļojumā uz...

Peru - iziet slaveno kalnu pārgājienu vietu – Inku taku.

Mans novēlējums Baltictravelnews.com...

Turpināt savu lielisko, pozitīvo darbu, rādot, cik daudz mēs varam un cik daudz mums Latvijā visa kā ir – skaista daba, kas liek elpai aizrauties, inovatīvi, enerģiski uzņēmēji, kas rada pievienoto vērtību visiem mums Latvijā, augsta līmeņa tūrisma serviss, lai tūrists iegūtu labāko pieredzi un atgrieztos pie mums vēl un vēl. Paldies!

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Kristīnes Guršpones gleznu izstāde  Valmieras Tūrisma informācijas centrs
Valmieras Integrētajā bibliotēkā, Cēsu ielā 4, līdz 2020.gada 2.aprīlim skatāma Kristīnes Guršpones gleznu izstāde “Mazliet ziemas”. | Skatīt vairāk
Latvija
Tikšanās ar personību. Jānis Rozenbergs  Valmieras Tūrisma informācijas centrs
5. martā no plkst. 17:00 līdz 19:00 LIAA Valmieras biznesa inkubatorā norisināsies pasākums - diskusija "Tikšanās ar personību. Jānis Rozenbergs.". | Skatīt vairāk
Atpūtas kompekss Lielbornes muiža TAKA
vienīgais muižas komplekss, kas saglabājies dabas parka „Daugavas loki“ teritorijā. | Skatīt vairāk
Komplekss korporatīvajiem pasākumiem TAKA
Lieliska vieta dažādu sporta un korporatīvo pasākumu, nometņu, treniņu, koncertu, festivālu, baļļu, svētku un citu pasākumu organizēšanai. | Skatīt vairāk
Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2020 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2020 1st-studio.com

 
Total Timed::0.66669488sec.