Kitija Gitendorfa iesaka izvēlēties ceļojumu aģentūru pakalpojumus

Tūrisma ziņu portāls Travelnews.lv aicināja Latvijas Tūrisma aģentu asociācijas (ALTA) prezidenti un Amadeus rīkotājdirektori Kitiju Gitendorfu uz interviju par to, kāpēc ceļotājam ieteicams izvēlēties ceļojumu aģentūru un kā izvēlēties īsto - to, kas spēs nodrošināt nevainojamus pakalpojumus un sniegs informāciju par vislabāko un piemērotāko ceļojumu.

 

Travelnews.lv: Kā ceļotājam izvēlēties savu ceļojumu aģentūru? Kā saprast, kura ceļojumu aģentūra ir uzticama? 

Kitija Gitendorfa: Šis jautājums interesē daudzus. Ir tā, ka katram no mums ir savi parametri, iespējas un vēlmes. Atšķiras tas, kas mums patīk, kas nepatīk. Protams, svarīgs ir veids, kā aģentūra sevi pasniedz, tomēr jāatceras - ja aģentūrai ir lieli, krāšņi skatlogi, kopts un liels birojs, tas nebūt nenozīmē, ka tā ir dārga aģentūra, kuras pakalpojumus var atļauties vien ļoti turīgi cilvēki. Patiesībā var būt pavisam otrādi - tā ir aģentūra, kas prot strādāt un rūpēties par klientiem gan ceļojumā, gan birojā. Jāiegūst informācija par to, cik ilgi aģentūra jau strādā, jo tas nozīmē ilgu pieredzi ceļojumu tirgū. Vērts uzzināt, vai konkrētā ceļojumu aģentūra pieder kādai asociācijai. Tie ir racionāli, skaidri un vizuāli aspekti, kas arī ir svarīgi.
Otra svarīgākā lieta ir atsauksmes, mutiskā reklāma. Mūsdienās ir tik daudz informācijas tīklu, visur tiek izteikti viedokļi un pieredzes, ko var ņemt vērā. Šobrīd daudzas aģentūras grēko un par maz pievērš uzmanību savām interneta vietnēm. Ir jāprot parādīt savas zināšanas arī internetā, jo tā klientam top skaidrs, ka tieši konsultants ir tas, kas spēs viņam palīdzēt orientēties tiešām nepārskatāmajā informācijas daudzumā, kas mūsdienās pieejams. Ja šādu konsultantu izdodas atrast, tad tā ir vērtība, jo viņš spēs palīdzēt atrast tieši man personīgi vislabāk piemēroto ceļojumu.

Travelnews.lv: Tehnoloģisko risinājumu kopums Amadeus nodrošina rezervācijas sistēmas ļoti daudzās ceļojumu aģentūrās. Ja informācijas avots ir viens un tas pats, vai cena atšķiras? No kā ir atkarīga tā pakalpojuma cena, par ko patērētājs samaksā? Vai ir vērts doties izpētīt cenas daudzās vietās?

Kitija Gitendorfa: Gala cena veidojas no dažādiem komponentiem. Piemēram, katra aģentūra var piemērot savu servisa maksu. Protams, ka ir vērts salīdzināt cenu dažādās aģentūrās un interneta vietnēs. Amadeus, protams, visiem rāda vienādas cenas, tomēr aģentūras tirgo biļetes, balstoties uz savu mārketingu. Protams, ka tūrisma aģentūras šajos apstākļos arī cenšas būt lētākas. Cilvēki bieži domā, ka daudz lētāk un labāk ir pašam visu iegādāties, bet par drošību un servisu, ko sniedz tūrisma aģentūras pakalpojumi, ir vērts maksāt.

To lieliski pierāda nesenie notikumi ar vulkānu. Es pati nesen biju iesprūdusi lidostā, es redzēju, kas tur notiek dažādās valstīs. Jāatzīst, ka tie, kas savu lidojuma biļeti bija pirkuši aģentūrā, tai skaitā arī tiešsaistes aģentūrā, bija paši laimīgākie. Es devos uz lidostu tikai tad, kad man patiešām bija reiss. Savukārt tie, kas biļetes bija pirkuši paši par sevi, stāvēja rindās sešas, septiņas stundas. Nekas nebija zināms, nevienam nebija informācijas. Sazvanīt jau lidsabiedrības īsti nevar, ir jādodas uz lidostu, lai būtu lietas kursā. Bet lidostās jau arī īsti neko nezināja, valdīja pilnīgs informācijas trūkums. Tā tas ir - ja es visu daru pats, pērku visu pats, tad arī problēmas risinu pats. Tūrisma aģentūru klienti zina, ka par viņiem parūpēsies. Bija situācijas, kad tika organizēti citi ceļi uz mājām. Aģentūras savus klientus prot konsultēt, prot pateikt, ko lidostā prasīt, kādas ir pasažieru tiesības, galu galā prot nodrošināt ar nepieciešamo informāciju.

Travelnews.lv: Ko darīt situācijā, ja netiek pildīti tūrisma aģentūras solījumi? Kurp ceļotājam jāvēršas, ka nav izpildīti solījumi - pie ALTAs, pie patērētāju tiesību aģentūras? Piemēram, ja viesnīca nav bijusi tāda, kā solīts?  

Kitija Gitendorfa: Pats pirmais, pie kā ir jāvēršas - tā ir pati ceļojumu aģentūra. Ir tā, ka solījumiem ir jābūt nofiksētiem līgumā un galapatērētājam arī ir jāsaprot, kas līgumā ir ticis solīts. Reizēm klients iedomājas kaut ko, kas viņam nemaz nepienākas. Tieši šeit arī spilgti parādās aģentūru profesionalitāte - labs konsultants prot gan ieteikt vislabāko variantu, gan arī izsmeļoši izstāstīt, kas ceļojumā būs pieejams, kas - nebūs. Tūrisma aģentūras to lieliski saprot. Un arī pats galapatērētājs taču ieteiks labu ceļojuma aģentūru radiem, draugiem. Ja mums kaut kur iepatīkas, piemēram, pie zobārsta, kādā kafejnīcā vai veikalā, mēs taču tur atgriežamies. Tāpat ir ar aģentūrām.

Travelnews.lv: Vulkāna kontekstā rodas jautājums, cik daudz mums ir tādu aģentūru, kas nodrošina šādu diennakts servisu? Cik daudz ir aģentūru, kas strādā visu diennakti?

Kitija Gitendorfa: Šīs divas lietas ir jānošķir - viens ir strādāt divdesmit četras stundas diennaktī, kas cits - nodrošināt diennakts servisu. Tādu aģentūru, kas nodrošina diennakts servisu, mums ir daudz. Ir aģentūras, kas apkalpošanu 24-7 nodrošina korporatīvajiem klientiem, ir tādas, kas nodrošina to arī biznesa un atpūtas ceļotājiem.

Travelnews.lv: Ko jūs ieteiktu ceļotājiem?

Kitija Gitendorfa: Es noteikti iesaku izmantot ceļojumu aģentūru pakalpojumus. Cilvēki bieži uzskata, ka daudz lētāk ir visu atrast, izplānot un rezervēt pašam. Nesen bija tā, ka kādi mani paziņas sūdzējās par ceļojumu uz Parīzi. Viņi paši bija visu rezervējuši un devušies turp. Rezultātā viņi Parīzē bija tieši nedēļu par agru vai par vēlu - skaistais rudens bija beidzies, bet Ziemassvētku rotājumu vēl nebija, viņu viesnīca atradās ārpilsētā, īsti nekas netika paspēts un apskatīts. Tūrisma aģentūrā būtu ieteikts daudz labāk izvēlēts laiks ceļojumam, nodrošināta labāka un varbūt pat lētāka viesnīca, saņemta informācijas par tūrisma objektiem un ieteikumiem, kurp doties. Ceļotājiem jāsaprot, ka aģentūru nodrošinātais serviss un drošība - tas nav dārgs luksuss. Aģentūrām ir savi līgumi ar viesnīcām, tām tiek nodrošināta daudz labāka cena, ko radījusi gadiem ilga sadarbība un pieredze. 

 

 -------------------------------------------------------------------------------------------

Intervijas otrā daļa, kas veltīta tūrisma industrijas aktualitātēm, būs lasāma tūrisma ziņu portālā profesionāļiem www.TurismaBizness.lv 20.05.2010.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Izaicinājums "Mežtaka zelta rudenī" Lauku Ceļotājs
Zelta rudens jau ierodas Latvijā - dodies tam līdzi! Lai izbaudīto skaisto rudeni, pievienojies Endomondo izaicinājumam "Mežtakas pārgājieni Zelta | Skatīt vairāk
Latvija
Valsts svētkiem veltīti pasākumi Valmierā Valmieras Tūrisma informācijas centrs
No 11. līdz 18. novembrim Valmierā norisināsies valsts svētkiem un Latvijas 102. gadadienai veltīti pasākumi, piedāvājot plašu svētku programmu. | Skatīt vairāk
Dienas SPA Baltic Beach Hotel Estravel Latvia
Dodieties nelielā atvaļinājumā uz Baltic Beach Hotel un izbaudiet dienas SPA atpūtu – enerģijas atgūšanai un relaksācijai. | Skatīt vairāk
no 29 EUR
SPA brīvdienas diviem. Atpūta Jūrmalā Estravel Latvia
1 nakts 2 personām Classic kategorijas numurā, brokastis un Prosecco, izvēlētā spa programma – Dzintars, Medus vai Zelts | Skatīt vairāk
no 189 EUR
Uzņēmumi


Jēkaba Ceļojumi
,


Astra Tūre / AvioKases.lv
,


Nikos Travel
,


Novatours
,

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2020 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2020 1st-studio.com

 
Total Timed::0.38103318sec.