Ceļojuma stāsts: Apceļojot Poliju un Čehiju

Es, Raimonds Rozenfelds, šim braucienam gatavojos no 2014. gada marta, kad sapratu, ka man vajag apmeklēt vairākas izstādes un vietas viena individuāli organizēta autobusa brauciena laikā finanšu līdzekļu un laika taupības nolūkos. Braucienu pats plānoju un organizēju sev personīgi un tajā devos viens pats.

Biļetes braucienam ar kompānijas ''Ecolines'' autobusu uz Hradec Kralovi caur Varšavu un atpakaļ no Hradec Kraloves uz Rīgu iegādājos Rīgas autoostā, kompānijas ''Ecolines'' kasēs. Ar maršruta autobusu šoreiz izlēmu braukt, jo kompānijai ''Ecolines'' ir akcija braucieniem no Rīgas uz Prāgu līdz 2014. gada beigām par biļeti katrā virzienā maksājot ap 40.00 EUR, bet Hradec Kraloves pilēta atrodas ap 100 kilometru attālumā no Prāgas un tajā piestāj ''Ecolines'' autobusi.

Autobusa biļetes iegādājos 3 dienas pirms paredzētā brauciena datuma un Rīgas Autoostā ierados biļetē norādītajā datumā 20.06.2014. neilgi pirms autobusa atiešanas laika 13.00. Brauciens sākās bez starpgadījumiem biļetē norādītajā laikā. Brauciena laikā apstājāmies Paņevežā pasažieru uzņemšanai, īslaicīgas pieturas no 10-20 minūtēm notika arī Kauņā, Viļņā, Marianpolē, Belostokā un Varšavā. Brauciena laikā tika piedāvāts silts ēdiens un karstie dzērieni par papildus samaksu. Brauciens ilga apmēram diennakti un autobuss ieradās Hradec Kraloves autoostā bez starpgadījumiem nākamajā dienā, 21.06.2014. ap 07.00 no rīta saskaņā ar grafiku.

Tā kā Hradec Kralovē biju ieradies otro reizi, devos uz autoostas blakus esošo viesnīcu, kur pamatā apmetas aviošova ''European helicopter show'' (EHS 2014) dalībnieki, lai palūgtu kādu no viņiem aizvest mani uz Hradec Kraloves lidlauku, kas atrodas apmēram 5 kilometru attālumā un kur parasti reizi gadā notiek šis aviošovs. Šoreiz satiku EHS 2014 aviošova organizatorus, kas mani ar savu autotransportu nogādāja EHS 2014 norises vietā lidlaukā.

Ierodoties EHS 2014 norises vietā sāku izstādes vietas un eksponātu izpēti. Izstādi izstaigāju, detalizēti iepazīstoties ar piedāvātajiem pakalpojumiem un produktiem. Noskatījos arī piedāvātos aviācijas paraugdemonstrējumus. Izstādē piedalījās kompānijas, kas izgatavo lidaparātus un/vai sniedz ar aviāciju saistītus pakalpojumus. Savācu piedāvātos prezentācijas materiālus, kurus analizējot apkopošu informāciju, kas man būs noderīga tālākajām mācībām un personiskajai attīstībai.

No izstāžu kompleksa Hradec Kraloves lidlaukā devos prom ap 17.00, kad EHS 2014 tajā dienā beidza savu darbu. Izstādes apmeklējumam veltīju vienu dienu. Tālāk devos atpakaļ uz Hradec Kraloves centru ar izstādes organizatoru sarūpēto bezmaksas autobusu. Atgriežoties pilsētas centrā ar kājām izstaigāju tās Hradec Kraloves pilsētas daļas, kur iepriekšējā apmeklējuma laikā nebiju bijis, jo līdz ''Ecolines'' autobusa atiešanai uz Varšavu no Hradec Kraloves autoostas bija jāgaida vairākas stundas līdz 21.00.

Nākamajā rītā 22.06.2014. ap 06.00 ierados Varšavas Zahodnia autoostā. Tā kā laika apstākļi bija ļoti labi, nolēmu tālāk doties uz Polijas pilsētu Gdaņsku ar tuvāko pieejamo vietējo autobusu. Tas bija poļu autobusu kompānijas ''Polonia'' maršruta autobuss, ko ražojusi Vācijas kompānija ''Setra''. No Varšavas Zahodnia autoostas tas izbrauca ap 12.00 pēc vietējā laika un Gdaņskas autoostā pienāca ap 18.00, tādējādi apmēram 360 kilometru lielo attālumu no Varšavas līdz Gdaņskai tas veica apmēram 6 stundās ar vairākām pieturas vietām un 30 minūšu pusdienas pārtraukumu vienā no Polijas ceļmalas kafejnīcām. Biļetes cena bija 58.00 PZL.

Ierodoties Gdaņskas autoostā sāku meklēt lētu hosteļa tipa pārnakšņošanas vietu Gdaņskas vecpilsētas rajonā, jo nevēlējos veikt lielus attālumus ar kājām vai maksāt par vēl kādu vietējo transportu. Biju nedaudz noguris arī pēc divām ''Ecolines'' maršruta autobusā pavadītajām naktīm. Pēc neilga laika ap pulksten 20.00 atradu hosteli, kur bija iespējams pārnakšņot par 15.00 EUR diennaktī un šajā cenā bija ietvertas brokastis, kā arī tēja, siltais ūdens un kafija diennakts garumā. Šajā hostelī pavadīju turpmākās 2 diennaktis Gdaņskā samaksājot par nakšņošanu 30.00 EUR.

Nolicis savas mantas šajā hostelī atlikušo vakaru pavadīju ar kājām izstaigājot Gdaņskas vecpilsētu un gatavojot sev nākamās dienas ekskursiju programmu.

Nākamajā 23.06.2014. rītā pamodos ap 07.00, jo šajā laikā sākās brokastis hostelī. Pēc brokastīm devos uz Gdaņskas vecpilsētas kuģu piestātnes vietu, lai ap 10.00 varētu izbraukt uz Vesterplates cietoksni ar vienu no diviem koka buru kuģiem. Šo kuģu nosaukumi ir ''Galeon Lev'' un ''Carna Perla''. Reizi vienā stundā no 10.00 līdz 19.00 tie kursē maršrutā no Gdaņskas centra pa ūdens ceļu uz Vesterplates cietoksni, kas atrodas pie Vislas upes ietekas Baltijas jūrā. Biļetes cena 40.00 PZL (ap 15.00 EUR) turp un atpakaļ.

Vesterplates cietoksnī ar koka kuģi ''Galeon Lev'' ierados ap 11.00 pēc vietējā laika ceļā pavadot ap 1 stundu. Ierodoties Vesterplates cietoksnī, sāku tā izpēti, kam veltīju 2 stundas. Vesterplates jūras cietoksnis ir slavens ar to, ka šeit 1939. gada 1. septembrī Hitleriskās Vācijas bruņotie spēki uzsāka 2. Pasaules karu ar uzbrukumu Polijai un Vesterplates cietoksnis bija šī kara pirmais uzbrukuma objekts. Uz vietas pieejamajos tā laika vēsturisko notikumu aprakstos, kas izvietoti uz dažādiem plakātiem bija rakstīts, ka 1939. gada 1.septembrī Vesterplates cietoksnī atradās 2000 tā aizstāvju. Septiņu dienu ilgajās kaujās līdz cietokšņa kapitulācijai Hitleriskās Vācijas pārspēka priekšā 1939. gada 7. septembrī kaujās krita 15 karavīri un 23 tika ievainoti. Pārējie padevās gūstā kapitulācijas laikā. Lielākā daļa kritušo krita 1939. gada 2. septembra vakarā pēc 18.00, kad 60 vācu ''Luftwaffe'' bumbvedēju veica gaisa uzlidojumu cietoksnim un tā bombardēšanu sagraujot vairākas tā būves. Kauju laikā cietoksnis tika arī vairākkārt apšaudīts no Hitleriskās Vācijas Jūras spēku (JS) kuģiem, kā arī atvairīja vairākus jūras desanta uzbrukumus. Cietokšņa teritorijā ir izvietota arī liela piemiņas plāksne ar visiem Vestraplates cietokšņa aizstāvju vārdiem, uzvārdiem, dienesta pakāpēm, dzimšanas un miršanas datumiem. Pēc šīs plāksnes izpētes autors saskaitīja 15 cietokšņa aizstāvjus, kas vēl 2014. gada jūnijā bija dzīvi. Cietokšņa teritorijā izveidots arī kritušo aizstāvju piemineklis. Kaujas pret Hitleriskās Vācijas uzbrūkošajiem spēkiem Polijas Gdaņskas, Sopotas un Gdiņas apkārtnē ilga līdz 1939. gada 17. septembrim.

Ap 14.00 pēc Vesterplates cietokšņa apskates devos atpakaļ uz Gdaņsakas centru ar kuģi ''Carna Perla'' un ap 15.00 biju atgriezies Gdaņskas vecpilsētas kuģu piestātnē. Pa ceļam abos virzienos varēja arī apskatīt Gdaņskas kuģu būvētavas teritoriju un daļu no Gdaņskas ostas.

Tā kā 23.06.2014. bija pirmdiena, tad lielākā daļa muzeju bija slēgti, tāpēc turpināju Gdaņskas pilsētas izpēti apmklējot poļu ''Solidaritātes kustības'' piemiņas vietu pie Gdaņskas kuģu būvētavas galvenajiem vārtiem, kā arī apmeklēju divas šautuves, no kurām viena bija aizņemta, bet otrā man izdevās izšaut ar vairākiem strēlnieku ieročiem, ar kuriem iepriekš nebiju šāvis. Vēlāk ar vietējo SKM vilcienu devos uz Sopotas pilsētu, kur to izstaigāju ar kājām aizejot līdz tās pludmalei. Izeja uz pludmali ir bez maksas, bet, lai izstaigātu Sopotas centrālo jūras molu ar gājēju promenādi, kas iestiepjas dziļi jūrā, ir jāmaksā atsevišķa samaksa. Vēlāk ar SKM vilcienu no Sopotas stacijas devos tālāk uz Gdiņu. Ar kājām izstaigāju Gdiņas pilsētu, aizgāju līdz pludmalei un ostas pasažieru kuģu piestātnēm.

Vienā no Gdiņas pasažieru kuģu piestātnēm ievēroju pietauvotu 2. Pasaules kara laika poļu kara kuģi ''Blyskawica'', kuru iespējams apmeklēt kā daļu no Gdiņas jūrniecības muzeja. Kuģis īpašs ar to, ka būvēts Lielbritānijā 1937. gadā kā viens no diviem karakuģiem Polijas Jūras spēku (JS) vajadzībām. Savā laikā bija ātrākais kara kuģis pasaulē, var sasniegt ātrumu ap 80 km/h atklātos ūdeņos. Bija paredzēts pretzemūdeņu, pretkuģu un uzbrukumu krasta objektiem veikšanai, apgādāts ar artilēriju, zenītartilēriju, torpēdu aparātiem un pretzemūdeņu dziļumbumbu mešanas iekārtām. Kuģa masa ir 2782 tonnas, turbīnu jauda 54,000 zirgspēku. Hitleriskās Vācijas spēkiem 1939. gadā uzbrūkot evakuēts uz Lielbritāniju un vēlāk intensīvi piedalījies visās lielākajās 2. Pasaules kara jūras operācijās, veicis kuģu konvoju eskortu un apsardzi Atlantijas okeānā. Aizstāvējies vienu no Lielbritānijas piekrastes pilsētām pret vācu ''Luftwaffe'' gaisa uzbrukumu. Bez bojājumiem piedaloties karadarbībā pēc 2. Pasaules kara beigām 1946. gadā atgriezts Polijas JS, kur kalpojis kā kara kuģis līdz 1969. gadam, kad nodots Gdiņas jūrniecības muzeja rīcībā. Kopš tā laika kalpo kā reprezentācijas un mācību kuģis Polijas JS vajadzībām, kā arī atvērts apmeklētāju apskatei. Ziemas sezonā apmeklējumiem slēgts. Kuģis saglabāts un uzturēts ideālā tehniskā un vizuālā stāvoklī. Pasažieru ostā pietauvots arī ''Dar Pormorza'' apmācību buru kuģis, kas arī kopš 1981. gada kalpo kā muzeja kuģis.

Vēlu vakarā 23.06.2014. ap pusnakti ar SKM vilcienu atgriezos Gdaņskas pilētas centrā, kur hostelī pavadīju otro nakti šo vietu apmeklējuma laikā. Lai ietaupītu līdzekļus biju nopircis Gdaņsakas apkārtnes sabiedriskā transporta 24 stundu biļeti, kas maksāja 20.00 PZL.

Nākamajā 24.06.2014. pēc brokastīm hostelī ap 09.00 ar tramvaju izbraucu uz ''Amber Expo'' izstāžu kompleksu , lai apmeklētu ''Baltmilitaryexpo 2014'' izstādi.

Ierodoties ''Baltmilitaryexpo 2014'' norises vietā sāku izstādes vietas un eksponātu izpēti. Izstādi izstaigāju, detalizēti iepazīstoties ar piedāvātajiem pakalpojumiem un produktiem. Noskatījos arī piedāvātos Polijas bruņoto spēku un policijas paraugdemonstrējumus. Izstādē piedalījās kompānijas, kas izgatavo gaisa, jūras un sauszemes ekipējumu militārām, policejiskām, drošības spēku un speciālo operāciju vienību vajadzībām un/vai sniedz ar drošību saistītus pakalpojumus. Savācu piedāvātos prezentācijas materiālus, kurus analizējot apkopošu informāciju, kas man būs noderīga tālākajām mācībām un personiskajai attīstībai.

Pēc izstādes apskatīju arī blakus izvietoto Gdaņskas sporta stadionu PGE Arēnu ar 44 tūkstošiem skatītāju vietu, kur notiek daudzi lieli sporta pasākumi un koncerti. Pēc tam ar tramvaju izbraukāju vēl vairākas Gdaņskas vietas, izstaigāju vēlreiz mani interesējošās Gdaņskas vietas un muzejus, kas vēl bija atvērti pēc 16.00. Vēlāk nopirku biļeti nakts vilcienam uz Varšavu.

Nakts starppilsētu vilciens no Gdansk Glawna dzelzceļa stacijas izgāja 24.06.2014. pulksten 23.59 un Varšavas Centralna dzelzceļa stacijā pienāca 25.06.2014. ap 06.00 no rīta. Nakti pavadīju ceļā vilcienā un Varšavā nonācu bez starpgadījumiem. Brauciena cena vilcienā no Gdaņskas līdz Varšavas Centralna dzelzceļa stacijai bija 67.00 PZL.

Ieradies Varšavā ar kājām devos uz pilsētas centru, lai apmeklētu mani interesējušos muzejus un vietas. Varšavā 25.06.2014. dienas laikā apmeklēju šādus muzejus:

1. Militāro muzeju ar tā āra un iekštelpu ekspozīcijām, kas bagātīgi stāsta par Polijas militāro vēsturi;

2. Tehnisko muzeju, kas atrodas 1950-tajos gados celtajā ķieģeļu augstceltnē, blakus Polijas Zinātņu akadēmijai. Tajā izvietoti dažādi auto, aviācijas un citi eksponāti šķērsgriezumā;

3. Evolūcijas muzeju, kas izvietots blakus tai pašā 1950-tajos gados celtajā ķieģeļu augstceltnē. Tas stāsta par cilvēces un dzīvības attīstību, tajā atrodami dažādi dinozauru reptiļu skeleti un citi interesanti eksponāti;

4. Frederika Šopēna muzeju, kas veltīts šī komponista dzīvei un daiļradei. Vienīgais muzejs, kas Varšavā bija atvērts pēc 16.30 tajā dienā un strādāja līdz 20.00 vakarā.

Pēc šo muzeju apmeklējuma beigās ap pulksten 20.00 man vairs nebija atlicis laika apskatīt citus muzejus un apskates vietas, jo kompānijas ''Ecolines'' maršruta autobuss Varšavas Zahodnia autoostā pienāca tās pašas dienas 25.06.2014. ap 22.00 pēc vietējā laika. Ar šo autobusu devos atpakaļ uz Rīgu pēc piecām Čehijā un Polijā pavadītajām dienām. Maršruts bija analoģisks kā turpceļā ar līdzīgām pieturvietām un apkalpošanu. Rīgā ierados 26.06.2014. ap 11.45, kā arī bija paredzēts šī maršruta autobusa braukšanas grafikā.

Interesanti fakti par Poliju un individuālo ceļojumu:

1. Daudzi muzeji ir slēgti pirmdienās un darba dienās strādā tikai līdz 16.00.

2.''Ecolines'' autobusa biļešu cena abos virzienos izmantojot bonusu programmas priekšrocības iznāca 47.00 EUR, visa 5 dienu individuālā ceļojuma izmaksas sastādīja ap 130.00 EUR.

3. Vietējās naudas vienības Polijas zlota (PZL) kurss brauciena laikā 2014. gada jūnijā bija ap 4,2 PZL par 1 EUR.

Esmu priecīgs un pateicīgs Dievam par brīnišķīgo ceļojumu un labprāt došos līdzīgos ceļojumos arī nākotnē.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Itāļu Restorāns un Egles Villa TAKA
Restorāns Latgalē vilina savus viesus ar izsmalcinātiem, itāļu garšas tradīciju piesātinātiem ēdieniem, kas gatavoti tikai no augstas kvalitātes | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 11.01.2020 - 29.01.2020 Ceļotāju stāstu vakars Valmierā Valmieras Tūrisma informācijas centrs
Aicinām uzzināt entuziastiskās ceļotājas un ceļojumu grupu vadītājas Agneses Kalniņas stāstus par 545 km garo pārgājienu Kiprā. | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 18.01.2020 - 25.01.2020 Jurija Šatunova koncerts Valmieras Tūrisma informācijas centrs
24. janvārī plkst. 20:00 Vidzemes Olimpiskajā centrā ar lielo solokoncertu uzstāsies Jurijs Šatunovs. | Skatīt vairāk
Komplekss korporatīvajiem pasākumiem TAKA
Lieliska vieta dažādu sporta un korporatīvo pasākumu, nometņu, treniņu, koncertu, festivālu, baļļu, svētku un citu pasākumu organizēšanai. | Skatīt vairāk

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2020 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2020 1st-studio.com

 
Total Timed::0.13018417sec.