INTERVIJAS & PADOMI | Fakti

15. marts vēsturē: Šodien atzīmē Pasaules miega dienu

Pasaules miega organizācijas nodibinātā Pasaules miega diena ir starptautiski atzīts pasākums, kas apvieno miega jomas speciālistus un pacientus svarīga jautājuma - miega - apspriešanai.

Pasaules miega dienas galvenais uzdevums ir ar kopējiem miega jomas profesionāļu pūliņiem pievērst visas pasaules uzmanību daudzajām ar miegu saistītajām problēmām. Pasaules miega dienas ietvaros notiek publiski pasākumi, kuru laikā var iepazīties ar dažādiem rīcības veidiem miega traucējumu profilaksei un ārstēšanai.

Veselīgs miegs - tā ir pamatfunkcija un viens no veselības pīlāriem. Kad nav iespējams aizmigt, pasliktinās veselība, samazinās dzīves kvalitāte. Miegam un enerģētiskajam līdzsvaram ir liela nozīme veselības nodrošināšanā. Miega laikā enerģija saglabājas pateicoties tās pārvirzīšanai no darbības, kustības un sensorajām reakcijām uz olbaltumvielu atjaunošanu un papildināšanu un to darbībai šūnu struktūrās. Nomoda laikā dažādas energoietilpīgas aktivitātes veicina bada sajūtas veidošanos.

Arvien lielāks skaits pētījumu parāda saikni starp īsu miega laiku, miega traucējumiem un miega diennakts ritma desinhronizāciju, un nelabvēlīgām metaboliskām izmaiņām, jo īpaši aptaukošanos un 2. tipa cukura diabētu.

Neiroendokrīnās sistēmas aktivitātes izmaiņas, ieskaitot stresa kontroles mehānismus, ir galvenais faktors, kas izpaužas kā metaboliska atbilde uz miega trūkumu palielinātas apetītes un paaugstinātas / pastiprinātas reakcijas uz barības stimulatoriem veidā. Tālākā attīstībā, izvēloties un lietojot nekvalitatīvus pārtikas produktus papildus samazinās fiziskās aktivitātes motivācija.

10 VESELĪGA MIEGA NOTEIKUMI PIEAUGUŠAJIEM:

1. Izveidojiet pieradumu iet gulēt un celties vienā un tajā pašā laikā (iekaitot brīvdienas)

2. Ja Jums ir svarīgi pagulēt dienā, pieturieties pie režīma, kuru ievērojot miega ilgums dienas laikā nepārsniegs 45 minūtes.

3. Izvairieties pirms gulēšanas lietot alkoholu un nepīpējiet (vismaz 4 stundas pirms gulētiešanas).

4. Izvairieties ne mazāk kā 4-6 stundas pirms gulēt iešanas lietot kofeīnu saturošus dzērienus /produktus, tēju, gāzētus dzērienus, kā arī šokolādi.

5. Izvairieties vismaz 4 stundas pirms gulētiešanas no smagas, asas, saldas pārtkas lietošanas. Tajā pašā laikā viegla ieturēšanās pirms gulētiešanas (piemēram, ne salds jogurts, neliela porcija biezpiena ar zemu tauku saturu, augļi) ir lietderīga.

6. Uzturiet aktīvu dzīves veidu un regulāri veiciet fiziskus vingrinājumus, tomēr izvairieties no palielinātas fiziskas slodzes tieši pirms gulētiešanas.

7. Izmantojiet ērtus un patīkamus gultas piederumus (gultas veļu, spilvenus, matraci u.c.).

8. Uzstādiet individuālu, Jums patīkamu temperatūras režīmu guļamistabā un sekojiet, lai istaba tiktu regulāri izvēdināta.

9. Izmantojiet visas iespējas, lai maksimāli samazinātu skaņu caurlaidību un apgaismojumu guļamistabā miega laikā.

10. Izmantojiet gultu tikai gulēšanai un intīmai tuvībai, izvairieties no jebkādām citām aktivitātēm gultā (lasīšana, darbs ar datoru, televizora skatīšanās u.c.).

Par citiem 15. marta notikumiem lasi šeit.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu


 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Pasākumi Valmierā maijā Valmieras Tūrisma informācijas centrs
Maijā aicinām baudīt festivālu "Kino Pedālis", kā arī citus koncertus, izziņas un sporta pasākumus Valmieras pusē! | Skatīt vairāk
Latvija
Izlaiduma kleitu izpārdošana LaVita
Tikai vienu dienu Kalnciema ielas tirdziņā skaistākās LaVita izlaiduma kleitas vienā eksemplārā. Piesaki savu izmēru, mēs pārbaudīsim vai ir | Skatīt vairāk
Pieprasītākais brančs Pārdaugavā! Hercogs Mārupe
Katru svētdienu no 11:00-15:00 – brīvdienu vēlās brokastis. Piedāvājumā plašs siltās un aukstās bufetes klāsts, glāze prosecco un svaigi | Skatīt vairāk
no 19 EUR
Jāņu nakts Horvātijā FlyMeAway
Dosimies uz bagātīgo Istrijas pussalu, kuru apskalo siltie Adrijas jūras ūdeņi. Šeit atrodami kulinārijas gardumi, iepazīstami dabas parki un peldes | Skatīt vairāk
no 369 EUR

Par mums | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Vakances | Prakse studentiem | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2019 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2019 1st-studio.com

 
Total Timed::0.09992695sec.