TŪRISMA BIZNESS | Bizness

LIAA koordinēs vienotā valsts tēla stratēģijas izstrādi, pozicionējot Latviju kā radošuma lielvalsti

2020. gada 29. septembra valdības sēdē tika izskatīts un apstiprināts informatīvais ziņojums “Par vienota valsts tēla izstrādi”, kurš sagatavots, pamatojoties uz 2019. gada 7. maijā apstiprināto valdības deklarāciju. Saskaņā ar valdības apstiprināto ziņojumu Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai (LIAA) turpmāk būs koordinējošā loma darbā pie vienotā valsts tēla izstrādes.


Prezentējot paveikto vienotā valsts tēla izstrādē, ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs uzsvēra, ka šobrīd joprojām nepastāv vienota un koordinēta pieeja Latvijas valsts ārējās komunikācijas stratēģijai.


    “Ir identificēti vairāk nekā 24 esoši savstarpēji nesaistīti Latvijas identitāti raksturojoši zīmoli, kas rezultātā rada neviennozīmīgu priekšstatu par mūsu valsti un to, ko mēs spējam piedāvāt. Vienota valsts tēla ieviešana ir īpaši nozīmīga Latvijas uzņēmējiem starptautiskajā tirgū, kur produkta izcelsmes valsts atpazīstamība un pozitīvas asociācijas spēj sniegt būtisku pienesumu to konkurētspējas stiprināšanā,” norāda ekonomikas ministrs.


    “No tā, ko par mums zina ārpus valsts robežām, lielā mērā ir atkarīgs tas, cik viegli vai grūti Latvijā strādājošajiem uzņēmējiem ir pārdot savas preces un pakalpojumus ārvalstu tirgos. Tas tiešā veidā ietekmē arī to, cik šie uzņēmumi varēs nopelnīt un samaksāt nodokļos. Tādēļ pārdomātas investīcijas valsts tēla stiprināšanā vienmēr atmaksājas ne tikai ar augošu piederības sajūtu valstij, bet arī ar ekonomiskiem ieguvumiem,” uzsver LIAA direktors Kaspars Rožkalns.


Pie valsts tēla stratēģijas ieviešanas tiks strādāts ciešā sadarbībā ar sociālajiem partneriem un valsts institūcijām, lai tie vēstījumi, kuri izskan uz āru, būtu vienoti un veicinātu Latvijas valsts starptautisko atpazīstamību. Mazāka loma tiks pievērsta konkrētiem saukļiem vai logotipiem, vairāk koncentrējoties uz ilgtermiņa komunikāciju, kura tiks balstīta vērtībās, par kurām sabiedrībā ir vismazāk pretrunu.


Uzsākot darbu pie vienotā valsts tēla stratēģijas, tika izvirzīts mērķis izstrādāt valsts zīmolu, kurš palīdzētu gan eksportā, gan investīciju, talantu un tūristu piesaistē. Tas nepieciešams ne tikai ekonomikas, bet arī nacionālās pašapziņas stiprināšanai, jo tieši Latvijas iedzīvotāji un ārpus valsts teritorijas dzīvojošie Latvijas valstspiederīgie ir nozīmīgākie mūsu valsts tēla vēstneši.


LIAA arī līdz šim bija atbildīga par pievilcīga Latvijas tēla veidošanu no eksporta veicināšanas, investīciju piesaistes un Latvijas kā tūrisma galamērķa popularizēšanas aspekta, bet šobrīd tam klāt nāks arī Latvijas ārpolitikas, kultūras, vēsturiskās atmiņas, sporta un citi ar valsts tēlu saistītie aspekti. Veidojot valsts tēla vērtību piedāvājumu, tika organizētas piecas dažādu nozaru ekspertu diskusijas, kurās piedalījās 116 dalībnieki. Šajās diskusijās izkristalizējās, ka Latviju redzam kā jaunrades valsti. Galvenās vērtības, uz kurām tiks balstīts darbs pie valsts tēla, būs sekojošas: savienojamība kā dažādu kultūru, tranzīta, tehnoloģiju un cilvēku mijiedarbība; izaicinājumi kā spēja paveikt sarežģītus uzdevumus ātri, efektīvi un pasaules līmenī, savukārt trešais vērtību piedāvājums ir Latvija kā izmēģinājumu un jaunatklāšanas platforma, kurā spējam dažādos nišas segmentos veidot jaunus atklājumus produktu vai pakalpojumus formātā.


 “Veidojot valsts tēlu, ir būtiski runāt par tiem Latvijas aspektiem, kuri ir interesanti un aktuāli pasaulē. Spilgtākais no šiem virzieniem ir radošums un spēja pielāgoties, kas ļauj pieņemt arvien jaunus izaicinājumus,” tā K. Rožkalns. Tādēļ Latviju starptautiskajā komunikācijā plānots pozicionēt kā radošuma lielvalsti. Ne velti arī vīrusa Covid-19 izplatības laikā Latvijai kā vienai no pirmajām pasaulē izdevās radīt mācību platformu “Tavaklase”, ieviest “E-Saeimas” risinājumu un personas datu aizsardzības standartiem atbilstošu mobilo lietotni “Apturi Covid.


Sekmīgi realizējot plānotās aktivitātes, izdosies uzlabot arī kopējo valsts ekonomisko sniegumu. Trīs gadu periodā, investējot valsts tēla veidošanas kampaņā 4 miljonus eiro, plānots papildus jau esošajam investīciju plānam piesaistīt 128 miljonus eiro un izveidot 4500 jaunas darba vietas.


Līdz decembrim LIAA sagatavos mārketinga plānu, kurš tiks saskaņots ar citām valsts institūcijām un sociālajiem partneriem. Tēla ieviešanas aktivitātes tiks uzsāktas 2021. gadā ar mārketinga kampaņu Latvijā, popularizējot stratēģijā iekļautās vērtības. Paralēli nākamgad tiks uzsākts darbs arī pie starptautiskās kampaņas. Plānotās aktivitātes darbā ar valsts tēlu katru gadu tiks pārrunātas ar sociālajiem partneriem, iesaistot pēc iespējas plašāku sabiedrības daļu. 


KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
6 populārākie brīvdienu galamērķi šogad airBaltic
Dodies neaizmirstamos piedzīvojumos un baudi Balkānu pasakainos skatus, vēsturiskās vietas un neskarto dabu. | Skatīt vairāk
Latvija 79 EUR
Idejas pavasara svētku dāvanām Kolekcija
Pavasara svētki ir īpaši - dan Lieldienas, gan Mātes diena, gan īpašie svētki mums svarīgiem cilvēkiem. Šajā kolekcija idejas dāvanām no kolekcija | Skatīt vairāk
Labi būt pavasarī - Bauskas novadā! Bauskas TIC
Izdots jaunais kultūras un tūrisma ceļvedis „Labi būt Bauskas novadā” - aplūko un iedvesmojies brīvdienām! | Skatīt vairāk
Grupas “Pienvedēja Piedzīvojumi” koncerts Valmieras TIC
12.aprīlī plkst.19.00 Valmieras Kultūras centrā norisināsies grupas “Pienvedēja Piedzīvojumi” akustiskais jubilejas koncerts kopā ar filmas | Skatīt vairāk
no 18 EUR
Tez Tour
NEDĒĻAS LASĪTĀKAIS
Populārakie piedāvājumi
APMEKLĒTĀKIE UZŅĒMUMI
Baltijas tūrisma objekti

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::4.16020799sec.