Vairāk nekā puse autovadītāju pirms braukšanas nepārliecinās, vai ceļš ir apledojis

57% autovadītāju atzīst, ka mīnus grādos, uzsākot braukt, nepārbauda, vai ceļš ir apledojis. 32% no tiem apzinās, ka to vajadzētu pārbaudīt, 22% to nedara, jo uzskata, ka vienmēr brauc uzmanīgi, bet 3% uzsver, ka apledojuma pārbaude nav būtiska. 43% autovadītāju, braucot mīnus grādos, vienmēr pārbauda apledojumu – iesākumā strauji piebremzējot vai uzgāzējot, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Salīdzinot ar pērnā gada aptaujas datiem, iespējams secināt, ka to autovadītāju skaits, kuri pārbauda ceļa apledojumu, sarūk – ja 2021. gadā to darīja 45% braucēju, tad šogad – 42%. Līdzīgi kā pērn, arī šogad aptauja apliecina, ka ceļa seguma stāvokli biežāk pārbauda vīrieši (47%), nekā sievietes 38%).

 “Ziemas apstākļos ceļa segums var būt ļoti mainīgs, tāpēc noteikti jāseko līdzi āra gaisa temperatūrai, lai saprastu vai apledojums ir iespējams. Ceļa stāvokļa noteikšana, pirms brauciena uzsākšanas, ļauj autovadītājam laikus noskaņoties un pielāgot braukšanas stilu konkrētajiem apstākļiem. Svarīgi ir kontrolēt situāciju un pārliecināties par ceļa seguma stāvokli visa veicamā maršruta garumā. Kā arī liela nozīme ir prasmei kontrolēt automašīnu dažādu segumu apstākļos, bet to var apgūt tikai praktizējoties,“ stāsta Drošas Braukšanas Skolas direktors Jānis Vanks.

To, vai ceļš ir apledojis, pirms braukšanas biežāk pārbauda autovadītāji vecumā no 60 līdz 74 gadiem (48%) un no 40 līdz 49 gadiem (48%), bet visretāk autovadītāji vecumā no 18 līdz 29 gadiem (38%). Analizējot datus reģionālā griezumā, iespējams secināt, ka apzinīgākie ir Vidzemes (49%) un Pierīgas (47%) autovadītāji, bet ceļa stāvokli visretāk pārbauda Kurzemes autovadītāji (36%).

Svarīgi atcerēties, ka apledojums uz ceļiem veidojas arī intensīvas snigšanas apstākļos, jo tad sniega kārta uz ceļa tiek piebraukta un no apakšas pakūst, bet, temperatūrai pazeminoties – sasalst. Tāpat apledojums bieži veidojas augstākās vietās, kas pakļautas vējam un  atdziest visātrāk, piemēram, uz tiltiem un viaduktiem. Pilsētās visbiežāk apledojums veidojas ielu krustojumos, līkumos un uz nobraucamiem ceļiem.

“Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas Braukšanas Skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts 2022. gada septembrī piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildīgu braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Golfa diena Madonā Madonas TIC
Pļavu golfa laukums "Kalnozoli" atklāj jauno sezonu ar Vislatvijas golfa dienu. | Skatīt vairāk
Latvija
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 17.04.2024 - 26.04.2024 UFO stāstīs jokus Tukumā Tukuma TIC
Ja meklē iespēju aizmirst ikdienas rūpes, nāc 26.aprīlī pulksten 19:00 uz Tukuma pilsētas Kultūras namu! | Skatīt vairāk
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 14.04.2024 - 27.04.2024 27. aprīlī - lielais Stādu tirgus Madonā Madonas TIC
Stādu tirgus Madonā jau ir kļuvis par nozīmīgu pavasara tradīciju plašā apkārtnē. Tas ir īstais starts uzsākt praktiskus pavasara darbus dārzos un | Skatīt vairāk
MOSTIES DABĀ Cēsu novadā! Cēsu TIC
Brīvdienu ceļevdis līdz ar pavasara ienākšanu dabā palīdzēs arī Tev mosties no ziemas miega un baudpilni tvert neskaitāmās iespējas, ko piedāvā | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::2.80481791sec.