Zīmola maiņa auto industrijā: kas un kāpēc tā dara?

Tāpat kā citās industrijās, arī autobūvē zīmola maiņa jeb tā sauktais rebrendings nav nekas neparasts. Daži uzņēmumi to dara, cenšoties atbrīvoties no problemātiskas pagātnes, bet citi – lai demonstrētu progresu. Nozarē, kurā konkurence ir sīva un cilvēku vajadzības strauji mainās, periodiska zīmola atjaunošana kļūst par būtisku stratēģiju, lai saglabātu konkurētspēju. Kādi ieguvumi no šīm pārmaiņām ir mums, sabiedrībai?

Jauns vārds no Dienvidkorejas

Zīmolu mēdz atjaunināt dažādu iemeslu dēļ. Piemēram, uzņēmumi bieži maina nosaukumu reputācijas krīzes laikā. Tas ļauj pagātnes kļūdas un skandālus nogremdēt aizmirstībā. Cits scenārijs varētu būt saistīts ar uzņēmumu apvienošanos vai modernizāciju.

"Šie procesi ir ļoti atšķirīgi, bet, vispārīgi runājot, autobūvē tas parasti nozīmē jaunu posmu ražotāja attīstībā. Iespējams, uzņēmums ir vienkārši pāraudzis savu veco nosaukumu un sāk jaunu savas vēstures nodaļu," skaidro Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedrs un Profi Latvija galvenais redaktors Guntars Pulss.

Viens no jaunākajiem šādu pārmaiņu piemēriem ir KGM – jauns vārds no Dienvidkorejas, kas Eiropas tirgū debitēja pagājušajā gadā. Ražotājam, kurš iepriekš bija pazīstams kā SsangYong, zīmola maiņa tika veikta pēc tam, kad 2022. gadā to iegādājās ķīmijas, tērauda ražošanas un loģistikas gigants KG Group. Korejas tirgū uzņēmums tagad ir pazīstams kā KG Mobility, bet Vecajā kontinentā ar vienkāršāku saīsinājumu – KGM. Modeļu nosaukumi ir palikuši nemainīgi, tos joprojām rotā stilizētu pūķa spārnu logotips, un arī turpmāk ražotājs sola galveno uzmanību pievērst daudzpusīgu modeļu ražošanai par konkurētspējīgām cenām.

Lēmumu mainīt nosaukumu zīmola vadība pieņēma, lai veicinātu strauju uzņēmuma attīstību un sekmētu ienākšanu elektrificētajā nākotnē. Šim nolūkam 2023. gada jūlijā tika parakstīts trīspusējs līgums, kas paredz saglabāt darba vietas un veikt ilgtermiņa ieguldījumus. Oktobrī tika veiktas papildu investīcijas, un tas vēl vairāk nostiprināja kompānijas finanšu struktūru.

Uzņēmums plāno turpmāku izaugsmi, un pirmais solis šajā plānā bija jaunā SUV modeļa Torres veiksmīgā starptautiskā debija. Vēl lielāks progress gaidāms šogad, kad tirgū tiks laists jaunais elektroauto ar nosaukumu U100.

Kāpēc nepieciešamas izmaiņas?

Mainot zīmolu, ražotājs var precīzāk apmierināt cilvēku vēlmes un sekot līdzi tehnoloģiju attīstībai. Bieži vien šai laikā uzņēmumi pārskata arī savu identitāti, vērtības un pat metodes, ar kādām uzrunā savu auditoriju. Tomēr tas ir diezgan sarežģīts process, un par to vēsture glabā dažādus scenārijus.

Autobūvē par zīmola maiņu nedzird bieži, tomēr ir vairāki spilgti piemēri. Piemēram, 1933. gadā Nissan grupa pārņēma kontroli pār DAT Motors, kas tobrīd ražoja Datsun auto. Neraugoties uz pārmaiņām, jaunizlaistās automašīnas vēl ilgu laiku rotāja uzraksts DAT Motors. Tikai 1984. gadā japāņu ražotājs nolēma atteikties no šī nosaukuma, un no tā brīža visā pasaulē eksportētie modeļi ieguva daudz pazīstamāku nosaukumu – Nissan. Interesanti, ka vēl gadu pēc šī lēmuma uz automašīnām bija redzami abu zīmolu logo. 2013. gadā japāņi nolēma atjaunot Datsun zīmolu konkrētos mērķa tirgos, tomēr potenciālie klienti šos centienus nenovērtēja, tāpēc 2022. gadā zīmols atkal pazuda no apvāršņa.

Lai atjaunotu zīmolu, dažkārt pat nevajag mainīt nosaukumu – pietiek ar sirsnīgu atzīšanos pagātnes kļūdās un skaidri pastāstīt par turpmāko virzību. Šādu pieeju izmantoja viens no lielākajiem pasaules auto ražotājiem. Volkswagen pēc 2015. gada dīzeļgeitas skandāla centās atgūt sabiedrības uzticību, tāpēc izstrādāja jaunu stratēģiju. Vācu koncerns toreiz izvērsa kampaņu, kurā paziņoja, ka turpmāk par prioritāti izvirza ilgtspēju, sociālo atbildību un elektrifikāciju.

Mainoties sabiedrības vērtībām un dzīvesveidam, ražotājiem savs tēls ir jāsaskaņo ar mērķauditorijas vēlmēm un vērtībām. Piemēram, ja arvien svarīgāka kļūst ilgtspēja un saudzīgums videi, ražotājs var mainīt zīmolu un attīstības virzienu, lai uzsvērtu savu apņemšanos radīt videi saudzīgas automašīnas un tādējādi piesaistītu līdzīgi tendētus pircējus.

Zīmola identitātes maiņa var būt arī reakcija uz tehnoloģiju attīstību un nozares inovācijām. Ja uzņēmums tiecas kļūt par elektroauto vai autonomās braukšanas līderi un vēlas informēt par šīm pārmaiņām, zīmola maiņa ir būtiska. Tas ne tikai palīdz piesaistīt tehnoloģiski domājošus cilvēkus, bet arī padara īpašu uz sāncenšu fona.

Līdz ar elektrisko auto ēras iestāšanos daudzi industrijas giganti ir atjauninājuši savu zīmolu vizuālos elementus – logo, fontus utt., lai tos ciešāk sasaistītu ar elektromobilitāti un emocionāli uzrunātu jaunākās paaudzes braucējus.

Turklāt zīmola maiņa ļauj uzņēmumiem izcelties sāncenšu vidū. Pārpildītā tirgū, kurā automašīnas ar līdzīgām funkcijām piedāvā daudzi, atšķirīga zīmola identitāte kļūst par galveno konkurences priekšrocību. Neatkarīgi no tā, vai tā ir jauna dizaina valoda, inovatīvas mārketinga kampaņas vai uzlabots vēstījums, zīmola atjaunināšana ļauj nostiprināties potenciālo pircēju apziņā.

Tas var sniegt jaunas iespēja

Gadījumos, kad kompānijas apvienojas vai tās iegādājas jauni īpašnieki, mums kā pircējiem derētu iedziļināties, kas slēpjas aiz šo pārmaiņu plīvura. Viens no variantiem – par uzņēmuma īpašnieci kļuvusi lielāka kompānija vai tas tagad ir tās daļa. Parasti šāds scenārijs nozīmē, ka tiek pacelta auto kvalitātes latiņa, kas ir ieguvums pircējam. "Ne vienmēr var viennozīmīgi novērtēt klienta ieguvumu, taču ir svarīgi noskaidrot, kādi ir zīmola maiņas iemesli. No mārketinga viedokļa raugoties, ražotājam tas būs liels ilgtermiņa izaicinājums, taču vienlaikus pavērs arī jaunas iespējas," norāda Guntars Pulss.

Pēc KGM zīmola ienākšanas tirgū jau ir izlaisti pirmie šatjauninātie apvidnieki: Rexton, Korando un Musso pikaps. Tāpat debiju piedzīvojis arī iepriekšminētais Torres. Korejas modeļu galvenā priekšrocība joprojām ir cena. Piemēram, Latvijā septiņvietīgais Rexton bāzes versijā maksā no 47 990 eiro.

KGM zīmola specializācija ir augstāki pilnpiedziņas SUV un pikapi. Šādu filozofiju plānots saglabāt arī nākotnē.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Atpūtas un ceļojumu piedāvājumi 15.05.2024 - 21.05.2024 Delfinārijs un dinozauru parks-25.05.24 Nikos Travel
Sākam vasaras sezonas populārākos braucienus- Delfinārijs un dinozauru parks. Priecāsies gan bērni, gan pieaugušie. Smaidiem piepildīta diena! | Skatīt vairāk
35 EUR
50% atlaide kurīziem 2025. gadā - Nenokavē Estravel Latvia
AGRĀ IZPĀRDOŠANA - 50%. // Iepazīstiet grieķu kultūru un salas kruīza ceļojumā ar Celestyal Cruises. 21.03., 28.03., 31.10., 07.11. un 14.11.2025. // | Skatīt vairāk
no 249 EUR
Populārākais Itālijas pludmales kūrorts! Latvia Tours
Pludmales kūrortā ir smilšu, platas un lēzenas, jūra silta un, turklāt, nav dziļa. Brīnišķīgi attīstīta infrastruktūra ar tradicionāli sirsnīgu | Skatīt vairāk
no 487 EUR
Ekskursiju piedāvājums. Grieķija Estravel Latvia
Lidojums no Rīgas, transfēri, 7 naktis 2-3* viesnīcās, puspansija un ekskursiju programma // Kavala - Soloniki - Janica - Meteora - Joana - Delfi - | Skatīt vairāk
no 1099 EUR

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.17775512sec.