Autors: Aivars Mackevičs
Avots: BalticTravelnews.com/Bild.de
Ja pasažieris nokavē savu lidmašīnu, jo lidostā bija gara rinda uz drošības kontroli, tad par šo situāciju pilnā mēra atbild lidosta. Rietumeiropā vairāki tiesas procesi ir apliecinājuši, ka lidostas tiešā veidā atbild par pasažieru organizāciju, lai tie laicīgi varētu tikt lidmašīnā.
Piemēram, Vācijā ģimene vēlējās aizlidot no Minhenes caur Stambulu uz Hatajas ils Turcijā. Lidojumam bija jānotiek pulksten 13:40. Ģimene bija reģistrējusies lidostā pulksten 12:22 un tā devās uz drošības kontroli, kur bija izveidojusies gara rinda. Pēc kāda brīža lidostas darbinieki atvēra jaunas pārbaudes vietas, taču ģimene savu lidojumu nokavēja.
Reklāma

Ģimene saņēma savu bagāžu atpakaļ un rezervēja jaunu lidojumu nākošajā dienā par 613,96 eiro. Tiesas procesā ģimenei izdevās saņemt 80% lielu kompensāciju. 20% no iztērētās summas bija jāuzņemas ģimenei, jo tiesa norādīja, ka daļa no vainas ir jāuzņemas ģimenei par nokavēto lidojumu. Ģimenei bija jādod mutisks signāls lidostas drošības personālam un jādodas uz priekšu, apejot rindu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.