Pētījums: Mazāk kā pusei patērētāju ir svarīgi, lai uzņēmumiem nebūtu saiknes ar Krieviju

19% patērētāju Latvijā nav būtiski, vai uzņēmumiem, no kuriem viņi iegādājas produktus vai pakalpojumus, ir saistība ar Krieviju, vienlaikus tas ir ļoti svarīgs aspekts 41% aptaujāto patērētāju. Lietuvā tas ir ļoti būtiski 47%, bet Igaunijā 48% patērētāju, liecina dati, kas šodien tika prezentēti diskusijā “Ko patērētāji sagaida no uzņēmumiem?”, ko organizēja Latvijas Korporatīvās sociālās atbildības platforma “CSR Latvia” un komunikācijas aģentūra “Miltton Latvia”.

Pētījumā, kurā tika analizēts, kādas ir Latvijas, Lietuvas un Igaunijas patērētāju gaidas no uzņēmumiem ilgtspējas jomā, kā arī, kuri ilgtspējas aspekti visvairāk ietekmē viņu lēmumus, secināts, ka Latvijas un Lietuvas patērētājiem vismazākā pārliecība par produkta ilgtspēju, ir pērkot tīrīšanas līdzekļus un sadzīves ķīmiju (46% Latvijā un 44% Lietuvā), bet Igaunijas patērētājiem lielākās bažas ir par apģērbu (38%). Runājot par pakalpojumiem, kas rada bažas par ilgtspēju, pētījums apliecina, ka Latvijā un Lietuvā tie ir būvniecības un renovācijas pakalpojumi (attiecīgi 48% un 47%), bet Igaunijā – skaistumkopšana (35%).

Jautājumā par to, cik svarīgas ir uzņēmumu rūpes par dzīvnieku par dzīvnieku labturību, Latvijai ir līdzības ar Igauniju, proti, tas ir ļoti svarīgi aptuveni 20% patērētāju, kamēr Lietuvā – teju 30%.

“Kopš Krievijas uzsāktā kara Ukrainā daudz runāts un darīts, lai atteiktos no Krievijas precēm, taču, diemžēl, pētījums apliecina, ka Latvijā no Baltijas valstīm ir augstākā tolerance pret zīmoliem vai uzņēmumiem, kuriem joprojām ir kāda saistība ar Krievijas tirgu. Teju 20% Latvijā nav svarīgi, vai zīmolam / uzņēmumam ir saiknes ar Krieviju. Lietuvā tikai 9% atzinuši, ka tas nav svarīgi, bet Igaunijā – 11%. Latvijā šādu patērētāju skaits ir aptuveni divas reizes lielāks, nekā kaimiņvalstīs,” norāda “Miltton Latvia” vadītāja Marta Mackeviča.

“CSR Latvia” valdes priekšsēdētāja Agnese Alksne-Bensone, atklājot diskusiju, uzsvēra: “Runājot par dažādu ilgtspējas aspektu lomu biznesa lēmumu pieņemšanā, mums jāņem vērā, ka ilgtspēja ir īpaši svarīgs jautājums tieši gados jaunākiem cilvēkiem jeb t.s. Z paaudzes pārstāvjiem. Šī paaudze jau šobrīd veido lielu daļu no patērētājiem, un nākotnē šī daļa tikai pieaugs. Turklāt, Z paaudze ir un būs ne tikai patērētāji, bet arī uzņēmēji, un veids, kā viņi veidos uzņēmumus un to stratēģijas, būtiski atšķirsies no tā, kā tas ticis darīts iepriekš. Šis aspekts noteikti jāņem vērā jau šodien.”

Ekspertu diskusijā “Ko patērētāji sagaida no uzņēmumiem?”, kurā piedalījās “Miltton” grupas stratēģiskās vadības sociālās un vides atbildības eksperte Helēna Tammemē (Igaunija), “Rimi Baltic” Korporatīvās atbildības un komunikācijas direktore Zanda Šadre, Latvijas Būvuzņēmēju apvienības vadītājs Gints Miķelsons un “CSR Latvia” valdes priekšsēdētāja Agnese Alksne-Bensone tika secināts, ka lēmumus par ilgtspēju ietekmē ne tikai patērētāju prasības, bet arī normatīvais regulējums. a

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
KANDAVAS PILSĒTAS SVĒTKI Tukuma TIC
24.,25.MAIJĀ KANDAVAS PILSĒTAS SVĒTKI 2024 "KARNEVĀLS KANDAVĀ". | Skatīt vairāk
Latvija
Uz Tukumu pēc literatūras! Tukuma TIC
Pagājušajā gadā Tukums tika iekļauts UNESCO radošo pilsētu tīklā kā literatūras pilsēta. Esam lepni par iegūto statusu un aicinām uz pasākumiem. | Skatīt vairāk
Māmiņdienas brančs Baltvilla
Tradicionālais māmiņdienas brančs Baltvillā 12. maijā! Uzdāvini mammai svētkus un pavadi jauku laiku kopā ar ģimeni. Nepieciešama iepriekšēja | Skatīt vairāk
35 EUR
KANDAVAS PILSĒTAS SVĒTKI - KARNEVĀLS Tukuma TIC
No 24. līdz 25. maijam tiekamies Kandavas pilsētas svētkos "Karnevāls Kandavā"! Būs gan pilsētas modināšana, gan svētku gājiens, amatnieku | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::0.55012703sec.