Autors: Sintija Masjuka
Avots: BalticTravelnews.com
Kā zināms, patstāvīga ceļojumu plānošana ir laikietilpīgs un bieži vien sarežģīts process. Nereti gadās situācijas, kurās tiekam "izsisti no sliedēm". Šādās reizēs svarīgi ir saglabāt vēsu prātu un spriest loģiski. Apmetoties viesnīcā un vēlāk dodoties no tās prom, atpūtnieki samērā bieži mēdz aizmirst savas personīgās mantas. Travelnews.lv apzināja trīs viesnīcu pārstāvjus, lai noskaidrotu, kādas ir ceļotāju visbiežāk atstātās mantas, kā arī kāds ir šo mantu nogādāšanas process.
Viesnīcas Wellton Centrum Hotel & SPA (www.wellton.com) direktore Anželika Mažeika stāsta, ka šādi gadījumi, kad klienti viesnīcas numuriņos aizmirst savas personīgas mantas, ir salīdzinoši reti. Vidēji tie varētu būt desmit procenti gadā. Viesnīcas direktore atminās, ka šī gada septembrī ir bijušas vien divas reizes, kad apmeklētājs bija atstājis kādu no savām mantām. Pie visbiežāk aizmirstām lietām ierindojas telefonu lādētāji un apģērbs. Ir bijuši gadījumi, kad viesi numuriņā bija aizmirsuši daudz vērtīgākas mantas. Proti, dokumentus, naudasmaku un telefonu. Taču par šādu lietu neesamību, atpūtnieki atceras gandrīz uzreiz pēc viesnīcas pamešanas. "Ir bijuši gadījumi, kad no lidostas ir braukuši atpakaļ uz viesnīcu, jo pirms pašas izlidošanas attapušies, ka viesnīcā ir atstāta pase vai kādi citi svarīgi dokumenti," skaidro Anželika Mažeika. Viesnīcā Wellton Centrum Hotel & SPA ir izstrādāti noteikumi, kuri paredz uzglabāt viesu aizmirstās mantas trīs mēnešus. Taču šādos gadījumos, viesnīcas pienākumos vispirms ietilpst atstāto mantu piefiksēšana un sazināšanās ar konkrēto mantas īpašnieku. Kad tas ir izdarīts, viesnīca ar klientu vienojas par mantas nogādāšanu tās īpašniekam. Visbiežāk viesnīcā atstātās mantas tiek sūtītas ar pasta starpniecību. Jāteic, pasta pakalpojumus sedz klients.
Reklāma
Viesnīca Radi un draugi (www.hotelradiundraugi.lv) mārketinga un pārdošanas direktore Evita Žvarte pauž, ka ik pa laikam gadās situācijas, kad nevērīgie atpūtnieki aizmirst savas personīgās mantas viesnīcas numuriņos. "Mums jau ir izveidojies vesels plaukts ar viesu atstātajām mantām," piebilst Evita Žvarte. Viņa stāsta, ka visbiežāk atstāj lādētājus, higiēnas piederumus, kosmētikas makus, drēbes, kā arī lietussargus. Daudzām sievietēm esot ieradums likt naktskreklu zem spilvena. Tad nu arī tie dažreiz tiek aizmirsti vietā, kur bija kārtīgi atstāti. Viesnīcā Radi un draugi ir speciāla mantu glabātuve, kurā nokļūst visas viesu aizmirstās lietas. Tās tiek uzglabātas pus gadu. Evita Žvarte stāsta, ka šādos gadījumos atstātās mantas īpašnieks bieži viens pats dod par sevi zināt. Taču ja īpašnieks neuzrodas, viesnīca sazinās ar konkrēto cilvēku un informē par notikušo. Ir gadījumi, kad dažādu iemeslu dēļ, mantas paliek viesnīcas īpašumā. "Mēs samērā bieži nodarbojamies ar labdarību. Ziedojam atstātās drēbes un grāmatas nogādājam bibliotēkas arhīvā," skaidro viesnīcas mārketinga un pārdošanas direktore. Viņa piebilst, ka ir bijušas reizes, kad viesi zvanīja un teica, ka nav nepieciešamība atgriezt aizmirsto mantu. Proti, tās vērtība nav tik liela, lai ieguldītu laika un naudas resursus mantas atgriešanai.
Viesnīcas Wellton Terrace Design Hotel (www.wellton.com) vadītāja Santa Rūja stāsta, ka šādi gadījumi, kad viesnīcas apmeklētāji aizmirst personīgās mantas, notiek ar zināmu regularitāti. Mantas atstājējam pašam jāinteresējas par nozaudēto mantu. Proti, viesnīcas uzdevumos neietilpst sazināšanās ar aizmirstās mantas īpašnieku. Taču par atstāto mantu nogādāšanu līdz tās īpašniekam nebūtu jāuztraucas. Ja mantas saimnieks ir uzradies, viesnīca Wellton Terace Design Hotel aizmirsto lietu nogādā pa pastu. Tiesa gan, pasta pakalpojumus sedz mantas īpašnieks. Viesnīcas vadītāja pauž, ka viesu aizmirstās mantas tiek uzglabātas pus gadu. Ja šajā laika periodā saimnieks neuzrodas, atstātās lietas tiek utilizētas.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.