Autors: Sintija Masjuka
Avots: BalticTravelnews.com
Ceļojuma plānošana ir patīkama nodarbe, taču nereti tā mēdz pārvērsties par visai padziļinātu un laikietilpīgu informācijas iegūšanas procesu. Mūsdienu tehnoloģiju laikmetā, pastāv vairākas metodes, kā veiksmīgi izplānot ceļojumu. Viena daļa ceļotāju izmanto interneta vietnēs pieejamo informāciju, savukārt citi vadās pēc tūristu ceļvežiem un grāmatām. Travelnews.lv sazinājās ar diviem ceļojumu aģentūru pārstāvjiem, lai noskaidrotu, kādas ir biežāk lietotās metodes ceļojuma plānošanā.
Ceļojumu aģentūras Ap Sauli (www.apsauli.lv) vadītāja Dace Pumpure pauž, ka ceļojumu grāmatu, ceļvežu un citu, ar tūrismu saistīto drukāto materiālo vērtība ir saglabājusies. "Mūsu klienti tieši lūdz, lai izstrādājam ceļvežus, jo šis materiālus ir taustāms palīgs ceļojuma plānošanā," skaidro Dace Pumpure. Arī paši ceļojuma aģentūras Ap Sauli darbinieki ikdienā aktīvi izmanto dažādas ar ceļojumiem un tūrisma maršrutiem saistītas grāmatas. Šajos materiālos atrodamā informācija ir lietderīga jaunu maršrutu izstrāde. Sevišķi lietderīgas ir iespiestās grāmatas, kas ir par dažādām pasaules pilsētām. "Tas ir labs produkts, jo klientu vidū pieprasījums pēc mūsu izstrādātajiem maršrutiem esot samērā liels," stāsta Dace Pumpure. Viņa apgalvo, ka informācijas meklēšana grāmatā ir strukturēta un krietni vienkāršāka, nekā tad, ja informāciju par gaidāmo ceļojumu iegūst interneta dzīlēs. Lai gan, var kombinēt – izmantot gan internetā atrodamos avotus, gan informāciju no grāmatām un ceļvežiem. Jāuzmanās no šaubīgas, novecojušas vai nepatiesas informācijas elektroniskā vidē. "Ja ceļotājs nav pārliecināts par savu izvēli, bieži vien notiek laika izšķērdēšana, meklējot vajadzīgo saturu interneta vidē. Parocīgāka, uzticamāka un precīzāka ir tūristu ceļvežu un grāmatu izmantošana ceļojuma plānošanā," skaidro ceļojumu aģentūras Ap Sauli vadītāja Dace Pumpure. Tūrisma speciāliste iesaka sākt vispirms ar grāmatu un ceļvežu pētīšanu un tikai nepieciešamības gadījumā smelt papildus informāciju interneta vietnēs. Ļoti svarīgi ir arī tas, lai tiktu izmantoti pirmavoti. "Nenoliedzami, internets ir vadošais līdzeklis informācijas iegūšanā, taču vienlaicīgi to varētu nosaukt par metodi, kuru izmanto tie slinkākie atpūtnieki," piebilst Dace Pumpure. Grāmatu un ceļvežu pētīšana ir daudz padziļinātāks process. Šo metodi izmanto lielākoties individuālie ceļotāji un ģimenes ar bērniem. Vidējā auditorija ir vecumā no 30 līdz 50 gadiem. "Mēs paši veidojam ceļvežus maršrutiem Norvēģijā. Tie iet no rokas rokā. Ceļvedi nopērk viens atpūtnieks un vēlāk dot otram," stāsta Dace Pumpure. Tūrisma speciāliste pati regulāri lasa dažādus drukātos materiālus, kas ir par tūrismu un ceļojumiem. Daces Pumpures skatījumā sevišķi interesanta ir informācija par dažādām Eiropas valstīm un to apskates objektiem.
Reklāma
Ceļojumu aģentūras Naos (www.naos.lv) direktors Andris Skerškāns stāsta, ka tūrisma ceļvežus un grāmatas par ceļojumiem, atpūtnieki lasa salīdzinoši maz. Tas ir skaidrojams ar to, ka ceļotājiem nav padziļinātas intereses par konkrēto tūrisma vietu vai objektu. "Daudziem pietiekoši ar internetā atrodamo informāciju un viņi neizjūt vajadzību meklēt kaut ko papildus," skaidro Andris Skerškāns. Lai gan internetā esot daudz lielāks resursu daudzums, tajos ir jāorientējas un jāprot atlasīt atbilstošākos. Tūrisma ceļvežu un grāmatu auditorija esot pusmūža vecuma cilvēki. Viņiem drukāto materiālu lasīšana ir kļuvusi teju par ieradumu, no kura negribas šķirties. "Grāmatās var smelties iedvesmu un kavēties atmiņās. Tas var būt kā atsperes punkts jauna ceļojuma plānošanā," pauž ceļojumu aģentūras Naos direktors Andris Skerškāns. Viņš pats pirms aptuveni nedēļas lasīja žurnālu par tūrismu un ceļojumiem, un atzīst, ka tā esot laba alternatīva tūrisma interneta vietnēm. "Dauzi mūsdienās izmanto elektroniskās grāmatas. Būtu ļoti noderīgi, ja arī grāmatas par tūrismu būtu pieejamas elektroniskā formātā," piebilst Andris Skerškāns.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.