Autors: Jānis Jenzis
Avots: Biznesa augstskola Turība
Savu viedokli pauž uzņēmējs, Biznesa augstskolas Turība lektors Jānis Jenzis.
Pavisam drīz svinēsim mūsu valsts 100. dzimšanas dienu, un ir saprotams, ka visi vēlamies, lai šie svētki ir izdevušies. Attiecīgi rodas loģisks jautājums – kā sarīkot svētkus, lai tie būtu izdevušies, turklāt, lai ieguldītās naudas daudzums atgrieztos, iespējams, pat ar uzviju? Kā katru kultūras nozari savienot ar biznesu, lai svētki sniegtu ne tikai prieku, bet arī ieguldījumu tautsaimniecībā?
Reklāma
Latvijas simtgades pasākumi ir iespēja gūt peļņu dažādu nozaru uzņēmējiem, tā ir iespēja radīt svētkus un nopelnīt, turklāt, nopelnīt gudri. Spilgts piemērs, kā apvienot svētkus, kultūru un peļņu, ir Rīgas Operas festivāls, kas kļuvis par vērtīgu tradīciju, kuru gaida gan Latvijas kultūras baudītāji, gan citu valstu skatītāji. Ik gadu šis festivāls sasauc uz Rīgu operas cienītājus no neskaitāmām valstīm – tas ir ne tikai kultūras baudījums, bet arī liels pienesums uzņēmējiem, jo Rīgas viesi apmeklē restorānus, kultūras iestādes, izmanto tūrisma kompāniju un viesnīcu pakalpojumus u.tml. Arī Latvijas simtgade sniedz iespēju ne tikai baudīt kultūru, bet arī gūt ekonomisku ieguvumu, turklāt, daudz lielākā apjomā.
Nenoliedzami, lai gūtu peļņu ar simtgades pasākumiem, jāīsteno virkne būtisku priekšnosacījumu – simtgades produkti, ko piedāvāt gan Latvijas iedzīvotājiem, gan ārvalstu viesiem vēl tiek izstrādāti, tāpēc ir jāaicina uzņēmējus ar savu viedokli piedalīties to izstrādē. Kultūras ministres ideja – uzrunāt dažādu nozaru pārstāvjus – ir ļoti vērtīga, jo, tikai sadarbojoties dažādām nozarēm un iesaistot maksimāli plašu sabiedrības daļu, spēsim radīt kvalitatīvus svētkus.
Vēl viens būtisks priekšnosacījums ir sekmīga komunikācija, jo kvalitatīva produkta radīšana ir tikai pirmais solis. Tikpat būtiski ir spēt pastāstīt par šo produktu, turklāt, stāstam jābūt interesantam un saistošam – tikai tad produkts iegūs pievienoto vērtību. Lai gūtu peļņu no simtgades pasākumiem, jābūt veiksmīgai komunikācijai starp produktu radītājiem un pārdevējiem. Diemžēl, līdzšinējā pieredze liecina, ka šajā jomā mums vēl ir kur augt.
Lai radītu kvalitatīvus, liela mēroga pasākumus, kas sniegtu pienesumu tautsaimniecībai, jābūt ciešai sadarbībai starp kultūras iestādēm un tūrisma nozares pārstāvjiem. Jāsaprot, ka svētkiem nav jākļūst par biznesa produktu tā primitīvākajā izpratnē, jo, veiksmīgi sadarbojoties kultūras nozares un tūrisma jomas pārstāvjiem un uzņēmējiem, simtgade var kalpot ne tikai par svētkiem Latvijas iedzīvotājiem, bet iespēju parādīt labāko, kas mums ir.
Simtgades pasākumi ir īstā vieta, kur satikties kultūras pārstāvjiem, uzņēmējiem un tūrisma nozares ekspertiem. Lai šī tikšanās būtu veiksmīga un nestu augļus, ir jāizprot tūrisma nozares specifika, tās ciešā saistība ar kultūras jomu, un tamlīdzīgi aspekti. Lai atbildētu uz jautājumu par to, cik būtiska loma valsts simtgades pasākumu organizēšanā ir uzņēmējiem, tūrisma nozares un kultūras jomas pārstāvjiem, kā arī skaidrotu, kā pelnīt ar valsts simtgades pasākumiem, aicinu apmeklēt starptautisku diskusiju „Simtgade kā iespēja – Latvijas valsts simtgades pasākumi kā kultūras tūrisma produkts”, kas notiks 3. martā Biznesa augstskolā Turība. Diskusijā pie viena galda sēdīsies dažādu tūrisma nozares uzņēmumu un kultūras jomas pārstāvji, kuri kopīgi meklēs atbildes uz šiem jautājumiem. Tā būs arī lieliska iespēja dzirdēt ārvalstu viesu pieredzi simtgades pasākumu organizēšanā, sadarbojoties ar uzņēmējiem.
Tikai sadarbojoties visām nozarēm, spēsim radīt kvalitatīvus svētkus un parādīt labāko, ko esam guvuši šajos simts gados! Liksim idejas kopā, lai dāvinātu mūsu Latvijai skaistus un kvalitatīvus svētkus, kas sniegs ne tikai kultūras baudījumu, bet arī pienesumu tautsaimniecībā!
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.