Autors: Liaa.gov.lv
Avots: Liaa.gov.lv
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) organizētajā tirdzniecības misijā un starptautiskajā pārtikas izstādē “SIAL Canada”, kas norisinājās Toronto no 9. līdz 12.maijam, piedalījās 12 Latvijas pārtikas uzņēmumi.
Īpašu ievērību guva zīmola “MILZU!” produkts “Hemp Crunch”, kas iekļuva izstādes konkursa “SIAL Innovation 2023” desmit inovatīvāko produktu klāstā.
Reklāma
“Tikai divi no desmit izvēlētajiem uzņēmumiem bija no valstīm ārpus Kanādas, no kuriem viens bija “MILZU!”, tādēļ izstādes laikā uz mūsu stendu nāca interesenti, kuri bija dzirdējuši par “MILZU!” sasniegumu. Izstādes laikā notika arī Kanādā pazīstamu pavāru demonstrācijas, kurās tika izmantoti finālistu ražojumi. Kanādas konkursa “Top Chef” 2021.gada uzvarētāja Ērika Karbelnika (Erica Karbelnik) izstādes laikā pagatavoja puķu kāpostus, lietojot “MILZU!” “Hemp Cruch” drumstalas,” stāsta LIAA pārstāve Kanādā Ilze Lācgalve.
Tirdzniecības misijā piedalījās uzņēmuma “Lat Eko Food” zīmols “Rūdolfs”, “MILZU!”, “PLŪKT”, “Very Berry”, “TĀLAVA”, “Rāmkalni Nordeco”, “Pure Chocolate”, “Banga”, “Felici LLC” zīmols “Graci”, “Pērnes-L” zīmols “Long Chips”, “Baltic SeaBerry” un “ADNAMA” zīmols “Kūkas gardas”. Desmit no šiem zīmoliem bija pārstāvēti LIAA organizētajā Latvijas nacionālajā stendā izstādē “SIAL Canada”. Starptautiski nozīmīgajā pārtikas ražotāju, iepircēju un pārdevēju izstādē, kas sniedz iespēju iepazīstināt ar Latvijas produktiem ne tikai Kanādas, bet visas Ziemeļamerikas interesentus, mūsu valsts bija pārstāvēta pirmo reizi.
Latvijas stendu apmeklēja uzņēmumu “Wall-Mart”, “Longo’s”, “Heathy Planet”, un citu pazīstamu kompāniju pārstāvji. Izstādē ir iegūti vērtīgi kontakti un uzņēmumi uzsākuši sarunas ar vairākiem potenciāliem partneriem par sadarbību Kanādā. Šāda veida izstāde paver lielas iespējas Latvijas uzņēmējiem ienākt Kanādas tirgū un redzēt arvien plašāku produktu klāstu Kanādas veikalos.
“Tirdzniecības misijas ietvaros mums bija iespēja padziļināti iepazīt Kanādas dzērienu tirgu, aktualitātes patērētāju izvēlēs, kā arī nodibināt kontaktus ar importētājiem potenciālai sadarbībai. Lai gan Kanādas alkoholisko dzērienu tirgus ir regulēts, redzējām interesi par mūsu dzērieniem, tādēļ saskatām iespējas produkcijas eksportam,” stāsta uzņēmuma “TĀLAVA” eksporta un biznesa attīstības vadītāja Guna Rubene.
Pirms izstādes tika ieguldīts liels darbs Kanādas un Amerikas uzņēmēju uzrunāšanā un tika publicēta un izplatīta informācija medijos, kas palīdzēja piesaistīt interesi izstādes laikā. LIAA sāka gatavoties izstādei vairāk nekā pusgadu iepriekš, un, pateicoties tam, Latvijas nacionālais stends atradās vienā no vislabākajām vietām izstādē. Stends izcēlās ar klasisku un efektīvu dizainu, kā arī Latvijas ražotāju dizaini un iepakojumi piesaistīja uzmanību ar mūsdienīgumu un inovācijām.
“Šogad izstāde “SIAL Canada” Toronto kontaktu ziņā izskatījās īpaši daudzsološa. Lielu lomu spēlēja LIAA pārstāvji gan no Latvijas, gan Kanādas, kuri izstādes laikā spēja saorganizēt tiešās tikšanās ar Kanādas vairumtirgotājiem, kuri strādā ar mūsu kategorijas produktiem un izrādīja interesi tieši par mūsu produktiem. Tas palīdzēja uzreiz satikt īstos kontaktus un sākt sadarbības pārrunas. Tālāko rādīs laiks. Tāpat bija patīkami dzirdēt īpaši pozitīvas atsauksmes no visiem, kas pagaršoja mūsu šokolādes trifeles – tas norāda, ka “Pure Chocolate” ir labs potenciāls Kanādas tirgū,” saka uzņēmuma “Pure Chocolate” Eksporta pārdošanas direktors un valdes loceklis Rihards Zvērs.
Uzņēmuma “Very Berry” mārketinga un eksporta projektu vadītāja Ilze Sauškina: “”SIAL Canada” piedalījāmies pirmo reizi un ļoti priecājamies par šo iespēju. Pašā izstādē, kā arī tirdzniecības misijā ieguvām daudz jaunu kontaktu un jau šobrīd strādājam, lai šos kontaktus pārvērstu jaunos biznesa darījumos. Liels prieks, ka mūsu produkti Kanādā tika saprasti un no izstādes apmeklētājiem dzirdējām tikai labas atsauksmes par produkta garšu, funkcionalitāti un arī dizainu”.
Lai iepazīstinātu ar Latvijas ražotājiem un viņu produktiem Toronto latviešu sabiedrību, 10. maijā tika organizēts tīklošanās pasākums Toronto Latviešu Centrā. Latvijas uzņēmumiem bija interesanti dzirdēt uzņēmuma "Baltique Agency” vadītājas un LNAK vice-priekšsēdētājas Ingrīdas Zemītes stāstu par Kanādas vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības biznesa vidi. Latvijas uzņēmēji apmeklēja arī Latvijas “vienradža” uzņēmumu “Printful Canada” apskatīja tā ražotni un iepazinās ar uzņēmuma darbību Kanādā. Tika apmeklēti arī vairāki veikali, lai iepazītos ar Kanādā pieejamo produktu klāstu un arī Latvijas ražotāju produktiem.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.