Autors: Justīne Veinberga
Avots: BalticTravelnews.com
No 2012. gada 12. septembra Travelnews.lv veido rakstu sēriju ar ieskatu tūrisma nozares populārākajās profesijās. Katru nedēļu pievērsīsimies vienai profesijai. Kā pirmie šai sērijā ir viesmīļi, kuru ikdiena ir gana interesanta un neliek garlaikoties, tomēr pieskaitāma arī pie gana smagu amatu kategorijām. Savu viedokli portālam izteica arī restorāna Cotton direktore Inese Zača.
Travelnews.lv: Kādas ir nozīmīgākās un neatņemamas rakstura īpašības un prasmes, bez kurām viesmīlis nav iedomājams?
Reklāma
Inese Zača: Viesmīlim ir jābūt atraktīvam, kreatīvam un ļoti komunikablam, ar lieliskām psihologa spējām, noturību stresa situācijās un ar lielu vēlmi visu laiku pilnveidoties un attīstīties.
Ja vēlas pamēģināt šo amatu, šiem cilvēkiem būtu jāsaprot, ka šis ir gan fiziski , gan morāli smags darbs, ka visu laiku būs jāmācās un jāpievērš uzmanība dažādām niansēm, kurām ikdienā iespējams vispār nepievēršam vērību.
Travelnews.lv: Jūsuprāt, viesmīļa vecumam un dzimumam ir nozīme?
Inese Zača: Globāli apskatot šo jautājumu, dzimumam varētu būt nozīme tajā, ka sievietes prot ātrāk pielāgoties, bet vīriešiem pielāgošanās un jauna vide pēc būtības ir sarežģītāka.
Vecumam, jā, noteikti ir nozīme. Gribas ticēt, ka, jo vecāks cilvēks, jo saprātīgāks un nopietnāks tas ir, jo, piemēram, ja paskatāmies ārpus Latvijas robežām, tālāk uz rietumiem, tad tur labs viesmīlis ir vecumā no 35 gadiem un uz augšu.
Travelnews.lv: Viesmīļa darba ikdienas plusi un mīnusi...
Inese Zača: Plusi noteikti ietver elastīgo grafiku, iespēju labi nopelnīt.
Mīnusi - fiziski nogurdina un veselību nesaudzē, jo visu laiku tiek noslogotas kājas – locītavas, vēnas, kas vecumdienās varētu pārvērsties diezgan lielā problēmā.
Travelnews.lv: Cik ilgs laiks vidēji paiet līdz viesmīlis kļūst par labu, profesionālu amata meistaru?
Inese Zača: Viss atkarīgs no paša vēlmes mācīties, bet minimālais laiks intensīvi strādājot ir divi gadi.
Travelnews.lv: Cik vidēji ilgi viesmīlis nostrādā Jūsu restorānā? Vai bieži nākas pieņemt darbā jaunus darbiniekus?
Inese Zača: Grūti spriest, nav šādas statistikas, jo esam samērā "jauns" restorāns un, lai iegūtu labākos un profesionālākos darbiniekus ar CV vien nepietiek. Ir jānāk mēģināt, pierādīt savi spēki un , ja cilvēks neatbilst mūsu konceptam un tempam, tad diemžēl ir jādod iespēja kādam citam. Ir viesmīļi, kuri strādā vairāk kā gadu, bet reizi pusgadā nākas pieņemt pāris jaunus darbiniekus.
Travelnews.lv: Ko kopumā varat teikt par šo sfēru, līmeni, kvalitāti un vispār vidi Latvijā?
Inese Zača: Latvijas restorāniem ir ļoti "jāaug". Ir tikai daži, kur serviss ir augstā līmenī, taču, ja salīdzina ar kādu augstas klases, teiksim, Francijas vai ASV restorānu, tad latviešiem vēl ļoti tāls ceļš ejams. Protams, tai pašā laikā latviešu publika ir ļoti izlutināta, jo piedāvājums ir plašs un prasības bieži vien ir pārspīlētas salīdzinot demokrātisko cenu līmeni restorānos.
Vairāk informācijas par restorānu Cotton interneta vietnē www.cottonrestaurant.lv
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.