Autors: Artis Spertāls
Avots: BalticTravelnews.com/Forbes.com
Lai arī īsti skaidri nav Katarai apkārtējo valstu iemesli, Saūda Arābija, Apvienotie Arābu Emirāti un Bahreina šobrīd ir apturējusi savas diplomātiskās attiecības ar Kataru, tostarp slēgušas savas gaisa telpas Kataras lidsabiedrību lidojumiem. Daži eksperti pat akcentē to, ka šīs trīs valstis un arī Ēģipte, Lībija un pat Maldīvas aviāciju padara par ko līdzīgu ierocim valstu konfliktā.
Izveidotās sankcijas un tam sekojošais liegums savās gaisa telpās ielidot civilajai aviosatiksmei šobrīd rada lielas problēmas Kataras lidsabiedrībām.
Reklāma
Visi paziņojumi pilotiem par to, ka ir izveidoti ierobežojumi gaisa satiksmē visām Katarā reģistrētajām lidmašīnām tika izplatīti nedēļas sākumā. Paziņojumi tika izplatīti koordinēti un tika informētas visas kompānijas.
"Visas reģionā esošās valstis ir izlēmušas padarīt Katarai dzīvi pēc iespējas grūtāku - tik grūtu cik vien var", pauda Marks Zī, aviosabiedrības "OpsGroup" konsultants.
Šobrīd, izņemot divus maršrutus pāri Bahreinai, visas Katarā reģistrētās lidmašīnas nedrīkst ieceļot nevienā šo valstu gaisa telpā. Paredzēts, ka vismaz 52 "Quatar Airways" lidojumi dienā tiks atcelti.
Paziņots, ka arī pasaules mēroga lidsabiedrības "Etihad" Un "Emirates" turpmāk nelidos uz Kataru.
Aviācijas eksperts Zī situāciju noraksturojis vienā vārdā "Dīvaina". "Tā nav kara situācija, šī ir konflikta situācija. Tiek demonstrēts, ka arī gaisa telpa var būt ievērojams ierocis un spēks", pauda Zī. Viņš arī velk paralēles ar Otro pasaules karu, kad Padomju Savienība bloķēja visu gaisa un ūdens pieeju Rietumberlīnei. Šajā gadījumā šāda rīcība tika veikta, lai bloķētu apgādi pilsētas daļai.
Eksperti min, ka šāds precedents - kad gaisa satiksme un valstu gaisa telpas tiek izmantotas ģeopolitiskās cīņās mūsdienās, ārpus kara stāvokļa, iepriekš vēl nav pieredzēts. Tāpat esot grūti paredzēt kā notikumi attīstīsies turpmāk.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.