Autors: Artis Spertāls
Avots: BalticTravelnews.com/cntraveler.com
Šajā rakstā, protams, nerunāsim par lidsabiedrībām, kur par ēdienu paredzēts maksāt - t.i., Ryanair, airBaltic, Wizzair utt, bet gan par lidsabiedrībām, kas piedāva pilna servisa pakalpojumu, tostarp ēdienu lidojuma laikā. Ierasts, ka katram pasažierim ir paredzeta sava porcija, kuru rezervējot lidojumu, arī var izvēlēties - vai vēlies īpašas diētas pārtiku (piemēram, "gluten-free"). Porciju izmēri, protams, ir domāti nevis lai pasažieris pārēstos (kas radītu lielas problēmas) vai apēstu tikai pusi - bet gan, lai remdinātu izsalkumu un arī visu apēstu.
Tomēr vai lidmašīnā, ja ar vienu porciju nepietiek, var prasīt papildporciju?
Reklāma
Jaunākās tendences ēdienu lidmašīnās ir padarījušas par kaut ko īpašu. Ja ēdiens lidmašīnās sākās ar sviestmaizēm un ābolu, tad šobrīd katrā lidmašīnā ēdiens tiek ienests jau iepriekš pagatavots - un to, vismaz biznesa klasē lidojošajiem, nereti gatavo šefpavāri. Līdz ar to lidmašīnā pieejams, piemēram, Atlantijas okeāna krabis ar kokosriekstu mērci, Marokas vistas tažīne ar puķkāpostu un kuskusu - un citādi augstas klases ēdieni.
Bet arī pamata klases lidojumus, lidojot, piemēram, ar "Turkish Airlines" vai "Finnair" - vismaz tālākās distancēs, ir paredzēta ēdināšana.
Un jautājums paliek aktuāls - vai ir iespējams prasīt papildporciju?
Kā vēstī aviokompāniju pārstāvji, tad katram lidojumam tiek paredzēts konkrēts skaits porciju. Ja šīs porcijas paliek pāri, tad lidmašīnas apkalpe tās droši var izdalīt tiem pasažieriem, kas prasa otru porciju - tas tikai ir pašam jākomunicē un jāpalūdz. Šādi jautājumi netiek uzdoti bieži, jo pārsvarā ar porciju pietiek, lai remdinātu izsalkumu - un, cilvēkiem, protams, ieslēdzas kautrīgums.
Tā kā vairums lidsabiedrību rēķinās ar to, ka cilvēki var izvēlēties starp diva veida ēdieniem (parasti gaļa vai veģetāra tipa ēdiens), tad teju vienmēr porciju skaits būs lielākā daudzumā nekā pasažieru skaits. Līdz ar to - teju vienmēr būs ēdiens, kas paliks pāri - un ko varēs palūgt kā "ekstra".
Kā vēstī kāds amerikānis, kas gana bieži izmanto lidojumus, lai arī paēstu (nevis ēstu lidostā), vēl nekad viņš nav sastapies ar "nē". Esot tikai laipni un draudzīgi jāpalūdz.
Protams, cilvēkiem, kam ir lielāka apetīte, gan ieteicams jau iepriekš pasūtīt kaut ko lidmašīnā pra maksu - to piedāvā teju visas lidsabiedrības.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.