Autors: Gita Deniškāne
Avots: SKYCOP
Šobrīd aviopasažieru tiesības aizsargā Eiropas likumdošana, taču pēdējā laikā regula nr. 261/2004 ir ievērojami zaudējusi savu ietekmi uz aviācijas nozari un ik gadu 1,5 miljoni ceļotāju Eiropā cieš no tā dēvētiem “ārkārtas apstākļiem”. Lai mainītu esošo kārtību par labu aviopasažieriem, lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums Skycop ir sācis parakstu vākšanu un aicina ikvienu, kas kādreiz ir cietis no lidojuma kavēšanās vai atcelšanas streiku dēļ, nobalsot par jautājuma tālāk virzīšanu Eiropas Komisijai.
Eiropas Savienības likumdošana paredz, ka pasažieriem pienākas kompensācija no 250 līdz 600 EUR atkarībā no lidojuma attāluma gadījumos, ja to lidojums kavējas ilgāk par trim stundām, ir atcelts bez 14 dienu iepriekšējas paziņošanas vai gadījumos, ja pasažieris netiek ielaists lidmašīnā sakarā ar aviobiļešu virspārdošanu. Savukārt, ja lidojuma traucējumi radīti sakarā ar ārkārtas apstākļiem – aviopasažieriem kompensāciju par lidojumu pieprasīt nav iespējams.
Reklāma
Šobrīd aviokompāniju darbinieku streiki, ieskaitot pilotu, stjuartu un arodbiedrību streikus, tiek uzskatīti par “ārkārtas apstākļiem” (ārpus aviokompānijas atbildības un kontroles), kā rezultātā pasažieri nevar pieprasīt aviokompānijām izmaksāt kompensāciju, ko nosaka ES regula nr. 261/2004. Tā tas joprojām notiek, neraugoties uz to, ka streiki ir iepriekš plānoti un par tiem pat mēdz būt iepriekšējas vienošanās ar aviokompānijām.
“Pārsteidzošākais šajā situācijā ir potenciālais kompensāciju apjoms, kas visiem šiem cilvēkiem būtu jāsaņem, ja likums atbalstītu pasažieru intereses. Mēs esam aprēķinājuši, ka pēdējo sešu gadu laikā, ES streiki ir bijuši par iemeslu kavējumiem 24 miljonu minūšu apmērā. Naudas izteiksmē tas būtu seši miljardi eiro neizmaksātu kompensāciju,” informē Skycop izpilddirektors Marjus Stonkus, “Mēs uzskatām, ka ir pienācis laiks rīkoties un darīt visu iespējamo, lai padarītu likumu ceļotājiem draudzīgāku, nevis turpinātu atbrīvot aviokompānijas no atbildības. Esam spēruši pirmo soli un izveidojuši petīciju, kas ir pieejama pasaulē plaši izmantotajā platformā Avaaz un to var parakstīt ikviens, kurš atbalsta ieceri uzlabot aviopasažieru tiesības,” stāsta M. Stonkus.
Balstoties uz Skycop pieejamo statistiku, laika posmā no 2010. līdz 2015. gadam Eiropā ir notikuši 95 streiki, ietekmējot lidojumus 176 dienas. Šo starpgadījumu rezultātā ir bijuši ietekmēti ap 1,5 miljons pasažieru – aizkavējušies, pārcelti un atcelti to lidojumi. Vadošās valstis pēc streiku biežuma ir Francija un Grieķija.
Tiklīdz tiks iegūts vismaz 100 tūkstoši parakstu, petīcija tiks nogādāta ES likumdevējiem, kam nāksies pārskatīt ES regulu nr. 261/2004. Petīcija parakstīšanai ir pieejama šeit: http://bit.ly/2DqYPBB
Par „Skycop”:
Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums “Skycop” – uzņēmums, kas visā pasaulē cīnās par pasažieru tiesībām ar aviolīnijām, kas izvairās no kompensāciju izmaksāšanas par kavētiem vai atceltiem lidojumiem. Uzņēmums piedāvā ceļotājiem, kas vīlušies aviolīnijās, viegli atgūt naudu par kavētu, atceltu vai pārpildītu lidojumu, izmantojot starptautisko platformu www.skycop.com. " Skycop" profesionāļi ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi aviācijā, tiesā un parādu pārvaldībā ir gatavi palīdzēt pasažieriem cīņā par savām tiesībām, atgūstot maksimālu kompensāciju par ciestajām neērtībām. “Skycop” pārvalda kompensāciju portfeli vairāk nekā trīs miljonu eiro vērtībā.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.