Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: Gadling.com/BalticTravelnews.com
Tie ļaudis, kas bieži ceļo lidmašīnā, parasti nepievērš sevišķu uzmanību stjuartu pasniegtajām drošības instruktāžām un to laikā gatavi pat nosnausties.
Taču vai kaut reizi jums ir nācies pabrīnīties, kādēļ, piemēram, lidmašīnas salona dehermetizācijas laikā ir tik būtiski uzlikt skābekļa masku sev, pirms palīdzēt pārējiem pasažieriem? Džordžs Hobika no AirfareWatchDog.com ar lidsabiedrības British Airways pārstāvju palīdzību sniedz atbildes uz dažiem jautājumiem par drošības procedūrām, kas lidmašīnu pasažieriem var šķist itin savādas.
Reklāma
Skābekļa maska – vispirms pašam, tad pārējiem
Lidojuma drošības instruktāžās parasti netiek pamatots, kādēļ avārijas situācijā ir svarīgi vispirms uzlikt skābekļa masku sev, bet tikai pēc tam – palīdzēt pārējiem pasažieriem. Kā izrādās, straujas salona dehermetizācijas laikā pasažieriem būtu vien aptuveni 15–20 sekunžu laika, pirms no lidaparāta (un no cilvēku plaušām) tiktu "izsūkts" viss skābeklis. Pēc 30 līdz 45 sekundēm pasažieri bez papildus skābekļa, visticamāk, zaudētu samaņu, tādēļ nepieciešams rīkoties maksimāli ātri un sagādāt masku sev, bet pēc tam – droši palīdzēt pārējiem, kam tas nav izdevies.
Apgaismojuma aptumšošana nosēšanās laikā
Apgaismojuma aptumšošanas procedūra pirms pacelšanās, kā arī nosēšanās laikā tiek veikta, lai pasažieri un apkalpes locekļu varētu piemērot redzi tumšākai videi. Tādējādi avārijas gadījumā būtu vieglāk orientēties dūmu pārpildītā lidmašīnas salonā vai uz neapgaismota skrejceļa.
Apaviem jābūt kājās
Atsevišķu lidsabiedrību drošības instruktāžās pasažieri tiek lūgti nenovilkt apavus nosēšanās laikā. Reizēm seko piebilde, ka tas neattiecas uz augstpapēžu apaviem. Kādam nolūkam kalpo šī procedūra? Jo skrejceļa segums, uz kura nokļūsiet pa avārijas trapu nesekmīgas piezemēšanās gadījumā, var būt degoši karsts, bet augstpapēžu kurpes var sabojāt pašu piepūšamo trapu.
Pareiza avārijas pozīcija
Drošības instruktāžas materiāli, kuri mēdz būt ievietoti lidmašīnas sēdvietu aizmugurējās kabatās, parasti satur detalizētu informāciju par tā dēvēto avārijas pozīciju, kurā jāiekārtojas ārkārtas nosēšanās gadījumā. Pievēršot uzmanību tur attēlotajiem shematiskajiem zīmējumiem, redzams, ka tiek ieteikts vienu roku (ieteicams to, ar kuru jūs rakstāt) turēt virs otras. Šādi rīkojoties, triecienu gadījumā pasargāsiet spēcīgāko roku, kura noteikti būs nepieciešama, lai atsprādzētu drošības jostu un izkļūtu no lidmašīnas.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.