Ko darīt, kad bagāža lidostā nav nonākusi līdz savam īpašniekam?

Regulārie ceļotāji un tie, kas bieži izmanto aviācijas pakalpojumus, dažkārt saskaras ar nepatīkamu pārsteigumu. Proti, galamērķī nav nonākusi pasažiera bagāža vai arī tā ir bojāta. Šādas situācijas rada papildus rūpes atrast pazaudēto, izjūk iecerētie plāni un bieži vien rodas arī materiālie zaudējumi. Travelnews.lv sazinājās ar avio industrijas pārstāvjiem, lai noskaidrotu, kā būtu jārīkojas ceļotājiem gadījumos, kad bagāža nav "atlidojusi" kopā ar tās īpašnieku vai arī ir bojāta.

Lidsabiedrības UTair menedžeris Roberts Zabello stāsta, ka šādās situācijās vispirms būtu jāgriežas speciālā birojā, kas atrodas lidostas ielidošanas zālē. Tur lidostas personāls izskata un izvērtē konkrēto situāciju un attiecīgi lemj par tālāko situācijas risināšanu. "Uz pazudušās bagāžas biroju būtu jādodas ne tikai tad, kad bagāža ir nozaudēta, bet arī reizēs, kad ir konstatēti kādi bojājumi koferiem vai čemodāniem," skaidro lidsabiedrības UTair menedžeris Roberts Zabello. Katrai aviokompānijai ir savas specifiskas nianses, kā rīkoties nozaudētas vai bojātas bagāžas gadījumos. Taču visi gadījumi tiek izskatīti individuāli. Parasti pirmais solis, kas jādara šādās situācijās, ir iesnieguma rakstīšana par nozaudētās vai bojātās bagāžas konstatēšanu. "Šādi gadījumi nenotiek bieži. Vairāk tie ir vērojami vasaras periodā, kad ceļotāju skaits palielinās, līdz ar to palielinās lidostu noslogojums," teic Roberts Zabello. Radušos situāciju parasti atrisina 24 stundu laikā pēc iesnieguma uzrakstīšanas. Viens no variantiem ir  - bagāžu nogādā ar tās pašas aviokompānijas nākamo avioreisu vai arī atsūta to, izmantojot citas aviokompānijas pakalpojumus. Tas ir atkarīgs no konkrētās aviokompānijas politikas. Gadījumos, kad pēc lidojuma tiek konstatēti būtiski čemodāna vai kofera bojājumi, tos izskata lidostas birojā. Viss atkarīgs no bojātās bagāžas apmēra. Papildus tam, tiek ņemts vērā arī fakts, vai čemodāns ir mazlietots vai pilnīgi jauns. UTair menedžeris Roberts Zabello pauž, ka šobrīd lielākoties bagāžas transportēšana ir maksimāli automatizēta. Lai samazinātu nozaudēto un bojāto bagāžas gadījumu skaitu, Roberts Zabello iesaka novērst mehāniskos bojājumus, kas rodas bagāžas transportēšanas procesā.

Aviareps Airline Management pārdošanas un mārketinga vadītāja Agnese Frišenbrūdere pauž, ka nonākot šādā situācija, pirmais solis būtu došanās uz pazudušās bagāžas biroju, kas atrodas katras lidostas ielidošanas zālē. Tur būtu jāpiesaka pats fakts, ka bagāža līdz tās īpašniekam nav nokļuvusi un jānoformē attiecīgie dokumenti. Ja bagāža ir saņemta, taču ir konstatēti kādi bojājumi, arī šādās situācijas būtu jāvēršas pazudušās bagāžas birojā. Kad ir iesniegti dokumenti, sākās tūlītēja bagāžas meklēšana. Visi bagāžas dati (čemodāna numurs, vizuālais izskats u.c.) tiek ievadīti globālajā sistēmā, kas atvieglo meklēšanas procesu. "Parasti atbildību šādās situācijas uzņemas lidsabiedrība," piebilst Aviareps Airline Management pārdošanas un mārketinga vadītāja Agnese Frišenbrūdere. Ir ļoti reti gadījumi, kad bagāžu neatrod. Tādās reizēs aviokompānija klientam izmaksā kompensāciju. Tās apmērs ir atšķirīgs un atkarīgs no konkrētās aviokompānijas politikas.

Lidsabiedrības Finnair klientu menedžere Jeļena Barisone stāsta, ka katrā lidostā esot tā saucamais lost & found departaments. "Pēc lidojuma obligāti būtu jāsaglabā bagāžas numurs, lai nozaudēšanas gadījumā būtu iespējams atrast bagāžu pēc tās numura," pauž Jeļena Barisone. Visas reģistrētās bagāžas somas ir aviokompānijas atbildība, līdz ar to aviokompānijai jārūpējas, lai bagāža nonāktu līdz tās adresātam. "Nozaudētās bagāžas meklēšanas process iekļauj vairākas instances," teic lidsabiedrības Finnair klientu menedžere Jeļena Barisone. Šobrīd tehnoloģijas ir krietni vien attīstījušās un atvieglo ceļa somu atrašanās vietas noteikšanu.

KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Ziemassvētku koncerts Skaistkalnes baznīcā Bauskas TIC
Uz Ziemassvētku noskaņu koncertu Skaistkalnes katoļu baznīcā aicina dziedātāja Aleksandra ŠPICBERGA! | Skatīt vairāk
Latvija
Ekskluzīvs piedāvājums Via Vitalité  Via Vitalité
Rezervē jebkuru no Via Vitalité programmām šajos svētku mēnešos un katru 5. dienu saņem dāvanā bez maksas! *atlaides nesummējas. Tel: +371 20 | Skatīt vairāk
no 145 EUR
Ziemassvētki brīnumskapī "Vēderiņš burkšķ" Tukuma TIC
Ziemassvētku laikā, pie klausītājiem ar koncertprogrammu «Vēderiņš burkšķ» atkal dosies populārais «Brīnumskapis»! | Skatīt vairāk
Alūksnes pilsētas Ziemassvētku tirdziņš Alūksnes TIC
Ziemassvētku tirdziņš Alūksnē ik gadu pulcē daudz alūksniešu, pilsētas viesu, lai satiktos, baudītu Ziemassvētku noskaņu mūziku, iegādātu | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2024 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2024 1st-studio.com

 
Total Timed::3.11529303sec.