Autors: Sintija Masjuka
Avots: Baltictravelnews.com
Regulārie ceļotāji un tie, kas bieži izmanto aviācijas pakalpojumus, dažkārt saskaras ar nepatīkamu pārsteigumu. Proti, galamērķī nav nonākusi pasažiera bagāža vai arī tā ir bojāta. Šādas situācijas rada papildus rūpes atrast pazaudēto, izjūk iecerētie plāni un bieži vien rodas arī materiālie zaudējumi. Travelnews.lv sazinājās ar avio industrijas pārstāvjiem, lai noskaidrotu, kā būtu jārīkojas ceļotājiem gadījumos, kad bagāža nav "atlidojusi" kopā ar tās īpašnieku vai arī ir bojāta.
Lidsabiedrības UTair menedžeris Roberts Zabello stāsta, ka šādās situācijās vispirms būtu jāgriežas speciālā birojā, kas atrodas lidostas ielidošanas zālē. Tur lidostas personāls izskata un izvērtē konkrēto situāciju un attiecīgi lemj par tālāko situācijas risināšanu. "Uz pazudušās bagāžas biroju būtu jādodas ne tikai tad, kad bagāža ir nozaudēta, bet arī reizēs, kad ir konstatēti kādi bojājumi koferiem vai čemodāniem," skaidro lidsabiedrības UTair menedžeris Roberts Zabello. Katrai aviokompānijai ir savas specifiskas nianses, kā rīkoties nozaudētas vai bojātas bagāžas gadījumos. Taču visi gadījumi tiek izskatīti individuāli. Parasti pirmais solis, kas jādara šādās situācijās, ir iesnieguma rakstīšana par nozaudētās vai bojātās bagāžas konstatēšanu. "Šādi gadījumi nenotiek bieži. Vairāk tie ir vērojami vasaras periodā, kad ceļotāju skaits palielinās, līdz ar to palielinās lidostu noslogojums," teic Roberts Zabello. Radušos situāciju parasti atrisina 24 stundu laikā pēc iesnieguma uzrakstīšanas. Viens no variantiem ir - bagāžu nogādā ar tās pašas aviokompānijas nākamo avioreisu vai arī atsūta to, izmantojot citas aviokompānijas pakalpojumus. Tas ir atkarīgs no konkrētās aviokompānijas politikas. Gadījumos, kad pēc lidojuma tiek konstatēti būtiski čemodāna vai kofera bojājumi, tos izskata lidostas birojā. Viss atkarīgs no bojātās bagāžas apmēra. Papildus tam, tiek ņemts vērā arī fakts, vai čemodāns ir mazlietots vai pilnīgi jauns. UTair menedžeris Roberts Zabello pauž, ka šobrīd lielākoties bagāžas transportēšana ir maksimāli automatizēta. Lai samazinātu nozaudēto un bojāto bagāžas gadījumu skaitu, Roberts Zabello iesaka novērst mehāniskos bojājumus, kas rodas bagāžas transportēšanas procesā.
Reklāma
Aviareps Airline Management pārdošanas un mārketinga vadītāja Agnese Frišenbrūdere pauž, ka nonākot šādā situācija, pirmais solis būtu došanās uz pazudušās bagāžas biroju, kas atrodas katras lidostas ielidošanas zālē. Tur būtu jāpiesaka pats fakts, ka bagāža līdz tās īpašniekam nav nokļuvusi un jānoformē attiecīgie dokumenti. Ja bagāža ir saņemta, taču ir konstatēti kādi bojājumi, arī šādās situācijas būtu jāvēršas pazudušās bagāžas birojā. Kad ir iesniegti dokumenti, sākās tūlītēja bagāžas meklēšana. Visi bagāžas dati (čemodāna numurs, vizuālais izskats u.c.) tiek ievadīti globālajā sistēmā, kas atvieglo meklēšanas procesu. "Parasti atbildību šādās situācijas uzņemas lidsabiedrība," piebilst Aviareps Airline Management pārdošanas un mārketinga vadītāja Agnese Frišenbrūdere. Ir ļoti reti gadījumi, kad bagāžu neatrod. Tādās reizēs aviokompānija klientam izmaksā kompensāciju. Tās apmērs ir atšķirīgs un atkarīgs no konkrētās aviokompānijas politikas.
Lidsabiedrības Finnair klientu menedžere Jeļena Barisone stāsta, ka katrā lidostā esot tā saucamais lost & found departaments. "Pēc lidojuma obligāti būtu jāsaglabā bagāžas numurs, lai nozaudēšanas gadījumā būtu iespējams atrast bagāžu pēc tās numura," pauž Jeļena Barisone. Visas reģistrētās bagāžas somas ir aviokompānijas atbildība, līdz ar to aviokompānijai jārūpējas, lai bagāža nonāktu līdz tās adresātam. "Nozaudētās bagāžas meklēšanas process iekļauj vairākas instances," teic lidsabiedrības Finnair klientu menedžere Jeļena Barisone. Šobrīd tehnoloģijas ir krietni vien attīstījušās un atvieglo ceļa somu atrašanās vietas noteikšanu.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.