Pie restorāna «Entresol» durvīm notiek kārtējie Rīgas centra ielu remontdarbi, apmeklētāji
uzmanīgi laipo pāri uzlauztajam asfaltam, bet restorāna viens no īpašniekiem un
šefpavārs Raimonds Zommers, sev raksturīgajā mierā, nosaka: "Kur vēl labāk, ja
par velti nomaina lieveni!" Tieši ar savu pārliecību un gadu gaitā uzkrāto
pieredzi viņam izdevies izveidot un jau šogad nosvinēt restorāna "Entresol"
pirmo jubileju, kā arī paralēli turēt roku uz pulsa restorāna "Ozo"
virtuvē.
Reklāma
BalticTravelnews.com: Kādas ir pašreizējās tendences restorānu
virtuvēs, kādas gaidāmas nākotnē?
Raimonds Zommers:
Lai cik dīvaini nebūtu, arī augstās klases restorāni, šefpavāri – zvaigznes sāk
rēķināt, aizvien vairāk ņemt vērā ekonomisko pamatu. Nav plašās ēdienkartes,
nav jāuztur tik liels pārtikas produktu grozs, līdz ar to nav jāizmet
pārpalikumi. Arī Skandināvijas restorānos vērojama tendence, ka to
pavāri vairs pilnībā neizmanto A klases produktus, vairs ēdienkartēs netiek
likts pats lielākais, pats labākais. Protams, vienmēr pasaulē pastāvēs
izņēmumi, kā Latvijā "Vincents", bet tie nespēlē procentuāli lielu daļu kopējā
tirgū. Mēs varam lepoties, ka Latvijas restorānos vēl aizvien daudz patērējam uz
vietas audzētos produktus – tie nereti ir klasi augstāk, kā ievestie, un, ja
restorāna šefpavārs "ir ar galvu", tad mācēs tos atrast vietējā tirgū. Man ir
gods pārstāvēt "Skills Latvia" komandu, kur arī par šo tēmu daudz diskutē un
cīnās. Oktobrī mums atkal būs kopīgs pasākums Abu Dabī, pirms kura daudz
gatavojamies, jo ir stingras vadlīnijas par izmantojamo ēdiena apjomu, lai
pārtika netiku izmesta, netiktu iztērēti lieki līdzekļi aviopārvadājumiem,
ietaupot degvielu utt.
BalticTravelnews.com: Lūdzu, paskaidrojiet Travelnews.lv
lasītājiem, ko nozīmē "A klases produkti", ko plaša un maza ēdienkarte?!
Raimonds Zommers:
Mazā ēdienkartē varētu būt četru veidu salāti, trīs līdz četru veidu
pamatēdieni, uzkodas, kāds deserts. Skandināvijā bieži tiek padomāts par
papildu ēdieniem veģetāriešiem, vegāniem, pārējā Eiropa ar to "slimo" mazāk,
Latvijā pavisam reti kāds paprasa šāda veida ēdienus. Cits jautājums, ja
patiešām cilvēkiem ir alerģija pret kādu no produktiem.
A klases produkts nozīmē, ka tas ir ļoti svaigs un labas
kvalitātes. Piemēram, trifeles savu svaigumu, aromātu saglabā līdz 20 dienām,
pēc tam jau vairs neko labu nevar pagatavot. Sparģelis, kas audzēts bioloģiski,
atvests uz restorānu tūlīt pēc nogriešanas, būs A klases produkts. Savukārt, ja
audzis lielā laukā, tradicionāli miglots utt., tas vairs nebūs tik augstas
klases produkts. Ar savu pieredzi pat lielveikalos varu uzreiz atšķirt, kurā
klasē kuri produkti būtu ievietojami.
BalticTravelnews.com: Klients ir apmierināts ar šādu šauru
ēdienkarti?
Raimonds Zommers:
Ja visi restorāni tā veido savas ēdienkartes, cilvēki pierod un saprot. Viņi
jau arī ir ieinteresēti baudīt labas kvalitātes produktus, lai arī ēdienkartē
ir mazāka izvēle. Lielajās ēdienkartēs ēdienos bieži vien izmanto saldētos
produktus utml.
BalticTravelnews.com: Cik bieži būtu jāmaina ēdienkarte? Vai tas
būtu vispār jādara?
Raimonds Zommers:
Manuprāt, ēdienkarte noteikti būtu jāmaina vismaz četras reizes gadā, attiecīgi
mainoties sezonām. Tas man šķiet pilnībā pašsaprotami – ir jāizmanto katras
sezonas sniegtās priekšrocības, jo ziemā dabūt tomātu ar īsto tomātu garšu ir
neiespējami. Jāatzīmē, ka sezonas produkti arī izmaksā mazāk.
Par to, vai ēdienkartes vispār būtu jāmaina, esmu runājis ar
kolēģi Lauri Aleksejevu, kurš atbild šādās reizēs: "Pasaki, kas man ir jāņem
ārā?" Klientiem nav atbilžu... Ikdienā mājās cilvēkam pārtikas grozā ir tomāti,
gurķi, kefīrs, piens, maize utt., pie kā viņš ir pieradis. Tieši tāpat
restorāna pastāvīgie klienti pierod pie ēdiena un katru reizi izvēlas vienu un
to pašu. Protams, ir izņēmumi, kuri staigā pa restorāniem, meklē īpašas garšas.
Taču, ja ikdienā cilvēks nāk paēst, viņš ļoti neeksperimentē.
BalticTravelnews.com: Travelnews.lv redakcija daudz viesojas
restorānos, un bieži vien viesmīlim jautājam, lai piedāvā kaut ko pēc savas
pieredzes, jo paši varbūt pasūtītu atkal kaut ko ierastu. Tā ir iespēja
nogaršot kaut ko jaunu, kas ir pieejams varbūt tieši šajā restorānā. Kā Jūs
skatāties uz viesmīļa lomu restorānā?
Raimonds Zommers:
Viesmīlība restorānā ir ļoti svarīga, būtībā viņš turpina restorāna iesākto
pārdošanas stāstu, jo visam apakšā jau ir mārketings – restorāna tēls, ar ko
tas vēlas piesaistīt sev klientus. Ne reizi vien redzams, ka cilvēks pa dienu
ir pastrādājis, vakarā vēlas atpūsties un ļaujas sevi apkalpot,
pārsteigt ar kādu šedevru, vizuālo baudījumu, jo tam, ka būs garšīgi, viņš jau
iepriekš ir noskaņojies. Atliek pateikt, ko varbūt nevēlas, piemēram, vārītus
burkānus. Tāpat jāpasaka, ja pret kādu produktu ir alerģija. Pēc tā jau var
pagatavot klientam tādas vakariņas, lai viņš būtu apmierināts. Svarīgi arī, lai
viesmīlis justu, kad ar savu klātbūtni ir vajadzīgs un kad labāk atturēties un
pienākt pie galdiņa tikai nepieciešamības brīžos. Reizēm tikšanās iemesls
klientiem ir svarīgāks par ēdienu, to nevar traucēt.
BalticTravelnews.com: Vai līdz ar Mārtiņa Rītiņa aiziešanu no
restorāna "Vincents" Latvijas restorānu vidē ir izjaukta hierarhija?
Raimonds Zommers:
Jā, ļoti daudz kas pašreiz ir sakustējies. Taču nav teikts, ka Mārtiņš Rītiņš
neatsāks darbu jaunā restorānā. Šobrīd vēl viens spēcīgs šefpavārs – Māris Jansons pamet Rīgu. Situācija Rīgā
tiešām pamainās, kas paver plašākas iespējas palicējiem.
BalticTravelnews.com: Kā Jūs komentētu pašreizējo diskusiju starp
šefpavāru, uzņēmēju Ēriku Dreibantu un Valsts ieņēmumu dienestu (VID)?
Raimonds Zommers:
Esmu Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas valdē, Pavāru kluba prezidents
un, protams, sekoju līdzi šim procesam. Diezgan ilgi Dreibanta kungs man bija
arī priekšnieks, pazīstu viņu, un daudzos punktos viņam ir taisnība. Kopumā tas
ir signāls, ka kopumā mūsu valstī nav kaut kas kārtībā. Ja nebūs auglīgu
diskusiju un tikai turpināsies soda sankcijas, tad varbūt arī visi restorāni
izlemtu izmaiņu vārdā sadoties rokās un uz nedēļu slēgt savas durvis
apmeklētājiem. Skaidrs, ka VID dara savu darbu, bet kā? Ja salīdzinām vēl ar
vienu restorāniem nozīmīgu institūciju – Pārtikas un veterināro dienestu, tad
tā attieksme ir mainījusies. Viņi norāda uz neprecizitātēm, izraksta protokolu,
mēs nepieciešamo padarām, pēc tam atkal notiek apsekošana. Mums ir ļoti daudz
darba un viņi to respektē, tāpēc norunājam konkrētu laiku vizītei, lai arī mēs
varam veltīt visu uzmanību. Pieļauju, ka ar VID nākotnē varētu sastrādāties
līdzīgi. Noteikti var rast kompromisu!
Pie mūsu nodokļu politikas ēdinātājiem ir ļoti grūti
pastāvēt, ko neviens no augšas nav rēķinājis. Līdz ar to tiek meklētas
alternatīvas, kā saglabāt biznesu, par ko šobrīd notiek diskusija. Kā lai tik
daudz nomaksā nodokļos? Ja mēs par porciju uzliksim divas reizes augstāku cenu,
klienti nenāks, un mēs pie šīs tēmas neatgriezīsimies... Nekur Eiropā nav tā kā
pie mums, kāpēc neviens negrib paskatīties, kā tur tiek organizēts darbs šajā
jomā?! Piemēram, varētu nomaksāt noteiktu gada maksu valstij, kā tas ir citās
valstīs. Restorānam ir vajadzīgi 15 – 20 cilvēki, veikalam, lai pārdotu tonnu
ar naglām, ir vajadzīgs viens cilvēks. Nemaz nerunājot par to, ka veidojas
daudzas citas izmaksas. Jomas ir nesalīdzināmas! Citās valstīs sabiedriskajā
ēdināšanā nav pievienotās vērtības nodokļa, bet valsts priecājas par restorānu
sociālo lomu, jo tiek nodarbināti cilvēki, kuri nav augsti kvalificēti –
neveidojas bezdarbs.
BalticTravelnews.com: Vienubrīd Rīgā atvēra diezgan daudzus
restorānus, kur bija redzams, ka ēdināšana nav pamata bizness. Varbūt draugu
paēdināšana, sava sapņa piepildījums, iespējams, naudas atmazgāšana, bet ne
bizness.
Raimonds Zommers:
Restorānu vidē strādāju jau daudzus gadus, bet tiešām man būtu interesanti
uzzināt, kā šādas shēmas darbojas. Neesmu neko tādu dzīvē redzējis un nemācēšu
komentēt. Ja citi nevar izdzīvot, bet šāda tipa restorāni spēj, protams, ir
interesanti, kā tas ir iespējams?! Restorāni veras un turpinās atvērties.
Daudzi pavāri tagad atver savus restorānus, kurš var atļauties dārgāku, kurš
lētāku. Viņš negūst lielu peļņu, bet apmēram tādu algu, kādu saņēmis citur,
viņš nopelna, bet var darīt, ko vēlas, un gandarījums ir lielāks. Nav jau
noslēpums, ka bieži vien šefpavāri restorānā cīnās, ņemas, lai izstrādātu
ēdienkarti, kaut ko izdomātu jaunu, bet īpašnieks parēķina un pasaka, ka nevar
atļauties. Ja īpašnieks visu laiku pārmet, ka nav peļņa, no tā arī šefpavārs var
morāli nogurt.
BalticTravelnews.com: Būt par restorāna īpašnieku un šefpavāru ir
diezgan grūti.
Raimonds Zommers:
Tuvu neiespējamajam! Es vienmēr esmu apbrīnojis jau pieminēto Lauri Aleksejevu,
kurš spēj būt reizē Jūrmalas restorāna 36. Līnija seja, visu vadīt, iespēju
robežās gatavot. Viņš man ir kā sava veida mentors, kura darbu apbrīnoju.
BalticTravelnews.com: Jūs esat līdzīpašnieks restorānā
"Entresol", Rīgas centrā un restorānā "OZO", pie Ķīšezera? Pastāstiet, kā
veicas ar to darbību, kas ir Jūsu klients?
Raimonds Zommers:
Restorānam "Entresol" marta beigās apritēja gads, un esam atraduši savu vietu,
stabilitāti. Lielākais gandarījums, ka šo laiku esam noturējušies, atraduši
savus klientus, kuru vidū lielākā daļa ir vietējie. Man interesanti, ka nāk
daudz krievvalodīgo. Tūristu ir daudz mazāk, bet arī viņi nāk mērķtiecīgi, šī
nav tūristu pastaigu iela. Man vienmēr pašam patīk parunāties, ar
cilvēkiem, kāpēc viņi izvēlējās manu restorānu, tomēr viena konkrēta atbilde
pagaidām man nav.
Sākumā bija ļoti grūti, 100 problēmas, piegādātāji neticēja,
ka spēsim apmaksāt preci utt. Pirmo gadu nodzīvojām lielā psiholoģiskā un
fiziskā slodzē. Katru mēnesi pienāk algas diena, darbiniekiem jāsamaksā
vienalga kā gājis bizness. Prieks jau par padarīto vienalga ir katru dienu, kad
vakarā aizslēdzu restorānu. Cilvēki ir bijuši, ēduši, tas dod spēku rīt nākt
atkal!
BalticTravelnews.com: Kas palīdzēja nostiprināties?
Raimonds Zommers:
Nekad man savu padomu nav liegusi manas iepriekšējās darbavietas,
restorāna "Kaļķu vārti" vadītāja Sandra Sirmace. Man ir ļoti spēcīgs biznesa
partneris Eduards Bogdanovs, kurš ir bijis vairāku restorānu vadītājs. Viņš ir
ļoti spēcīgs rēķināšanā, naudas plūsmas veidošanā un citos biznesam stratēģiski
svarīgos jautājumos. Ja kādam restorānam nav šāda cilvēka, tad ir vēl grūtāk.
Ja neko neskaita, tad nekas nebūs. Tā izveidojies, ka es esmu vairāk uz vietas
"Entresol", viņš "Ozo", ja jāpalīdz ar ēdienkarti, es dodos turp un otrādi.
BalticTravelnews.com: Cikreiz pa šo laiku esat nomainījis
ēdienkarti?
Raimonds Zommers:
Pusotra gada laikā tagad ir jau devītā ēdienkarte. Pamazām saprotam, ko izvēlas
visvairāk, kas varbūt tik labi neiet pie sirds, protams, arī sezonalitātei sava
loma. Droši vien septembrī atkal pārskatīsim ēdienkarti, lai iekļautu rudens
ražu. Piemēram, nēģi ir tikai rudenī, es nevēlos visu gadu pasniegt saldētus
nēģus.
BalticTravelnews.com: Kāpēc vajadzētu apmeklēt golfa kluba
restorānu "OZO"?
Raimonds Zommers:
Tā ir Rīga, bet reizē ļoti plaša un zaļa vieta pie Ķīšezera. Visu gadu tur zaļo
golfa vajadzībām iekopts mauriņš, pat ziemā rodas priecīgas sajūtas, to visu
ieraugot. Liels bonuss, ka pie restorāna ir ļoti liela bezmaksas autostāvvieta.
Restorānā "OZO" vienmēr var sastapt labus cilvēkus, kuri spēlē golfu un domā
labas domas. Restorānā ir izveidots arī jauns, zaļajai brīvībai pielāgots
interjers, savs rotaļu stūrītis bērniem. Ēdiens ir daudz vienkāršāks un
saprotamāks – var doties labi paēst. Restorānā ir malkas krāsns, uz vietas
karstās oglēs cepam gaļu, zivis. Tur ir skaisti, bet nav dārgi!
BalticTravelnews.com: Vai ir ēdienam jūtama atšķirība, vai tas ir
gatavots uz dabīgās uguns vai, piemēram, gāzes, elektriskās plīts?
Raimonds Zommers:
Par šo esam diskutējuši arī starptautiskās tikšanās reizēs, bet viennozīmīgas
atbildes nav. Uguns dod enerģijas apmaiņu, noteikti sajūtas ir citādākas, ja
redz, ka ēdienu gatavo uz dzīvas uguns. Esmu pārliecināts, ja man ar aizsietām
acīm iedotu pagaršot ēdienus, kuri gatavoti uz malkas, gāzes plīts vai
indukcijas virsmas, es nevarētu noteikt kurš uz kuras plīts tapis.
BalticTravelnews.com: Kādi ir Jūsu plāni saistībā ar saviem
restorāniem, ko vēlētos vēl sasniegt?
Raimonds Zommers:
Esmu priecīgs, ka daļa kolektīva šajā laikā ir palikusi ar mums, veidojam
kodolu un ceru, ka tā būs arī nākotnē. Tas veido paļāvību, ka kopīgi sarausim,
ja būs vajadzīgs. Ja būsim kopā nopelnījuši – lai līst šampanietis! Šo kopības
sajūtu turpināšu veidot. Centīsimies, lai vakaros būtu pilns restorāns. Līdz ar
augusta beigām Rīgā atgriezīsies dzīvība. Ja nāk cilvēki, tad arī ir
gandarījuma sajūta, ka mūsu darbs kādam ir vajadzīgs.
BalticTravelnews.com: Kā cilvēkiem būt drošiem, ka viņi atnāks un
būs pieejams galdiņš. Kuri laiki un dienas ir visvairāk aizpildītas?
Raimonds Zommers:
Man ļoti patīk, ka cilvēki aizvien vairāk rezervē galdiņu iepriekš. Mans
uzstādījums uzreiz bija, ka rezervācijas sistēmai jādarbojas "Entresol"
mājaslapā internetā. Tā ļoti labi strādā! Cilvēks varbūt sēž birojā,
ieklikšķina – Andris, 2 cilvēki un nospiež – nosūtīt. Viss. Viņam ir garantija,
ka vakarā atnāks un būs galdiņš. Mums visklusākās ir sestdienas, bet pa nedēļas
vidu bieži brīvu vietu nav. Tādos datumos kā 14. februāris, 8. marts, Māmiņu
diena, valsts svētki, LIVE Rīga organizētajā "Restorānu nedēļā" viss ir
rezervēts jau ilgi iepriekš. Ja ir vairāku dienu brīvdienas, tad cilvēku tikpat
kā nav, jo tomēr katram ir pie kā Latvijā aizbraukt ciemos.
Esmu ļoti liels patriots LIVE Rīga organizētajai Restorānu
nedēļai, kas turpina iet tik uz augšu. Tā mudina cilvēkus doties ārpus mājām –
pašiem, kopā ar bērniem. Ja cilvēki tagad ņems līdzi bērnus, tad izveidosim
paaudzi, kura droši nāks uz restorānu, tajā jutīsies ērti.
BalticTravelnews.com: Vai mājās pats gatavojat ēst?
Raimonds Zommers:
Bieži vien pa dienu nav ne laika, ne vēlēšanās paēst. Pa nedēļu cenšos
izvairīties no zivju, gaļas ēšanas, vakarā mājās pagatavoju sev zaļos salātus,
sviestmaizes, un ir labi.
BalticTravelnews.com: Kā ceļojumos atrodat piemērotu
restorānu?
Raimonds Zommers:
Bieži vien uzticos Tripadvisor.com atstātajiem komentāriem. Katrā ziņā man
gribas pagaršot kaut ko jaunu. Gandrīz visi mani ceļojumi bijuši saistīti ar
konkursiem, darba darīšanām. Man ir paveicies tādējādi būt visdažādākajos
restorānos, redzēt to darbu tuvplānā. Sanāk reizē apvienot darbu un hobiju.
BalticTravelnews.com: Kā Jūs atpūšaties, kā atslēdzaties no
pavāra darba?
Raimonds Zommers:
Es makšķerēju kopš bērna kājas, kad ķēru karūsiņas, raudas. Kad es esmu uz
ūdens, spiningoju, tad visa diena ir mana, bez telefona. Es neesmu fanāts, bet
patīk. Lielākā līdaka jaunībā bijusi tik liela (red. – rāda ar atplestām abām
rokām), bet toreiz nebija svaru, tāpēc nezinu, cik svēra. Ir bijusi rīta cope, kurā
izvilku 28 līdakas. Kopā ar Latvijas bārmeņiem un pavāriem rīkojam arī pavasara
makšķerēšanas čempionātus. Cenšos aizbraukt pie vecākiem uz Kuldīgu, kur gan
arī mazliet sagrēkoju un pastrādāju pie datora. Tur ir klusums, var padomāt,
uzrakstīt ēdienkarti, tur man bieži atnāk mūza.
BalticTravelnews.com: Ko vēl tādu nebijušu pašam gribētos
paveikt?
Raimonds Zommers:
Darba ziņā man ambīcijas ir lielas, privātā grūti pateikt... Nē, maratonu
negribu skriet. Noskrēju Stipro skrējienu, pārsalu kā apšu lapa, iedragāju
tikai sev veselību aiz sava ego sev pierādīt, ka es to varu. Kāpēc? Nevienam
citam jau tas nav svarīgi. Ļoti gribēju aizbraukt uz Abu Dabī, ko tagad arī
ceru rudenī paveikt. Vēl man gribētos ļoti aizbraukt uz Jaunzēlandi,
Austrāliju. No virtuves un garšu baudījuma viedokļa raugoties, es gribētu
aizbraukt uz Vjetnamu. Ticu, ka viss piepildās!
BalticTravelnews.com: Kā tiekat galā ar stresu?
Raimonds Zommers:
Daudzi brīnās, ka esmu tik mierīgs, bet vienkārši cenšos visu neuztvert
saasināti. Mani reti kaut kas izsit no ritma. Saistībā ar "WorldSkills"
konkursu mums ir arī psiholoģiskās noturības treniņi, pie Jāņa Siliņa esmu
mācījies runas mākslu. Tas viss man palīdz. Jo cilvēks ir noturīgāks,
stabilāks, mierīgāks, jo vieglāk ir strādāt, veidot attiecības ar apkārtējiem. Daudz
ņemu praksē arī jauniešus, mācu, reizēm viņu jautājumi ir apbrīnojami! Bet, ja
šodien kaut ko nezinu, tad man rīt tas ir jāiemācās.
BalticTravelnews.com: Pastāstiet par savu iesaistīšanos Kuldīgas
restorānu nedēļas "Kuldīgas garša" norisē.
Raimonds Zommers:
Esmu diezgan noslogots. Cenšos visu darīt pamatīgi un labi, jo skaitliski vairāk
cilvēks apņemas, jo sliktāk sanāk. Tādēļ brīnos, kā kuldīdzniekiem izdevās mani
pierunāt iesaistīties vēl šajā projektā. Palīdzēju labprāt! Kuldīgas svētkos
vadīju arī meistarklasi, kur par demokrātisku samaksu varēja nogaršot dažādus
ēdienus, tā liekot saprast, cik daudz foršu produktu viņiem apkārt – zivis,
sēnes, strausu gaļa utt.
Redzams, ka cilvēki grib izbraukt ārpus pilsētas, tad
loģiski, ka gribas paēst un labi paēst. Ja sabiedrībā nav naudas, tad ēdinātāji
cieš pirmie. Gribētos ticēt, ka šobrīd situācija ir labāka. Pa nedēļas vidu jau
tajā pašā Kuldīgā situācija ir diezgan bēdīga, bet nedēļas nogalēs apmeklētāju
ir daudz vairāk. Ja Kuldīgai būs vīzija kā šo iesākto gastronomijas virzienu
noturīgi turpināt, ne tikai salipināt no māliem, tad šāda darbība varētu būt ar
nākotni.
Uzziņa
Raimonds Zommers pavāra profesiju apguvis Kandavas lauksaimniecības tehnikumā, vēlāk absolvējis Informācijas sistēmu menedžmenta augstskolu.
Restorānā "Entresol" apmeklētājus sagaida izsmalcināts interjers, neaizmirstama gaisotne, latviskas vērtības produktu izvēlē un jauni garšu atklājumi.
Papildu klasiskajai ēdienkartei restorāns piedāvā ko pavisam jaunu un Latvijā nebijušu - "knapas". Tās ir dažādas uzkodas, kas galvenokārt pagatavotas no mūsu pašu sezonāliem un svaigiem produktiem
Viena no restorāna "Entresol" specializācijām ir banketu rīkošana – gan restorānā, gan izbraukuma banketos ārpus tā (kāzas, semināri, sporta spēles, pieņemšanas, dzimšanas dienas utt.).
Golfa kluba restorāns "OZO" ir plašs, gaišs un vizuāli viegli uztverams restorāns ar neatkārtojamu skatu uz Ķīšezeru.
Restorānā "OZO" ēdienkartē ir īpaši izmeklēti produkti no labākajiem Latvijas piegādātājiem. Restorānā iespējams baudīt īpašus uz oglēm gatavotus ēdienus.
EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES
Esmu dzimis un izaudzis...
|
|
|
visām situācijām jāpieiet ar smaidu. |
Viena no manām jaunākajām atziņām ir...
|
darīt visu uz 110% un rezultāts būs. |
Mana laimes formula ir...
|
|
Mana iecienītākā atpūtas vieta Rīgā ir...
|
|
Mans iecienītākais restorāns Rīgā...
|
ir ar enerģiskiem cilvēkiem un radošu konceptu. |
Latvijas vasara nav iedomājama bez...
|
lietus un mākoņainām debesīm. |
|
|
Vieta Latvijā, kas mani pārsteigusi aizvadītā gada laikā... |
aizvadītajās brīvdienās Mazmežotnes pils. |
Es kā tūrists ārvalstīs esmu apmierināta, ja... |
ja laiks netiek iztērēts nelietderīgi.
|
Ja man būtu neierobežotas finanses, es... |
realizētu pilnīgi visas idejas, kas ir manā galvā. |
Vislabprātāk es gatavoju...
|
no kvalitatīviem produktiem. |
Ticu, ka man izdosies doties ceļojumā uz...
|
|
Lielākais izaicinājums man šogad ir... |
sabalansēt visus pienākumus un amatus. |
Mans novēlējums BalticTravelnews.com...
|
ir katram piedzīvot savu lielāko sapni! |