Viesnīcu tīkls «Mogotel» ļoti strauji attīstās, tam ir ambiciozi plāni, kuram līdzās jau
esošajām 11 viesnīcām
tuvākajos piecos gados taps vēl astoņas jaunas. Ja tagadējās atrodas
galvenokārt Rīgā un viena Tallinā, tad nākotnē "Mogotel" vadītāja Jeļena Stirna
lūko iespējas viesnīcu atklāšanai arī Lietuvā, Polijā, Čehijā, Ungārijā u.c.
Reklāma
BalticTravelnews.com: Kā Jūs vērtējat tūristu plūsmu
salīdzinājumā ar iepriekšējām vasarām?
Jeļena Stirna:
Vasara ir ļoti laba klientu ziņā, lai arī gads iesākās sarežģīti. To var redzēt
arī pēc tirgus atskaitēm. Pēc mums pieejamās tirgus statistikas redzam, ka no
šī gada janvāra līdz martam aizpildījums Rīgā bija zemāks par 2016. gadu, kā
arī RevPar nokrita. Tirgus atdzīvojās no aprīļa. Aprīlī un maijā mums gāja ļoti
labi, jūnijā un jūlijā – fantastiski! Visām mūsu viesnīcām ir izaugsme
salīdzinājumā ar pagājušo gadu. Rīgā un Tallinā esošajām viesnīcām noslogojums
ir augstāks par 90%! Jūlijā pat viesnīcā Bauskā noslodze bija rekordaugsta.
BalticTravelnews.com: Ar ko šāda augšupeja ir izskaidrojama?
Latvijā viesojas vairāk tūristu, Jūs ieguldiet vairāk, lai piesaistītu viesus?
Jeļena Stirna:
Viesnīcu kļuvis vairāk, tātad augusi arī tūrisma plūsma. Protams, arī paši
ieguldām informācijas tehnoloģijās, attīstām pārdošanas sistēmas, cenšamies
samazināt pašu kļūmes pārdošanas procesā utml., lai piesaistītu vairāk viesu. Pēc
ne tik veiksmīga janvāra – marta perioda ļoti priecēja aprīlis. Aprīļa
rādītājus ietekmēja arī Lieldienas un maija svētku brīvdienas, kā arī dažādi
pasākumi pilsētā. Bijuši arī vairāki lieli pasākumi, kuru laikā viesnīcu
piepildījums uzreiz ir daudz augstāks. Jūlijā lielu pienesumu deva Eiropas Koru
olimpiāde, tomēr, pēc maniem novērojumiem, Eiropas Koru olimpiādes laikā vidējais
cenu līmenis viesnīcās nebija tik augsts kā Pasaules Koru olimpiādes laikā
2014. gadā. Tagad arī redzam, ka tūristu plūsma no Krievijas turpina
atdzīvoties un pieaugt. Kopumā vēl ceļotāju vidū aktīvākie ir skandināvi,
vācieši – tieši grupas. Esam ievērojuši, ka finanšu rādītāji īpaši pieaug vidējā līmeņa viesnīcām –
t.s. midscale segmentā.
Arī pēc tirgus statistikas Rīgas viesnīcās vidējā cena laika
periodā no janvāra līdz jūnijam ir pieaugusi par 2% pret 2016. gadu, par šo pašu
periodu RevPar rāda 0.7% pieaugumu. Mūsu tīklā izaugsmes rādītāji ir augstāki. Operējam
arī Tallinā, kur viesnīcu pieprasījums ir ļoti augsts, pēc statistikas datiem
par periodu no janvāra līdz jūnijam vidējā cena izauga par 9.3% pret 2016. gadu,
aizpildījums – par 4.1%, bet RevPar pat par 13.8%. Piemēram, mūsu trīszvaigžņu viesnīcas
Tallinā, kas atrodas vecpilsētā, vidējā cena līdzinās Rīgas četrzvaigžņu "superior"
viesnīcas cenai (arī vecpilsētā).
BalticTravelnews.com: Vai uzturēšanas izmaksas viesnīcai Rīgā un
viesnīcai Tallinā ir līdzīgas?
Jeļena Stirna:
Lielākoties jā, bet Tallinas viesnīcā augstākas izmaksas veido personāla atalgojums.
Turklāt Igaunijā atrast labu darbaspēku ir vēl grūtāk.
Foto: Jeļena Stirna
BalticTravelnews.com: Cik daudz viesu reģistrāciju Jūs pārdodiet
paši, cik paveic viesnīcu rezervēšanas vietne Booking.com u.c.?
Jeļena Stirna:
Aptuveni 50 % klientu ir tie, kuri rezervāciju veic pa tiešo, t.s. mūsu mājaslapās
www.rixwell.com, www.wellton.com,
pa telefonu, e-pastu, ar esošo līgumu (korporatīvie klienti) utt. Protams, ka
Booking.com un citiem partneriem ir liela loma, bet aktīvi strādājam, lai
esošie klienti pie mums atgrieztos, rezervējot istabu pa tiešo. Mums ir iespēja
piedāvāt dažādus bonusus, ja viesis rezervāciju veic pa tiešo. Reizēm, jautājot
pastāvīgajiem klientiem, kuri rezervāciju veica caur kādu no starpniekiem,
atbildes ir visdažādākās, piemēram, klienta sekretāre ir pieradusi pie konkrētas
tiešsaistes sistēmas. Šī tēma ir viena no populārākajām visās nozares
konferencēs, jo ir aktuāla pilnīgi visiem. Tīkliem šajā jautājumā ir dažādas
priekšrocības salīdzinājumā ar atsevišķām viesnīcām.
BalticTravelnews.com: Kā viesnīcu pieprasījuma ziņā Baltijas
valstis izskatās Eiropas kontekstā?
Jeļena Stirna:
Kopumā labi, visās trīs valstīs pieaug tūristu skaits. Diemžēl pēc man
pieejamās statistikas, lielāka izaugsme ir kaimiņiem – Igaunijai un Lietuvai. Pieprasījumu
ļoti ietekmē dažādi pasākumi – konferences, koncerti, dažādi kultūras pasākumi
utt. Piemēram, kad Baltijas valstis izvēlas mūzikas zvaigznes, tad tām seko arī
fani, un viesnīcas ir piepildītas. Tas ir labs rādītājs, ka šādi koncerti pie
mums notiek. Kad Rīgā nesen bija Red Hot Chili Peppers koncerts, kas sakrita
arī ar citiem ievērojamiem pasākumiem pilsētā, tad brīvu viesnīcu Rīgā tikpat
kā nebija, ja bija, tad par ievērojami augstākām cenām nekā parasti. Tikko
izziņoja Depeche Mode koncertu nākamā gada februārī, tā uzreiz pieauga
rezervāciju skaits koncerta norises vietai tuvumā esošajās viesnīcās.
BalticTravelnews.com: Kādas ir Jūsu priekšrocības?
Jeļena Stirna:
Mūsu tīkla galvenā priekšrocība ir plaša viesnīcu izvēle, kas rada iespēju
katram viesim piemeklēt viņa vēlmēm atbilstošo piedāvājumu. Nozīmīga pārdošanas
priekšrocība ir viesnīcu centralizēta pārdošana. Ja klients pēkšņi iebraucis
Rīgā un interesējas par vienu mūsu viesnīcu, bet tur ir pilns, tad operatīvi
varam piedāvāt vietu citā viesnīcā, kurā šodien ir pieejamas istabas, vai kāds
no gaidītajiem viesiem tomēr neiebrauca. Rezervāciju menedžeri maiņās strādā septiņas
dienas nedēļā, tādējādi varam izmitināt visus klientus, kuri to plānojuši. Es
pati savulaik esmu vadījusi gan mazu, gan lielu viesnīcu un esmu redzējusi, ka
tās individuāli nevar šādu servisu nodrošināt.
BalticTravelnews.com: Kādi ir ceļotāju viesnīcu rezervēšanas
paradumi? Vai mēdz būt tā, ka no rīta vēl viesnīca tukša, bet vakarā jau pilna.
Jeļena Stirna:
Tā gan nav, bet, protams, rezervāciju logs atšķiras katrai viesnīcai. Piemēram,
mūsu viesnīca "Rixwell Elefant Hotel" ir iecienīta starp cilvēkiem, kuri Rīgā ierodas
ar automašīnu, jo tur ir stāvvieta. Daudzi no viņiem istabu rezervē pēdējā
brīdī, līdz ar to reizēm dienā ir pat vairāk nekā 30 pēdējā brīža rezervāciju.
Mums ir izveidots savs algoritms, cik daudz rezervācijām jau jābūt noteiktu
periodu uz priekšu, tad sekojam līdzi kā piepildās pārējie numuri, un
vajadzības gadījumā attiecīgi rīkojamies, lai aizpildījums būtu vēl pilnīgāks.
Cenu politiku veidojam tā, ka klientam izdevīgāk rezervēt istabu pēc iespējas
ātrāk. Rezervāciju logs atšķiras arī pa rezervāciju avotiem, piemēram, tūrisma
operatori savām grupām tagad jau rezervējuši noteiktu numuru skaitu, kurus
izmantos nākamajā vasarā. Ja tiešsaistē iegādājas lidojumu kopā ar viesnīcas
numuru, tad populāri ir rezervēt divus vai vairāk mēnešus iepriekš. Tomēr ļoti
populārs ir arī rezervāciju logs divas nedēļas pirms iebraukšanas.
BalticTravelnews.com: Rietumu tirgū aptuveni 60% noslodzi
viesnīcās veido vietējie ceļotāji. Cik lielu lomu Jūsu viesnīcu tīklā spēlē
Latvijas tūrists?
Jeļena Stirna:
Ceļotāji no Latvijas visvairāk apmetas viesnīcās, kurām ir autostāvvietas.
Piemēram, "Elefant Hotel", "Gertrude Hotel" Latvijas ceļotāju skaits veido
vismaz 10%. Viesnīcā Bauskā vairāk apmetas caurbraucēji, bet ir reizes, kad
kādu lielu pasākumu laikā pie mums dzīvo arī galvenokārt vietējie viesi. Ir
patīkami, ka daudzi latvieši Tallinā labprāt apmetas tieši mūsu viesnīcā "Rixwell
Old town hotel" un pašreiz tieši lemjam, kā viņus vēl vairāk
iepriecināt par šādu patriotisku lēmumu.
Foto: Jeļena Stirna
BalticTravelnews.com: Vairākus mēnešus gadā Latvijas viesnīcās tomēr
ir klusuma periods. Kāds ir Jūsu redzējums, lai viesnīcas piepildītu arī šajā
laikā? Kas varētu būt kopējais vilcējspēks?
Jeļena Stirna:
Piemēram, aizvadītā gada oktobris mums bija brīnišķīgs mēnesis, jo notika daudz
konferences. Šis arī ir viens no risinājumiem. Nevajag pat ļoti liela izmēra
pasākumus organizēt, svarīgāk, lai notiek vairāki un regulāri. Novembris,
februāris viesnīcniekiem ir grūti mēneši. Varbūt tieši tajos vajadzētu censties
kaut ko vairāk organizēt.
BalticTravelnews.com: Kādu Jūs jūtat šajā laikā atdevi no
lidsabiedrībām? Vai tiekaties, rīkojat kādas kopīgas sadarbības akcijas?
Jeļena Stirna:
Man šķiet, ka aviokompānijas aktīvi darbojas arī nesezonā, rīko zemo cenu
biļešu akcijas, ko daudzi arī izmanto. Veidojam arī sadarbību ar transporta
pakalpojumu uzņēmumiem – gan aviosabiedrībām, gan autobusu pārvadātājiem. Šajā
jomā ir vēl kur pastrādāt vairāk.
BalticTravelnews.com: Jau pirms vairāk nekā desmit gadiem, viesojoties
Minhenē, izbaudījām kā ar pults palīdzību var pasūtīt pilnīgi visu – no
brokastīm numurā līdz kino biļetēm pilsētā. Vēl ne tik sen Latvijas viesnīcām
bija izaicinājums ieviest internetu, tagad jau tas visur ir pieejams. Kādas vēl
tūristu prasības ir nākušas klāt?
Jeļena Stirna:
Šajā nozarē izmaiņas ir raksturīgas un nepārtraukti jāpēta klienta uzvedība,
vēlmes. Viesnīcās, kuras pašreiz būvējam Kungu ielā un 11. novembra krastmalā, būs ļoti modernas, jo ir ņemtas
vērā pasaules šī brīža aktuālākās tendences. Galvenokārt tas saistīts ar viesu
automātisku reģistrāciju, automatizāciju istabās u.c.
BalticTravelnews.com: Kad plānojat atvērt jaunās viesnīcas? Ar ko
tās mūs pārsteigs?
Jeļena Stirna:
Mūsu vērojumi liecina, ka Rīgā viesnīcām labākā vieta ir Vecrīga un tās tiešais
tuvums. Jāvērtē atdeves potenciāls nākotnē, tādēļ arī mūsu viesnīcas
galvenokārt atrodas šajā pilsētas daļā. Kungu ielā būs neliela, bet ļoti
skaista pieczvaigžņu viesnīca, kuras būvniecību plānojam pabeigt 2018. gada
martā. Tā būs klasiska dizaina viesnīca, kuras iekārtošanā kopā ar Latvijas
dizaineriem interjera izvēlē ļoti daudz piedalās arī īpašnieki.
11. novembra
krastmalā būvējam divas viesnīcas. Viena būs četrzvaigžņu "superior" ar
170 istabām, bet otra četrzvaigžņu ar 120 numuriem. Lielai daļai istabu būs
izcils skats uz Daugavu. Šeit būs arī SPA komplekss ar pilnvērtīgu baseinu.
Pašreiz plānojam kā jaunajās viesnīcās darbosies restorāni. Jāatzīmē, ka jau
labu laiku esam nodalījuši, ka paši operējam viesnīcas, bet restorānu nododam
operēt ēdināšanas nozares profesionāļiem.
Vēl tālākā nākotnē sadarbībā ar partneriem plānojam atvērt
pieczvaigžņu viesnīcu Pils ielā. Liela interese ir arī no atsevišķu viesnīcu
īpašniekiem, kuri vēlas, lai mēs pārņemtu viņu viesnīcu operēšanā. Rūpīgi
izvērtējam katru iespēju, bet nu jau šajā jomā, ja kāds vēl pagūs ielēkt
vilcienā, tad pagūs. Viesnīcu skaits ir diezgan liels, un drīzāk jaunas
viesnīcas šādā veidā nākotnē vairs nepiesaistīsim. Vismaz ne tik aktīvi.
Foto: Jeļena Stirna
BalticTravelnews.com: Pastāstiet mazliet vairāk par SPA
pakalpojumu piedāvājumu!
Jeļena Stirna:
Viesnīcās, kurās mums ir SPA pakalpojumi, tos pamatā izmanto viesnīcas viesi,
bet ir iespēja arī jebkuram atnākt un atpūsties. Cenu sadalījums ir dažāds, viesi
maksā atsevišķi, bet, piemēram, paaugstināta komforta istabu viesiem atpūta SPA
zonā ir jau iekļauta cenā. Nesezonā SPA zonas piedāvājums ir laba pievienotā vērtība,
lai piesaistītu tūristus tieši mūsu viesnīcām. Rūpējamies, lai SPA pakalpojumu
kvalitāte būtu laba, atbilstoša tendencēm un šeit arī redzam klientu augstu
novērtējumu.
BalticTravelnews.com: Redzam, ka jau pašreiz darbojaties ar
vairākiem nosaukumiem. Kādēļ tā? Vai tas nerada sajukumu?
Jeļena Stirna:
"Mogotel" ir operētājkompānijas nosaukums – zīmols un vairāk ir korporatīvajam
tēlam, klienti atpazīst "Rixwell", "Wellton". Jāsaka, ka būs vēl jauni zīmolu
nosaukumi, kopā četri viesnīcu zīmoli. Saskārāmies ar to, ka tomēr jānodala viesnīcu
zīmoli pieczvaigžņu, četrzvaigžņu, trīszvaigžņu (šobrīd četras un trīs
zvaigznes ir zem viena zīmola) viesnīcām, lai klientiem uzreiz būtu lielāka
izpratne, kādu kvalitāti viņi saņems. Tāda prakse ir arī citiem lieliem
viesnīcu tīkliem.
BalticTravelnews.com: Kā jūs spējat visu saplānot, vadīt lielu
uzņēmumu?
Jeļena Stirna:
Es savus darbus plānoju elektroniskajos kalendāros, kas man ir pieejami gan
datorā, gan telefonā. Kolektīvs ir zinošs, atsaucīgs, liels atbalsts ir no
īpašniekiem.
BalticTravelnews.com: Cik daudz Jūs pati nakšņojat viesnīcās?
Jeļena Stirna:
Ceļot man patīk. Ja agrāk man bija vienalga kur palikt, varēja būt arī
hostelis, tad tagad darba dēļ esmu kļuvusi prasīgāka, izvēlīgāka. Man ir arī
ģimene, domāju par pārējiem, kā viņi jutīsies. Ārzemēs, izvēloties viesnīcu, es
ņemu vērā atsauksmes internetā, jo 2000 pozitīvas atsauksmes nevar melot. Ņemu
vērā viesnīcas atrašanās vietu, sev pieejamo budžetu. Cenšos reģistrāciju veikt
viesnīcu mājaslapās.
Foto: Aivars Mackēvičs
BalticTravelnews.com: Kā Jums pašai patīk atpūsties?
Jeļena Stirna:
Šovasar manai ģimenei bija lieliska iespēja nedēļu padzīvot Mazirbes ciemata lauku
mājā bez ūdensvada un kanalizācijas. Miers, klusums, turpat jūra. Pa dienu
apkārt neviena cilvēka! Mana vīramāte ir ļoti aktīva un saorganizēja dažādas
ekskursijas, kurās iepazinām gan piena produktu ražošanas procesu, gan lielisku
Mini Zoo, kur dzīvnieki un putni brīvi staigāja, kazu saimniecībā pat kazas
slaukt pamēģinājām. Dēls bija sajūsmā. Iedomājos, ka pēc atpūtas Bulgārijas
kūrortā viņam nebija tik spilgtas atmiņas kā pēc šādas atpūtas laukos. Viņš šo
piedzīvojumu vēlas vēl un vēl pārrunāt.
BalticTravelnews.com: Kādi ir Jūsu vaļasprieki?
Jeļena Stirna:
Esmu uzņēmuma vadītāja, darbs ir diezgan vīrišķīgs, tādēļ brīvajā laikā cenšos
attīstīt savu sievišķo pusi. Agrāk pamācījos spēlēt ģitāru, bet tagad to esmu
atstājusi novārtā. Mēģināju jāt ar zirgiem, bet arī tam man neatliek laika.
Labprāt adu, tagad izšuju glezniņu. Esmu iesaistījusies brīvprātīgo kustībā,
kurā pieredzējušas mammas, kuras saņēmušas arī atbilstošu apmācību un
sertifikātu, palīdz jaunajām māmiņām, kurām ir sarežģījumi ar krūts barošanu.
Mēnesī es konsultēju kādas piecas reizes, braucu uz mājām pie māmiņām,
konsultēju arī pa telefonu. Varu brīvi izvēlēties, cik tam veltīt laiku, bet ir
gadījies, ka noraudājusies māmiņa man piezvana tieši sapulces laikā...
BalticTravelnews.com: Vai Jūs pati gatavojat labprāt vai vairāk
dodaties uz restorāniem?
Jeļena Stirna:
Nē, uz restorānu ejam reti. Kopš vīrs sācis aktīvi sportot, viņš pats eksperimentē
arī virtuvē, izmēģinot ārzemju portālu receptes. Man par pārsteigumu, sanāk
pārsteidzoši labi!
Uzziņa
"Mogotel" pārstāv viesnīcu zīmolus Wellton un Rixwell –
pārvaldītajās viesnīcās pašreiz pieejamas vairāk nekā 1000 viesu istabas.
Latvijā darbojas 10 Wellton un Rixwell viesnīcas, no kurām viena Bauskā – pārējās Rīgā.
Tallinā, Igaunijā darbojas 1 Rixwell viesnīca.
SIA "Mogotel" dod darbu vairāk nekā 450 cilvēkiem.
"Rixwell" tīkla viesnīcas piedāvā konferenču telpas – no
slēgtas sēdes līdz pat lielai konferencei.
Beauty&Wellness Centros pieredzējuši speciālisti piedāvā
dažādas masāžas un ķermeņa ietīšanas, sejas kopšanas rituālus, pīlingus un
citas efektīvās estētiskās procedūras, kā arī spa atpūtas zonu.
Viesnīcas piedāvā arī daudzveidīgu restorānu izvēli:
restorāns "Melnā Bite" viesnīcā "Wellton Centrum Hotel&Spa";
restorāns "Tapas Tapas" viesnīcā "Wellton Riga Hotel&Spa";
restorāns "Elefant" viesnīcā "Rixwell Elefant hotel";
restorāns viesnīcā "Rixwell Old Riga Palace".
EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES
Esmu dzimusi un izaugusi...
|
|
|
ja dari
darbu, tad dari to uz visiem 100%!
|
Viena no manām jaunākajām atziņām ir...
|
Visu laiku jātur rokas uz pulsa sakarā ar nozares jaunumiem, inovācijām. Viesnīcu nozarē viss mainās tik strauji. Ko uzskatījām par dogmu pirms gada, tagad vairs var nebūt vispār aktuāls. Nepārtraukti jāinteresējas par inovācijām, jāveic pētījumi un analīzes. |
Mana laimes formula ir...
|
ģimene, kas
gaida mājās pēc saspringtas darba dienas.
|
Mana iecienītākā atpūtas vieta Rīgā ir...
|
|
Mans iecienītākais restorāns Rīgā...
|
|
Latvijas vasara nav iedomājama bez...
|
|
|
|
Vieta Latvijā, kas mani pārsteigusi pēdējā gada laikā...
|
|
Es kā tūrists ārvalstīs esmu apmierināta, ja... |
Ir pietiekami
labs atpūtas un izklaižu piedāvājums ģimenēm ar bērniem un daudzveidīga
restorānu izvēle.
|
Ja man būtu neierobežotas finanses, es... |
pavadītu
vismaz gadu ceļojot pa pasauli.
|
Vislabprātāk es gatavoju...
|
|
Ticu, ka man izdosies doties ceļojumā uz...
|
Dienvidāfrikas Republiku.
|
Lielākais izaicinājums man šogad ir... |
|
Mans novēlējums BalticTravelnews.com...
|
|