«Baltijas Apdrošināšanas Nams»
AAS ceļojumu apdrošināšanas attīstības menedžerei Elīnai Leitendorfai
gandarījumu darbā sniedz katrs ceļotājs, kurš saprot, ka bez biļetēm,
ceļasomas un naktsmājām, ir nepieciešama arī ceļojuma apdrošināšana – ja
kaut kas atgadītos, lai pasargātu no neplānotiem izdevumiem gan sevi,
gan tuviniekus. Tendences liecina, ka šādu apzinīgo ceļotāju skaits
pieaug.
BalticTravelnews.com: Cilvēki
šobrīd ir mobili, daudz dodas ārpus Latvijas robežām. Kādi
apdrošināšanas produkti viņiem tiek piedāvāti, kas būtu
nepieciešamākais?
Reklāma
Elīna Leitendorfa:
Domājot par apdrošināšanu kopumā, to var iedalīt 2 lielās grupās –
dzīvības un nedzīvības apdrošināšana. Dzīvības apdrošināšana ir saistīta
ar ilgtermiņā veidotiem uzkrājumiem, lai nodrošinātu materiālu
aizsardzību savai ģimenei dzīvības zaudēšanas vai nepārejošas darba
nespējas gadījumā. Ar nedzīvības apdrošināšanu saistītie riski ir tie,
ar kuriem saskaramies visbiežāk un par kuriem vairāk piedomājam ikdienā –
OCTA, KASKO apdrošināšana automašīnām, veselības apdrošināšana lielāku,
mazāku uzņēmumu vai iestāžu darbiniekiem. Tāpat es iesaku padomāt arī
par nelaimes gadījumu apdrošināšanu, kas mūs var pasargāt no neplānotiem
finansu izdevumiem, ja iestājas nelaimes gadījums. Tā darbojas visā
pasaulē, 24 stundas diennaktī un izmaksā salīdzinoši nedaudz. Šis
apdrošināšanas veids daļēji pārklājas ar ceļojumu apdrošināšanu, jo sedz izdevumus arī
pēc notikuša nelaimes gadījuma – ja paklūpam, iekļūstam
ceļu satiksmes negadījumā u.tml. Vērts padomāt, ka, gan mums pašiem, gan
mūsu tuviniekiem finansiālais atbalsts noderēs, ja ar mums kas notiks.
Visus
pieteiktos apdrošināšanas izdevumus arī nosacīti var iedalīt 2 grupās –
pēc fakta izmaksājamās atlīdzības un atlīdzības, ko izmaksā, balstoties
uz iesniegtajiem, izdevumus apliecinošiem čekiem. Ja apdrošināšanas
gadījuma rezultātā ir iestājusies paliekoša darba nespēja vai nāve,
kompensāciju izmaksās pēc fakta, "nostrādās" jebkura polise, kuras
segumā ir iekļauti dotie riski, piemēram, uzkrājošā apdrošināšana,
kredītņēmēja vai nelaimes gadījumu apdrošināšana. Savukārt medicīnas
izdevumi tiek segti, balstoties uz iesniegtajiem čeku orģināliem.
Mans
darbs ikdienā ir cieši saistīts ar sadarbību ar tūrisma aģentūrām – to
darbinieku apmācību un konsultēšanu par jautājumiem, kas saistīti ar
ceļojumu apdrošināšanu. Par ceļojumu apdrošināšanu ir vērts padomāt ,
dodoties ne tikai tālākos, bet arī tuvākos ceļojumos, kaut vai tepat,
īsā ceļojumā uz Igauniju vai Lietuvu, jo diemžēl, lielāki vai mazāki
apdrošināšanas gadījumi notiek diezgan bieži.
BalticTravelnews.com: Travelnews.lv
pieredze ir, ka Vācijā savulaik tika izmantota tiesiskās aizsardzības
apdrošināšana. Ja iekļūtu kādos negadījumos, ceļojot ar automašīnu, būtu
nepieciešams segt advokāta, tiesas izdevumus, to veiktu apdrošinātājs.
Tas bija atsevišķs apdrošināšanas produkts, vai un kāds Latvijā
pieejamais produkts šo ietver?
Elīna Leitendorfa:
Jā, ceļojumu apdrošināšanas polises paredz ne tikai medicīnisko
izdevumu segšanu pēkšņas saslimšanas vai gūtu traumu rezultātā, bet arī
Civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas un atsevišķām programmām arī
Juridisko izdevumu risku segumu. Tāpat dažkārt nākas sastapties ar
jautājumu – vai apdrošināšanas segums būs spēkā, ja ceļojuma laikā ir
plānots īrēt motorolleru vai kvadraciklu? Saskaņā ar Baltijas
Apdrošināšanas Nams ceļojumu apdrošināšanas noteikumiem, apdrošināšanas
segums būs spēkā, braucot ar motociklu vai kvadraciklu, kura dzinēja
tilpums nav lielāks par 125 cm3. Jaudīgākiem braucamajiem klasiskā ceļojumu apdrošināšana diemžēl
nebūs spēkā. Lai pasargātu sevi no
negaidītiem izdevumiem par nodarītiem bojājumiem ceļu satiksmes
negadījuma rezultātā pašam braucamajam, ir jāiegādājas atsevišķa
apdrošināšanas polise, īrējot automašīnu vai motorolleri.
Ceļojumu
apdrošināšanas polisē iekļautā civiltiesiskās atbildības apdrošināšana
pasargās ceļotāju no pēkšņiem un neparedzētiem izdevumiem, kas var
rasties viņa darbības vai bezdarbības rezultātā, trešās personas
veselībai, dzīvībai vai mantai nodarītiem kaitējumiem. Piemēram, ir
bijusi situācija, kad pēc atgriešanās no atvaļinājuma Austrijas
slēpošanas kūrortā, pat pēc vairākiem mēnešiem ir saņemta vēstule no
Austrijas tiesas, ka, tā kā ceļotājs ir bijis iesaistīts sadursmē uz
kalna ar citu slēpotāju, tiek prasīts apmaksāt medicīnas un nu jau arī
tiesas izdevumus. Ceļotājs atzina, ka sadursme tiešām bijusi, bet esot
šķīrušies draudzīgi un par gūtu traumu nekas neesot liecinājis.
Neskatoties uz to, ka personai bija iegādāta ceļojumu apdrošināšanas
polise, par civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu nebija padomāts,
līdz ar to nevarējām palīdzēt.
BalticTravelnews.com: Vai klienta, iegādājoties ceļojumu apdrošināšanas polisi, pašam būtu jājautā, lai
iekļauj arī civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu?
Elīna Leitendorfa:
Ir programmas, kur šis risks jau ir iekļauts automātiski, bet pēc
ceļotāja lūguma bez papildus maksas šo risku varam iekļaut jau arī
Standarda programmā. Attiecīgi apdrošināšanas limits Standarta programmā
būs līdz EUR 5'000, Sudraba līdz EUR 10'000, Zelta līdz EUR 20'000 un
Platīna līdz EUR 40'000 ar paša risku EUR 150.00.
Tāpat, plānojot
un apmaksājot ceļojumus laicīgi, iesaku padomāt arī par ceļojumu
apdrošināšanas polišu laicīgu iegādi, izvēloties polises, kur ir
iekļauts Ceļojuma atcelšanas risks. "Baltijas Apdrošināšanas Nams" šis
risks ir iekļauts jau sākot Sudraba programmu. Piemēram, kad man jautā,
kādu apdrošināšanas polisi labāk iegādāties, man svarīgi ir trīs
aspekti: "Kur dosies? Kā plāno tur nokļūt? Kāda veida atpūta ir
paredzēta?" Ja manā rīcībā ir informācija, ka ceļojums tiek plānots jau
laicīgi, vai, ka ceļojumā ir plānots doties ar bērniem, nodarboties
ar aktīvo atpūtu, es vienmēr piedāvāju padomāt par sudraba polisi, kurā
bez bagāžas un sporta inventāra apdrošināšanas, ir paredzēta
apdrošināšanas izmaksa arī ceļojuma atcelšanas gadījumā līdz 700 EUR. Ja
ceļojuma izdevumi ir lielāki, var iegādāties arī vērtīgāku polisi.
BalticTravelnews.com: Ja tagad pērkam ceļojumu, kurā dosimies vasarā, vai vajadzētu uzreiz noformēt arī ceļojuma apdrošināšanu? Kad tā sāks darboties?
Elīna Leitendorfa:
Tieši tā! Polisi nevar nopirkt par agru, tikai par vēlu, piemēram, ja
pēkšņi iestājies apdrošināšanas gadījums, polisi pirkt būs par vēlu, un
izdevumi būs jāsedz pašam. Bieži vien cilvēki domā, ka laiks vēl daudz,
ar mani jau nekas nenotiks, gan nopirkšu...
Apdrošināšanas segums
ir spēkā no polises apmaksas brīža un, neskatoties uz to, ka polises
maksa tiek aprēķināta tikai par reālajām ceļojuma dienām, sākot ar
Sudraba vai vērtīgākas polises iegādes gadījumā, ceļojuma atcelšanas
risks jau būs spēkā, un apdrošinātājs sāk uzņemties atbildību par savu
klientu – ne tikai apdrošinātās personas vai viņa bērnu vai laulātā
saslimšanas gadījumā, bet arī īpašumam nodarītu bojājumu gadījumā, kad
persona nevar doties ceļojumā, jo jārisina jautājumi, kas saistīti ar
avārijas situācijas novēršanu, piemēram, plīsis ūdensvads dzīvoklī vai
aizdzīta automašīna u.tml. Šī ir vienīgā iespēja nezaudēt ieguldītos
līdzekļus.
Ja ceļojums jāatceļ tāpēc, ka darbā neiedod
atvaļinājumu, vai ir noticis strīds ar laulāto - tas diemžēl nebūs
apdrošināšanas gadījums. Pirms pieņemt lēmumu par ceļojumu
apdrošināšanas polises iegādi, par apdrošinātajiem riskiem visu var
noskaidrot tūrisma aģentūrās visā Latvijā, Baltijas Apdrošināšanas Nams
birojos vai internetā. Tas ir katra ieinteresētības jautājums, cik daudz viņš
cenšas noskaidrot par izvēlēto pakalpojumu, tieši kādu polisi un
ar kādu segumu labāk iegādāties.
Uzsākot aktīvās darba gaitas
Baltijas Apdrošināšanas Nams, jau pirms vairākiem gadiem novēroju
tendenci, ka ceļotāju paradumi konsultantu darba rezultātā sāka
mainīties - pieauga Standarta, Sudraba un Zelta polišu īpatsvars.
Ceļotāji aizvien vairāk pievērš uzmanību ne tikai polises cenai, bet arī
kvalitātei. Ceļotāji pēc skaidrojošā darba ceļojumu aģentūrās aizvien
labāk izprot, ka vērts piemaksāt nedaudz vairāk par kvalitatīvu ceļojuma
apdrošināšanu, lai saņemtu vispusīgu aizsardzību.
Ņemot vērā, ka
aizvien biežāk cilvēki savus ceļojumus sāk plānot paši, tad šī agrā
ceļojuma apdrošināšana ir pat vienīgais veids, lai neciestu finansiāli.
Ja ir iestājies apdrošināšanas gadījums, Atlīdzības pieteikumu vēlams
iesniegt 30 dienas laikā pēc negadījuma notikšanas vai tad, kad tas ir
iespējams. Ja notikusi nopietna trauma, tad vismazākais, par ko cilvēks
vai viņa tuvinieki domā, kā atgūt līdzekļus ar apdrošinātāja
starpniecību – primārā ir veselības aprūpe un tās atgūšana. Ja iemesls
ir pamatots, tad var pieteikt arī vēlāk par 30 dienām, bet speciāli
kavēt gan nevajadzētu. Ceļojumu apdrošināšanas pieteikto atlīdzību
skaits Baltijas Apdrošināšanas Nams pieaug, jo cilvēki kļūst
izglītotāki, lasa rūpīgāk, kādu apdrošināšanas produktu iegādājas, kas
teikts līgumā.
BalticTravelnews.com: Saistībā
ar citu apdrošināšanas kompāniju pakalpojumiem, ir izskanējuši gadījumi,
ka nevar saņemt pilnu atlīdzību par lidsabiedrības nozaudēto bagāžu, jo
nevar pierādīt kofera vērtību, tā saturu, nav čeki bagāžā ievietotajām
mantām.
Elīna Leitendorfa:
Vispirms ir jāsaprot, ka nesaņemta bagāža pēc ielidošanas nenozīmē, ka
tā ir nozaudēta. Lai pārliecinātos par savas nesaņemtās bagāžas vienības
atrašanos, ir jāvēršas pie lidostas attiecīgā dienesta un jāsaņem
apliecinājums, ka bagāžas vienība ir vai nu aizkavējusies, vai
nozaudēta. Balstoties uz šo informāciju un saņemto apliecinājumu,
cietusī persona arī attiecīgi rīkosies. Piemēram, ja bagāžas vienība ir
aizkavējusies ilgāk par 4 stundām, apdrošinātajai personai ir tiesības
iegādāties pirmās nepieciešamības preces, higiēnas piederumus un
klimatam atbilstošus apģērbus. Vēlāk, pēc atgriešanās mājās,
apdrošināšanas sabiedrībā atlīdzības saņemšanai būs jāiesniedz šīs
lidsabiedrības/lidostas attiecīgā dienesta apliecinājums un pirkumu
čeki. Līdzīgi ir jārīkojas bagāžas sabojāšanas/salaušanas gadījumos.
Šajā gadījumā ļoti palīdz fotogrāfijas ar bojājuma vietu un kofera
zīmola nosaukumu, jo bieži vien ir neiespējami pierādīt kofera vērtību,
tā kā iegādes čeki nav saglabājušies.
Ja lidsabiedrība ir
atzinusi nodotās bagāžas nozaudēšanas faktu, šis parasti aizņem vairākus
mēnešus, tad arī šajā situācijā, piesakot atlīdzību, ļoti svarīgas būs
fotogrāfijas, kas uzņemtas vēl pirms bagāžas nodošanas lidsabiedrības
pārziņā. Tāpēc vienmēr iesaku, stāvot rindā uz bagāžas reģistrāciju,
pirms tās koferi nofotografēt, lai ir redzami gan riteņi, gan rokturi un
zīmols. Šādu fotogrāfiju esamība ļoti atvieglo izmaksu procesu.
Gadījumos,
kad aizkavētā bagāžas vienība tiek atzīta par nozaudētu, tad no
izmaksājamās atlīdzības apmēra par bagāžas nozaudēšanu tiek ieturēts jau
iepriekš izmaksātās atlīdzības apmērs par pirmo nepieciešamo preču
iegādi. Atlīdzības apmērs ir atkarīgs no izvēlētās apdrošināšanas
polises programmas. Piemēram, Platīna programma paredz, ka izmaksājamās
atlīdzības apmērs par bagāžas aizkavēšanos būs līdz pat EUR 800.00, bet,
ja ir atzīts nozaudēšanas fakts, tad EUR 1'000. Tas nozīmē, ja
ceļotājs, Platīna polises turētājs ir saņēmis atlīdzību par pirmās
nepieciešamības preču iegādi līdz EUR 800.00, tad vēl ir iespēja saņemt
līdz EUR 200.00, no atlikušās bagāžas vienības vērtības. Ar bagāžas
vienību saprot lietu kopumu – pašu koferi un visu tā saturu kopā.
BalticTravelnews.com: Travelnews.lv
redakcijas pieredze ir pirms katra ceļojuma nofotografēt somas saturu
un vēl koferi, kad tas uzlikts uz lentes lidostā – tā, lai fotogrāfijā
būtu redzams kofera svars.
Elīna Leitendorfa:
Ideāli! Noteikumos tas nav minēts, bet, kā jau minēju iepriekš,
nododamās bagāžas fotografēšana atvieglo komunikāciju ar apdrošinātāju
un kalpo kā pierādījums. Arī bagāžas talons, ko saņem nododot bagāžu
lidsabiedrības pārziņā, noteikti ir jāsaglabā līdz bagāžas saņemšanas
brīdim galapunktā. Apdrošinātās personas pienākums ir pierādīt, ka ir
bijis apdrošināšanas gadījums. Ar fotogrāfiju palīdzību vieglāk var
noteikt kofera vērtību, jo redzams zīmols un nolietojums, kā arī
bojājumu apmērs.
BalticTravelnews.com: Kāda vēl ir atšķirība starp ceļojumu apdrošināšanas polisēm?
Elīna Leitendorfa:
Izvēloties ceļojumu apdrošināšanas polisi, svarīgi ir ņemt vērā
ceļojumu plānus. Vienmēr sarunas laikā cenšos noskaidrot, uz kurieni ir
plānots ceļot? Viens risku segums būs vairāk piemērots nedēļas nogales
ceļojumam uz kādu no Eiropas valstīm, bet pavisam cits, ja, piemēram,
plānojam doties uz ASV, Kanādu vai Austrāliju. Ceļojot uz šīm valstīm,
ir jāpadomā par vērtīgākas polises izvēli, jo kā zināms, medicīnas un
transportēšanas izdevumi var būt negaidīti augsti. Esam viena no retajām
apdrošināšanas sabiedrībām, kas sedz arī medicīniskos izdevumus mītnes
zemē pēc ceļojuma laikā gūta nelaimes gadījuma. Šādas iespējas paredz
Platīna programma. Sākot jau ar Standarta programmu, Baltijas
Apdrošināšanas Nams saviem ceļotājiem paredz tādu izdevumu segšanu, kas
saistīti ar tuvinieka ierašanos un uzturēšanos pie smagi cietušās
personas līdz 10 dienām, ja vien tas ir iepriekš saskaņots.
Būtiskākā
atšķirība starp apdrošināšanas programmām ir – apdrošināšanas limiti,
par kādu naudas summu tiek segti izdevumi un iekļauto apdrošināšanas
risku kopums. Iegādājoties polisi ir vērts padomāt, cik no nepieciešamā
man konkrētā polise spēs apmaksāt. Programmu atšķirības nenozīmē, ka
vieniem klientiem pienāktos viena slimnīca, bet citiem cita –
pakalpojumu pieejamība un to līmenis visiem ir vienāds!
BalticTravelnews.com: Ja
cilvēks nonāk ārzemēs slimnīcā, tur uzreiz prasa samaksu, reizēm pat
vairākos tūkstošos mērāmu. Pacientam šādas naudas nav. Ko darīt? Zvanīt
Jums?
Elīna Leitendorfa:
Baltijas Apdrošināšanas Nams saviem klientiem iesaka, iestājoties
apdrošināšanas gadījumam, sazināties ar palīdzības dienestu Smile
Assistance, kurš ir sasniedzams 24 h diennaktī no jebkuras vietas
pasaulē, lai vienotos par tālāko rīcību kvalitatīvas medicīniskās
palīdzības saņemšanai un izvairītos no pārmērīgiem un neparedzētiem
izdevumiem. Smile Assistance atbalstu sniedz apdrošinātai personai
saprotama valodā, kas atvieglo daudzus procesus. Vislabāk ir vispirms
piezvanīt, saņemt ieteikumu, kur ir tuvākā klīnika utt., un tikai tad
doties saņemt palīdzību.
Diemžēl ir bijuši gadījumi, kad
apdrošinātā persona, nesazinoties ar palīdzības dienestu, ir devusies
uz, piemēram, viesnīcas ieteiktu klīniku, kur tiek pieprasīts apmaksu
veikt pašai cietušajai personai. Šādas klīnikas diemžēl nelabprāt
sadarbojas ar apdrošināšanas sabiedrībām, kas parasti norēķinus veic,
balstoties uz savstarpēji saskaņotu garantijas vēstuļu pamata.
Piestādītie rēķini par saņemtajiem pakalpojumiem šādās klīnikās diemžēl
mēdz būt maldinoši, izrakstīti par nevajadzīgiem, nepamatoti
sadārdzinātiem pakalpojumiem. Lai izvairītos no nepatīkamiem
pārsteigumiem, Baltijas Apdrošināšanas Nams vienmēr iesaka pirms pašiem
vērsties pēc medicīniskās palīdzības, tomēr iespēju robežās sazināties
ar palīdzības dienestu. Tas palīdzēs izvairīties no neparedzētiem savu
finansu līdzekļu tēriņiem, kas dažkārt var būt arī ļoti augsti,
piemēram, par smagu operāciju vai medicīnisko repatriāciju, kuras laikā
var rasties nepieciešamība pēc vairāku sēdvietu rezervēšanas.
Ja
apdrošināšanas gadījums ir iestājies cēloņsakarīgi alkohola vai citu
apreibinošu vielu ietekmē, tad izdevumi par ārstēšanos diemžēl būs
jāsedz pašai apdrošinātajai personai. Būtiski ir, vai nelaimes gadījums
notika tāpēc, ka cilvēks bija dzēris! Visi taču zina, ka pie stūres
nevar sēsties dzērumā, tāpat nevajadzētu arī reibumā slēpot utt.
BalticTravelnews.com: Ja jāceļo bieži, vai var iegādāties ceļojuma apdrošināšanu visam gadam?
Elīna Leitendorfa:
Jā, ir pieejams arī šāds polišu veids, kas paredz apdrošināt vairākus
ceļojumus gada laikā. Polises cena būs atkarīga ne tikai no teritoriālā
seguma, bet arī no dienu skaita, ko plānots pavadīt ārpus mītnes zemes.
Piemēram, līdz 64 gadus vecai personai gada polise daudzreizējiem
ceļojumiem pa Eiropu līdz 180 dienām gadā izmaksās sākot ar EUR 70.00.
Nevajadzētu paļauties tikai uz komercbanku piedāvāto ceļojumu
apdrošināšanu kredītkaršu īpašniekam, jo arī tai ir savi noteikumi un
izņēmumi. Jāpievērš uzmanība, kāds ir piedāvātais apdrošināto risku
klāsts, kādi ir izņēmumi, pašriski, cik ceļojumu dienas gadā tā sedz vai
izdevumi par apdrošināšanas gadījumu būs jāsedz no saviem līdzekļiem?
Ja
Baltijas Apdrošināšanas Nams ceļojumu apdrošināšanas polise ir iegādāta
mītnes zemē – Latvijā, tā stājas spēkā nekavējoties. Ja ceļojuma
apdrošināšanas polisi iegādājas jau esot ārzemēs, tad polises darbība
sākas pēc 72 stundām. Tas palīdz izvairīties no negodīgas rīcības,
piemēram, ja polise tiek iegādāta jau pēc tam, kad ir iestājies
apdrošināšanas gadījums.
BalticTravelnews.com: Kādēļ
personas no 65 gadiem ceļojumu apdrošināšanas polisi nevar iegādāties
internetā, vai pat jāiziet ārsta apskate? Daudzi cilvēki, kuri ir
pensijā, arī ceļo, daudziem veselība ir ļoti laba, izskats un pašsajūta
lieliska. Šie noteikumi viņiem var būt aizvainojoši.
Elīna Leitendorfa:
Baltijas Apdrošināšanas Nams piedāvā vairākas cenu grupas dažāda vecuma
cilvēkiem. Pamata grupā ietilpst zīdaiņi līdz gada vecumam un ceļotāji
no 19-64 gadu vecumam. Bērnam sasniedzot 1 gada vecumu līdz pat 18
gadiem, mēs piedāvājam atlaides. Sākot ar 65 gadiem, ceļojumu
apdrošināšanas polises kļūst dārgākas. No 75 gadu vecuma lūdzam klientam
klātienē Baltijas Apdrošināšanas Nams birojā vai ceļojumu aģentūrā
aizpildīt veselības anketu, kas iekļauj 3 jautājumus, lai noskaidrotu,
vai veselības stāvoklis atbilst izvelētajam ceļojuma galamērķim un
ilgumam. Diemžēl dažkārt ceļotāji pārvērtē savas spējas, paļaujoties
tikai uz vēlmēm, piemēram, neņemot vērā sirds un asinsvadu saslimšanu,
vēlas doties uz karsto Ēģipti.
BalticTravelnews.com: Interneta
sniegtās iespējas aizvien paplašinās. Vai drīzumā varētu būt pieejama
aplikācija, kura Jums ziņo, ka esmu ieradies ārzemēs un man jāpiedāvā
iegādāties ceļojuma apdrošināšanu?
Elīna Leitendorfa: Pagaidām tā nav, bet ar laiku tehnoloģijas sasniegs līmeni, ka daļēji strādās virtuālais asistents. Pagaidām www.ban.lv
var iegādāties ceļojumu apdrošināšanas polisi no jebkuras valsts,
jebkurā diennakts laikā. Protams, jāņem vērā, ka ārzemēs iegādātās
polises aizsardzība stāsies spēkā pēc 72 stundām.
BalticTravelnews.com: Reizēm
ceļotāji tiek pilnīgā apzagti, viņiem nav ne personīgo mantu, ne pases,
lai nokļūtu mājās. Vai un kā var palīdzēt apdrošinātājs šādā situācijā,
lai cilvēks ātrāk nokļūtu mājās?
Elīna Leitendorfa:
Baltijas Apdrošināšanas Nams jau sākot ar Standarta polisi ir iekļauti
apdrošināties riski – informatīvā palīdzība un pases apdrošināšana. Tas
nozīmē, ka tiek segti izdevumi par telefona zvaniem palīdzības
dienestam, ja ir iestājies apdrošināšanas gadījums un ir nepieciešama
medicīniska palīdzība vai nozagti dokumenti. Laupīšanas gadījumā
noteikti ir jāsazinās ar tiesībsargājošajiem dienestiem, lai varētu rast
risinājumu dotajā situācijā un saņemtu oficiālu apliecinājumu par
notikušo faktu. Balstoties uz šo apliecinājumu un izdevumus
apliecinošiem dokumentiem, kompensēsim transporta un uzturēšanās
izdevumus, kā arī izdevumus, kas saistīti ar aizvietojoša dokumenta
saņemšanu robežas šķērsošanai.
BalticTravelnews.com: Kā Jūs raksturotu, kas ceļotājus no Latvijas pašreiz interesē pasaulē?
Elīna Leitendorfa:
Ceļo daudz un visur – gaumes ir dažādas. Ir cilvēki, kuri tikai tagad
sāk apgūt kūrortus Turcijā, citi tos jau ir izbaudījuši un dodas uz
eksotiskākiem galamērķiem. Ceļojumu organizatori daudz strādā, lai
piedāvātu aizvien jaunus, interesantus maršrutus, kam arī mēs, kā
apdrošinātāji, esam gatavi!
Latvijas ceļotāji kļūst aizvien
apzinīgāki un izglītotāki – vairāk apdrošinās pirms ceļojumiem, kā arī
biežāk piesakās atlīdzību saņemšanai.
BalticTravelnews.com: Kur Jūs esat dzimusi, skolojusies, kā nonācāt apdrošināšanas jomā?
Elīna Leitendorfa:
Esmu dzimusi, augusi Jūrmalā, pēc izglītības – pirmsskolas un
sākumskolas skolotāja. Esmu absolvējusi Rīgas Pedagoģijas un Izglītības
vadības augstskolu, iegūstot bakalaura grādu pedagoģijā. Sanāk, ka
aizvien skoloju, bet nu jau pieaugušos un ar apdrošināšanu saistītu
jautājumu sakarā. Man ir 22 gadus jauns dēls, kurš studē Tūrisma
uzņēmējdarbības vadību Informācijas sistēmu menedžmenta augstskola
(ISMA) un, izprotot apdrošināšanas būtību un nepieciešamību, aizrautīgi
ar to iepazīstina savus studiju biedrus. Viņš ir uzaudzis, dzirdot un
redzot, bieži vien arī ārpus darba laika, kā es strādāju, ar kādām
problēmsituācijām saskaras mani klienti un sadarbības partneri, kā
telefonsarunu laikā sniedzu konsultācijas un palīdzību.
Savulaik
nepilnus 10 gadus nostrādāju Swedbank, kur esmu guvusi pirmo lielo
pieredzi darbā ar cilvēkiem – biju uzņēmumu klientu menedžere. Manas
spējas komunicēt, ieinteresēt cilvēkus, tika ātri novērtētas! Ikdienā
dzīvoju ar tādu kā misijas apziņu, ar vēlmi palīdzēt, tiem, kam tas ir
nepieciešams. Strādājot Swedbank, esot aktīvai personībai, vienmēr ir
bijusi vēlme darīt vairāk, sniegt vairāk. Tad arī izmantoju iespēju
iepazīties tuvāk arī ar apdrošināšanas jomu, ko vēlāk izmantoju savā
karjeras izaugsmē. Esmu uzkrājusi pieredzi, strādājot arī dzīvības
apdrošināšanas jomā, bet nu jau gandrīz 10 gadus esmu saistīta ar
ceļojumu apdrošināšanu, no kuriem pēdējos sešus esmu Baltijas Apdrošināšanas
Nams speciālistu komandā kā ceļojumu apdrošināšanas attīstības
menedžere.
BalticTravelnews.com: Kādi ir Jūsu hobiji brīvajā laikā?
Elīna Leitendorfa:
Man ļoti patīk ceļot, ar ģimeni cenšamies vismaz dažas reizes gadā
aizbraukt kādā tuvākā vai tālākā ceļojumā. Visi trīs esam aizrāvušies ar
zemūdens peldēšanu, daivingu. Iemīļota vieta ir Ēģipte, kur par
salīdzinoši nelielu samaksu var redzēt krāšņu zemūdens pasauli – sākot
ar krāsainām zivtiņām un beidzot ar nogrimušu kuģu vrakiem un ekstrēmu
satikšanos ar haizivīm. Esot zem ūdens, es atpūšos, jo tad atslēdzos no
ikdienas rūpēm un domām par darbu un varu izbaudīt apkārtējo dabas
burvību.
Esot ceļā, parasti patīk līdzi ņemt kādu aizraujošu
grāmatu vai rokdarbu sainīti. Brīvos brīžos gatavoju rotas no dabīgajiem
akmeņiem, pusdārgakmeņiem, pērlēm u.c. materiāliem. Šīs rotas nēsāju
gan pati, gan arī priecājos, kad manus darinājumus izvēlas, kā sava
stila sastāvdaļu, arī citas dāmas.
BalticTravelnews.com: Vai varat ātri izlemt, ka jādodas ceļojumā?
Elīna Leitendorfa:
Tā kā esmu diezgan aktīva personība, arī lēmumus parasti spēju pieņemt
ātri. Ja vien tas ir iespējams un darbs to atļauj, tad esmu ar mieru arī
piekrist kādam "karstajam" ceļojumam. Mana darba specifika ir tāda, ka
varu strādāt arī attālināti, modernās tehnoloģijas dod iespēju man būt
pieejamai jebkurā brīdī. Arī ikdienā esmu vairāk ārpus biroja, jo
sadarbības partneri man ir visā Latvijas teritorijā, kur tos regulāri
arī apciemoju.
BalticTravelnews.com: Ja Jums būtu viens gads jānodzīvo svešā valstī, kuras trīs tās būt un kāpēc?
Elīna Leitendorfa:
Es izvēlētos tādas valstis, kurās es justos droši un komfortabli gan
drošības apsvērumu, gan savu valodas zināšanu dēļ. Kā pirmo varētu
minēt ASV, kur esmu bijusi jau vairākas reizes. Man ļoti patīk gan
Rietumkrasta daba, gan arī smaidīgie un atsaucīgie cilvēki. Tā kā ASV
man dzīvo tuvinieki, tad šī vide man nav sveša. Kā nākamo izvēlētos
Austrāliju. Šī kontinenta dabas burvība un unikalitāte mani pārsteidz.
Sirds lūzt, redzot, cik ļoti šī valsts tagad cietusi ugunsgrēku dēļ. Vēl
ļoti sirdij tuva ir arī Itālija. Man patīk Itālijas vēstures dvesma,
nepārspējamā gastronomijas izsmalcinātība un, protams, itāļu
temperaments.
BalticTravelnews.com: Vai ir kāda vieta, kur sapņojat nokļūt?
Elīna Leitendorfa:
Līdz šim nepiepildīts ir sapnis par atpūtu Maldivu salās. Miers un
pasakaini skaistie dabas skati ļoti vilina – baltās smiltis, zilais
ūdens, bezgalīgas debesis... un klusums. Arī zemūdens pasaule ir ļoti
krāšņa.
BalticTravelnews.com: Kuras vietas Jums ir tuvas Latvijā, kur labprāt dodaties?
Elīna Leitendorfa:
Noteikti Jūrmala! Esmu uzaugusi priežu meža ieskautajos Dubultos, tur
joprojām dzīvo arī mani vecāki. Ziemassvētki nav iedomājami citur, tie
vienmēr tiek pavadīti ģimenes lokā ar eglīti, dāvanām un pantiņiem.
Patīk mežs un svaigais jūras gaiss. Tā kā mans ikdienas darbs ir
saistīts ar tūrisma aģentūru darbinieku apmācību, konsultēšanu un
atbalsta sniegšanu tiem, tad man ir iespēja regulāri apceļot dažādus
Latvijas novadus. Man ļoti patīk viesmīlīgā Daugavpils, vējainā Liepāja,
Ventspils, Cēsis – Latvija ir ļoti skaista, te dzīvo ļoti viesmīlīgi un
sirsnīgi cilvēki!
BalticTravelnews.com: Vai ir kaut kas tāds, ar ko Jūs nodarbotos vairāk brīvajā laikā, bet nākotnē?
Elīna Leitendorfa:
Es vēlētos vairāk laika veltīt lasīšanai. Mīlestības romāni jau
pusaudžu gados ir izlasīti, tagad vairāk ir vēlme lasīt grāmatas, kas
aizrauj, liek domāt. Man tuvi ir arī tādi autori kā Paulu Koelju un Dens
Brauns.
UZZIŅA
Baltijas Apdrošināšanas Nams dibināts 2000. gadā.
Baltijas
Apdrošināšanas Nams ir Latvijā dibināts uzņēmums, ar vienu no
sabalansētākajām pārapdrošināšanas programmām Latvijas apdrošināšanas
tirgū.
Baltijas Apdrošināšanas Nams ir viena no vadošajām apdrošināšanas sabiedrībām tūrisma aģentūru un brokeru aģentūru segmentā.
Baltijas
Apdrošināšanas Nams ir viena no pirmajām apdrošināšanas sabiedrībām
Latvijā, kas veiksmīgi ieviesa apdrošināšanas polišu tirdzniecību
internetā, portālā polise.ban.lv
Baltijas Apdrošināšanas
Nams sniedz pakalpojumus autotransporta (OCTA, KASKO), īpašumu,
civiltiesiskās atbildības, ceļojumu, nelaimes gadījumu, veselības, kravu
un kuģu apdrošināšanā, kā arī citus apdrošināšanas pakalpojumus.
Vairāk par Baltijas Apdrošināšanas Namu var uzzināt www.ban.lv
EKSPRESS JAUTĀJUMI & ATBILDES
Esmu dzimusi un augusi...
|
Jūrmalā
|
Viena no manām jaunākajām atziņām ir... |
Spēju cilvēkiem palīdzēt, sniegt atbalstu un jaunas zināšanas
|
Mans iecienītākais restorāns (-ni)...
|
D'Arte; savukārt labākā vieta, kur izbaudīt kafijas pauzi - "Innocent Cafe"
|
Kad kļūšu pietiekami drosmīga, es...
|
Izbaudīšu "Dinner In The Sky"
|
Panākumi...
|
Mans dēls, kuram sky is no limit (no angļu val. debesis nav robeža)
|
Trīs lietas, kuras es paveikšu Jaunajā gadā...
|
Došos iepazīt jaunus ceļojumu galamērķus |
Latvijā noteikti drīzumā apskatīšu...
|
Starptautisko Ledus skulptūru festivālu Jelgavā
|
No kultūras dzīves drīzumā baudīšu...
|
Vēlētos apmeklēt Vīnes operu, Sanktpēterburgas muzejus
|
Labākā dāvana ir...
|
Ceļojums
|
Es ceru piedzīvot...
|
Ziemassvētku brīnumu!
|
|
Ir milzum daudz iespējas atrast, jaunus ceļojuma galamērķus
|
Ticu, ka man izdosies doties ceļojumā uz...
|
Maldivu salām |
Mans novēlējums Baltictravelnews.com...
|
Turpināt būt ceļvedim un iedvesmot! |