Autors: Artis Spertāls
Avots: BalticTravelnews.com/BBC.com
Pēdējā laikā arvien biežāk britu ceļotāji tiek mudināti apgalvot, ka ceļojuma laikā ir jutušies slikti vai saslimuši, tādējādi saņemot ceļojumu apdrošināšanas maksas.
Ar šādiem pamudinājumiem pie ceļotājiem, kad tie atgriezušies no saviem ceļojumiem, arvien biežāk vēršas augošais skaits kompāniju, kas nodarbojas ar sūdzību un prasību menedžmentu. Šīs kompānijas, pārstāvot ceļotājus, vēršas ar prasībām pie apdrošinātājiem, prasot atmaksāt ceļojuma laikā notikušo. Menedžmenta kompānijas tūristiem apgalvo, ka viņiem tikai atliek uzrakstīt sūdzību un par to viņi saņems "vieglu naudu".
Reklāma
Ja sūdzība tiek apmierināta, ceļotājs no apdrošinātājiem var saņemt nereti pat 2000 britu mārciņas (ap 2300 eiro).
Lielbritānijā veiktā ceļotāju aptauja norāda, ka pērn pat 9 miljoni britu varētu būt saņēmuši šādu aicinājumu - iesniegt viltus prasību apdrošinātājiem. Lai cīnītos ar šādiem gadījumiem, kad tiek iesniegtas viltus prasības, tūrisma industrija 2016.gadā iztērēja aptuveni 240 miljonus mārciņu (ap 275 miljoniem eiro) mārciņu. Šīs summas, protams, padarīja britiem pieejamos ceļojumus dārgākus.
Kopš 2013.gada sūdzības par veselības problēmām un vēlme atgūt ceļojuma izmaksas, pieaugušas aptuveni par 500%, lai arī viesnīcu dati norāda, ka cilvēki sūdzas vai meklē palīdzību tikpat bieži cik pirms 5 gadiem.
Dokumentu viltošana vai viltus prasības iesniegšana apdrošinātājiem Lielbritānijā ir visai izplatīta, lai gan par to var draudēt pat cietumsods. Nereti ceļotāji apgalvo, ka ceļojuma laikā viņi saindējušies ar ēdienu - un cenšas to pierādīt jau tad, kad atgriezušies Lielbritānijā.
Par šādu viltus prasību iesniegšanu jau ir arī pirmie notiesātie - pērnā gada oktobrī kāds pāris nonāca aiz restēm, savukārt jau šogad kāds pāris tiesas priekšā atzinās, ka nepamatoti centušies iegūt kompensāciju par to, ka Turcijas ceļojuma laikā viņus "it kā" ir mocījušas vēdersāpes.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.