Autors: Santa Bivbāne Avots: Baltictravelnews.com/bbc.com
Ķīnas prezidents Sji Dzjiņpins ir oficiāli atklājis pasaulē garāko tiltu pāri jūrai. Šis iespaidīgais projekts tika realizēts deviņus gadus. Sākotnēji tika cerēts, ka tiltu būs iespējams atklāt jau 2016. gadā, tomēr viss neritējis tik gludi, kā cerēts. Būvniecības laikā dzīvību zaudējuši vismaz 18 darbinieki.
Ķīnas politiķe Klaudija Mo tēlaini izsakās, ka tilts savieno Ķīnu un Honkongu gluži kā nabas saite. Tilta garums, ieskaitot visus piebraucamos ceļus, ir 55 kilometri un tilts savieno Honkongu ar Makao un Ķīnas kontinentālo pilsētu Džuhai. Kopējās tilta izmaksas ir aptuveni 20 miljardi ASV dolāru. Tilta uzbūvēšanai tikušas izmantotas 400 000 tonnas tērauda, kas būtu pietiekami, lai varētu uzbūvēt 60 Eifeļa torņus. Pateicoties tam, tiek paredzēts, ka tilts būs drošs un izturīgs zemestrīcēs un taifūnu laikā.
Reklāma
Honkongas-Makao-Džuhai tilta projekts ir būtisks, lai tiktu attīstīts Ķīnas dienvidu reģions, kas koncentrējas ap Pērļu upes deltu. Reģions aizņem 56 500 kvadrātkilometru platību, tajā atrodas 11 pilsētas, un kopumā tur dzīvo 68 miljoni cilvēku. Lai kuģi netraucēti varētu veikt savus ceļus, 6,7 kilometri tilta ir veidoti kā zemūdens tunelis. Tunelis savieno divas mākslīgi izveidotas salas, kas katra aizņem 100 000 kvadrātmetru platību
Tiek prognozēts, ka šis tilts veicinās tūristu pārvietošanos šajā reģionā, bet vietējie nav priecīgi, ka Honkongu pavisam noteikti pārpludinās tūristi no Ķīnas kontinentālās daļas. Pateicoties šim tiltam, no Honkongas līdz Džuhai varēs nokļūt pusstundā. Līdz šim tam ir bijušas nepieciešamas trīs stundas. Honkongas iedzīvotājiem, lai brauktu pa tiltu ar savu auto, būs nepieciešams īpašu atļauju. Lielākai daļai autovadītāju savas automašīnas vajadzēs atstāt Honkongas ostā un pārsēsties īpašos nomas automobiļos vai izmantot autobusu.
Paredzams, ka biļete autobusā vienā virzienā maksās aptuveni 7 līdz 9 Eiro, atkarībā no reisa laika.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.