Autors: Mārtiņš Švarcs
Avots: TheLocal.de/BalticTravelnews.com
77 gadus vecais Ginters Holtorfs no Bavārijas savā "Mercedes Benz 300 GD" ceļā devās 1989. gadā, plānojot apceļot Āfriku. Taču nu, pēc 26 gadiem, viņš atgriezies mājās, lai pavēstītu par saviem piedzīvojumiem, mērojot 900 000 kilometru un šķērsojot 215 valstu un teritoriju robežas.
"Tas bija īsts piedzīvojums," lepni atzīst ceļotājs.
Reklāma
Holtorfs ar sievu Kristinu iepazinās 1989. gadā. Abi kopā ceļoja 22 gadus, un viņiem bieži devās līdzi arī Kristinas dēls Martins. Diemžēl 2010. gadā pēc ilgstošas slimības Kristina nomira, taču īsi pirms tam Holtorfs viņai apsolīja pabeigt abu ieplānoto ceļojumu.
Holtorfs vairs īsti neatceras, kad abiem ienāca prātā doma par pasaules apceļošanu, taču viņi allaž bijuši pārliecināti, ka vēlas iekļūt Ginesa rekordu grāmatā. Sirmais kungs atzīst, ka atgriešanos mājās pavadījušas skumjas, tomēr viņš ir apņēmības pilns ceļā gūtās zināšanas un pieredzi par tehniku izmantot, restaurējot antīkus auto.
Sākumā Holtorfs un Kristina piecus gadus pavadīja, krustu šķērsu apbraukājot Āfriku. Vēlāk abi nolēma šķērsot Atlantijas okeānu, lai apceļotu Dienvidameriku, bet pēc tam sekoja Ziemeļamerikas, Āzijas, Austrālijas un visu Eiropas valstu apbraukāšana. Holtorfs atsauc atmiņā vairākus ceļojuma posmus, kurus lepni dēvē par "pioniera braucieniem", un piebilst arī, ka, piemēram, ekskursija pa Mjanmu tikusi plānota vairāk kā sešus gadus.
Holtorfs, kurš agrāk strādāja par menedžeri aviokompānijā "Lufthansa", kā arī "Hapag-Lloyd Flug", bija iekrājis pietiekami daudz naudas, lai ceļā varētu doties 1989. gadā. Abi ar Kristinu bija arī kaislīgi kartogrāfi, tādēļ pēcāk – laika posmā līdz 2005. gadam – vērienīgā odiseja tika finansēta, izstrādājot pirmo detalizēto Indonēzijas galvaspilsētas Džakartas karti. Kartes pēdējais izdevums – "pilsētas atlants" 400 lappusēs – tika pārdots 150 000 eksemplāru.
Holtorfs visu ceļojumu veica debeszilā 1988. gada "Mercedes Benz 300 GD" ar iesauku "Otto", kas pēc atgriešanās mājās lepni tika novietots Brandenburgas vārtu priekšplānā. Ceļā viņš allaž vedis līdzi kaudzi rezerves daļu, tomēr auto pievīlis ļoti reti – neskatoties uz faktu, ka tas regulāri bijis pārkrauts par vismaz pustonnu. Holtorfs stāsta, ka no gaisa kondicioniera atbrīvojies jau otrajā ceļojuma gadā – tas nonācis kāda kenijiešu automehāniķa īpašumā. "Tas, kā tur nav, nevar saplīst," viņš atzīst.
"Otto" vēl aizvien esot aprīkots ar oriģinālo dzinēju, tomēr auto pieredzējis itin neparastus remontdarbus, tostarp gultņa maiņu piecu kilometru augstumā Andu kalnos. Jāmin, ka turpmāk "Otto", kura odometrs uzrāda teju vienu miljonu kilometru, interesentiem būs apskatāms "Daimler" muzejā Štutgartē.
Par rakstu pārpublicēšanas noteikumiem lūdzam kontaktēties ar Travelnews.lv redakciju.