Aptauja: 47% iedzīvotāju ilgtspēja ir svarīga konkurences apstākļos

Lielākajai daļai jeb 67% iedzīvotāju, izvēloties uzņēmuma vai organizācijas piedāvāto produktu un pakalpojumu, nav svarīgi, cik ilgtspējīgs ir konkrētais pakalpojuma sniedzējs, secināts tekstila nomas uzņēmuma “Lindstrom” un “Norstat Latvija” īstenotajā aptaujā*. Tajā pašā laikā apstākļos, kad tomēr būtu jāizvēlas starp diviem līdzīga produkta ražotājiem vai pakalpojuma sniedzējiem, 47% iedzīvotāju atzīst, ka mainītu izvēli, dodot priekšroku tam, kurš nodrošina ilgtspējīgus risinājumus, piemēram, videi draudzīgu iepakojumu.

Jaunākie aptaujas dati par Latvijas iedzīvotāju paradumiem, izvēloties produktu vai pakalpojumu, liecina, ka katrs trešais respondents jeb 29% no aptaujātajiem dod priekšroku tam uzņēmumam, kas ieviesuši ilgtspējīgus biznesa un ikdienas risinājumus.

Tikai 4% no respondentiem norāda, ka, iegādājoties preci vai izvēloties pakalpojumu, nepievērš uzmanību ražotāja ilgtspējas risinājumiem, kā arī izvēle ir balstīta tajā, kāds piedāvātais produkts vai pakalpojums atsevišķā situācijā ir nepieciešams. Daļa respondentu atzīst, ka izvēli bieži vien nosaka faktors, vai produkts ir ražots Latvijā, kā arī izvērtē uzņēmumu ražošanas procesa ieguvumus un riskus, vai tie kaut kādā mērā atstāj ietekmi uz vidi.

Ilgtspējīgas izvēles sāk izšķirt iedzīvotāju uzvedību, ja zīmols vai produkts ir konkurējošos apstākļos, var secināt pēc īstenotās aptaujas datiem. Proti, 47% Latvijas iedzīvotāju mainītu savu izvēli un dotu priekšroku zīmolam, kurš savu darbību balsta ilgtspējīgos risinājumos.

“No vienas puses aptaujas dati rāda, ka lielākā daļa iedzīvotāju uzņēmuma vai organizācijas ilgtspējību it kā nevērtē, bet mēs nevaram ignorēt tendenci, ka teju uz pusi jau sadalās iedzīvotāju viedoklis starp tiem, kuriem tas ir svarīgi, izvēloties produktu starp vairākiem zīmoliem un pat apsverot tā maiņu. Lai arī ilgtspējīgā rīcībā kā sabiedrība un biznesa vidē esam ceļa sākumā, ir skaidrs, ka nākotnē ilgtspēja būs viens no faktoriem, kas vēl izteiktāk ietekmēs uzņēmumu konkurētspēju. Jau tagad redzam, ka ilgtspēja nav tikai daļa no sociālās atbildības un veidiem, kā rūpēties par vidi. Ilgtspējīgas izvēles var samazināt arī izmaksas uzņēmumu ikdienas tēriņiem, piemēram, nomājot darba apģērbu, kas arī atstāj pozitīvu ietekmi uz uzņēmuma konkurētspējas stiprināšanu,” uzsver Ivars Šmits, tekstila nomas uzņēmuma “Lindstrom” vadītājs Latvijā.

I.Šmits arī uzsver, ka, pakāpeniski nostiprinot zināšanas par ilgtspējas nozīmi un risinājumu dažādību, samazinās preču ražošanas vai pakalpojumu nodrošināšanas procesā radītā negatīvā ietekme uz vidi - iedzīvotāju veiktā izvēle ietver resursu efektīvu izmantošanu, samazinot atkritumu daudzumu un piesārņojumu, kā arī veicinot atjaunojamo resursu izmantošanu.

*Pēc “Lindstrom” pasūtījuma veiktā ”Norstat Latvija” aptauja norisinājās šī gada jūlijā, piedaloties 1001 respondentiem visā Latvijā.


KOMENTĀRI

(vārds) Ieraksti rezultātu

SADAļU ATBALSTA:

 
Ceļojumu un atpūtas piedāvājumi:
Tūrisma rallijs "Madona-Gulbene" Madonas TIC
24. maijā no Madonas "Smeceres sila" startē klasiskais autofotoorientēšanās rallijs, braucienā iepazīstot pilis, muižas, dabu un vietējos | Skatīt vairāk
Latvija no 35 EUR
HORIZONTA KAUSS- orientēšanās Alūksnē Alūksnes TIC
Orientēšanās Klubs “Alūksne” 2025. gada sezonā piedāvā aizraujošu HORIZONTA KAUSU. Tas sastāvēs no 6 aizraujošiem posmiem- vienu reizi mēnesī. | Skatīt vairāk
Kas jauns Tukumā? Tukuma TIC
Izbaudiet radošas, garšīgas, viesmīlīgas un aktīvas jaunas vietas Tukuma pusē | Skatīt vairāk
"Mājas kafejnīcu dienas" Preiļu novadā Preiļu novada TIC
Aicinām šogad ieplānot 26. un 27. jūliju, lai apmeklētu "Mājas kafejnīcu dienas 2025" Preiļu novadā | Skatīt vairāk

Par mums / about us | Ētikas kodekss | Reklāma un Sadarbība | Kontakti | Autortiesības | Partneriem
All rights reserved © 2002 - 2025 BalticTravelnews.com | Design & maintenance © 2000 - 2025 1st-studio.com

 
Total Timed::0.58439708sec.